Kuukautiset synnytyksen jälkeen...

Meillä kans suvussa ollut migreeniä ja itelläkin takana pari, yksi tosi raju ja oon ymmärtänyt että sen estolääkityksen voisi saada e-pillereiden kanssa samaan eli sieltäkin vissiin löytyis joku. En oo sen enempi perehtynyt kun itellä on niin harvoin mutta näin oli ainakin joskus...

Jaaa,se olis huomenna sitten 3kuukauden viimeinen pilleri ja sitten odottelemaan kolmansia kuukautisia..jos ne sieltä ilmaantuu.

Mullakaan ei oo kuukautisia kuulunu, pari viikkoo myöhässä. Mut en oo yhtään huolestunu, tietysti se kierto on menny sekasi raskauden myötä. Ja uus raskaus tuntuu mahdottomalta, ollaan oltu supervarovaisia eikä oo mitään oireitakaan. Mut jos sanotaanko viikkoon ei kuulu, nii sitte pitänee tehdä varmuuden varalta testi. 

Meil mies totes että tässä talossa hän ei yhtäkään lasta siitä [:D][:D] Muutetaan 1,5 viikon päästä että ehkä sitten mietitään sitä toista vähän vakavammin [:D] Itellä on jotenki hassu olo...menkat ei oo myöhässä ainakaan vielä mut jotain nyt puuttuu, vissiin ne menkkoja ennakoivat kivut...Kun yleensä viikkoa ennen alkaa tulla jotain kipuja ja turvotusta ja mielialat heittelee. Ei oo näkyny ja pitäis kierron mukaan alkaa viikonloppuna...Ehkä ne kerkee [:D]

Voi jestas, mun menkat kanssa synnytyksen jälkeen näiden pillereiden aikana... Ensin tuli kun aloitin, kunnon menkat, jotka kesti viikon. Sitten sen jälkeen (siis heinäkuun lopun jälkeen) on tullut kahdesti muutaman päivän hiukkasen jotakin ruskeata vuotoa... Nämä on tosi mukavat menkat tämmöiset [:D]

Mulla taitaa olla nyt vasta ihan ekat, oikeat kuukautiset synnytyksen jälkeen. Aiemmat on olleet sellaisia, ettei niitä ole juuri huomannut. Nyt on kyllä palattu ihan siihen tuttuun entiseen.... Pitänee lähteä kuukuppiostoksille [&:]

Mulla ei oo tipan tippaa tullu sitten jälkivuodon. Äitillä tuli kuukautiset aikoinaan vasta sitten, kun lopetti imettämisen eli muistaakseni jotain 9 kk synnytyksestä eli ehkäpä mullakin kestää sinne asti... En ihan hirveesti oo kaipaillukaan[:)]

Juu en minäkään olis näitä oikein kaivannut [:)] Ja elättelin toiveita, että pysyiskin tosiaan poissa niin kauan kun imettää. Noh, eihän sitä vielä tiedä jos nää onkin vaan tässä välissä eivätkä tuu sitten enää uudestaan ennen imetyksen lopettamista... Vieläkin muistan, kuinka alkuraskaudesta heitin ihan onnessani vanhan kuukupin roskiin [:D]

Yumna, mun kuppi kans lens heti alkuraskaudessa roskapönttöön [:D][:D]

Meikäläisen kuukautisia ei oo vieläkään näkyny, tai siis kerranhan ne on jo tullu[8|] Nyt lähenee parin viikon myöhästyminen. Jotenki en osaa olla yhtään huolissani.. vai pitäiskö?

Riinu, itse kai sen parhaiten tiedät onko aihetta huolestua [:D] Kai se on hyvin tavallista, että kierto on imetyksen aikana ihan sekaisinkin. Tai että tulee kuukautiset eikä sitten seuraavia pariin-kolmeen kuukauteen. Mutta toki jos seksiä, ja varsinkin suojaamatonta sellaista on ollut noissa väleissä niin raskauden mahdollisuuskin kantsii ottaa huomioon [;)]

Hassua, että minäkin nyt oikein ekaa kertaa epäilin olevani raskaana pari viikkoa sitten ja tein testinkin. Ja nyt sitten tuli nämä kuukautiset, ikään kuin vielä varmistukseksi. Noh, hyvä näin, en olisi kyllä ilosta hihkunut jos toinen pulla olisi jo uunissa, huh huh! [:)]

Joo eli eileen luulin ettei menkat olleet alkaneet,mutta kun kävin wcssä ennen nukkumaan menoa niin housut oli ihan veressä. En ollut huomannut vuotoa kun ei ollut kipujakaan.. [8|] no mutta,olihan nämä arvattavissa kun niitä pillereitä niin säännöllisesti vetelin.

Mulla ei oo näkyny ei kuulunu vaik imettänykkään en oo varmaan enää kuukauteen ja viimenen kk sitäkin oli ehkä kerta-pari päivässä... Ei sillä et menkkoja ois ikävä, mut mietityttä. Raskauden mahdollisuutta kun ei ole kun jos kumi ei ookaan pitäny.

Immeiset, jotka kuukuppia ovat käyttäneet; kertokaapas, onko se kannattava ostos, helppo käyttää tms?
Näillä nykyisillä menkoilla ei kyllä ole tarvetta sellaiselle mutta jos sitten myöhemmin. Kuitenkin olen melko skeptinen sen toimivuuden suhteen joten olisi tyytyväisiltä käyttäjiltä kiva kuulla seka hyvä, että huonoja puolia.

Miiuhoo, ehdottomasti kannattava ostos!

Plussat:
+ aina valmiina kaapissa tai mukana laukussa, kun kuukautiset alkavat (vaikka tulisivat yllättäenkin)
+ ei koskaan kuukautisten aikana voi unohtua kotiin, vaan kulkee aina mukana
+ tarvii vaihtaa harvemmin kuin tamponi ja luotettavampi myös runsaille kuukautisille, voi pitää esim. läpi yön vaihtamatta
+ emättimen limakalvot pysyy paremmassa kunnossa ja hiiva- yms. tulehdukset vähenee (jos sellaisiin siis on taipumusta)
+ tulee halvemmaksi kuin tavalliset kuukautissuojat
+ ei enää käytettyjä kuukautissuojia vessan roskiksessa

Miinukset:
- käyttö vaatii hieman opettelua sujuvoituakseen (itsellä meni ainakin parit menkat ennen kuin alkoi todella olla vaivatonta)
- kuppia on hieman hankala vaihtaa ahtaissa vessakopeissa ja lavuaarittomissa vessoissa (tässäkin kyllä harjoitus tekee mestarin)

Miiuhoo suositteen myös! [:)]

Saa nähä onko täällä kanssa kuukautiset alkamassa. Mahassa semmosta ihmeellistä nipistelyä [8|]
Vitsailin ukollekkin kun tossa pari päivää sitten jotenkin jäi kortsu pöydän laatikkoon että jos sitä toinen vauva tulis [:D][:D]

Mulla on nyt menkat muutaman päivän myöhässä eikä ole mitään merkkejä vielä ollu et alkaisikaan mutta toisaalta veikkaan ennemmin stressiä kuin toista vauvaa [:D] eikä muutama päivä nyt ole edes mitään vielä.

Takaisin