Kympit Maaliskuun 2011 menoissa ja meiningeissä =)

Mamma_76

Puuhakas puhuja
Pii paa puu, terve maaliskuu!
Räystähältä vesi pirskuu,
iloisena tintti tirskuu.
Kissat innostuu, onhan maaliskuu!
 
Heipparallaa!

Saako tänne jo kirjottaa, joko maaliskuu alkoi?
Voitteko kuvitella, meitin vauvvelit alkaa oleen puolivuotisii kohtapuoliin!!!
Kyllä jaksaa ihmetyttää tää ajanjuoksu.
Esikoisen kanssa kaikki meni niin *tanan hitaasti...

No mutta meillä muuten, Lenssua kerpele!! Onneksi vain minulla.
Tosin sissinä painun tsumpatunnille koska olo ei ole kuolettava.

Tänään pitää kämppä laittaa lapsiystävälliseksi.
Terävät asiat jemmaan ja pistorasioihin suojat.
särkyvä kama pois ja phmusteita jokapaikkaan.
Keittiön kaapit täyteen tongittavaa ja lelujemmoja ympäri ämpäri.
Mää saan iki-ihanan lainatyttären hoitoon ke iltapäiväksi :)
Tyyppi on reilu 1vee ja tajuttoman suloinen!

Noniin se oli lyhykäisyydessään siinä,
eipä sitä kovin mullistuksellista elämää täällä vietellä.

Ai paitti että torstaina eka iltavapaa koko pesueesta!!!
ruokaa, juomaa ja tyttöi!!! thihihiiiiii!!
 
Jiiihaa. Kevät !!! emoticon Minun kevät alkaa virallisesti tänään, maaliskuun eka =) 
Luojan kiitos ne stanan pakkaset on vihdoin ohi (ainaki hetkeksi!!). Ihanaa kun on "lämmin" ja arska rehottaa! Mielikin on aivan :))))))))))))))) 


Pistetäänpä tähän väliin nyt omat kommentit seksistä,tupakasta ja alkoholista. Elikkä

seksi: melko hiljasta. halut hieman kadoksissa :P mutta pikkuhiljaa ne sieltä taitavat taas esiin hiipiä ;) läheisyys,halailu,pusuttelu yms tällä hetkellä in! 

tupakka: vkonloppuna poltin muutamat kun kävin parilla tyttöjen kaa. muuten täällä ei savutella, eikä ees haluttakkaan. ihmeen "hyvälle" se tupukki kuiten maistu niden parin oluen ohessa :D polttelen siis sillon kun oon viihteellä, eli harvoin :D

alkoholi: niinku jo edellä mainitsin vkonloppuna tuli otettua muutamat. se oli toka kerta synnytyksen jälkeen kun olin liikenteessä. sillontällön saunakaljat/siiterit kotosalla saatan juopassa. 


Meijän poitsu ylitti puolenvuoden ikärajan emoticon Puolvuotissynttäripäivää ei voitu juhlia ku loppu helmikuussa päivät kesken. Poika synty 29.8. Huomenna puolvuotisneuvola. Kuten PojanÄiti jo tuossa aikasemmin mainitsikin; ei voi ku ihmetellä tätä ajan kulua!! 



Jahaps, pitää vissiin rientää kotihommiinkin, jotta saa jotain järkevää tehdyksi ennen ku mussukka herää päikkäreiltänsä. Paremmalla ajalla taas jotain..jäi tääs kommentoinnit 
8/


 
Toinen on ny vedelly 3 tuntia päikkäreitä, joten pitää tulla raapustamaan tännekkin (se on muuten varma, että kohta kuuluu rääkäisy vaunuista..)

Maru: Mulla on sama fiilis- kevät :-DDDD

: Sinäkin siellä hyvillä fiiliksillä- varo ny kuitenkaan saamasta mitään jälkitauteja tai muita (no ni hereäs! told you... jatkuu kohta) sydänlihaksentulehdussydeemejä.

Tiettekö, että mä olen miettiny, kuinka sillä Celinalla ja Minzkulilla oiken menee..

