Kuumeilijoiden piinapäivät ja tulokset!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aaria
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mäkin voisin listata omaa kiertoa tänne, kun päästiin nyt yrittämään 😊

Kp 3-7 letroja 2.5-5mg annoksella

Kp11 4-6kpl folleja 11-14mm, 3mm limakalvo

Kp13 2kpl 10-12mm folleja, 1kpl 15mm

Kp14-16 nippailua vatsassa, lämmöt alhaalla, ovistestit tosi haaleita

Kp17 limakalvo 8mm, folleja 1kpl 18mm ja yksi mahdollinen 17mm. Ovitrelle pistos illalla.

Kp.18-kp19 ovistestit vahvasti positiivisia, nippailua vatsassa, lämmöt yhä alhaalla

Kp20 ovistesti yhä pos, vaikka ei niin vahva kuin edellisinä päivinä. Lämmöt noussut vain 0.1astetta, pientä kipua rinnoissa ja vähän kuvottava olo

Kp.21 - dpo1 lämmöt nousseet, eli ovis oli
eilen mitä luultavimmin. Eilen ei enää onnistunut tallettelut, mutta ollaan onnistuttu dpo-1,-2,-3 ja -5. Toivotaan että se riittäisi. Ovitrelle selvästi oireilee pienenä kuvotuksena. Illalla tosi inhottava päänsärky.

Dpo2 : päänsärky jatkuu aamulla, pientä kuvotusta ja rinnat herkät/kipeät kosketuksesta.

Dpo3: cyclogest aloitus tänään. Väsymystä. Rinnat ei enää niin herkät, vähän vaan arat. Iltapäivällä nousee lämmöt 37.8, joka aika tyypillinen ja valitettava oire nykyään. Ihan veto pois ja kipeä olo.

Dpo4: kuumetta 38 astetta ja heikko olo, myös kurkku vähän kipeä. Tärkeän työjutun takia oli pakko ottaa Panadol helpottamaan oloa, mutta sekään ei laskenut lämpöä. Eli turhaan taisin leikkiä särkylääkeillä, ärsyttää 🙃 illalla pientä menkkamaista juilintaa, mutta vain hetken. Super väsynyt ja kipeä olo, niin menen ennen klo.21 nukkumaan

Dpo5: kuumetta 38.1 päivällä mitattuna, mutta ei enää kurkkukipua. BBT lämmöissä kuitenkin tapahtui droppi yöllä, eli toivon että olisi kiinnittymistä, vaikka vähän liian aikaista vielä.. rinnat arat ja väsyttää, mutta jotenkin sellainen olo, että ei sitä plussaa tästä kierrosta myöskään tule, vaikka toiveet vähän heräsi lämmön heilahtelusta. Pientä pistelyä oikealla vatsassa, mutta aika ylhäällä.

Dpo6: illalla vasen puoli vatsaa tuli todella kipeäksi, kipua jatkui koko yön. Kävelykin sattui, lähinnä oli OK-olo jos makasi tietyssä asennossa. Mutta omasta mielestä kipu ei kohdistunut kohtuun.. yhä korkeaa lämpöä, 37.8 päivällä.

Dpo7: yhä kipeä vatsa, mutta kipu alkanut siirtyä enemmän keskelle vatsaa ja tuntuu myös selässä, eli nyt kipu on "menkkamaisempaa" kuin edellisenä päivänä. Tein myös raskaustestin, koska nyt mennyt 10 päivää ovitrellesta ja tiedän edellisistä kerroista, että mulla sen vaikutuksen katoamiseen menee vähän pidempään. Tuli aika selkeä haamu yhä. Halusin testin verrokiksi, jos tulisikin pos muutaman päivän päästä, pystyn sit vertaamaan onko vahvempi (oikea pos) vai voiko yhä olla ovitrelle vaikutusta.

Dpo8: aivan järkyttävä väsymys, päivällä tekisi mieli nukkua päiväunet. Vatsaa kivistelee, mutta ei mitään suurta ja huomattavaa. Rinnat yhä kosketusarat, mutta ei muuten. Lämmöt yhä ylhäällä.

Dpo9: päätin tehdä aamun toisesta pissasta r-testin ja se oli yhä positiivinen, mutta silti mietin voisiko ovitrelle kummitella yhä.. väsyttää tosi paljon ja yöllä nukuin aika huonosti. Ollut kova nälkä tänään ja rinnat yhä arat, mutta ei mitenkään tosi paljon. Naamaan tullut pari näppyä. Toiveet alkaa olla aika korkealla 🥹

Dpo10-11 testit vahvistuu. Väsymystä ja herään yöllä nälkään. Vaikea saada nukuttua, illalla nukahdan aikaisin ja helposti, mutta unessa pysyminen on vaikeaa ja aamulla herään väsyneenä, mutta nukahtaminen ei enää onnistu

Dpo12: heräsin aamuyöstä, mutta mulla ei ollutkaan nälkä, niin huolestuin, mutta testi oli taas hyvin vahvistunut. Aamulla tuli huono-olo ja nälkä ja päivällä nukuin päikkärit. Mulla olis normaalisti ilman luteaalia tukevaa lääkitystä alkaneet menkat jo, mutta nyt ei onneksi ole näkynyt mitään vuotoa.

