Kysymys?

munksu

Oman äänensä löytänyt
Ajattelin luoda ketjun jossa saa laittaa aiheesta riippumatta kysymyksiä, jos joku ketjussa olija osaisi vastata tai neuvoa !

:)

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Olen pariinkin ketjuun laittanut jo kysymyksen mutta ajatteöin tehdä tämmöisen johon saisi kysellä jos herää kysymyksiä.. itsellä hiiva vaivana ja diflucanin määräsi lääkäri.. mutta sitä ei raskaana oleville suositella nin onkohan turvallista? Millä olette itse raskauden aikana hoitaneet hiivaa ? :)

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulle on gynekologi määrännyt Daktacort-nimistä voidetta. Sehän on "oikeasti" jalka- nivussilsaan, mutta erittäin tehokas myös hiivaan. Lääkäri varoittikin että älä sitten pelästy sitä mitä lukee paketissa :D Mä olen allerginen mm. Canestenille, niin siksi piti keksiä tällainen toinen vaihtoehto.
 
Muokattu viimeksi:
Aijotteko värjätä hiuksia /oletteko värjännyt raskauden aikana ?:) itsellä pakko värjätä että kehtaa ulkona liikkua mutta ehkä yritän hiukan harventaa !:)

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Koitan malttaa hiusten värjäyksen mahdollisimman minimiin tai mieluusti ei ollenkaan. Päätin samaan aikaan lähteä muuttamaan omaa tummaa hiusväriä takaisin lähemmäs omaa väriä, kun alettiin yrittämään ja nyt plussattua toiveissa on, ettei ainakaan ekaan 3 kk tarvis värjätä.. sen verran lähellä toi hiusväri nyt taitaa olla omaa luonnollista hiusväriä, että saattaa onnistuakin :)
 
Mä lopetin hiusten värjäämisen pari vuotta sitten kokonaan, kun ärsytti se jatkuva juurikasvu. Oma hiusväri olikin ihan kiva, ei niin maantienvärinen kuin olin muistanut! Mun hiukset kärsivät värjäysrumbasta hirveästi, aluksi oli ihan kauniit ja kiiltävät heti värjäyksen jälkeen, mutta kyllä pitkäaikainen vaikutus oli enemmän kuivattava. :sad001 Nyt oon huomannut, että vaaleanruskeiden hiusten joukkoon on alkanut kasvaa muutamia tummia, melkein mustia hiuksia! Liekkö raskaudesta johtuvaa, oon kuullut että joillakin on esim. luonnonkiharat suoristuneet raskauden aikana tai päinvastoin. Miksei sitten väriinkin voisi vaikuttaa. :grin

Mutta joo, en siis suosittelisi hiusten värjäystä raskausaikana jos ei ole ihan pakko, kemikaalialtistusta tulee muutenkin.
 
Nyt oon huomannut, että vaaleanruskeiden hiusten joukkoon on alkanut kasvaa muutamia tummia, melkein mustia hiuksia! Liekkö raskaudesta johtuvaa, oon kuullut että joillakin on esim. luonnonkiharat suoristuneet raskauden aikana tai päinvastoin. Miksei sitten väriinkin voisi vaikuttaa. :grin .

Hei vau, olispa siistiä jos mun luonnonkihara paksu pehkoni suoristuisi :D Mä en oo hiusten värjäystä edes ajatellu. Mun hiukset on aika räikeen punaset niin tulee kyl tosi rumaa siirtyä suoraan omaan väriin. Melkein tarvis jotain värinpoistoo taas tehdä, jos haluaisi näyttää siltä et kehtaa liikkua ulos..
 
Mie meinaan vähentää värjäyskertoja, etenkin nyt 1. kolmanneksella. Pakko vaan kärvistellä sen tyvikasvun ja harmaiden(!!!) hiusten kanssa. Mulla alkoi tulla harmaita reilusti alle kolmikymppisenä... jee.. :p Eli kyllä mie väriä aion laittaa, mutta käytän kevyempää laatua ja harvemmin.
 
Moikka, käytättekö tässä raskaudessa/oletteko käyttäneet aiemmissa jotain raskaudenseuranta appsia kännykässä tms? Suositelkaa jotain hyvää mikä toimii androidissa. Mulla oli kierron seurannassa Woman log, mutta saman tekijän woman log pregnancyn ilmainen versio ei miellytä yhtä paljon. (Esim oireiden merkintä kuuluu vain maksulliseen versioon).
 
