Kympit Maaliskuun 2011 menoissa ja meiningeissä =)

EIIII.. prkl!!! Kirjotin "hirveen" sepostuksen ja nyt se katosemoticon!!

Ei, en painanu peruuta-nappia, vaan hain pojan syliin nii eiköhän hän pikkusormillansa pyyhkässy tän tietokoneen tota "hiirialustaa" vai mikä ny onkaan ja sen pyyhkäisyn seurauksena tää siirtyy edelliselle nettisivulle.. ja kun pyyhkäsin itteni takas tälle sivulle nii eipähän oo enää mun kirjotusta täälä.. jebou! :) 

Parempi onni ens kerralla ;D Ny syöntihommiin.
 
Teresss!

Viime yö meni TUNNIN pätkissä ja enemmänkin :/ Pikkasen olin jossakin vaiheessa ihan töttöröö, ku poju oli heränny jo ainakin 4 kertaa luulin, että oli aamu.. Katsoin kelloa 1.42 :S
No, pakkohan ne hampaat on tehrä!

Tänään tuskastelin verkkokauppoja selatessani, että miksi pojille Reima yms valmistavat sinistä enimmäkseen? Tietty on poikkeuksiakin malleissa, mutta ne poikkeukset menevät kaupaksi aika hyvin, ku kokojakaan ei löydy tai ei enää koko malliakaan (paitsi hemmetin sinisenä!).
Tilasin siis tänään seuraavaksi talveksi toppispuvun. En tajunnut, että ois samalla voinut tilata jonkun "välikausipuvun".. Mulla on yksi ohut tuolla kaapin pohjalla, v. 1990 :D Mutta ihme hyvänä säilynyt ja kai se nyt menee tolla kun, ei vielä tarvi hienoa vedenpitävää välikausipukua.. Vaunuissahan nää varmaan makaa sinne kesään saakka, toivottavasti ;D

Kaika: Noniin, hyvä että löytyy joku muukin, joka ei ole tuttia imenyt ;-D

Ja Mymmelihän sen taas sanoi! Miten tässä maailmassa saakaan kaikkea ajoitettua oikeaan aikaan? Paljos sulla oli opintoja jäljellä? :) Tsemppiä!

Niin mitäs te pidätte nyt sitten vauvoilla päällä? Mun mittari näyttää +1 astetta ja pojalla päällä samettihaalari, en oikein tiedä onko se paksumpi vai ohuempi ku äippäpakkauksen toppispuvut.. Ehkä ihan ihan hieman ohuempi. Sitten on ohuet fleecetumput ja ohuet samettitossut, ohut kypärämyssy ja sen päällä tänään ohut korvaläppähattu (eilen oli vielä toppishattu).
Saa nähdä onko liikaa jo, meillä ei kyllä aurinko koskaan paista parvekkeelle asti.. Kokeilemalla selviää juu!

Edit: Oli liikaa päällä! Poju oli aika hikinen, eikä nukkunu ku n. puol tuntia! Uskaltaskohan huomenna sitten jo keventää siihen kevyeen pukuun.. Jos pukis sinne alle fleecepuvun? Pitää koklata huomenissa.

Nyt taas toi imuri käteen, villakoiria on niin paljon että vvvvoihan sotku.
 
Mymmelille kiitokset tänne puolelle kierukan ja renkaan hormooniselvityksestä- minä kun en pääse vastaamaan tuohon ketjuun!

Meidän tyttö istui juuri äsken ihan itse- sillalailla etukenoisesti, mutta istui kuitenkin.
Ja sitten on alkanut sellaisella ihme jänishyppy-karhunkävely- konttauksella menemään ajoittain.
Nii ja yritti tänään vetää itseään käsivoimilla jaloillaan auttaen pystyyn, että olis päässy pyykkikoriin.
Tuolla likalla on totisesti kiire.
 
Kaika: Eipä mitään! Minullakaan ei toiminu se vastauslinkki tuosta viimeisestä viestistä, mutta sitten koitin sitä, mikä on tuolla ylhäällä, niin se toimi! Ja siellä on kyllä melko kiireinen neiti! Joko oot onnistunu kasvattamaan silmät selkään?! Meillä ei vieläkään edes pyörähdetä selältä masulleen, mutta toisin päin kylläkin. 