Doo13-17 testit vahvistuneet, väsymys lisääntynyt ja pahoinvointi joskus vaivaa. Lopetan nyt tänne päivittelyn ja toivon, että tämä plussa pysyy matkassa 🤞

Alla testit dpo15 ja 17
1000060048.jpg

Liitteet

• PXL_20241001_031217550~2.jpg
    PXL_20241001_031217550~2.jpg
    209.4 KB · Katsottu: 75
Muokattu viimeksi:
Uuteen yritykseen 😁
Nyt on kp10. Tänään ovulaatiolimat alkaneet tulla, ja jostain syystä kipua ollut oikeassa muniksessa 3pv, vaikkei vielä ovulaatio. Toissapäivänä aloitettu "lapsen teko" ja nyt tästä eteenpäin harjoitellaan ahkerasti. En tikuttele ovista, mutta aika selkeästi oireilen yleensä, joten sillä mennään. Jatkan kun tulee dpo 0. Muok. Ekaa kertaa vuosiin, en ole varma ovulaation ajankohdasta. Limat vähäisemmät ja kipua n5pv muniksessa. Mutta otan sen mukaan, että kierto ois yhtä pitkä kuin edellinen, eli ovis olis ollu torstaina 19.9. Seksiä oli ma-to.
Dpo1-6, ei oireita, perus tissikipu vain. Aivan varma, että ei onnistunut, seesteinen mutta turhautunut olo.
Dpo 7-8 ei edelleenkään oikeastaan mitään, eilen dpo8 vähän menkkamaista oloa hetken alavatsalla. Mutta todella lievää. Koska kotona oli yksi r-testi, tein sen dpo7 😆 typerää. Mutta muuten en ajatellut testailla, ellei tule jotain selvää oiretta.
Dpo9-10 ei mitään oireita. Tissit kipeät, mitä en laske oireeksi, koska ne on aina melkein tähän aikaan kierrosta. Välillä käynyt pieniä tuntemuksia kohdun alueella, mutta uskon, että siellä valmistautuu menkat, joiden uskon alkavan viimeistään torstaina, jos yhtä pitkä kierto kuin viimeksi(24pv). Ja ostinpa sittenkin raskaustestin, kun eilen oli töissä sushipäivä, ja tein molemmat testit jo (dpo10 ja 11) ja negatiivisia.
Dpo11 ei myöskään mitään uutta, nyt jo pientä menkkatuntemusta, aika aikasten.
Dpo12 menkkaolot jatkuu, aika aikasin, taitaa taas lyhentyä kierto, jos tänään alkaa, jää kierto 21pv.. edelliset ollu 24.. ja nekin lyhentynyt aikaisemmasta normaalista(28) vatsassa ja etureisillä menkkajomoa ja vatsa tuntuu vähän vikkelältä. Vielä silti toivoo, että olis raskaus eikä menkkaoireita, mutta taitaa olla turha toivo.
Dpo13-14 molemmat päivät lorahdellut valkovuotoa runsaasti 😅 valehtelematta käynyt tunnin välein katsomassa, alkoiko menkat. Toivon että vasta huomenna, koska 23pv kuulostaa lyhyeltä kierrolta. Mutta menkkoja odotellessa. Samanlaisia suolisto-oireita, kun menkkojen alussa, joten eiköhän ne ala ajallaan yön/huomisen aikana. Tottakai olen myös hakenut ja lukenut jokaisen tekstin, jossa mainitaan, että alkuraskauden oireet voivat muistuttaa kuukautisten alkua. Mutta PMS oireet on niin pahat, että meinasin murhata miehen, kun se joi äänekkäästi. 😂 se on pyhimys, kun ei suutu näistä outouksista 😄
Dpo 0 voikin olla päivää myöhemmin mitä aloin kirjaamaan 🤔, taisin vain valita sen mukaan koska näin viimeksi limoja. Eli tänään kp 25 ja huomenna vois odottaa ehkä menkkoja jos dpo 0 olikin 19.9... kyllä sitä antaa mielen mennä toivon puolelle edelleen.. uutena oireena emätinpierut 😅 ja edelleen menkkajomoja vatsala ja reisillä. Ja valkovuoto lorahtelee. En uskalla testata🙈

Muoks. testasin to iltana kuitenkin, kun tunsin pistävää kipua alavatsalla muutamia kertoja päivällä ja menkat ei tullu. Rfsu tavallinen liuska antoi haalean haamun. Perjantaina testasin uudelleen, edelleen samanlainen haamu. Testi viiva on niin haalea, että vaikea uskoa sitä. Mutta toistaiseksi kuukautiset ei ole alkanut. Näillä oireilla en olisi osannu odottaa, että olen raskaana. Olin täysin luovuttanut tän kierron suhteen 🙈 nyt jään odotteleen pysynkö raskaana, ennen kuin uskallan siirtyä odottavien palstalle.
Eli raskautumiseen liittyvät oireet alkoi dpo8 tienoilla menkkajomoilla, ja samoilla suolisto-oireilla, sitten mukaan tuli emätinpierut ja valkovuodon lorahtelut ja vasta n. Dpo14 ehkä, pieniä pistemäisiä kipuja vatsassa.

Muokattu viimeksi:
Ensimmäinen tikutettu ovulaatio toukokuun kemiallisen jälkeen 🥰 Heinäkuussa loppui vuoden imetys joka varmasti itsessään vielä sekoitti kroppaa.. Mut katotaas miten käy! Käytössä mama vitamiinit, gelee royale sekä inositoli.

Kp 14-16: vatsan turvotusta, ovulaatiokipuja ja valkovuodon lisääntymistä
Kp 17-18: hymynaama clearbluen ovistestissä ja selkeät ovislimat, korkeat halut ja hyvä itsetunto. Torstaina kp 17 tallettelut.
Kp 19: ovulaatio, selvästi vähentynyt ovislima, haluja edelleen. Tallettelut ja illalla oikealla puolella jomottavaa kipua, toivekkaana et kerettiin hyvin talletella vielä ennen munasolun irtoamista 😊

Tänään ois dpo 1 ja hirveä vatsanturvotus atm 😅 Ensi sunnuntaina varmaan testailen ensimmäisen kerran jos jaksan edes sinne asti odottaa, mut ajattelin nyt piinailessani tänne välillä käydä päivittelemässä 😀

Dpo2: närästystä ja "menkkajomotuksia", valkovuotoa, päänsärky
Dpo3: samat kuin dpo2 ja "vatsassa kutkutusta" 😅 viluttaa - voisiko jo tehdä testin 🤣🤣
Dpo4: tukkoisuutta ja viluttaa. Aamulla kun heräsin niin yöppäriin oli tullut pieni pisara maitoa.. Lopetin imetyksen heinäkuussa ja ei oo kyllä pitkään aikaan näin käynyt. Rinnat myös tuntuu täyteläisemmiltä ja vähän aristaa. Närästi myös kovasti että kerran nousi oksennusta kurkkuun. Töissä aikalailla iski pahoinvointi 🙈 "Menkkajomotuksia". Fiilis suoraan sanottuna on että olisin raskaana. Jos en oo niin mieli on kyllä tehnyt aikamoiset tepposet oireiden kanssa. Toukokuussa kemiallisesta alkoi myös tosi aikasin aika selvät oireet.. Sunnuntaihin pitäis malttaa testien kanssa!