Muuta omaa:

Imetys loppui täällä ihan itsestään- ja olen tosi helpottunut, että meni noin helposti...(ja yritän olla ajattelematta niitä ihania aamuhetkiä imetyksen parissa, ettei tule liian haikea olo :))
Ja menkat alkoivat tänään- sekin on ihanaa, koska haluan nyt saada itseni kuntoon kunnolla ja opintoja pois jaloista- miehen kanssa sovimme, että kesällä jätän ehkäisyn pois ja koetamme sitten vielä yhtä. Tai siis mies oli pakotettu tähän päätökseen, hänhän olisi ollut valmis yrittämään samoin tein.
Kealla pyyhkii hyvin- karhunkävelyä ja konttausta harjoittaa jatkuvasti, mutta kiireen tullen mittarimatona mennään.
Yöt sujuvat kahdella syötöllä ja sadalla peittely+tutti suuhun rauhoituksella...mutta saadaan tarvitava lepo tällä meidän systeemillä, että toinen hoitaa illasta aamuun ja toinen ottaa aamusta hoitovastuun toisen nukkuessa pari tuntua vielä, jos väsyttää.
Kamala touhottaja toinen ja veljien kanssa sujuu hienosti- paitsi, että kiukkuaa, kun ei pääse sohvalle tai ei pysy veljien perässä..
Ja nyt, kun en enää imetä pääsen tiputtamaan loput liikakilot- laitokselta lähdön jälkeen on tippunut jo 8 kiloa ja ennen kesäkuuta lähtee loput 2-4 kiloa- se vasta onkin mahtavaa- tuntuu, että saisi kassillisen uusia vaatteita, kun en ole toviin osaan noista mahtunut..

Mutta nyt ruokahommia tekemään ja fudistreeneihin nuorempaa poikaa viemään.

Moikka!
 
Ekaksi: Eka hampi huomattu :)) <3 Ilmeisesti sitä kiukunnu nyt pari päivää ja yötä.. Eilen ei halunnu iltapuuroa ja itki ihme kohtauksia välillä. Parina yönä heränny ainakin 5 kertaa!

Oma paino: Kävin vaa'alla joku aika sitten ja (lähtöpaino oli 65 kg) nyt aamupaino oli 67,8 kg eli muutama kilo. Se varmaan lähtee sitten kun pääsen tekemään niitä vatsoja <3 Vielä ihan minimini rakonen lihasten välissä, eli ei kauaa! JEE!

Ja Kaikalle: Tsemppiä laihduttamiseen! On se kiva sitten pitää istuvia vaatteita (mulla nyt vanhat farkut "odotustyylillä" jalassa, eli ponnari napin ja napinläven välissä :DD).
Ja hyvä kun imetyksen lopettaminen sujui.. Jossakin vaiheessa se pitää kuitenkin stopata!

PojanÄiti: Niin, samaa sanon kuin Kaika, että rauhassa rauhassa siellä kuntoilua!

Maru^: Onnea puolivuotiaalle!

Nyt tuolla taas känkkäilyä --> menen!
 
Meillä sanottiin että mallasuute on vanhanaikasta ja levolacia suositteli.
10ml päivässä pitäneen antaa että toimis neidin vatsa edes jollakin tapaa.
Tänään viety esikoinen meidän äitille kahdeksi yöksi ja isäntä sitten meni tänään 16h vuoroon. Eka tehnyt neljä yötä putkeen ja nyt sitten tommonen pitkä vuoro ja sitten huomennakin menee klo 16 töihin. Otti kyl päähän kun ilmoitti tekstiviestil tästä.emoticon
Rahat tiukassa nyt, niin joutuu tekee sikana ylitöitä ja sekös mua ketuttaa, kun yhteistä aikaa ei ole ollenkaa.
Esikoisen kanssa eilen suuri reilun 1h mittanen "kuka määrää" tappelu.
Joo-o. Väsyttää sikana ja kello vasta noin vähän...

 
Mä oli jo kassalla levolacin kanssa, mut apteekintäti sai mut vaihtamaan mallasuutteeseen >:/ Olisin vaan ottanut sitä levolacia, ei toi ainakaan tunnu auttavan.

Yeeiii, hampaita :) niitä kans odotellaan. Meillä on toisella ollut ihme kitinää välillä syödessä, välillä ihan suoranaista kiukuttelua. Ehkä ne siis sieltä olis tulossa.

