Lääkkeet

Riipitii

Keskustelun kolmiottelija
Helmikuunmammat 2015
Aloitanpa nyt tälläsen, niin on asioita kootusti yhdessä paikassa.
--

Flunssaa puskee päälle ja luottodropissani Finrexiinssä(kin!) lukee, ettei suositella raskaanaoleville. Vinkkejä?

Nyt on pakko saada jotain helpotusta, kurkkuun koskee niin, etten saanut kunnolla nukuttua ja veikkaisin non-stop niistämisen alkavan viimeistään iltapäivällä. Hunajateetä juon jo pöntöllä istuen ja 500mg c-vitamiinia neljän tunnin välein.
 
Mulla on ollut tän raskauden aikana jo kaksi kertaa (2) flunssa. kurkkukipuun Bafucinia, sopii raskaana oleville. Olen ottanut kurkkukipuun myös parasetamolia, varsinkin jos on ollut kuumetta. Höyryhengitys avaa röörejä ja ihan perus mynthonitkin lievittää oloa. Mies vähän hölmönä kuunteli, kun sanoin nukkuvani mynthon suussa. Mutta kun se auttaa, varsinkin yskään. Nenäkannu toimii niillä, joilla toimii. Juo paljon, mitä vaan kylmää tai kuumaa. Myös jäätelö tai muu kylmä lievittää karheaa kurkkua. Näillä oon pärjäillyt jotenkuten flunssieni yli.
 
Kiitos! Bafusinia löytyy ja parasetamolia pitää hankkia, ehkä nenäkannukin. Taidanpa keittää teetä...
 
Ite käytän lenssun hoitoon Posivil Zinkiä, mutta kun aloin kattoon pakkausselosteesta, että sopiiko raskaana oleville ja imettäville niin huomasin, että se on hukkunut. Höh!

Tietääkö joku?
 
Yliopiston apteekin sivuilla olevassa tuoteselosteessa ei ollu mitään mainintaa käytöstä raskauden aikana.
 
Mulla oli viime vkolla kurkku tosi kipee ja ääni lähti kokonaan. Koska kurkku oli niin turvonnut, lääkäri kielsi kaiken kuuman juoman. Lääkkeksi käski ottaa parasetamolia ja jätskiä.
 
Joo, Finrexinissä on asaa(aspirin) ni ei suositella. Panadol Hot on hyvä vaihtoehto. Posivilista en osaa sanoa ku en oo töissä ni ei pääse Terveysporttiin.

Muoks. Posivilissa ei oo mitään lääkeaineita. Pitäis olla ihan ok.
 
Monien lääkkeiden tuoteselostukset löytyy ihan googlaamalla. Itse olen ainakin löytänyt kaikkien mitä olenkin hakenut, onneksi.

Mullakin on jo toinen flunssa menossa tämän raskauden aikana. Kesäkuun lopulla se veti poskiontelontulehdukseksi asti ja sain antibiootit, nyt toivon pääseväni ilman niitä. Mulla on vaan ollut tapana saada joka nuhasta poskiontelontulehdus ja jokainen tulehdus on tarvinnut 1-3 antibioottikuuria että on lähtenyt... Toivottavasti raskaus olisi muuttanut kroppaa edes sen verran että tämä asia muuttuisi!

Mitenkähän allergialääkkeiden kanssa pitäisi toimia? Toiset sanoo että saa ottaa ja toiset sanoo ettei saa ottaa. Mun eläinpölyallergiat näyttää pahentuneen ja oli täyttä tuskaa olla koiran kanssa samassa talossa eilen. Mulla vaan ei ole kotona muuta kun Ataraxia (kolmiolääke jota en lähtisi ottamaan vaikka lupa annettaisiin) nyt joten en saa tarkistettua tuoteselosteita, ja tietty sen verran blackoutia lyö etten muista mihin mulla on edes reseptit olemassa...
 
Kannattanee lääkäriltä varmistaa mut jos en ihan väärin muista ni meilläpäin määrätään Histeciä allergioihin ihan yleisesti raskausaikana.
 
Kaikkien lääkkeiden pakkausselosteet löytyy netistä, lääkeinfo.fi. :)
 
Mä sain luvan pahimpiin oireisiin ottaa histeciä, mutta siis jatkuvaan käyttöön en saanu lupaa.
 
Mulla on jo kolmas flunssa raskauden aikana :/ Aiemmin on helpottanut yskää ja kurkkukipua kun on juonut kuumaa, mutta nyt kuuma juoma tuntuu vaan pahentavan kurkun ärsytystä. Yleensä en paljon flunssia sairastele, mutta nyt sitten kun on muutenkin väsynyt, niin flunssatkin kai pääsee paremmin iskemään :/
 
Mua ihan hävettää kun vedän niin paljon lääkkeitä.. Mut ei voi mitään, kuolisin ilman. Mulla astma menee aina raskauksissa pahaks, ja lääkkeitä menee ihan maksimi määrä. Heinixii oon ottanut ihan jatkuvalla syötöllä. Onneksi migreeni sentään helpottanut. Estolääkitys päällä kuitenkin koko ajan, en kestä ajatusta et kohtaus tulisi.
 
Mulla on kans astma lääkkeet ja kakssuuntaseen mieliala häiriöön lääkkeet jatkuvassa käytössä. Muuten on sitten 1g para-tabs, panacod, pahimpiin migreeneihin ja allergia kohtauksiin tarvittaessa lääkkeet.
Onneks ton kakssuuntasen lääkitystä nyt yritetään laskee niin paljon kun voi, oma toive olis et loppuraskaus menis ilman lääkkeitä.
Täytyy vaan toivoo ettei selkä mee, etten joudu päivittäin alkaa syömään para-tabsia ja panacodia.
 
Elya ainakin allergialääkkeet joissa vaikuttavana-aineena on cetirizin on pitkään käytetty raskaudenaikaisena allergialääkkeenä ja ennen ainakin sitä ens sijasesti määrätty. Tosin uudemmista lääkkeistä en nyt osaa sanoa, kun uusia allergia lääkkeita tulee jatkuvasti myyntiin... voit myös soittaa neuvolaan ja kysyä puhelimitse mitä nykyään ohjeistavat.
 
Elya kuten edelläkin sanottiin cetiritzin on turvallinen käyttää. Ja saa ilman reseptiäkin muistaakseni. Kysy aina lisää/varmistusta farmaseutilta!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
No hyvä että jotain ainakin uskaltaa käyttää. Taitaa tulla siis apteekkireissu, katselin että mulla on kotona vaan loratadin- ja desloratadinpohjaisia lääkkeitä Ataraxien lisäksi, ne kun on edes jotenkuten tehonneet. Toivon syvästi että ei tulis tarvetta niille, mutta nytkin olen jo pari aika pahaa päivää nähnyt niin en olisi ollenkaan niin varma... Viikonloppuna meinasin henki loppua kokonaan koirien takia ja veti astmaoireitakin mukaan (lisäksi vielä flunssa päällä, muutenkin nenä ihan tukossa), ja muutaman kerran olen ruoka-aineiden kanssa miettinyt että toivottavasti olot ei pahene kun Atarax taitaa ainakin olla kiellettyjen listalla kolmionsa ansiosta ja Epipenin adrenaliini tuskin on järin turvallista vauvalle sekään...
 
Elya sun kannattais varmaan pyytää lääkäriä ottamaan kantaa miten raskaana lähteä lääkitsemään pahoja oireita. Osais varmaan parhaiten miettiä mihin lääkkeisiin liittyy pienimmät riskit vauvan kannalta.
 
Takaisin
Top