Eka kierto luomumenkkojen jälkeen (lopetin pillerit elokuun alussa, eli periaatteessa tämä toinen yrityskierto). Ovulaatiota en tikuttanut, joten mennään kiertopäivillä. Kierron pituus 29.

KP 1-7: menkat
KP 8-13: hieman tiputteluvuotoa, haluttaa kovasti, pääkipua joka päivä
KP 14: pääkivut loppuvat, mutta ovislimoja ei näy
KP 15-16: ei mitään erikoista, ei vieläkään ovislimoja
KP 17: nännit arat, kohtu tuntuu "kovalta"
KP 18: nännit arat, hajuaisti herkkä
KP 19: sama kuin eilen + alavatsaa kouristelee hieman
KP 20-22: hiiva ensimmäistä kertaa ikinä, tissit arat, kp 22 oli pari etovaa hetkeä syömisen jälkeen
KP 23-25: tissit arat, nälkä tulee ihan yhtäkkiä, ei makeanhimoa (yleensä näin lähellä menkkoja makeanhimo on kova), kp 25 jomotti hieman illalla alavatsaa
KP 26-27: tissit entistä aremmat, ei makeanhimoa

Menkat pitäisi alkaa tiistaina. Meinasin testata silti jo sunnuntaina, kun kp 28, sillä ei kestä enää pää odottaa kauempaa. Heti kierron alussa oli olo, että tästä kierrosta ei tärppää ja olo on myös vähän sellainen nyt vaikka oireet ovatkin oudot. Olen kokeillut huvikseni tehdä ovistestejä pari päivää, mutta hyvin hailakkaa viivaa ovat näyttäneet (tämä toki ei välttämättä mitään kerro, mutta en viitsinyt raskaustestejä tuhlata ja jotain tikkuja halusin tehä jos antaisi osviittaa). Eiköhän se täti sieltä ensi viikolla saavu. :)

Nostetaanpa Välillä ketjua erillisellä viestillä 😄. Päivitän kiertoa vielä tuonne omaan tekstiin, mutta voin kertoa, että päivittely tuntuu turhalta, kun ei ole mitään normaalikierrosta poikkeavaa 😅 tissit vähän arat niinkuin melkein aina tässä vaiheessa kiertoa. Ovulaation hetkikin oli vähän outo, eikä täysin varma siis, toki uskon että se oli siinä jossain missä tallettelutkin. Vaikka vasta yk3 menossa, oon vähän ja pettynyt, kun ei ole tärpännyt. Viime kierrossa oli kaikkia uusia oireita viikko ovulaation jälkeen, ja olin aivan varma, että heti onnistu. Miljoona raskaustestin myöhemmin, ei mitään.. Nyt tein yhden, joka oli kaapissa, pari päivää liian aikaisin. Ajattelin että en tee toista, vasta kun jos menkat ei ala.. keskiviikkoon asti pitäi siis malttaa.. Tuntuu että kaikilla muilla on oireita paitsi mulla, tosin kk sitten mulla oli kaikki oireet ja mitään ei tapahtunut. 🙄 En tiedä teenkö enää lokia tänne seuraavasta kierrosta, vähän raastavaa, kun ei ole mitään mitä raportoida.

@problemsolved tuohan se oiskin jos malttaisi odottaa siihen milloin oikeasti kannattaa alkaa testailemaan 😅 Itsekin testannut nyt aiiivan liian aikaisin oireiden vuoksi ja sit fiilis ihan mennyt kun testit tietenkin näyttänyt negaa, liekkö kiinnittynytkään edes 😅 Mulla taas oireet alkoi melko heti oviksen mut ei todellakaan välttämättä just kieli edes raskaudesta, kun ei välttämättä edes raskaushormooneja kehossa 😅 En sit tiedä onko jotain ovisoireilua vai mistä johtuu oireet, onko alkanut todella aikaisin pms

Nostetaanpa Välillä ketjua erillisellä viestillä 😄. Päivitän kiertoa vielä tuonne omaan tekstiin, mutta voin kertoa, että päivittely tuntuu turhalta, kun ei ole mitään normaalikierrosta poikkeavaa 😅 tissit vähän arat niinkuin melkein aina tässä vaiheessa kiertoa. Ovulaation hetkikin oli vähän outo, eikä täysin varma siis, toki uskon että se oli siinä jossain missä tallettelutkin. Vaikka vasta yk3 menossa, oon vähän ja pettynyt, kun ei ole tärpännyt. Viime kierrossa oli kaikkia uusia oireita viikko ovulaation jälkeen, ja olin aivan varma, että heti onnistu. Miljoona raskaustestin myöhemmin, ei mitään.. Nyt tein yhden, joka oli kaapissa, pari päivää liian aikaisin. Ajattelin että en tee toista, vasta kun jos menkat ei ala.. keskiviikkoon asti pitäi siis malttaa.. Tuntuu että kaikilla muilla on oireita paitsi mulla, tosin kk sitten mulla oli kaikki oireet ja mitään ei tapahtunut. 🙄 En tiedä teenkö enää lokia tänne seuraavasta kierrosta, vähän raastavaa, kun ei ole mitään mitä raportoida.

