Kuukautiset synnytyksen jälkeen...

Eipä tehnyt mieli ollenkaan seksiä kun imetin.. ei voinu ajatellakkaan olevansa ilman rintsikoita kun tissit vuoti. Miestä maidon valuminen ei haitannut mutta itseä ajatus häiritsi kovin ja haittasi rentoutumista. Ja eipä kovin hehkeältä tunnu olla sängyssä rintsikat ja liivinsuojukset päällä..

Ja muutenkin imetyshormoonit pisti pään sekaisin. Tuntui että pää on täynnä pumpulia... aivot oli narikassa pitkin päivää. Ei edes koko odotusaikana ollut vastaavanlaista oloa, vaikka silloinkin hieman hormoonit hyrräs.. Nyt alkaa pikkuhiljaan tuntumaan että pääkoppa on taas oma vanha itsensä kun kuukauteen en ole imettänyt...ja seksihalutkin on vain lisääntymään päin :)

Noniin,täällä hölähti tänä aamuna kuukautiset nro.2 [:D][:D] Oli tullu ainakin 2desii alushousuihin! [:-] Huhhuh. Eikä millään varotuksilla,millä yleensä...vatsakivuilla,reisisäryillä..nyt vasta ruvennut koskea mahaan. 

Mä olin kans eilen äärettömän tyytyväinen kun oltiin järkätty saunailta meidän kaasoille ja bestmanille niin eiköhän aamulla alkanu menkat [:'(] Kiva sit mennä saunoo...jäi aika lyhyiks mun saunomiset. Infrapunasaunassa käväsin ja se oli siinä. Oli kyllä sellaset tilat et ois ollu kiva niistä nautiskella paremmin!

ALKUPERÄINEN: Quara

Kun Yasminet tulivat markkinoille joskus 2000-luvun alkupuolella, kokeilin niitä silloin, koska mainostettiin, ettei ole sivuvaikutuksia. Mulla kuitenkin räjähti naama niin karmean näköiseksi, että olisi itsestään jo toiminut ehkäisykeinona.

Hehhehe, nauroin tälle ihan naama vääränä! Minäkään en ottanut sitten synnytyksen jälkeen noita minipilsuja juuri tuon takia, että niissä on yleisimpänä sivuvaikutuksena akne. Mulla on siihen taipuvaisuutta muutenkin ja nyt vasta alkaa iho olla jonkinlaisessa kuosissa raskaushormonien jäljiltä, joten ei kiitos uudestaan. Voisi tosiaan kyllä toimia ihan tehokkaana ehkäisykeinona ainakin siinä mielessä, ettei tuossa tilassa tunne itseään kovinkaan viehättäväksi [:D]

En aloittanut myöskään ennen niin hyvin sopineita yhdistelmäpillereitä, joiden kanssa ihokin oli ihan täydellinen. En uskalla enää syödä mitään hormoneita kun oli nuo korkeat paineet raskauden aikana ja muitakin perussairauksia jotka lisäävät riskejä veritulppaan. Toki noita ei olisi vielä muutenkaan voinut aloittaa kun imetän. Eli ihan kumin kanssa mennään tällä hetkellä, ainakin siihen saakka kun noin vuosi sektiosta on kulunut. Sen jälkeen varmaan niillä epävarmemmilla "luomukeinoilla" sitten.

Menkoista, mulla oli mielestäni kahdet niukat menkat sektion jälkeen, ekat about 6 vkoa sektiosta. Mut niiden jälkeen ei oo edelleenkään kuulunut mitään, hyvä niin! Täällä ollut puhetta myös kuukupeista, minäkin vannon kyllä kyseisen kupperoisen nimeen ihan täysin. Helpottanut elämää suuresti!

Haluista, meillä oli koko raskausaika sellaista selibaattia että synnytyksen jälkeen on sitten purettu paineita oikein kunnolla. Joku sanoi raskausaikana, ettei vauvan syntymän jälkeen ole enää aikaa tai energiaa sekstailla... Ei muuten pidä paikkaansa ainakaan meillä [:D] Eli imetyksestäkin huolimatta haluja löytyy.

Yumna, oon ihan samaa mieltä; kyllä sitä aikaa löytyy ku poika menee kasilt nukkumaa ni on omaa aikaa mukavasti[;)]... Ja onhan aina ne päikkäri ajat[:D]...

Haluista, meillä oli koko raskausaika sellaista selibaattia että synnytyksen jälkeen on sitten purettu paineita oikein kunnolla. Joku sanoi raskausaikana, ettei vauvan syntymän jälkeen ole enää aikaa tai energiaa sekstailla... Ei muuten pidä paikkaansa ainakaan meillä Eli imetyksestäkin huolimatta haluja löytyy.

