Kysy ja avaudu ihan mistä vaan!

Meinasin ehdottaa samaa kuin Janna. Eli tyynyillä tukea ja itse olla vieressä varmuudeksi jos mummon käsi väsyy tms.
 
Me annetaan pullosta max 90ml, juuri sen takia ettei pienen mahalaukku täyty ja veny turhan suuresta maito määrästä. Tänään tosin kardiologilla meni pullosta vahingossa 120ml omaa maitoa, josta tuli osa reippaasti ulos. Pullossa oli enemmän kunnes jaksanut kaataa 30ml toiseen astiaan/pois.
 
Kiitos :) mä oon laittanut 100ml pulloon eli sen tetran aina kahteen tuttipulloon ja yleensä ei ole kaikkea ihan jaksanut syödä...
 
Pikkuinen onko teidän vauva muuten täysimetyksellä, osittaisella imetyksellä vai korvikkeella? Toi 90ml koskee täysimetettyjä joille joskus saattaa joutua antamaan pullosta maitoa esim äiti on muutaman tunnin poissa tms. Osittaisella imetyksellä ja pelkällä korvikkeella ollessa määrät on hieman erilaiset.
 
Tuohon maitoasiaan, meillä on kokonaan korvike käytössä. Ja juuri tänään neuvolassa juteltiin siitä määrästä. Meillä siis vauva syö kerralla n. 120-150 ml ja tauko välissä on n. 3-4h. Täällä siis maito maistuu. Neuvolassa kuitenkin vielä varmistettiin, niin vuorokautta kohden määrä olisi noin 1000 ml tällä hetkellä, meillä tosiaan tyttö 2kk. Normisti siis se määrähän oli se 30 ml / h. Mutta meillä se ainakin ylittyy. Ei kuulemma haittaa, jos ei nyt ihan tavaksi tule. Ja sitten kun meillä on käytössä tuo sakeuttaja, niin sen lisäksi lääkärissä kehoitettiin antamaan vauvalle n. 20 ml vettä jokaisen maidon jälkeen, koska sakeutta saattaa aiheuttaa janoa, jonka vuoksi sitten vauva saattaa turhaan itkeä. Mutta ei kai se muutoinkaan pahaksi ole, ainakin vatsavaivoihin vaikuttaa positiivisesti.
 
Olikse niin et kannasta pääsee nykyään lukemaan myös lapsen tekstit? Kävin äsken kattelee omiani mut mites löytyy noi pikkutyypin?
 
Christalli siellä pitäisi olla sivun yläkulmassa Lapsen tiedot-linkki, josta valitaan lapsi kenen tietoja halutaan tarkastella. Samalla tarkistetaan vanhemman oikeus katsoa lapsensa tietoja. Jos lapsella ei ole nimeä niin tiedot ei näy. Ja toi otetaan käyttöön pikkuhiljaa joten kaikilla se ei vielä ole käytössä.

http://www.kanta.fi/fi/alaikaisen-puolesta-asiointi
 
Ahaa no se selittää, kun nimeä ei oo vielä varmaan merkattu mihinkään. Alle viikko vasta siitä kun lähetettiin se lomake maistraattiin.
 
Onko kenelläkään raskauden myötä silmäripset lyhentyneet ja harventuneet? Jos on, miten ovat palautuneet vai ovatko?
On hirmu näppärä meikata kun ripsaria on enemmän silmäluomilla kun ripsissä... plääh.
 
No mä tätä mietin kun laitoin pitkästä aikaa taas ripsaria, että jopas on lyhyet ja harvat :eek:
 
Ruskovillan pipoja hankkineet, oletteko käyttöönotto peseet nuo vai ottaneet suoraan käyttöön? ja onko kukaan pessyt peru vaatteidenpesu aineella eikä noilla mitä ohjeissa lukee (oliiviöljysaippua jne)? onko mennyt miksikään koneessa käsinpesuohjelmalla vai kantsiiko ennemmin pestä käsin?
 
Miten ootte palautunu? Onko kellään erkaumaa? Mulle todettiin aika iso erkauma ja meinaa ahistaa tilanne.. Luin vähän sitte enemmän netistä noista erkauma-asioista niin mulla ainoana oireena on että vatsa pömpöttää ja selkä tuntuu väsyvän aika nopeasti :sad001
 
Ruskovillan pipoja hankkineet, oletteko käyttöönotto peseet nuo vai ottaneet suoraan käyttöön? ja onko kukaan pessyt peru vaatteidenpesu aineella eikä noilla mitä ohjeissa lukee (oliiviöljysaippua jne)? onko mennyt miksikään koneessa käsinpesuohjelmalla vai kantsiiko ennemmin pestä käsin?

Mä pesin ruskovillan hatun ja kypärämyssyn käsin ihan normaalilla hajusteettomalla pesuaineella.
 
Annin_eka Ok, sit mäkin uskallan pestä ihan perus hajusteettomalla pesuaineella :) käsin taitaa olla turvallisempaa kuin iskeä koneeseen joten eikun nyrkkipyykille mars vaan tänään ni saadaan myssy käyttöön :D
 
Onko kenelläkään raskauden myötä silmäripset lyhentyneet ja harventuneet? Jos on, miten ovat palautuneet vai ovatko?
On hirmu näppärä meikata kun ripsaria on enemmän silmäluomilla kun ripsissä... plääh.

Mulla on ainki harventunut. Joten päätin kokeilla sellasta ripsii kasvattavaa seerumia mitä kosmetologi tyttöni käyttää ja sillä tuuhentunut paljon. Annan myös ripsien levätä meikkauksesta nyt raskauden aikana ja käytän lähtiessäni johki tekoripsii.
 
Muokattu viimeksi:
Kellä olisi kokemusta treeni tai geishakuulista? Kummalla ja millä koolla ootte harjoitellu raskauden että synnytyksen jälkeen?
Koska kokoja on paljon ja monet sanoo että ostivat liian isot ettei joudu "puristaa" vaan pysyy sisällä muutenkin.
Lantionpohja jumppaahan melkee kaik tekee joten ohan varmaan kuuliakin käytössä.
 
Muokattu viimeksi:
1. Ärsyttää kun multa lähtee sairaan paljon hiuksia nykyään. Tiedän, että on normaalia, mut silti. Eka kerralla ei ollut tämmöistä. ':sad001

2. Kauhistuttaa suorastaan, Sintille puhkesi eka hammas! Lasketun ajan mukaan ikää tasan 3 kk, syntymän mukaan 3 kk 8 pv. Isosiskolla reilu nelikuisena eka ja se oli kuulemma jo aikaisin. :O
Huhhuh.
 
Takaisin
Top