Voin niin hyvin samaistua näihin ajatuksiin! Meillä nyt yk2 ja oon mukamas myös huomaavani ties mitä erikoisia oireita, jota ei normaalisti ole (dpo3-5). Sama kävi viime kierrossa, ja olisin voinut lyödä vetoa sen puolesta, että tärppäsi heti. Menkat alkoi kuitenkin ihan ajallaan ja kaikki testit ennen sitä oli negatiivisia. Tuleeko sitä nyt kuviteltua kaikenlaista, kun niin kovasti toivoo sitä raskautta 😊

Itsekin sorrun siihen, että kuvittelen kaiken maailman oireiden olevan varmasti raskausoireita, vaikka kyseessä on vain normaaleja keltarauhashormonin aiheuttamia oireita, eivätkä ne voi ennen tiettyä dpo päivää olla raskauteen viittaavia, kun keho ei vielä tiedä onko raskaus alkamassa vai ei.. Mutta tästä tiedosta huolimatta sitä kyllä saa huijattua itselleen ihan reippaasti, että joo täytyy viitata raskauteen esim oireet dpo 4 :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: :tears:

Jos kiinnostaa lukea englanniksi, et mitä kehossa tapahtuu minäkin luteaalivaiheen päivänä ja milloin oireet voi alkaa olla raskauteen liittyviä, niin suosittelen lukemaan tämän tekstin, on aiheesta huolimatta helppoa lukea vaikkei ihan guru englannissa olisikaan: https://www.reddit.com/r/TryingForA...round_the_uterus_in_fourteen_days_the_luteal/
Tekstin seassa on linkkejä, joiden takana on havainnollistavia lisäkuvia ja kaavioita, jotka on ollu ainakin mulle supermielenkiintosia, suosittelen vilkasemaan jos luette tuon!

Tuo linkin kirjoitus, vaikka ei olekaan mikään luotettavimmasta lähteestä, on kuitenkin tuonut mulle sellaista mielenrauhaa testihimon kourissa ollessa, ja tykkään palata lukemaan tuota nykyään joka kierron loppuvaiheilla :red-heart:

Mulla on tosiaan jatkunut päivittäin pahoinvointi ja pari kertaa on jopa noussut maitoa rintoihin kun tyttö on yöllä itkenyt.. (heinäkuussa loppui imetys) Valkovuotoa tulee myös hyvin runsaasti. Nyt on joku dpo 8-10 välillä ja äsken tein 4h pidätyksellä positiivisen varhaistestin 🥹💖🫶 Toivon niin todella että pysyy tämä matkustaja matkassa 🫶

Edelliseen vielä lisäystä, että edelleen oireina on vain tissien kipu ja makeanhimoa ei ole. Ehkä ne oireet alkavat sieltä pikkuhiljaa. 🙈 Menkkojen oletettu alkamispäiväkin on vasta huomenna.

Tykkään näitä lueskella, joten merkkailen oireita ylös itsekin uudelleen muita varten :) Nyt yk6, käytössä myo-inositoli, royale gelee, mama-vitamiinit, sekä ubikinoni ja d-vitamiini öljykapseleissa. Ovulaatio tikutettu.

Kp 12 / dpo -3 :Two-hearts: migreeni
Kp 15 / dpo -1 :Two-hearts: ovulaatiotuntemuksia päivän aikana alavatsalla, oikean munasarjan tienoilla. Selkeät ovislimat.
Kp 16 / dpo 0 :Two-hearts: voimakkaammat ovulaatiotuntemukset aamulla samassa paikassa. Illalla todella kylmä, ja valkovuoto oli jo muuttunut erilaiseksi.
Kp 17 / dpo 1 Illalla taas todella kylmä. Heikkoa ns. kuplintaa alavatsalla, sellaista eri kohtiin liikkuvaa jomottelua..
Kp 18 / dpo 2 Jomottelua vasemman munasarjan tienoilla. Migreeni.
Kp 19 / dpo 3 ei erityisiä oireita
Kp 20 / dpo 4 ei erityisiä oireita
Kp 21 / dpo 5 Todella kylmä, etenkin illalla
Kp 22 / dpo 6 Aamupäivän ajan mieli maassa ilman syytä. Myös kova sokerinhimo. Ruuan jälkeen söin kourallisen karkkia, ja sekä mieli että himo parani 🤷‍♀️ Tuikkivaa kipua oikealla vatsalla, mutta oli aika korkealla navan tasolla, joten tuskin liittyi lisääntymiselimistöön mitenkään. Illalla tuntemuksia alavatsalla vasemmalla, vaikea kuvailla.. ehkä vähän kuin painetta?? Ei kuitenkaan munasarjan kohdilla vaan keskemmällä. Illalla todella kylmä, nukkumaan mennessä tärisin kuin horkassa, piti kuumekin mitata kun oli niin järkyttävä olo (lämpö oli mulle normaali 36.1)..
Kp 23 / dpo 7 Ei testailuhimoja, jotenkin sellanen olo ettei tästä kierrosta tärpännyt, ollut niin oireetonta moniin viime kiertoihin verrattuna. Illalla nukkumaan mennessä lievää nenän tukkoisuutta ja vilua.
Kp 24 / dpo 8 Aamulla heräilin hikisenä, yleensä mulla ei ikinä oo kuuma yöllä. Päivällä surullinen olo ilman syytä, tekee vaan mieli olla omassa kuplassa rauhassa. Iltapäivällä vähän tuikkivaa sukkapuikkokipua navan alapuolella, illalla vielä tarkemmin rajoittuvaa tuikkimista alemmalla kohdun tienoilla. Kiinnittymistä peloista huolimatta??
Kp 25 / dpo 9 Aamulla sängyssä vielä maatessa tuntui menkkamaista jomotusta alavatsalla. Tein aamupissasta testin, ja siinä näkyy haamu! PC tavallinen testi, ei herkkä. Aamupäivän aikana satunnaiset jomottelut alavatsalla jatkuu. Iltapäivällä tehty 5h pidätyksellä rfsu herkkä testi, johon tuli testiajalla vielä selkeämpi punertava haamulainen, kyllä tämä positiivinen vaan on :smiling face with heart-eyes: Aamupäivän jälkeen alavatsan jomottelu on tuntunut jatkuvasti ja vähän voimakkaampana, nyt oon siitä iloinen, koska se on mun eka raskausoireeni :red-heart:
Kp 26 / dpo 10 PC normaali testi näyttää selkeää positiivista! Menkkamaiset alavatsan jomottelut jatkuu. Vähän myös lievää, tuikkivaa kipua alavatsalla. Illalla tukkoisuutta ja kylmä. Alaselkää särkee illalla.
Kp 27 / dpo 11 PC testi ehkä aavistuksen vahvempi. Yhä lähes jatkuvaa alavatsan jomotusta :red-heart: Myös alaselkää särkee. Illalla kylmä ja nenän tukkoisuutta
Kp 28 / dpo 12 PC testi ihan saman näköinen kuin eilen, pelottaa josko tämä jää kuitenkin kemialliseksi.. Jomotus jatkui aamupäivän, ja puolen päivän jälkeen on pikku hiljaa häipynyt pois. Iltapäivän ihan normaali olo :sad-face: lllalla taas hieman juilintaa, mutta erilaista, ei yhtä intensiivistä ja jatkuvaa. Vessassa piti käydä jatkuvasti, mutta olen alkanut juomaan enemmän vettä, voi selittyä sillä. Kova äkillinen kipu pohkeessa, täytyi aivan istua hetkeksi lattialle kiroilemaan ja hieromaan jalkaa.
Kp 29 / dpo 13 Tämä on yhtä tunteiden vuoristorataa! Testi oli tänään kyllä hieman vahvistunut, joten yritän keskittyä odottamaan vain lasta, ja rentoutua nyt niin hyvin kuin voin. Alavatsan menkkamaiset tuntemukset on tosiaan jääneet pois, ainakin siinä intensiivisessä määrin kuin sitä oli nuo ekat päivät, mutta kyllä siellä edelleen tuntemuksia on, vain sellaista häilyvämpää ja eri tuntuista, vaikea edes kuvailla. Vähän myös paineen tunnetta. Taas äkillinen kipu pohkeessa, vähän lievempänä kuin eilen.
Kp 30 / dpo 14 kuukautisten oletettu alkamispäivä. Eivät varmasti ole alkamassa, sen verran komean plussan jo sain pregcheckin tavalliseen testiin :smiling face with heart-eyes: oireina satunnaiset tuntemukset alavatsalla ja niin kova väsy keskellä päivää että piti ottaa päiväunet (en yleensä ikinä nuku päivällä).On myös edelleen kylmä, etenkin kun alkaa väsyttämään.

