Lääkkeellisen tyhjennyksen kokemuksia!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MariQ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@ElokuunÄiti91 toivotaan🤞🏻 eilinen päivä oli vuodon osalta niukka, mutta illasta runsastui ja on jatkunu runsahkona tämän aamunkin. Ei kuitenkaan niin runsaana, että siteeseen saakka olisi päätynyt juuri mitään😅

Kai se on vielä ihan normaalia, että vuodon runsaus vaihtelee viikon sisällä tyhjennyksestä🤔 soittelen huomenna naikkarille ja kysyn sieltä vielä varmistukseksi
Kannattaa soittaa, jos kyse ei kuitenkaan ollut tuulimunasta tai vastaavasta tosi aikaisin menehtyneestä alkiosta (ja kyllä sitä siteeseen asti pitäisi ainakin välillä tulla silloinkin). Joskus vuodon käynnistyminen vaatii useamman cyto-annoksen 😕❤️

@Yrttiteetä tekisi mieli on vuoto siis alkanut ja sieltä tullut ulos itse raskauspussi ja muuta materiaa, mutta vuodon määrä jäänyt minimaaliseksi. Meillä oli mennyt kesken rv 6+2, eli aika aikaisin kuitenkin, eli en nyt tiiä huolestuakko vaiko ei

Mulla ei 8+2 menehtyneestä tullut vuotoa kuin lähinnä vessassa käydessä. Mifegynestä seuraavana päivänä alkoi tiputtelua ja tyhjennyspäivä oli sellasta max menkkojen tasoista vuotoa parilla isommalla hyytymällä (oletettavasti alkio ja istukkaa). Mää kans soittelin sillon naikkarille, mutta sieltä käskettiin seurailla, kun ei ollut kipuja. Ja kaikki sieltä oli sit kuitenkin pihalle tullut, kun raskaustesti oli nega heti, kun jälkivuoto parin viikon päästä loppui. Mutta kannattaa toki soitella polille, jos yhtään epäilyttää, niin ne neuvoo sitten siltä jatkosta :Smiling Face With Smiling Eyes:

@Lilanka kiitos vastauksesta! Aika samalta kuulostaa ku mulla. Aamulla vielä soitan varmistukseksi ku on kuitenki ollu vähän vielä semmosta lievää kramppailua alamahalla ja tänään tosiaan ollut vähän runsaanpaa vuotoa😌

Täällä todettiin kkm eilen maanantaina. Oltiin tähän henkisesti jo osattu varautua, kun kaksi viikkoa sitten varhaisultrassa oli 6+2 mittojen mukaan, kun olisi pitänyt olla 7+5. Tässä kohtaa raskausoireet hiipui myös, mielenkiintoista kyllä niin eka minkä huomasin oli tuolloin kuuden viikon tienoilla leposykkeet ja hrv palautui raskautta edeltäneelle tasolle.

Viikkoa myöhemmin samat mitat, mutta heikko syke vielä näkyi. Eilen sitten naistenpolilla ei enää löytynyt sykettäkään, ja sain ultran jälkeen mifegynen samoin tein. Huomenna keskiviikkona pitäisi ottaa cytotecit.

Pieniä murheita menetykseen verrattuna, mutta nyt mietityttää just alkaneen kesäloman suunnitelmat.
Viikonloppuna olisi kaveri tulossa kylään, ja pohdin pitääkö perua vai antaako tulla vain että saa ajatuksia pois keskenmenosta ja tehdään sitten sen mukaan jotain mikä olo on. Kaveri sellainen että voidaan kyllä sohvallakin vain löhöillä ja höpötellä.

Kuinka pitkään teillä on jälkivuodot kestäneet? Joitakin tästä ketjusta bongailu että neljääkin viikkoa. Mietin kuinka realistista on lähteä kahden viikon päästä vaellukselle... Jälkivuodon ajaksi oli uintikielto, eikä tietysti yleisestikään vuodon kanssa kiva ole eräillä.

Tämä ketju on täällä helpottanut epätietoisuutta tämän prosessin kohdalla, eli kiitos kokemuksista ja voimia kaikille keskenmenon kokeneille ❤️

Täällä todettiin kkm eilen maanantaina. Oltiin tähän henkisesti jo osattu varautua, kun kaksi viikkoa sitten varhaisultrassa oli 6+2 mittojen mukaan, kun olisi pitänyt olla 7+5. Tässä kohtaa raskausoireet hiipui myös, mielenkiintoista kyllä niin eka minkä huomasin oli tuolloin kuuden viikon tienoilla leposykkeet ja hrv palautui raskautta edeltäneelle tasolle.

Viikkoa myöhemmin samat mitat, mutta heikko syke vielä näkyi. Eilen sitten naistenpolilla ei enää löytynyt sykettäkään, ja sain ultran jälkeen mifegynen samoin tein. Huomenna keskiviikkona pitäisi ottaa cytotecit.

