Liitynpä tänne tähän maailman surkeimpaan liigaan. Allekirjoituksessa näkyy tiivistelmä, mikä tilanne mulla.
Nyt onnesta soikeana kolmannen lapsen yrityksen eka alkionsiirto toi plussan. Varhaisultrassa 7+2 kaikki hienosti ja syke vahva.
11+1 tuossa reilu viikko sitten tuli limaista, veristä vuotoa reilu ruokalusikallinen housuihin. Menin omalle lapsettomuusklinikalleni samantien (olen töissä lähellä) ja siellä todettiin keskeytynyt keskenmeno. Sikiö vastasi koko 8+4 eli oli ollut kuolleena jo 2,5 viikkoa. Raskausoireita oli edelleen, mutta olin takaraivossani ehtinyt miettiä, miksi kohtu ei tunnu yhtään "turpealta" sormelle, kun laitoin alkionsiirron tukilääkettä kuitenkin emättimeen aamuin illoin. Muistan aiemmista kahdesta raskaudesta, että kohtu oli koko ajan kasvanut ja ollut sellaisen turpean tuntuinen, nyt se oli pari viikkoa tuntunut napakalta ja kapealta.
Oli torstai, sain lähetteen sairaalan naistenpolille lääkkeelliseen keskeytykseen. Aika olisi tullut viikon sisään, mutta reilun vrk päästä vuoto alkoi kotona itsestään. Kipu ei ollut kamala, mutta jäätävä määrä hyytymiä valui pyttyyn. Lähdin taksilla sairaalaan, koska olin yön yli yksin kotona ja pelkäsin että pyörryn.
Osastolla sain Cytotecia eka 4 tbl ja 4h kuluttua vielä 2 tbl. Sitten lopulta tuli kaikki ulos, viimeinen satsi oli sellainen hirviö ja kivut ja krampit loppuivat kuin seinään, ei jäänyt epäilystäkään tuliko kaikki, vaikka ei edes ultrattu enää lopuksi. Särkylääkkeillä ja lämpöpussilla pärjäsin hyvin.
Tyhjennys meni siis paljon "helpommin" kuin olin odottanut. Kotiuduin 12h sairaalaan menosta. Jälkivuoto loppui jo 6 päivän päästä ihan kokonaan(!!!!) en voi uskoa, että tässä paskapilvessä on edes tällainen kultareuna. Nyt odottelen että raskaustestiin saisi negan, että pääsee uudestaan klinikalle jatkamaan hoitoja.
Mulla henkinen olo menetyksen suhteen on hyvä. En osaa jotenkin surra että menetimme vauvan. Enemmän surettaa, kiukuttaa ja tuntuu katkeralta se, että tässä meni 1/3 meidän viimeisestä mahdollisuudesta saada vielä lapsi. Tästä tuli surkea kappale meidän surkeaan lapsettomuusmatkaan, jossa aina vaan alleviivataan sitä, että lapsilukuaan ei saa valita kuten "normaalit" ihmiset. Mulla ikää 37v että ihan sikana ei ole enää aikaakaan jäljellä.
Osanotot ja jaksamiset ihan kaikille teille ja meille, jotka joutuu tällaisen kamaluuden kokemaan. Mutta kyllä erityisesti sydäntä kouraisi
@MinniN84 tarina, 18 vuotta yritystä ja eka plussa päättyi näin

elämä on kyllä helvetin epäreilua.
MUOKS. Vielä jätetään jälkipolville muistiin: että mulla 7 päivää sitten keskeytyneen keskenmenon lääkkeellinen tyhjennys, ja tuona päivänä kun hyytymäinen vuoto oli jo kotona alkanut, oli sairaalassa ennen Cytotecia otetussa verikokeessa hcg 4000 ja jotain rapiat päälle. Vuoto loppui kokonaan 6 vrk jälkeen ja 7 vrk jälkeen raskaustesti negatiivinen (kotitesti). Eli hyvin nopeastikin voi hcg poistua verestä, jos tyhjennys onnistuu hyvin.