1729082979761.jpeg

Muokattu viimeksi:
Tuun myös merkkailemaan👏

Yk1❤️

Kierron pituus vaihtelee ja tässä kierrossa nyt aloitettu tikuttamaan ovulaatiota. Toiveena raskautua tämän vuoden puolella, mutta saa nähdä. Viimeksi taisi mennä 8kk..

Kp 1-7 menkat

Kp16 dpo-1 ovis+ ja aivan jäätävät mahakivut jotka tuntuu myös alaselässä.

Dpo0/ kp17 Maha ja selkäkivut jatkuvat kovina. Ovistikku näyttää edelleen positiivista.

Dpo1/ kp18 Mahakivut jatkuvat. Ovis testi negatiivinen

Dpo2-4/ kp19-21 Palelua ja lämmöt nousussa

Dpo5/ kp22 Energiaa riittää ja oon jaksanut tänään tehdä paljon asioita, vaikka vuoden ikäinen valvottaa.

Dpo6/ kp23 Eilinen hyvä mieli poissa ja tilalla aivan jäätävä v.tutus. Tunne ettei kyllä tästä kierrosta onnistu.

Dpo7-8/ kp24-25 Menkkakipua, selkäkipua, itkuisuutta!! Nega testattu molempina päivinä. En kyllä ymmärrä miksi edes testasin näin aikaisin😁Lämmöt laski dpo 7, mutta nousi takaisin seuraavana päivänä.

Dpo9/ kp26 Alaselkää jomottaa ja nega testattu. Ei onnistu tässä kierrossa.

Dpo10/ kp27 Aivan sairaan kipeää menkkajomoa joka tuntuu alaselässä, nännejä vihloo, nälättää. Testi nega. Tilattu seuraavaan kiertoon digi ovistestit.

Dpo11/ kp28 Lämmöt laskussa! Naama räjähtänyt finnejä täyteen, hiukset ällöttävän rasvaiset, turvotus, v.tutus. Menkkajomoa ollut koko päivän ja seksi sattui. Myös nega testattu heti aamusta. Menkkoja siis odotellaan.

Dpo12/ kp29 siis mitä ihmettä tapahtuu!! Aamulla lämmöt hitusen koholla ja aamulla vessassa käydessä tuli aivan jäätävä määrä paperiin limaista kirkasta vuotoa. Mulla ei edes oviksen aikana ole tullu niin paljoa. Siitä testasin ylläri ylläri NEGAN taas. En tiiä oliko tuo vuoto jotain menkkojen ensi soittoa sitten. En yhtään muista että olis koskaan aikaisemmin tullut. Testasin myös ovistikun, mutta ei ollu tasavahvat joten ei ole mikään myöhäinen oviskaan. Päivällä kuivaa ja mahakipua.

Dpo13/ kp30 Tänään aamusta tehty taas negatiivinen testi. Menkkajomoa ollut koko ajan tai no, koko kierto. Ei harmita enään niin pahasti. Jotenkin oudon hyvä fiilis vaikka menkat pitäs alkaa. Tekee mieli siivota ja järjestellä, vaikka nukuin viime yönä varmaan 4 tuntia🤣
Myös eilinen vuoto jäi ainoaksi ja aika kuivaa ollu niinkuin koko kierron aikana.