Mut mikä ihanuus, me lähdetään taas matkalle. Jouluna ei Turkissa ollut vielä niin lämmintä, vaikka ilman takkia ja lapset ilman ulkovaatteita pärjäsikin. Mut nyt päästään kunnolla lämpimään, kun lähdetään teneriffalle. Lähdetään oikein kunnon porukalla, kun mukaan tulee minun ja lasten lisäksi äitini miehensä kanssa, isäni ja vielä oma mummini ja pappani. On sitte lentokoneessakin sylejä mitä vaihdella :) Mene kuukausi nopeesti, mene...
 
Ai niin, ketään haluaisi lampaantaljaa? Mulla 2 pitkäkarvaista, edelleen paketissa. Mut nyt mä haluankin lyhytkarvasen
 
Heippa täältäkin pitkästä aikaa! 

Me ollaan oltu välillä kipeenä ja välillä reissussa, tänne en ole ehtinyt pitkään aikaan ajan kanssa. Meillä Veeliksellä ikää nyt 4,5kk ja jo 2 hammasta komeilee suussa. Siinäpä lyhyesti syy siihen miksen hirmuisesti ole ehtinyt koneella istumaan emoticon

Hampaiden tulo ja siitä johtuva ikenien kutitus on ollut aika "pinnalla" viimeisen kuukauden ajan. Hurjasti ikeniä näyttää edelleenkin kutittavan, kuolaa valuu ja kaikkea olisi yritettävä purra ja maistella kaiken aikaa. Sylissä olisi myös oltava kaiken aikaa. Viihtyy poika lattiallakin jonkin aikaa, mutta kun ei vielä oikein pääse liikkumaan minnekään, niin syli on kyllä aika pop tällä hetkellä. 

Soseita ollaan alettu pikku hiljaa maistelemaan, mutta pääosin imetyksellä mennään edelleen. Veelis ei ole oikein innostunut soseista vielä, suurin osa päristellään ulos samantien..Pikku hiljaa opetellaan maistelemaan. 4kk neuvola oli meillä vasta viikko sitten, pienellä miehellä kiloja 7,5 joten hyvin tuolla maidolla näyttää pärjäävän vielä  toistaiseksi. Siksi ei ole niin kiirettä aloitella noita soseitakaan. 

Onko kenenkään pikkuisella todettu lonkissa löysyyttä? Meillä neuvolalääkäri oli sitä mieltä että lonkat ihan pikkaisen löysän tuntuiset. Laittoi sitten lähetteen fysioterepeutille, jolta toivon saavamme postia pikapuoliin. Sopivalla jumpalla lonkkia voidaan ilmeisesti tukea paremmin...Mitään suurempia toimenpiteitä nuo lonkat eivät kuitenkaan kuulemma vaadi ja hyvä niin. Lastoitus olisi ollutkin aika hurja tähän väliin ja ikään.

Makkarista kuuluu taas, joten sinne siis! :) Palaillaan!



 
Hyvää maaliskuuta täältäkin savon perukoilta :)!

Mää kyllä painin tämän painon kanssa sitte ihan täysillä ja vaaka heiluu ku leppäkeihäs ees taas! nyt kun oon päässyt liikkumaan enemmän, ja ruokatottumuksetkin on kuosissa, näyttää vaaka 1,5 kg painoa enemmän! piru sentään...

Tuosta mallasuutteesta ja levolacista :) onhan se mallasuute vanha tuote, mutta käsittääkseni ihan yhtä ystävällinen suolistolle kuin levolac :) (en tosin oo farmaseutti tms.) mallasuutetta voivat apteekissa suositella sen takia ensin varsinkin pienille kun on täysin luonnon tuote... ei tokkiisa tuo levolac:kikaan pahasta ole. mun käsitys on se että levolacilla tuloksia voi ehken saada nopeammin... mutta kun asiaa ihan kuuklettelin =P kumpikin toimii ja toisten mielestä toinen paremmin kuin toinen ja toisinpäin.