Mila: En ihan varmaks osaa sanoa kauanko vielä opinnoissa menee, mutta kuvittelisin, että yhden lukuvuoden tehokkaalla opiskelulla pitäisi tarvittavat kurssit olla kasassa. Eli ei ihan mahdottomasti kuitenkaan! Gradu toki siihen sitten vielä...
 
Mymmeli: Kiva, ei paljoa sitten oo yhteensä :)

Kaika: Ohhoh, todellakin kiire siellä!

Hihih, miä oon nyt parina päivänä antanu pojalle käteen omenanpalan ja kurkun. Onko vähän huvittavaa katsella ku se niitä imuttaa ja yrittää saada paloja irti? :D Toki nää on niin isoja paloja ettei oo tukehtumisen vaaraa..
Sit eilen puristin appelsiinista mehua ja annoin vähän maistaa, tais olla aika kirpakkaa tavaraa ;-DD

 
Yritetääs uuestaan nyt kun poika on nukkumassa :) Ei tule sormillansa räpeltään tätä :P

Sitten vieläkun muistas mitä aiemmin yritti tänne kirjottaa... emoticon


Milamariaa: Täällähän opittiin tutin syöminen vasta 5,5 kk iässä! Sitä ennen, ei puhettakaan, että tutti ois sekuntia pidempään suussa pysyny. Päätin, että opetan pojan syömään sitä stanan tuttia!emoticonAloin jo olla niin väsyny niihin öihin, jolloin heräilyä tapahtui 1-2 tunnin välein ja mikään muu ei saanut herraa rauhottuun/nukkumaan kuin tissi. "Tuttikoulu" kesti meillä n. viikon. Tarjosin tuttia aina nukkumaan mentäessä ja satunnaisesti muulloinkin (lähinnä sillon kun itkeskeli/kiukutteli). No sitten eräs päivä, kun olin nukuttamassa poika päiväunille, tarjosin tutin ja kappas, sehän kelpasi! emoticon Niinku muutki tänne jo kirjotellu; eihän kaikki vaan yksinkertasesti halua tuttia, ei sitten millään, vaikka kuinka "opettais".. No eipähän ole sitten sitä tutista vierottamista ainakaan edessä :D 

Nii ja meillä "läpimurto" tehtiin luonnonkumitutilla. Aiemmin tarjolla oli vain silikoonisia. Nyt kelpaa molemmat ja kaiken malliset.


Nyt jo lyö tyhjää. Mitä muuta mie aioin kirjottaa... äh. Ainii..


Hampaat: Taitaa tehdä tuloaan! Viime yöt ollu melkosta sähellystä ja tänää aamulla kun tutkiskelin pojan suuta huomasin, että alaikenet keskeltä pullollaan ja "täyteläisen" tuntuiset. Vielä ei kuitenkaan mitään näy, muuta kuin armotonta sylkeä :DD Eikhän ne sieltä pian esiin tule.. (tai sitten ei)..

Kaika: Meilläkin istutaan itse, etukenossa, kädet varpaissa emoticon Ei kuitenkaan keikuta kuten kuvassa :D 



Ääntelyt: Kuinkas teillä äänellään/jokellellaan? Täällä mumissaan (mumumumum), kiljutaan kuin pieni dinosaurus, murissaan, örissään ja sitten tietty perinteinen äääääää eri äänenkorkeuksilla. Eilen sanoi "mamma" :D Ei tarkotuksella, mutta sanoipa kumminkiemoticon



Itekki laitoin nyt mittarin vaunuihin. Äsken käväsin tsekkaamassa, näytti 13 astetta. Vaunut varjossa, suht. suojasessa sisapihassa. Ulkolämpötila täällä +1. Poika lämmin poskista (eli saletisti hikinen!) Avasin makuupussia..saa nähä kauanko nukkuu ennenkö kuumus herättää. Voihan pukemisen vaikeus!!!!!emoticon  


No ei nukkunu enää kauaa ei. Got to goemoticon


 
Voi rähmä...