Dpo14/ kp31 ja aamusta tehty nega ihan jäätävän törkeellä viivanpaikalla, joita oon saanu joka päivä. Ensi kierrossa en kyllä testaa noilla halppis liuskoilla ollenkaan🤦 Tänään hermoja kiristää, mahaan sattuu, alaselässä tuntuu.. Tuli taas paljon kirkasta venyvää vuotoa. Alkais vaan ne menkat nytten!
Itkettää ettei onnistunut, vaikka tää oli helkkari vasta ensimmäinen yrityskierto🤣

Dpo15/ kp32 Ei menkkoja, mahaan sattuu edelleen. Ei tullu viime yönä nukutta vaikka kerrankin lapset nukkui ihan hyvin. Aamupäivän väsyttänyt taas tosi paljon. En testannut enään aamulla koska ajattelen että mikäli raskaana olisin niin olis jo eilen jotain näyttänyt💁
Illasta tuttuja sukkapuikko vihlaisuja jossain tuolla alakerrassa eli menkat alkamssa🤞

Kp33 - - > Kp1 vaihtuu heti aamusta. Menkat alkaa vihdoin🥳 Ovis siis oli vasta pari päivää myöhemmin niinkuin epäilinkin. Ei muuta kuin toista yritystä kohti❤️🙏

Muokattu viimeksi:
Jaksaisinkohan tehdä tässä kierrossa taas piinapäiväseurantaa 🤭 viime kierrossa tämä oli niin kiva, ja oli mukava seurailla myös toisten jännittelyjä.
Tässä kierrossa otin testiin Onestep ovulaatioliuskat, joilla en kuitenkaan saanut mitään viivoja näkyviin. Tikutettua ovulaatiota en siis saanut kiinni, mutta aamulämpöjen ja muiden oireiden perusteella ovulaatiopäivä on tiedossa. Myös tallettelujen suhteen tämä kierto meni nyt ihan "laatu korvaa määrän"-taktiikalla, eli talletteluja saatiin otollisten päivien aikaan vain kerran tehtyä.

3.10. / KP13 / Dpo0 Vv ja sovellusten arvioiden perusteella oletettu ovulaatiopäivä, joten tallettelut tehty illalla.
Dpo1 Nousua aamulämmöissä. Pieniä alavatsakipuja.
Dpo2 Normipäivä.
Dpo3 Sovellukset vahvistivat aamulämpöjen nousun myötä ovulaatiopäiväksi 3.10., kuten odotinkin. Jotain kummallisia oikean puolen nipistelyjä alavatsassa. Lisäksi herttainen vitutus ja vetelä olo koko päivän.
Dpo4 Olo normaali koko päivän.
Dpo5 Lämmöt nousee tasaisesti, mutta maltillisemmin kuin aiemmissa kierroissa. AL tänään 36,54°c, kun yleensä tässä vaiheessa lämmöt on olleet 36,6-36,8 kieppeillä. Olo koko päivän normaali.
Dpo6 AL noussut tavalliselle tämän kierron vaiheen tasalle (36,7°). Yöllä heräsin kerran kesken unien, ja aamulla väsytti kamalasti. Muuten ihan normaali päivä.
Dpo7 AL sama kuin eilen. Oireettomuus hieman kummastuttaa, myös tämä päivä ihan oireeton. Lähipäivinä pitäisi alkaa rusehtava vv, joka alkaa aina noin viikkoa ennen kuukautisia.
Dpo8 AL sama kuin eilen, aamu alkoi väsyneesti. Hetken mielijohteesta teen kierron ekan raskaustestin (Onestep herkkä tikku). Testi on negatiivinen, vaikka ensin koitinkin jotain viivanpaikkaa tulkita. Olen tuntevinani pieniä nippauksia oikealla puolella alavatsassa silloin tällöin. Ei muita oireita, ei edes perinteistä ruskeaa vv, joka normaalisti on tässä vaiheessa kiertoa jo alkanut.
Dpo9 AL 36,80, huonot yöunet takana, joten väsymystä ilmassa. Uusi One Step herkkä, joka negatiivinen, vaikka taas mielestäni testi antaa myös viivanpaikkaa. Vatsa hieman sekaisin, mutta voi johtua myös harrastuksiin liittyvästä kisapäivästä. Alavatsa myös nippaillut pitkin päivää.
Dpo10 Aamulämmöissä tapahtui dippaus alaspäin, AL tänään 36,66. Pieni toivo herää, voisiko olla kiinnittymisestä johtuvaa? Rfsu herkkä testi negatiivinen. Herätessä myös nippailuja alavatsassa. Ummetusta, hieman vaaleaa rusehtavaa vv.
Dpo11 AL sama kuin eilen, ja rusehtava vuoto on alkanut. Turhauttavaa, koska se on itsellä tosi selvä merkki tulevista kuukautisista. Tällä kertaa vuoto on kuitenkin mielestäni enemmänkin punertavaa kuin rusehtavaa. Välipäivä tikuttelusta. Rintoja ja rintakehää aamulla ajoittain särkee. Samoin yleensä aina niin säännöllisesti toimivan vatsan sijaan onkin ummetusta, ja vatsaa nipistelee.
Dpo12 AL 36,80 eli takaisin ylhäällä. Clearblue herkkä testi negatiivinen, joten alkaa kyllä vahvasti vaikuttaa siltä, ettei tällä kertaa onnistanut. Myös rusehtavaa vv on tullut koko päivän. Vatsaa nipistellyt pitkin päivää.
Dpo13 AL 36,89, mikä on normaalia korkeampi. Kurkku on kipeä, joten voi olla, että puolison työmatkalta nappaama korona alkaa iskeä minuunkin. 25mlU Pregcheck tikku negatiivinen. Pitkin päivää tulee melko paljon rusehtavaa vv, eli kuukautiset sieltä on alkamassa. Viluttaa koko ajan! Iltapäivällä yläselkää särkee.
Dpo14 Aamu alkaa päänsäryllä ja kuumeella, eli loppuviikko saikutellaan koronan kanssa. Aamusta myös pahoinvointia, varmaankin taudista johtuen. Rfsu 25mlU testi negatiivinen. Punertavaa vuotoa paperiin. Vahva veikkaus, että kp1 kääntyy yöllä/seuraavana päivänä.
Dpo15 Kuumetta edelleen, vielä ei yön aikana kuukautiset alkaneet. Jätin testin tekemättä tältä aamulta. Kuume laski päivän aikana, ja vointi tosi hyvä koko päivän. Ummetusta, ruskeaa vv.
19.10./KP29/Dpo16 Uuden kierron odotettu alkamispäivä. Kuukautiset eivät ole vielä alkaneet. Rfsu 25mlU testi negatiivinen.
=> KP1 alkoi noin klo 18.00. Kierto jäi siis totutun 28 päivän mittaiseksi. Seuraavaksi lähdetään siis yk4:seen 😊