Tänään kävin sitten kaapuntilla ja ai hyvä ihme sentään ku oli taas puleja paikka täynnä!!! hassu juttu sattui kuitenkin bussissa kun sinne tuli parin pysäkin päästä toinen nainen vaunjen kanssa ja hetken mua katsottuaan tuumasi jotta taidettiin olla yhtä aikaa synnärillä emoticon  kun siinä vähän aikaa juteltiin niin tulihan se mieleen että kuka tämä nainen oli :)) ja sitten keskustassa näin vielä kolmannen naishenkilön joka oli yhtäaikaa osastolla (nämä kaksi siis menivät syömään yhdessä, olivat kyssissä huonekavereita) kaikki kolme synnyteltiin lapset 2.10!

onko H1987 näkyny täällä enää? *huhuilee*

nukkumaan käy tie, viime yönä oli tuskaa rokotuksien jälkeen kun nosti pienelle hieman lämpöä, joka sitten olikin aamuun mennessä ohi, onneksi...
 
Kaktus on kasvanut yön aikana kurkkuun. Lunsssan sitten pukkas. Toivottavasti neiti ei saa tätä.

Lapsiystävällisyydestä: mitä ootte oikeesti ajatellut hankkia noiden pistorasia tulppien lisäksi? Kuinka sitä turvallisuuskamaa oikeasti tarvii ja voiko edetä silleen, että tarpeen mukaan? Mä en ainakaan osaa edes ajatella, mihin neiti keksii mennä. Ja mitä kaikkea pitää oikeasti tehdä. Näin sellaisen pikkuneidin tuossa muutama kuukausi sitten, joka ryömi/konttas ja nousi vähän seisoon ja sehän meni aina sinne kaikista pienimpään koloon, minkä löys. Pesuaineet meillä on jo melkein kaikki siirretty niin korkealle, että määkin joudun kurkotteleen, että niihin yletyn, samaten lääkkeet. Roskiskaappiin oo vielä ajatellut hommata lukon, kun sinne menee kuitenkin kaikenlaista, suurin osa ällöä tavaraa, mutta myös vaarallista. Tällä hetkellä neiti hinaa itsensä mieluusti nuoleskelemaan sohvapöydän jalkaa tai isänsä tohveleita..

Tuttien ym desinfiointi: Kuinka usein te sen teette? Tuli sellainen täti-ihminen vastaan, joka sano, että ehkä 1 tai 2 kertaa desinfioi tutit sinä aikana, kun hänen parikymppiset lapsensa olivat vauvoja. Mää oon desinfioinut aina käytön jälkeen ja tuli vaan mieleen, että onko se liioittelua, niin kaipaisin jonkun ei-bakteerikammoisen näkemystä asiasta..

Magdaleena: ei tänään tosiaan nyt päästä, kun en viitsi tulla tartuttamaan muita. Toisella kertaa, mutta jospa vaikka ensi viikolla?
 
Thilduska: Noooo... tota tota.. kerran viikossa/kahdessa keittelen? Ja jos unohtuu, ni en stressaa :D Musta tuntuu et otan vähä turhanki lungisti noitte suhteen...

Mä otin ja heitin "romukoppaan" neidin kantokassin! Ei meinannu likka enää mahtuu sinne ilman, että oli polvet koukussa. Eli nyt se saa sitte vihdoinki punkata ilman sitä ja jos on hereillä ku liikutaan, ni pääsen nostaa neitiä vähä kattelemaan ympärilleenkin. Aurinkolasitki otettii nyt varta vasten käyttöön :)

Hitsit, ku pitäis ottaa itteensä niskasta kii ja lähtee käymää duunissa.. siis kertomassa niille että syksyllä palaisin duuniin. Tänää piti mennä, mut sit jotenki tuli semmonen olo, et nääää... en mee ja sit se jäi.. Sinne ku siis pitäis mennä aika aikaseen, että on vähä rauhallisempaa ja esimies paikalla. Ehkä sitä pitäis perjantaina mennä. Saispahan pois jaloista :)
 
Hep!

Eipäs ollu meillä tänää neuvolaa, se peruuntu ku neuvolatäti sairastu.


Olipa hyvä että Thilduska otti puheeks ton tuttien desifioinnin! En etes muista millon viimeks olisin ne desifioinu, UPSemoticon Huuhellu kylläkin joka päivä.. Mutta nyt on kaik tutit kuiten desifioitu!! Täytyypä muistaa jatkossaki desifioija niitä suunnilleen kerran viikkoon.

Jeij, meille tuli tänää uus auto! Farmari avensis :) Joskos sitä illan päälle kävis vähän ajelemassa.. oi sitä uuen auton tuoksua! :)


Nyt pakko siivota! Moiks!
 