Nyt en tiiä onko paha tilanne päällä vai mikä. emoticon Kävin aamulla hiihtämässä ja kävi sitten niin, että roskaisella ladulla suksi tökkäs ihan totaalisesti ja otin sitten maasta leualla tukea (eli rojahdin suorilta jaloilta suoraan mahalleni). Auts. Nyt on sitten toinen tissi kova ja kipeä. En usko, että voisi olla niin huonoa sattumaa, että lenkin aikana olisi tullut tukos, vaan että tuo kovettuminen ja kipeytyminen johtuu siitä, että tisut tömähti maahan. Pitäisiköhän tässä soitella lääkäriä vai koittaa, jos tuo imettämällä tuosta menisi ohi. En tiiä. Pahus.

No enivei. Lähdetään pojan kanssa tänään äitini luo viikonlopuksi, kun mies lähtee katsomaan Osloon noita MM-hiihtoja. Vähän oon semisti kade. Mutta pohdittiin tuossa, jos lähdettäisi jossain vaiheessa pikavisiitille Roomaan, kun Ryanair aloittaa lennot Pirkkalasta suoraan sinne. Oisi kyllä kerrassaan hienoa. Mutta saa nähdä kuinka käy.

Hyvää viikonloppua kaikille! emoticon
 
Moi!

Pikaseen täällä.

Meillä ei vielä istuta, mutta Otava on alkanut pahaenteisesti kurottelemaan tuolta lattialta ja vetämään itseään ylöspäin... Onneksi jalat on vielä niin psgettia ettei kävelyharjoituksista tarvitse ressata..
Ja nyt kun hän keksi mitä käsillä tehdään ryömiessä niin luistelee parketilla kuin pingviini jäällä.
Matolla meno on hitaampaa kun kitka on suurempi.  ♥♥♥

Ääntelyitä
Siis meidän poikahan osaa jo puhua   ...... (not!!)
Sanoja on Ätti, itsii, tssi, kiits ja eijj.
Tietysti myös kaikenlaista muutakin huutoa ja meteliä löytyy.

Ja juuri nyt kuuluu Ähh, Öhh (=mä heräsin, tulkaa hakee!!)
 
heissan!

Vähä myöhänen "herääminen", mutta Tiko ootko varma ettet kaipaa niitä lampaantaljoja ens talvena esim. pulkan lämmikkeenä? Jos et kaipaile, ni mä voisin ottaa joko toisen tai sit vaikka molemmat :D Haluutko niistä jotai maksuu?

Ääntelystä: meil ei äännellä muuta ku epämääräistä jokeltelua, sit niitä ikäänku äiti-ääniä ja eijeijeij :D

oon nyt sit istuttanu tyttöö rattaissa... ku se pyrkii siellä kuitenki istumaan, ni samapa tuo. Eipä se yleensä kauaa hereillä pysy, että ei sinänsä tuu liian pitkiä aikoja istuen. Aurinkolasitki otettii jo käyttöön ja on aikas päheet XD
 
No mulla on ne tuolla myyntipalstalla. 40 € kpl ne ostin, ja tosiaan pussissa vielä. Siinä on vaan se, et mä haluankin lyhytkarvaset :) Meinasin jo alkaa trimmaamaan noita, mut en sit onneks, menis pilalle kuitenkin.
 
Mymmeli: Voi ei :(( Ihan tekee itelläki kipeetä ku ajattelee! Toivottavast menee ohi ja jos ei ala mennä ohi, nii sit kyllä heti soitat!

Mistä ootte ostanu aurinkolasit lapsille? Saako jostain lastenliikkeestä hyviä, vai pitääkö ihan silmälasiliikkeestä hakkee? Mulla ei oo vieläkään kun en oo päässy kaupunkiin..

Ääntelyt: Musta tuntuu, että ku poika ei vielä päässy liikkeelle nii tuli paremmin juttua! Nyt on niin tohkeissaan liikkumisesta, että ei enää niin paljon höpötä..
Tullu vähän niin "PPppp-puhhhuh" "ee-ÄÄÄ-e" , On myös kova "yskimään" ku alkaa ärsyttämään tai komentamaan? Ja tietty murinaa, etenkin nukkumaan kun laitan.. :D Ei meinaa mulla pokka pysyä päikkäritouhuissa, ku se on niin oudon kuulosta!

Tänään sain puettua sopivasti ja nukkuikin yli 3 h päikkärit!