Pieniä murheita menetykseen verrattuna, mutta nyt mietityttää just alkaneen kesäloman suunnitelmat.
Viikonloppuna olisi kaveri tulossa kylään, ja pohdin pitääkö perua vai antaako tulla vain että saa ajatuksia pois keskenmenosta ja tehdään sitten sen mukaan jotain mikä olo on. Kaveri sellainen että voidaan kyllä sohvallakin vain löhöillä ja höpötellä.

Kuinka pitkään teillä on jälkivuodot kestäneet? Joitakin tästä ketjusta bongailu että neljääkin viikkoa. Mietin kuinka realistista on lähteä kahden viikon päästä vaellukselle... Jälkivuodon ajaksi oli uintikielto, eikä tietysti yleisestikään vuodon kanssa kiva ole eräillä.

Tämä ketju on täällä helpottanut epätietoisuutta tämän prosessin kohdalla, eli kiitos kokemuksista ja voimia kaikille keskenmenon kokeneille ❤️
Oon pahoillani kkm vuoksi, voimia tähän tilanteeseen❤️

Meillä oli viime viikolla maanantaina myös mifegyne ja keskiviikkona cytot. Lauantaina lähettiin jo kaveripariskunnan kanssa huvipuistoon. Mulla vuoto ollut niukkaa ku oli 6+2 kokoinen kohdussa. Toki tänään ehkä vielä soitan naikkarille, että onko normaalia tämä ku eilen yhtäkkiä oliki paljon runsaanpaa ku aiempina päivinä ja tänään nyt aamulla ei ole sitten yhtään mitään vuotoa😅 mutta tosi yksilöllistä vissiin tuo vuodon määrä ja kesto!

Otan osaa!❤️‍🩹

Jälkivuodosta en osaa itse vielä näin kaksi päivää tyhjennyksestä sanoa, mutta noihin muihin asioihin kommentoin vain, että anna itsellesi aikaa ja kuuntele kehoasi ja mieltäsi.

Itsellä on tällä hetkellä olo, etten pysty olemaan yksin, mutten toisaalta pysty juuri ketään näkemäänkään. Se että joutuisin näkemään jonkun joka ei tästä tiiä ja käyttäytyy niin kuin maailma ei ois just kaatunut, tuntuu mahdottomalta. Ja sitten taas toisaalta se, että näkis jonkun joka tietää ja pahoittelee, sais mut hajoomaan. Menin tän kanssa niin pitkälle, että piilotin meidän auton eilen kun työntekijä kävi tuomassa työauton meidän pihaan, jotta luulis etten oo kotona, ettei vaan tuu ovelle iloisena kyselemään kuulumisia. Kuulostaa hullulta, mutta en vaan kestä nähdä ketään muita kuin omaa perhettä ja parasta ystävääni.

Mutta varmasti jokainen käsittelee tätä asiaa omalla henkilökohtaisella tavallaan ja jos pystyy jotenkin pitämään mukaviakin asioita elämässään (ettei pelkästään piilottele autoja kanssaihmisiltä ja pidä verhoja visusti kiinni) niin se auttaa varmasti.

Paljon voimia tulevaan! ❤️

Pahoittelut menetyksestä ❤️

Muakin harmitti kun miehen koko kesäloma meni aikalailla viimeisimmän menetyksen ja sen aiheittamien fyysisten oireiden kanssa. Ihan ymmärrettävä murhe siis. Mulle itselleni seura on ollut valtava voimavara, mut toki sellainen seura joka tietää meidän menetyksistä ja ymmärtänyt että mieli saattaa olla ajoittain maassa.

Mulla ensimmäinen lääkinnällinen tyhjennys oli tuulimunasta, ja siitä vuoto kesti vaan 6 päivää. Nyt tyhjennys (aloitettiin viikolla 9+, mut raskaus mennyt todnäk kesken jo 5+) aloitettiin 25.6. Ja käytän edelleen sidettä. Mut siteeseen asti oikeasti päässyt viimeiset päivät vaan pientä ruskeaa tuhruvuotoa, ja tääkin yleensä vasta illalla. Pyyhkiessä saattaa tulla punertavaa kuivahkoa vuotoa, mut mitään kipuja tms ei ole enää ensimmäisten vuotopäivien jälkeen ollut. Toki ärsyttävää et vielä vuotaa, mut tälläisellä vuodolla pystyy jo olemaan aikalailla normaalisti, kun tosiaan illalla vasta oikeestaan pitäisi side vaihtaa uuteen.

Mulla oli tyhjennys sunnuntaina ilman mitään kipuja, mutta eilen alkoi supistelemaan? Tänään nää on jatkuneet ja nyt alkaa muistuttamaan vuoden takaista synnytystä. Periaatteessa hiukan huvittavaa, koska siitä tosiaan on tasan vuosi kun viimeksi näissä oloissa kärvistelin, vauvasta tuli tänään taapero. Paitsi ettei huvita, koska nää aupistukset ei tuo mulle elävää vauvaa syliin.😥 Onkohan tää ihan normaalia.🫣 Nää tuntuu tällä hetkellä jatkuvina, enkä pysty enää istumaan, se saa tuntemukset voimistumaan. Onko muilla ollut samaa?