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011030213286845_uu.shtml Miä en voi edes ajatella mitä tekisin sille, joka heittäis minun lasta! Siis helvetti.. Ei jäis siintä heittelijästä paljon jäljelle. Huh!!!!!!! :(((( Niin nostaa raivon tämä!

Onks ketään kenen vauva ei syö tuttia? Meillä Valtteri ei vieläkään syö.. Kuuntelin synnärillä liikaa kätilöitä ja en siis tarjonnut tuttia kun vasta kotona (suosittelivat näin) ja se sit jäi pois kokonaan.. En jaksanu oikeastaan alkaa opettamaan enää sitten, tässä olin laiska myönnetään!
Onneks mun sisko ei oo tähän tutittomuuteen antanu omia ohjeitaan tai mielipiteitään..


 
HeppuliPeppuli!! Xb!!

Laina-neito läks ja isäntä otti komennon noista omista muksusista, minä tulin omaa aikaa vietteleen tänne omaan maailmaan.
Aika nasta päivä, kivaa vaihtelua. Kaikki kolme lasta ovat onneksi varsin kuuliaisia joten hommat luisti mallikkaasti! Voisin sen kolmannen ihan mieluusti ottaa ;D
... mistä tulikin mieleeni, että viimekerta mentiin isännän kanssa "paljaana", posketpunasena ja muutenkin omenana seksitys päättyi... nyt samanlainen "semilenssu" (huono-olo, mutta mikään ei varsinaisesti vaivaa) kuin kahdessa viimeisimmässäkin raskaudessa. Esikoisessa tuli kolmepäivää arvioidun hedelmöittymisen jälkeen tälläinen olo ja nytkin siitä on 3-4 päivää kun... Otavan kanssa kesti viikon ennenkuin olo iski.
Eli minä seuraavana jännittelen kuinka käy... Pitää kuitenkin odotella viikkoPari.
Menkathan eivät ole alkaneet, joten mietin että jos tästä nyt napsahdan paksuksi niin aika vahvasti haluaa tämä lapsi maailmaan tulla :)

Tuteista mää onn tosihuono desinfioimaan yhtään mitään ja meillä muutenkin on muksuilla tapana melkein kenkäpohjat tullessa nuolla jotta vastustuskyky kasvaa. Nuo jotkut vanhimmat tutit olen aikanaan keitellyt ennen käyttöön ottoa, nykyään käytän kylmänveden (+fairy) kautta vaan tuliterätkin tutit (samoin astiat, tuttiplot, ynnämuut). Kylmässä vedessä tietty huuhdotaan jos vierailla lattioilla pyörii, omalta lattialta kun muutenkin nuollaan niin vaan pyyhkäsen hihansuulla mahdolliset liat pois. Otava on pysynyt tähän asti terveenä ilman mitään lenssuja tai muita.

Custos olipas mukava kuulla kuulumisia! Onnittelut vauvalle hampaista ja äiteelle niiden kasvattamisen kestämisestä!! Täällä ollaan hengessä mukana!!

Tiko Mieletöntä!! mahtava reissu teillä tiedossa, millonkas lähtö on? Ja pakko kysäistä että kuinka skenario "äiti, sen uusi mies ja isä + vanhukset" toimii? Meidän suvussa turpaan saisi jokaiikka jos pannan isä+äiti+ uusia miehiä tahi naisia + appivanhemmat :DDD

Maru  kade...

Noni, oma-aika loppui lyhyeen... tullaan, tullaan, teen ruokaa joo-joooooo!
 
Ootteko muuten mittailleet vaunjen sisälämpötiloja?  Laitoin tänään ihan huvikseni mittarin vaunuihin, lämpöpussin sisään, kauppareissun ajaksi ja kotiin päästyä n. 0,5h päästä mittari näytti +33. Aikas hurjaa. Taitaa vaatteet vähentyä Mathildalla, jos tällaiset aurinkoiset ja lämpimät kelit jatkuu.