Samoin, hyvät viikonloput kaikille :)
 
Josko pitkästä aikaa tänne kirjottelis...kun ei oikein ole asiata löytyny:)

tupakasta....valitettavasti tuli takaisin kuvioihin.

seksistä...sitäkin on ainakin pari kertaa viikossa....mulla vaan välillä fiilis että ei kiinnosta, johtuu ehkä siitäkin että on välillä tosi väsyny.

alkomahooli....EI...en aikasemminkaan oo hirveest juonu, nyt ei mene senkään vertaa...1 saunakalja vaikka kerran kuussa,jos sitäkään.

Juttelu....aikasemmin oli oikein höpösetä, nyt hyvä jos vastaa jotain kun kysyy:D...kun pitäis vaan hirveellä kyydillä päästä eteenpäin:Dnyt hää on siirtynytkin leikkimatolta oikeelle matolle ja tillittelee mua ihan hissun kissun:D....huvittava.

Omasta olosta...väsy vaivaa...ja vaivaa ja vaivaa. Mä oon ihan loppu noiden öiden kanssa ja toissailtana päätin...Meillä loppuu yösyötöt tähän. Poika heräili ke-to yönä ekan kerran yhdeltä ja maitoa uppos huimat 10ml tuttikitinää ja maitopullohuutoa loppuyö.
Siinä kun tutkailin niin ei tolla pojalla enää nälkä ole yöllä, se on ihan vaan tavaksi muodostunut se että pakko saada pullo suuhun....mutta tähän vierottamiseen........onko kellään hyviä vinkkejä kun nyt on sit ollu pari yötä tuttikitinää ja siitä sit hetken huutoa kun ei maitoa ala tulla, vesipullo on tarjolla ja siitä huikat joskus imasee ja sitten puistattelee päätä kun on pahaa.... Ei auta tassuttelut yöllä,ei auta tuttikaan kauan kun räkäsee sen pois. eli sitä kitinää ja itkua tulee ihan 10min välein. mutta mikä hemmetti auttais???
 
Päivää!
Ja WTF!? Ensin tää foorumi ei päästä kirjottaan, ja nyt jopa näen muiden tekstit selata emoticon

Mistäköhän sitä JummiJammi aloittas, kun tuntuu että on jäänyt nuo kommentoinnit totaalisesti...

YÖruokailut:
täällä taistellaan saman asian kanssa, ja nyt Mammat hyvät niksit ja Pirkat on tervetulleita.
X_x Nimim. MaEnJaksaEnaanValvoa!

Tutti: Eka oli oikea tuttiritari, toinen maistoi mokomaa kerran tai pari, ja se jäi siihen. Tästä kolmannesta ei ota selkoa, ei onneksi sitä tuttia "tahdo" koko ajan, ja olen koittanut vähentää tutin tarjoamistakin. Helpommalla pääsee myöhemmin...

Pullojen ym. keitteleminen: *viheltelee* Juh, tuli ekat 2 kk:tta päivittäin ja sitten jäi. Pesen kyllä kunnolla päivittäin, mutta ... en muista millon olen ne viimeksi keittäny emoticon
Tuleepahan vastustuskykyä jäbälle, ei ole nuo aikasemmatkaan paljoa sairastellu, perus nuhat ja mahataudit...
By To Way! Tää HYMIÖ tarjonta on hanurista, jos vois joku laittaa ohjeet tälle maalaiselle, miten niitä muita saa tänne liitettyä ja mistä? Kiitus,kiitus!

Ääntelyitä: Juuh, kyllä meillä puhutaan ja paljon. (Pissii hunajaakin,juu-u! emoticon )
Asioita on: Ätää,Eijh,ängen-gängen-nä, äääääh, izsii.
Sitten muristaan ja päristään, varsinkin kun isoin veli on vieressä, tuntuu tuo yhteinen juttu toimivan.
Hampaat: Kaksin aina kaunehimpi, alhaalla. Ja ilmeisesti lisää tehtaillaan...
Lenssu: Rantautui sitten tänne pohjanmaallekkin, nyt on toista päivää napero kuumeessa ja räkänen. Mummon sipuli kikkakolmonen oli viime yönä helpotusta tuomassa. (eli sukkaan sipulin palasia,ja lähelle sänkyä/päätä..)
Eteneminen: Käännytään,pyöritään ja hyöritään, poikaa saa hakea millon mistäkin, ja jeps, silmät on täällä alkanut kasvamaan selkään. (tosin ne on ollut takaraivossakin jo viimeiset 16v) Kovasti on yritystä ryömimiseen, välillä jopa siinä vähän matkaa onnistutaan. kamala rähjääminen päällä, kunnei saa tahtoaan periks. On meinaan kova jätkä komentamaan.. (tullu äitiinsä) Hi!