Muokattu viimeksi:
Tyhmää pohdintaa, mutta miehen töiden takia arki ja kaikki on hyvin aikataulutettu🤣 Kumpana päivänä olisi parempi ajoittaa hommailut, ovisplussa päivään vai sen jälkeiseen🤔
Joka päivä hässiminen ei ole vaihtoehto🤣

Tyhmää pohdintaa, mutta miehen töiden takia arki ja kaikki on hyvin aikataulutettu🤣 Kumpana päivänä olisi parempi ajoittaa hommailut, ovisplussa päivään vai sen jälkeiseen🤔
Joka päivä hässiminen ei ole vaihtoehto🤣
Ovisplussapäivään! Ovispäivä ei oo enää ihanteellinen, parempi, et siittiöt on siellä valmiina odottelemassa. :Smiling Face With Smiling Eyes:

Tykkään näitä lueskella, joten merkkailen oireita ylös itsekin uudelleen muita varten :) Nyt yk6, käytössä myo-inositoli, royale gelee, mama-vitamiinit, sekä ubikinoni ja d-vitamiini öljykapseleissa. Ovulaatio tikutettu.

Kp 12 / dpo -3 :Two-hearts: migreeni
Kp 15 / dpo -1 :Two-hearts: ovulaatiotuntemuksia päivän aikana alavatsalla, oikean munasarjan tienoilla. Selkeät ovislimat.
Kp 16 / dpo 0 :Two-hearts: voimakkaammat ovulaatiotuntemukset aamulla samassa paikassa. Illalla todella kylmä, ja valkovuoto oli jo muuttunut erilaiseksi.
Kp 17 / dpo 1 Illalla taas todella kylmä. Heikkoa ns. kuplintaa alavatsalla, sellaista eri kohtiin liikkuvaa jomottelua..
Kp 18 / dpo 2 Jomottelua vasemman munasarjan tienoilla. Migreeni.
Kp 19 / dpo 3 ei erityisiä oireita
Kp 20 / dpo 4 ei erityisiä oireita
Kp 21 / dpo 5 Todella kylmä, etenkin illalla
Kp 22 / dpo 6 Aamupäivän ajan mieli maassa ilman syytä. Myös kova sokerinhimo. Ruuan jälkeen söin kourallisen karkkia, ja sekä mieli että himo parani 🤷‍♀️ Tuikkivaa kipua oikealla vatsalla, mutta oli aika korkealla navan tasolla, joten tuskin liittyi lisääntymiselimistöön mitenkään. Illalla tuntemuksia alavatsalla vasemmalla, vaikea kuvailla.. ehkä vähän kuin painetta?? Ei kuitenkaan munasarjan kohdilla vaan keskemmällä. Illalla todella kylmä, nukkumaan mennessä tärisin kuin horkassa, piti kuumekin mitata kun oli niin järkyttävä olo (lämpö oli mulle normaali 36.1)..
Kp 23 / dpo 7 Ei testailuhimoja, jotenkin sellanen olo ettei tästä kierrosta tärpännyt, ollut niin oireetonta moniin viime kiertoihin verrattuna. Illalla nukkumaan mennessä lievää nenän tukkoisuutta ja vilua.
Kp 24 / dpo 8 Aamulla heräilin hikisenä, yleensä mull ei ikinä oo kuuma yöllä. Päivällä surullinen olo ilman syytä, tekee vaan mieli olla omassa kuplassa rauhassa. Iltapäivällä vähän tuikkivaa sukkapuikkokipua navan alapuolella, illalla vielä tarkemmin rajoittuvaa tuikkimista alemmalla kohdun tienoilla. Kiinnittymistä peloista huolimatta??
Kp 25 / dpo 9 Aamulla sängyssä vielä maatessa tuntui menkkamaista jomotusta alavatsalla. Tein aamupissasta testin, ja siinä näkyy haamu! PC tavallinen testi, ei herkkä. Aamupäivän aikana satunnaiset jomottelut alavatsalla jatkuu.
Oiii🥰

Ovulaatio saattaa alkaa piakkoin lähestymään joten täällä taas 🙂

Kp12-13 väsymystä (pari lyhyeksi jäänyttä yötä takana) ja alavireisyyttä, turvotusta
Kp14-15 runsasta vv mutta energiat alkaa palautumaan. Lämmöissä droppi.
Kp16 huonosti nukuttu yö, turvotusta ja pahoinvointia. Tuikkii oikealta.
Kp17 vv vähenemään päin, tunnesyömistä ja nännikipua. Alavatsa tuntui päivällä jotenkin painavalta, illalla pientä kipuilua.
Kp18=dpo1 ? huonosti nukuttu yö, lämmöt pomppasi eli ehkä dpo1. Ummetusta.
Kp19=dpo2 ? lämmöt samaa luokkaa kuin eilen. Yöllä alavatsan turvotusta ja kipristelyä, johtuu varmaan valvomisesta ja herkuista.
Dpo3? Jos luottaisi poikkeusyön jälkeen mitattuun lukemaan, ovis osuisi pari päivää aiemmaksi mikä käy yhteen valkovuodon vähenemisen kanssa.
Dpo4 turvotusta ja itkuherkkyyttä
Dpo5 melko oireetonta, ihan hienoista (kuviteltua?) alavatsajomoa.
Dpo6 Nälkä tulee hassulla tavalla melkein mutta ei aivan etovana olona. Vessapaperissa häivähdys vaaleanpunaista, limakalvot taisivat joutua vähän koville yhdynnän aikana.
Dpo7 Lämmöt hyppäsi selvästi ylöspäin keikuttuaan monta päivää vain nipin napin alkukierron käyrän yläpuolella. Hiivatulehdus 😖
Dpo8 lämpöjen nousu jatkuu mutta muuten toivoa herättänyt 'kumman tuntuinen nälkä'-oireilu tiessään.