Juu näin mäkin luulin,mutta ei kyllä pidä paikkaansa meilläkään [:D][:D]

Oi ihanaa[:@].. Mulle tuli takasin tuo aina ihanainen migreeni joka on riesana aina menkkojen aikaan... mä jo aattelin et lähtikö se raskauden myötä ku ei kuulunu ekojen menkkojen aikana.. Mut EEEEEEIIIII missään nimessä.. Nyt se sit tuli ku alko nää mitkä on jo lopuillaan.. Migreeni kestää aina sen 2-3 päivää alkaen menkkoja edeltävänä päivänä tai samaan aikaan!!
Koko raskausaikana sitä ei ollu ku on ilmeisesti jotenki kiinni noissa menkoissa.. Ni oli niin ihanaa olla ilman särkyä ja nyt se taas alko.. KELE!!!![:@][:@][:@]

On mulla migreenilääkkeet ihan erikseen, mut niitä otan vaa ääritapauksissa ku ne on niin pirun kalliita... Muistaakseni 3 pilleriä makso jotain 50€[&:].. Et niitä otetaa sit ku oikeest meinaa kuolla siihe kipuu[;)]. Muuten otan burana 600:ia ja ne kyllä jokseenkin helpottaa..

Hui saatana miten kalliit muutama pilleri!! [:-] Ota 6 niin maksat 100€ !! Huuhuh. Hyvä,että kuitenkii normaalit särkylääkkeet auttaa jokseenki.

Ootko Kerttuli koittanut niitä sinisiä pillereitä... oliskohan ne miranax vai miramax merkkisiä särkylääkkeitä...
Mulla auttoi migreeniin. Mutta mulla ei ole kovin paha migreeni, mut ite asiassa migreenikohtaus oli viime perjantaina.
Mulla oli kans kielenalle laitettavia pillereitä mut muistaakseni silloin 50egee 6kpl...

Mulla kans vaivas migreeni ennen raskautta, ja juurikin noita Miranax-tabuja mulle määrättiin. Autto hyvin.
Ennen noita Miranaxeja mulla oliki ihan estolääkitys päällä, ja niitä napsin parisen vuotta.. niitä ku pikkuhiljaa lopetteli, niin Miranaxit tuli tilalle. Kantsii Kerttuli käydä ihan lekurissa, jos vaikka estolääkitystä sulle kaavailisivat? Meinaan ei oo kovin kiva vaiva toi migreeni [:'(]

Rauha: Oon saanu silloin aikanaa noita Miranaxeja mut ei ne mulla auttanu yhtään sen enempää ku tavallinen burana. Vaikka niiden pitäis olla nimenomaan migreenikivun lievitykseen... Onkohan mun migreeni sit vähä rajumpaa luokkaa[&:]...

Riinu: Oon käyny lekurissa ja sain silloin noi kalliit migreenilääkkeet... Pitäis varmaa mennä nyt uudelleen ja pyytää lisäapua... Mun migreeni nimittäin on joskus niin kovaa et pelkkä pään kääntäminen vetää silmät sumeex... Ja varmaa joku nyt ajattelee et vika voiski olla jumiutuneissa niskoissa mut ei oo: TUTKITTU!

Kaitpa tässä hengissä selviää[:o].. Migreeni ku on päällä ni ei vaa tekis miel tehä mitää muuta ku maata pimeessä huoneessa ja koittaa saada nukuttua..

Kerttuli, mm. Lähinnä aattelin sitä estolääkitystä. Jos kerran noin kova on sun migreenivaiva. Tuskin noi kalliit pilsut oo tarkotettu estolääkkeinä napsittavaks? [8|] 

Joo, ei oo... Ja vaikka oiski ni een raaskis popsia. Nytteki ne on vissii kultarasiassa lukkojen takana[;)][&:]....
Miten se estolääkitys käytännössä toimii??? Mikä sen tarkotus on?

Siis estolääkityksen ideana on, että niitä nappuloita popsitaan joka päivä. Ajatuksena on, että näin estetään sen migreenin puhkeaminen, kun on lääkitys koko ajan päällä. Mulla ainaski toimi. Ja jonkun ajan jälkeen estolääkitystä voi kokeilla purkaa pois. Itse käytin estolääkitystä parisen vuotta jonka jälkeen purettiin asteittain pois. Eikä ole migreenistä enää tietoakaan [:)]
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00623
Tuolta löytyy kattava tietopaketti ko. asiasta.

Riippuu tietysti lääkkeestä. Mulla Kelan korvauksien jälkeen tais purkki (100tbl) maksaa pikkase päälle 10e.
Halpa hinta siitä, ettei tarvinnu jokapäiväisestä migreenistä kärsiä [:)] Mulla oli käytössä masennuskipulääkeryhmästä amitriptyliini, ja toimi oikein hienosti. Sitä en tiedä, millä perusteella valitsevat sen estolääkkeen, mut mulla oli että eka kokeiltiin tuota (joka onneksi toimi!) ja jos se ei ois auttanu, nii sit oltais kokeiltu epilepsialääkeryhmästä jotain valmistetta, ja sit muita taas.. mut kuten tuolla sivuilla sanotaan, niin liian harva migreenistä kärsivistä käyttää estolääkitystä, vaikka siitä on monen kohdalla valtavan suuri apu.

Takaisin