Kysymys?

Alkuraskauden ultra (Joka on yleensä omakustanteinen ja vapaaehtoinen. ) ja niskaturvokeultra (puhutaan myös np eli niskapoimu-ultrasta. Tässä ultrassa mitataan lapsen niskaturvotusta, jonka perusteella voidaan sulkea pois jotain kehityshäiriöitä). Nt-ultra lienee myös vapaaehtoinen, mutta useimmat siinä tuntuu haluavan käydä, itse ainakin aion mennä. Itse olen saattanut hölistä myös la-ultrasta. Sain pitkän ja sekavan kiertoni takia kunnalliselta ylimääräisen ultran, jonka avulla määritellään laskettuaika (ja siis raskauden kesto).

Ar-ultraan monet menee n. viikoilla 6-8 (jos haluaa nähdä jo sykkeen) ja nt-ultra taitaa olla viikoilla 10-13? Korjatkaa muut jos olen väärässä, en ole tuonne nt-ultraan asti ikinä päässyt.
 
Meiilä muuten sairaalassa puhuttiin np-ultrasta nimellä ar-ultrana.. hieman hämmennyin, mutta np-ultraa kuitenkin tarkoittivat :D
 
Yks kysymys, miks täällä on noin kauhean suuret mahdollisuudet stalkata muita? Tutustuin tähän appiin äsken ja huomasin, että siellä näkyy jopa mitä keskusteluja toiset ovat juuri katselleet.. Musta ei oo kauheen kiva lisä :sad001


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Joo, näkyyhän tuolta profiilista vissiin, missä ketjuissa on viimeksi kirjoitellut ja pääsee vissiin niitä lukemaankin... Voisi sellainen minusta olla rajattuna vain profiilinkäyttäjän omille silmille... tai edes mahdollisuudeksi rajata, ketkä mitäkin näkee...
 
Riittää vissiin et käy vaan katselemassa jotain kirjoituksia.. Kuten keskenmeno pelottaa yms, ei musta kovin kiva et moisia näkyy.. Käykää nyt joku muukin kattomas appin kautta toi people osio, enhän mä hallusinoi? :O


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
ar = alkuraskaus, nt=niskaturvotus. Joissakin sairaaloissa samasta ultrasta käytetään eri nimeä. Tuolla ekalla voidaan myös tarkoittaa vkoila 6-8 tehtävää ekaa ultraa (useimmiten yksityisellä tehtävä).
 
Vähän ehkä ällö kysymys, mutta onko muilla ollut kellertävää tai muuten erikoista valkovuotoa alkuraskaudessa? Tänään huomasin että valkkarin joukossa oli sellaista selkeästi keltaista sitkeähköä limaa... Asiasta huolestuneena kokeilin sitten myös kohdunkaulaa, ja se ei tuntunut olevan enää yhtä napakka ja kiinni kuin ihan alussa. Apuaaa, onko tämä nyt sitten normaalia?? Pelottaa. Lievää kirvelyä on ehkä ollut alapäässä tai en tiedä kuvittelenko vaan. Jos jatkuu vielä niin pitänee mennä tutkituttamaan jos on jokin tulehdus. :confused:

Nyt siis menossa rv 9+3. Alkoi taas ihan älyttömästi pelottamaan keskenmeno!!
 
Ei ole kyllä ollut.. suosittelen lääkäriin menoa, jos siellä tosiaan tulehdus on.. mieluummin käy, kun panikoi viikonlopun yli??

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app
 
Miulla oli keltaista vuotoa alussa. Ja kohdunkaulan kuuluukin pehmetä raskaana ollessa pinnastaan aika aikaisinkin. Siitä se pehmenee ja vetäytyy ylös mut pysyy kyl tiukasti kiinni. :) Kannattaa käydä lääkärissä jos epäilyttää tai sit voi kokeilla esim lactalia kuurin bakteerikantaa tasapainottamaan.


Sent from my iPhone using Vau.fi Foorumi mobile app
 
Itse tilasin netistä dopplerin, mulla on angelsounds doppler JPD-100S. Testasin viime viikolla kuuluuko mitään, sain sykkeen kuuluviin 9+0 :love7 Joka päivä en ajatellut kuunnella, ehkä viikoittan. Tai silloin kun kuvittelee taas kaikkea....
 
Täällä jalat ristissä mietin kauanko pissanäyte säilyy putkilossa jossa on ne kapselit jotka lisäävät säilyvyyttä. Meillä labraan pitää varata aika, joka on mulla 8.30. Kai se nyt puoltoista tuntia säilyy?
 
Itellä se oli pidempäänkin putkilossa, kun heräsin jo aamuyöllä vessaan ja menin vasta 9 pintaan labraan. Kyllä niiden säilyä pitäisi :) Toivottavasti :grin
 
Kiitos vastauksestasi.
Eihän ennen niitä verikokeita tarvinnut paastota? Ajattelin nyt aamiaisen syödä ennen lähtöä niin tuli sit vielä sellainen mieleen... kyllä pää on hatara! (Saamissani ohjeissa ei lue että pitäis olla syömättä, mutta nuo ohjeet koskee lähinnä virtsanäytteen ottoa. Paitsi sitä säilyvyyttä :D )
 
Ei tarvitse olla paastoarvot verikokeista. Ja nuo pissiputkilot säilyy kyllä jääkaapissa, itsekin heräsin joskus kahden aikaan yöllä ja hirveä vessahätä oli, otin näytteet silloin ja jääkaappiin odottamaan. Neuvolatäti sanoi että näin voi tehdä. :)
 
Huoneenlämmössä säilyy kuulema useita tunteja, ei tarvii paastota. Kysyin labrahoitajalta. Mulla oli siis neuvolasta annettu ne näyteputkilot jossa säilöntäainetabletti sisällä. En usko että jääkaappisäilytyksestä on haittaa, jäätyä ei saa. :)
 
Takaisin
Top