Mulla oli tyhjennys sunnuntaina ilman mitään kipuja, mutta eilen alkoi supistelemaan? Tänään nää on jatkuneet ja nyt alkaa muistuttamaan vuoden takaista synnytystä. Periaatteessa hiukan huvittavaa, koska siitä tosiaan on tasan vuosi kun viimeksi näissä oloissa kärvistelin, vauvasta tuli tänään taapero. Paitsi ettei huvita, koska nää aupistukset ei tuo mulle elävää vauvaa syliin.😥 Onkohan tää ihan normaalia.🫣 Nää tuntuu tällä hetkellä jatkuvina, enkä pysty enää istumaan, se saa tuntemukset voimistumaan. Onko muilla ollut samaa?
Mulle ainakin sanottiin, että jos kivut jatkuvat, niin se tarkoittaa usein sitä, että raskausmateriaalia on vielä kohdussa. Kannattaa seurata ja olla yhteyksissä naisten polille, jos jatkuu.

Täällä on tänään otettu Cytotecit yhteensä 4 kpl, eilen todettiin keskenmeno rv 7+0. 3 tuntia lääkkeen ottamisen jälkeen alkoi tyhjennys, joka vieläkin jatkuu (nyt 5,5 h lääkkeiden ottamisesta). Kauanko teillä on kestänyt tyhjentyminen lääkkeen otosta?

//Päivitys: Nyt on 8 tuntia lääkkeen otosta, kivut helpottaneet ja raskausmateriaalia tullut pois runsaasti. Huomenna lääkärin kehotuksesta meen ultraan tarkistamaan, ettei jäänyt mitään.

Muokattu viimeksi:
Täällä on tänään otettu Cytotecit yhteensä 4 kpl, eilen todettiin keskenmeno rv 7+0. 3 tuntia lääkkeen ottamisen jälkeen alkoi tyhjennys, joka vieläkin jatkuu (nyt 5,5 h lääkkeiden ottamisesta). Kauanko teillä on kestänyt tyhjentyminen lääkkeen otosta?
Mulla kesti vain noin kaksi tuntia, että tyhjentyminen alkoi, mutta olen kahdesti synnyttänyt, joista viimeisin oli syöksysynnytys, ja tämä vaikuttanee asiaan. Luulen myös sen vaikuttaneen, että kävin kävelyllä. Ensin annoin lääkkeitten vaikuttaa noin tunnin, sitten kävelylle ja kun tulin takaisin huoneeseen, alkoikin tapahtua.
Meinasin ensin, etten kommentoi, koska jos sulla ei siellä vielä olekaan tapahtunut mitään, voi tää mun parin tunnin kesto vain ärsyttää. Mutta toivon tän tuovan toivoa siitä, että ei nää lääkkeelliset tyhjennyt aina vie niin hirveän kauan.
Toivon sulle paljon voimia ja pikaista tyhjennystä.❤️

Mulla kesti vain noin kaksi tuntia, että tyhjentyminen alkoi, mutta olen kahdesti synnyttänyt, joista viimeisin oli syöksysynnytys, ja tämä vaikuttanee asiaan. Luulen myös sen vaikuttaneen, että kävin kävelyllä. Ensin annoin lääkkeitten vaikuttaa noin tunnin, sitten kävelylle ja kun tulin takaisin huoneeseen, alkoikin tapahtua.
Meinasin ensin, etten kommentoi, koska jos sulla ei siellä vielä olekaan tapahtunut mitään, voi tää mun parin tunnin kesto vain ärsyttää. Mutta toivon tän tuovan toivoa siitä, että ei nää lääkkeelliset tyhjennyt aina vie niin hirveän kauan.
Toivon sulle paljon voimia ja pikaista tyhjennystä.❤️
Kiitos 🙏 Päivittelinkin äsken tuota alkuperäistä viestiä, että nyt 8 h lääkkeen otosta on kivut helpottuneet ja raskausmateriaalia poistunut runsaasti. Aiempia tyhjennyksiä mullakin on jo takana kaksi ja yksi synnytys, kävely on aina auttanut kovasti edistämään tyhjennystä. Aiemmin oon saanut Mifegynen edellisenä päivänä polilla, nyt en sitä saanut vaan suoraan cytot kotiin.

Hei mitäkäs mieltä ootte, että onko normaalia. Viime viikon ke oli tyhjennyspäivä, 6+2 oli viikot. Vuoto ei missään vaiheessa ollut kuukautisvuotoa kovempaa. Raskauspussi ja jotain muuta materiaalia poistui kahdella eri kerralla keskiviikkona. Vuoto laantui tiputteluvuodoksi lähes heti keskiviikko-iltana eikä voimistunut kuin vasta hieman perjantaina, jonka jälkeen laantui tiputteluksi. Maanantaina taas voimistui vuodon määrä aamulla kuukautisvuodon tapaiseksi, mutta illalla loppui lähes kokonaan. Eilen (tiistaina) eikä tänään viikko tyhjennyksestä vuotoa ole ollut ollenkaan. Vessasta noustessa kohdun alueella tuntuu vähän ikävältä ja paineiselta. Voisiko siellä vielä olla jotain vai onko voinko päästä näin helpolla tyhjennyksen osalta🤔

Takaisin