Shoppailua: Tuli ostettua alesta pojalle ensi talveksi toppatakki ja housut, menkööt vaikka kakkospukuna kuraleikeissä, sen verran edullisesti saatiin.
Välikausihaalareita tässä olen haaveillut, prismassa oli kivan näköinen ja musta ihan edukas, joten taidan kävästä hakemassa sieltä. Poika on niin kova hikoilemaan, että taidetaan joutua ostamaan se hyvissä ajoissa, laittaa sitten vaikka villapukua alle, jos kylmempää.
Matkakärrit isi osti eilen, kun nyt löyty halvat, hyvät ja toimivat. Meinattiin ensin ostaa se lämpöpussukka, mutta toimii tuo makuupussikin siinä hommassa, ja siinä on jalkapeite mukana. Naperokin tykkäs kovasti, kun sai nostaa jalkansa ylös. (juomamukitelineelle miehekkäästi)emoticon

Mymmeli:
AUTSH! Toivottavasti ei ole enään kipeä, mutta jos oikein kipeytyy niin lääkäriin hop,hop!

T: Myönnän, tuli viihteellä ollessa pari maisteltua, mutta yök, en aloita uudestaan! Annan itselleni sen muutoman luvan..sillon kuin viihteelle lähden, mutta Muuten Noub/Yök!
Viihteelle: Juuh, siis tuli miehen kanssa irroteltua, ja kyllä oli hauskaa. Olen ajatellut,että jos nyt kerran kk:dessa tai kahdessa pääsis irrottautumaan, ja nollaamaan pään. Mutta eipä nuo "menot" enään jaksa kiinnostaa.
S: Parantunut, kun sain nuo pillerit käyttöön. (eipä kauheesti kiihota tuo kumien käyttö)

Kauheesti tuli pulinaa, jospa nyt etenis ja sais persuuksensa ylös tästä koneelta emoticon

Hyvää Viikonlopun Jatketta!Nauttikaahan AuringonPaisteesta!
 
Vaara ohi. Huh. Oli meinaan rintatulehdus enemmän kuin lähellä! Se kovuus johtui melko varmasti tiehyeiden tukkeutumisesta, sillä alkuun poju ei kerenny kovin montaa imasua kipeestä tissistä ottaa, ennen kuin alko käyttäytyä siten, että maito loppu. No kolmannella imetyskerralla sitten lähti maidot liikkeelle ja se kova kökkö hävisi!  Nyt tuo tisu on jo muuten ihan normaali, mutta pikkasen on vielä kipee, kun sitä painaa, eli jonkin sortin mustelma siihen taisi tuosta tömäyksestä tulla (mikä varmaan sitten aiheutti sen tukoksenkin). Illalla oli hieman lämpöäkin (37,1), mutta ei kyllä ollu yhtään kuumeinen olo. Aamulla oli sitten lämpökin jo normaali, joten lääkärireissulta vältyttiin.

Hymiöitä: http://www.cosgan.de/smilie.php?wahl=0&ziel=froehlich tuolta ainakin löytyy. Maalaa vaan haluamansa hymiön, sitten kopio sen (esim. ctrl+c) ja sitten liittää sen haluaamansa kohtaan (esim. ctrl+v). Eli pitää tuota ctrl-näppäintä pohjassa ja painaa c-kirjainta kopioidakseen ja v-kirjainta liittääkseen.
 

Jipii !!s050.gif

Mymmelille kiitokset hymiölinkistä! Nyt tääkin osaa käyttää/lisätä kivempia hymiöitä.


k040.gif 



Nyt ei muuta kerkeekään raapusteleen, siivoukset odottaa. 

a070.gif






 
JIIIIHAA!!! kiitos  [img]http://www.cosgan.de/images/midi/froehlich/h020.gif[/img] 
 [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/froehlich/m025.gif[/img] 
 
Heippa,

Kylläpä aika lentää. On jäänyt täällä kirjoittelu taas vähemmälle, tosin koko koneella hengailu on ollu aikas vähäistä viime aikoina.