Oletteko saunoneet ihan normaalisti? Vai jättäneet saunomatta? Joissain varoitellaan saunomisesta, ruumiin lämpö ei saisi nousta liikaa, lapsivesi voi alkaa kiehua. Sitten on taas tietoa, että saunomisesta ei ole mitään haittaa raskaana olevalle. Ärsyttävä ristiriita! Itse ajattelin saunoa, ellei se tunnu pahalta.
 
Mä oon saunonut mutta ihan miedoissa löylyissä. jostain syystä en jaksa olla enää kuin ihan hetken saunassa, sitten alkaa tuntua tukalalta. En usko että saunomisesta mitään haittaa on. Tuo lapsiveden kiehuminen on kyllä ihan puppua, jos elimistö kuumenee niin paljon niin silloin ihminen alkaa jo paistua eikä varmasti ole enää elävien kirjoissa.
 
Tukkaa värjään jatkossakin normaalisti eli noin 2kk välein. Kestoväri kylläkin, muttei sentään blondausta tai permanenttia :)

Appseja ei ole tullut kokeiltua kertaakaan.

Saunomista en oikein harrasta muutenkaan, mutta jos siltä tuntuisi, voisin saunaan mennäkin. En tykkää kuumista löylyistä, joten vähän miedommassa lämmössä voisin rentoutua hetken ilman taaperoa reidessä kiinni :wink
 
No eihän saunan lämmössä muutkaan vedet kiehu? Eli tuon minäkin uskoisin olevan puppua. Infrapunasaunaa sen sijaan ei suositella raskausaikana koska se lämmittää kudoksia jotenkin pintaa syvemmältä. Vrt. Uuni/mikro. :D Tai näin olen käsittänyt, ja saunon hyvällä omallatunnolla jatkossakin.

Hiustenvärjyyongelmaan kampaajakaverini suositteli värihoitoaineita/naamioita ensiavuksi ekalle kolmannekselle. Eli eihän sellainen värjää kestovärin tavoin, mutta pehmentää kasvurajaa ja säilyttää värin kauniimpana.
 
Mitä raskauslaskuria käytätte viikkojen määrittämiseen vai lasketteko itse? Itsellä kun toisen laskurin mukaan viikkoja rv 8+1 ja toisen rv 7+6. Neuvolantädin laskujen mukaan oltiin muistaakseni lähempänä tota rv 8+1 (puhelimessa, täällä eka neuvola ensi viikolla eli viikoilla rv 9+2.). Viimeiset kuukautiset olleet 25.1.2014 ja viimeisin kierto 31 pvää (ollut epäsäännöllinen). Eihän siinä nyt suurta eroa toki ole ja ultrassahan se sitten varmistuu, mutta kun kiehtoo niin kovasti päästä asiasta edes mahdollisimman selville jo ennen ultraa :D Esikoista kun odottelee niin kaikki on uutta ja ihmeellistä :smiley-ashamed005
 
Jos ovis olisi päivälleen tiedossa, menisin sen mukaan tulevalla lasketulla ajalla, kun joissain raskauslaskureissa on mahdollista valita hedelmöittymisajankohta :) Muutoin menisin ehkä neukkutädin antamalla ainakin ultraan asti :)
 
Meillä saunotaan normaalisti 1-2 kertaa viikossa. Tosin kun esikoinen on mukana löylyt on aina miedot ja vajaan vartin verran lämmöissä ollaan.

Itse lasken ovulaation mukaan, kun se on testien mukaan tiedossa. Tänään on 6+3. Menkkojen mukaan laskettuna tulis miltei kaks viikkoa lisää mittariin!

Vau.fi appsi on käytössä ja sit joku ilmainen pregnancy.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Niin ja hiuksiani oon värjänny about kerran 2 kuukauteen. Viime raskaudessa taisin värjätä pari kertaa koko aikana. Työssäoloa ajatellen on vähän huolehdittava ulkonäöstä, mutta koitan sellasen värin ottaa että tyvikasvu olis mahdollisimman huomaamaton pitkälläkin värjäystauolla.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mulla on kans ovulaatioajankohta melkein päivälleen tiedossa, joten siitä oon laskenut LA-päivän. Mun ovis oli tod. näk. kp 21 eli viikkoa "normaalia" myöhemmin, mutta neuvolaa ja ultraa varatessa kysyivät vain edellisten kuukautisten alkupvm. En maininnut mitään että ovis oli viikkoa myöhemmin, pääseepähän tavallaan viikkoa aikaisemmin jo ultraan. :grin
 
Valaisetteko asiaa ensikertalaiselle, mitä tarkoittavat ar-ultra ja nt-ultra? Ainakin semmoisiin on ihmiset menossa.
 
Takaisin
Top