Ff ennustaa menkkoja sunnuntaille (dpo11), jota kaavailin testipäiväksi kun olen silloin lähdössä työpaikkakunnalle. Mutta ehkä tavoistani poiketen voisin kokeilla testausta ja dpo10 kun kumppani oli varannut mullekin herkkuoluen viikonlopuksi.
(Toivon kyllä että viime kierron lyhyt luteaali jäisi poikkeukseksi, mielestäni se on yleensä kestänyt ainakin 12 päivää.)

Dpo9 tiputtelu alkaa uudestaan yöllä, noinkohan viikonloppuna on enää testattavaa 🥺 Päänsärkyä, pieniä vatsatuntemuksia (turvotuskipua, painon tunnetta ja alkavaa menkkajomoa.)
Dpo10 =kp1 tiputtelu ja päänsärky jatkui yöllä, mutta tein nyt kuitenkin sen negatestin sellaisena kuivaharjoitteluna kun olin ennakkoon päättänyt päästä tänä viikonloppuna testaamaan. Laitoin kupin varalta ja iltapäivällä tilannetta tarkistaessani jo selvä peli, eli plussatoiveet siirtyy seuraavaan kiertoon.

Muokattu viimeksi:
Mikäs siinä, minäkin laitan tänne nyt muistiinpanoja ensimmäisestä piinapäiväkierrosta 😊

Dpo-2 Kipuja etenkin vasemmassa munasarjassa
Dpo-1 Ovistestiin tuli plussa, ei oikein muuta ihmeellistä
Dpo0 Kylmä, ja hirveän hajuista hikeä kainaloissa 😅
Dpo1 Väsyttää ja mieli maassa, pikkasen nännit arat, menkkamaisia kipuja alavatsassa
Dpo2 Alaselkä ollut kipeä, aivosumua
Dpo3 Väsyttää, keltarauhanen aktivoitunut (turvottaa, kuumottaa poskia, aivot hitaalla)
Dpo4 Ei kyllä mitään oireita 😅
Dpo5 Aamulla väsytti ihan sikana, aamulämpö selvästi noussut, nyt iltapäivällä vähän öklötystä. Myös illalla öklötystä ja heikotti. Saattoi olla närästystä ja heikko syöminen.
Dpo6 Ei kyl mitään erikoista aamupäivässä 😊 hassua, ettei rinnat ole kipeytyneet, yleensä se mulla pms-oire. Alavatsassa ihan normaali olo. Illasta alkaa pinna kiristää ja haluisin olla vaan rauhassa 😅
Dpo7 Aamulla jäätävä aivosumu (heräsin 1. kerran klo 5), tahmaa ajatus ihan huolella 🫣 Ourassa valmiuslukema laskenut selvästi. Päivän aikana tosi menkkamainen olo alavatsassa, välillä sellainen hieman kutittava tunne kohdun kohdilla (voi olla joku ilmavaivakin 😅) Illalla nenä vuotaa. Kalkkunaleike ällötti iltapalaleivällä.
Dpo8 Edellisenä yönä jotain outoja unia, heräsin klo 5, mutta jatkoin unia. Aamulämmöt edelleen ok tasolla, myös Ouran käppyrä. Huomisen lämmöt kertonee "totuuden", viimeistään ylihuomenna pitäisi lähteä laskuun, jos menkat tulossa ajallaan. Oon tää kyllä jännittävää. Alavatsan tuntemukset hieman hellittäneet, eilen illalla tuntui kuin menkat olisi jo alkamassa. Pinna vähän kireällä, mutta sitä se PMS mulle teettää normaalistikin. Päivällä veto aivan pois, haluisi vain päikkäreille. Nukuin 10 min pikapäikkärit, mittasin lämmön suusta 37.0 C (klo 15)
Dpo9 Aamulämpö droppasi alle luteaalitason, kiinnittyminenkö? Ourassa taasen lämpö taas kohonnut. Aamulla kahvi maistui erilaiselta. Tein herkän testi ja siinä hyvällä mielikuvituksella näkyi hento viiva. Päivän aikana hieman etovaa oloa syödessä. Illemmalla alavatsassa tuntemuksia, mm. samassa kohtaa, missä tuntui kutinaa dpo7, pistävää kipua. Myös hieman sellaisia todella lieviä kramppeja, jotka tuntui reisissä asti. Iltalämpö 37,0C.
Dpo10 tänään ei nyt enää tunnu, että olisi mitään raskautumiseen viittaavaa, mieli apeana nyt. Varmaan nämä kaikki ovat olleet vaan pms-oireita. Lämmöt edelleen ihan ok. Menkkajomottelua alavatsassa. Tässä ennen lounasta alkoi tulla vähän etovaa oloa ja sellaista nykivää tuntemusta alavatsassa. Myös eka kuuma ja sitten kylmä. Hittolainen, jos mulla onkin jo vaihdevuodet alkamassa 😅 rfsu:n herkkä puikkotesti antoi negan päiväpissasta, taidan lähteä ostamaan kuukautissiteitä vaan kaupasta 😕 Iltapäivällä nukuin 1/2 h päikkärit, vähän oli hedaria myös. Lieviä jomotuksia alavatsassa.
Dpo11 Aamulämmöt edelleen ok, ei mitään dramaattista. Mutta mieli on jo tädin kyläilyssä. En aio testaa enää, jollei tule jotain hyvää syytä. Tosi kylmä aamusta alkaen, etovaa oloa ja alavatsassa tuntemuksia, vähän huippausta ja aivosumua. Hitto, jos nää on vaan "normi" pms 😬🥶🤯 pyöräillessä kohtu tuntuu kipeältä. Hieman lisääntynyt kellertävä vv. Iltapäivällä lämpö 36,9 C.
Dpo12 = kp1 Sekä aamulämmöt ja Ouran yölämmöt droppasi, ja vuoto alkoi päivällä.

Tästä alkaa yk2.

Muokattu viimeksi:
Takaisin