Kiitos tuttikommenteista :)
 
Pojanäiti: Mun äiti ja isä on eronnut aikoja sitten niin sopuisasti, että omistavat edelleen yhteisen tilinkin (ja sit tietty muita omia). Auttavat meitä lapsia sen verran, että ei oo vieläkään erottanut tiliään. Mun äiti ja sen mies käy varmaan viikottain isäni luona kahvilla, ja yleensä on minunkin mukana kun sinne menen (heidän kyydillä useimmin kerta). Tänäänkin on ollut remppaa tekemässä siellä. Ne on siis oikein sopuisissa väleissä, ja se on erittäin kiva juttu :) Harvoinpa sitä kuulee tällästä versiota "uusioperheistä". Ja 3.4 lähdetään

Meil on nyt pari päivää ollu ihme kiukuttelua, kun yleensä noi on niin kilttejä. No sitä mallasuutettakin tosiaan ollaan pari päivää käytetty, ehkä ei sopine heille. Tai sit ne hampaat sais vihdoinkin tulla. Tai no mun äiti nyt sanoo aina, ettei toi edes ole kiukuttelua, mut mulle se on jos yleisesti ei kiukutella. Noo onneks on enää noin puolisen tuntia ja neitien päivä alkaa olemaan ohi ja mitä äiti tekee....no siivoo, jokseenkin päässyt keittiö tänään sekaseks, kun mä en olis saanut tehdä itselleni lainkaan ruokaa enkä tosiaan ainakaan siivota jälkiäni, mut on ne niin ihanii siltikin
 
Moikka!

Mä olen sitten se toinen äärilaita, Thilduska, ekat tutit ja tuttipullot keitin, sen jälkeen en kertaakaan...
Tiedä onko sattumaan, mutta meillä ei lapset sairasta juuri koskaan- eivät ole koskaan sairastaneet...
Noista turvallisuushommeleista: meillä ei ole ainuttakaan pistorasia suojaa tai en myöskään ole nostellut mitään pesuaineita korkeammalle..nostelen vaaralliset aineet pois käsiltä myöhemmin ja noista tulpista- molemmat pojat olivat hakoja saamaan ne pois, joten nyt en edes hommaa moisia ;)
Ainut ehdottomasti hankittava turvajuttu on hellansuoja vaikka kaikki lapsilukot ja on off vivut onkin jo hellassa..aikaisemmat lapset kyllä osoitti, että kiinnostus kuumaa ruokaa sisältäviin kattiloihin ja pannuihin on iso.
Ja sitten semmoinen ikävämpi juttu, että kaverini lapsi sisällä kirmatessaan kaatui täytettävänä olevaan astianpesukoneeseen. Perheessä (eikä muuten meidänkään tai kenenkään tuttuni) ei enää laiteta veitsiä tai muuta terävää terät ylös päin pestäväksi :C

 
Minä taas!

Kyllä mua ottaa päähän, kun toisinaan tää pirun sivusto ei anna vastata!!

Vaunujen sisälämpotilasta
: Oho Thilduska, noinkin paljon!
Mä avaan ton kuomun tuuletusluukun, jos paistaa suoraan aurinko vaunuihin ja toistaiseksi olen onnistunut pitämään tytön hiettömänä...tosin aikamoista kokeilua oli, että löytyi oikeat vaateyhdistelmät kullekkin säätilalle..

: Voi mä niin toivoisin, että siellä olis pulla uunissa- oishan se aikamoista, mutta sähän olet haaveillut siitä kolmosesta, etkös?
Meillä yritetään seuraavaa tossa kesästä eteenpäin..(ehkä), kun mä pähkäilin, että tässä opintojen lomassa se on kaikkein järkevintä- voi sitten palata työelämään uusi tutkinto plakkarissa ja lapsiluku täynnä.
Ja vielä pitää todeta, että saahan sitä suunnitella- luonto kuitenkin tekee niin kuin tekee..nim. aina keskenmeno (tai pari) ennen täysiaikasta raskautta.

Mila: Mun esikoinen ei syönyt tuttia vaikka toki yritin sitä opettaa tuttiin- mutta ei niin ei.
Pojalle tutin korvasi rätti ja unilelu(t).
Mutta toisaalta- eipä meillä tuttia syödäkkään kuin pääasiallisesti öisin, kun yritän ekaksi ja tokaksi sillä rauhoittaa..

Mun pitäisi olla lukemassa nyt tenttiin, kun tyttö on aamutorkuilla, mutta täällähän mä notkun..
Tänään mennään taas tuli persiin alla, joten nyt otan itseäni niskasta kiinni (ja jatkan surffailua muualla..) ja alan hommiin.