Viihteellä kävin viime viikonloppuna kun kaverilla oli synttärit. Todella hauskaa kyllä oli mutta nukkumaan pääsin vasta n.5:30. Sain nukkua melkein klo.9 asti ja sit mies viel kehtas sanoa että näytän todella hehkeältä emoticon
No mutta olo oli kuin voittajalla.

Tupakkaa tuli poltettua mutta eipä sen jälkeen ole taaskaan mielitehny eli tähän mennessä olen hyvin pystyny olemaan polttamatta muulloin kun viihteellä ja silloinki tekee ennemminki vain mieli, maku ei kumminkaan ole sit kauhean hyvä.

Mila: meillä kanssa kovasti "yskitään", kauhea köhä iskee aina kun haluaa jotain.

Meillä Joona on kanssa kova hikoilemaan ja olen ajatellut että pitäisi varmaan mennä ostelemaan välikausihaalaria.

Yöllä heräillään edelleen todella usein, yleensä vain kerran syödään ja muulloin riittää tutti. Vähän kyllä rupeaa jo nuo yö heräilyt ketuttaa sillä meillä myös sitten syödään loppujen lopuks vain max.1dl useimmiten 30ml. Esikoisen kanssa oli paljon helpompaa kun siihen tehos se että antoi kitistä rauhassa hetki (n.10-20min), pari yötä noin ja sitten loppu yö heräily. Joona on kyllä niin jästipää että se varmaan huutais tuntikaupalla sillä se ei hevillä luovuta mutta kohta on oikeasti pakko ottaa järeat aseet käyttöön sillä ei vaan jaksa.

Hampaita ei ole edelleenkään läpi tullut mutta näyttää kyllä siltä että saattaa tulla hetkellä minä hyvänsä. Kovasti ollaan ruvettu kääntyilemään, pyörimään, hieman ryömimään (mittarimato), konttaus asennossa hytkyillään jne.

ou nou nyt pitää mennä
 

HIIIH, kiitti Mymmeli! Ja hyvä että vaara ohi!

Väsystä: Todellakin, ei hele! Nyt on ollu kauhea säätöpäivä.. Kaupassa väsyneenä sähläsin, etsin hanskoja (vaikka ne oli taskussa), varastoon kun vein tavaraa niin piti tarkistaa menikö ovi lukkoon, kun muisti pätkäisi enkä muistanut yhtään koskinko edes koko lukkoon varastosta lähtemisen jälkeen.. Kai tää tästä.. Hampaathampaathampaat.

Hmm, seuraavalla viikolla onkin edessä kaikenlaista. Onneksi kaikki kalenterissa, tai kännykässä koska tässä väsyneessä pääkopassa ei tällä hetkellä pysy minkäänlainen tieto tallessa..

Nyt meen kattelemaan unikuvia..

Ja joo sori, miä en nyt osannu kellekkää oikein sanoa mitään.. Mun pää on niin kohmeessa HUUH!

 
Höh! Näkkyykö nuo mun hymiöt ees???

a015.gif Hö ja sitte se nakkaa nää hymiöt toiselle riville ku pitiäs lauseen perään mennä. Ja fontinki muutti, wtf?? 
Minen oo vielä sinut tämän Macin kanssa emoticon 


Hulina viikko tulossa. Miehen sisko perheineen tulee viikoks meille lomalle. Mukavaa vaihtelua tähän rauhaisaan eloon :D 

Nyt täytyykin kiiruhtaa tekemään viimeiset siivoukset :P :P :P 


 

HUOMENTA/PÄIVÄÄ!!
Maru:
Ei näy  [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/frech/m055.gif[/img]  
Sun pitää klikata ensin sitä hymiötä, jonka tahdoyt ja kopioida UBB -koodi sen koko hymiöjutun alapuolelta. Mullakin meni hetki aivosolujeni kanssa tajuta...

Niin, ja oli pakko tulla pulisemaan vielä sen verran, että 2:den viikon päästä me lähdemme lomareissuun!  
Tuli testailtua hymäreitä, ja jotain vipaa on, koska kaikki hymiöt ei näy niinku pitäis...noh  nyt etenen omiin aamutoimiin ---> Se on Moro!  [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/froehlich/a010.gif[/img] 
 
Takaisin
Top