MO!

 


 
Torstaita!

Meillä onkin tänään remonttipäivä. Koko taloyhtiöön vaihdetaan uudet ikkunat. On ihan pikkasen paljas olo, kun ikkunoissa ei oo verhoja ja vastapäätä on toinen talo, josta näkee ihan suoraan tänne sisälle... emoticon

Tuteista: Ennen käyttöönottoa oon huuhdellu ja keittäny, mutta sen jälkeen on menty pelkällä kylmävesihuuhtelulla. Ja sekin ainoastaan sillon, kun tutti käy lattialla. Kissankarvat sun muut kyllä koitan aina nyppiä pois. Meillä alettiin syödä tuttia vasta ehkä joskus 2kk ikäisenä. Ja kyllä se taitaa niin mennä, ettei kaikki sitä tuttia edes huoli. Yhden kaverin esikoinen söi tuttia, mutta toiselle ei kelvannu kuin peukku...

Vaatetus: Hakemista juu...tarttis varmaan pistää mittari vaunuihin ja katsoa, mitä näyttää. Poju on kuitenkin yleensä melko hikinen, kun sen vaunuista pois ottaa.

Turvallisuudesta: Ei kyllä oo vielä tullu mietittyä tuota asiaa hirmuisesti. Nuo pistorasiat vois kyllä suojata ja hellan, mutta muuten ei varmaan mitään sen kummempaa. Mitään konttauskypärää en kyllä hommaa. Oppiipahan poika sitten varomaan sitä päätään! Kuulostaa kyllä hirmuisen pahalle tuo Kaikan kaverin lapsen tapaturma.

Hampaista: Onnittelut ja tsempit kaikille keillä ajankohtaista! Täälläkin kaikki kulkeutuu suuhun ja minunkin sormea on poju melko rajusti jäystäny, mutta vielä ei oo hampuja läpi tullu, eikä ikenissä tunnu/näy mitään semmosta, että ihan heti ois tulossakaan. Pitää vaan toivoo, että tulisivat sitten mahdollisimman kivuttomasti, kun ovat tullakseen. Yöunet on jo nyt muuttunu levottomammiksi, kun poju tykkää niin kovasti "jumpata". Yks yö oli pitäny miestä hereillä varmaan tunnin, kun oli potkinu tätä kylkeen! Ja minä tietysti nukkunu tyytyväisenä vieressä! Kerrankin!

Tiko: Hienoa, että siellä on ero hoidettu noin sopuisasti! On se vaan paljon helpompaa, kun ihmiset tulee toistensa kanssa toimeen, eikä tarvitse turhaan tapella! Mukavaa reissua!

PÄ: Ui, muahan jopa ihan jännittää sinun puolesta! 

Raskaudesta:
Kovasti houkuttaisi uusi. Mutta sitten istuu järki tuohon olkapäälle ja alkaa takoa kalloa pajavasaralla. Välillä on tullu semmonenkin fiilis, että olisiko sittenkin ollut fiksumpaa odottaa ennen tätä ensimmäistäkin, että saan opiskelut alta pois
...ja sitten iskee syyllisyys. Enhän minä missään tapauksessa vaihtaisi tuota mukeroo yhtään mihinkään emoticon   Inhottaa, kun tuntuu siltä, että naisten elämä on tehty hirmu vaikeeks. Pitäisi olla koulutus ja ura ja lapset, mutta kun ei kaikkea pysty yhtäaikaa hoitamaan. Ite oon aina halunnu saada lapset edes suht nuorena ja pienillä ikäeroilla, mutta nyt tuntuu, että tippuu mahdollisesta työelämästä sitten ihan pihalle ja sitten alkaa ahdistaa. Ei raha onnelliseksi tee, mutta nyt olisi kyllä lottovoitolle tilausta. Taas. Perhana. (ei pitäisi ikinä alkaa ajatella näitä asioita, kun sitten päätyy umpikujaan ja alkaa ahdistaa ihan pirusti)

Marulle onnittelut uudesta autosta!

Oisko siinä kaikki tältä erää?!

Jään odottelemaan remonttimiehiä, josko ne kohta tulisi vaihtamaan nuo meitin ikkunat! Soon moro! emoticon
 
Takaisin
Top