Kun paino ei saa nousta ja terveelliset herkkuvinkit ;-)

Nereid

Piirimestaruustason postaaja
Huhtiäidit 2020
Mulla on nyt iso oma lehmä ojassa.:p
Oon 162cm pätkä ja paino oli neuvolassa iltapäivällä vaatteet päällä 102kg:oops:
Omalla vaa'alla kotona aamulla yöpuvussa 98o_O
Oon aina synnyttämään mennessä ollu 98-102kg mut nyt on siis viikko 10+0
eli painoa ei tarttis tulla yhtään lisää mut laihduttamaan en ala.

Tuli vaan mieleen kun tykkään leipoa ja tehdä ruokaa ja herkutella mut se pitäis nyt tehdä vähän terveellisemmin, niin mitä herkkuja te syötte?
Mulla ei uppoo sipsit eikä suklaa. Normaalisti menee molemmat mut nyt raskausaikana ei vaan maistu.
Tykkään tulisesta, ja tapaslautanen - tyyppiset jutut on hyviä, mut sit ihan perus mutakakku, mustikkapiirakka jne.
Ja isoin juttu: Illalla kun muksut on nukkumassa ja haluaa katsoa hetken telkkaria ja napostella jotain hyvää...
Voitaisko listata juttuja? Tai kertokaa vaikka mitä söitte ja mikä ei maistu tai jos ootte ollu koittaa jotain uutta ravintolaa jne.:p
(oon alottanu kirjoneulesukat telkkaria katsoessa että käsillä olis tekemistä:grin )
 
Mä tykkään napostella kurkkuu ja dippii :p
Mäki oon miettiny tota paino asiaa.. oon 170cm pitkä ja painoin raskauden alus 85kg mut nyt paino itestää tippunu 83. Neuvolassa sanottii et saattaa se 20kg tulla lisää :eek:
muoks :D
 
Mä hehkutan myös dipin ja vihannesten puolesta! Etenki kurkkuu, paprikaa, porkkanaa ja kukkakaalia Holiday dipin kera..nam! Ja sit vihreät Granny Smith omenat kylminä sellasenaan tai dipattuna kinuskiin(tää ei oo kyl kevyttä, mut parempi vaihtoehto jäätelölle ja kinuskille :D) Sit jogurttijäädyke/rahkajäädyke.. mangopiltti on niin hyvää! Keitot ja gratiinit lounaaks♡ lasagnee tein yks päivä kesäkurpitsasta eli sitä pastan tilalle.. taitaaki tulla nälkä.. :)
 
Hei ja kaura-omena-paistos, johon ei sitä sokerii nii paljoo :)

... mulla tullu joku pakkomielle omenoihin :D oon niitä suolasiinki ruokiin tunkemassa :D yks päivä tungin lihapiirakan väliin sliceja :D
 
Dippivihannekset saa kannatusta täältäkin. :) Omenoista olen itse tehnyt ohkaisia lohkoja ja sirotellut kanelia päälle, erityisesti ne granny smithit sopii siihen. :) Joskus olen sokeriakin laittanut, eikä sekään ole niin paha, jos kohtuudella laittaa. Voi antaa vaikka yön yli maustua jääkaapissa kipossa ja sekoitella välillä. Nami!
 
Mullakaan eitota painoa tarttis tulla, olen 167cm/80kg nyt :confused: Ahistaa kun esikoisen aikaan painoin kymmenen kiloa vähemmän synnyttämään lähtiessä! Paljon olen syönyt hedelmiä (joo on niissä sokeria, mutta kuitenkin parempi vaihtoehto kuin karkki) ja dippivihanneksia iltamässyksi. Pizza on mun heikkous, ja sitä tekis koko ajan mieli, ei niinkään "oikeeta" ruokaa. Smoothie on myös aika kiva, olen laittanut maitorahkaa, sokeritonta mehukeittoa, marjoja ja vähän vehnäleseitä mahan toimintaa helpottamaan. Ja lautasmallin opettelin.
 
juuh, mä tykkään vesijuoksusta ja kahvakuulailusta! Kukkakaali ja porkkana on mun lempi dipattavat ja toi maitorahkaan dippaaminen on ihan uus juttu. Pakko kokeilla. Ihan vielä tänään :P
Kivikylän vanhanajan nakkeja ja perunasalaattia saa vuoden vaihtumisen kunniaks ottaa mut pidän pääpainon kasviksissa.
Mä en meinaa stressata hedelmistä koska kaikelle hyvälle ei voi sanoa ei, muuten tulee vaan repsahduksia jotka aiheuttaa pahaa mieltä ja sitä kautta uusia repsahduksia. sallittuja herkkuja pitää olla.
 
Porkkanat,kurkut ja kirsikkatomaatit mun herkkua, vaikka Einolle ylipainoa olen tarkka että en liho muutakuin sen mitä tulee raskaana olessa
 
Tässä onkin jo paljon kaikkia hyvin ideoita. Smoothiet on hyviä. Ite tykkään tehä sellasta pelkkää hedelmää, et on pohjana mehu (esim. appelsiini) ja sit pakkasesta mansikoita, banaanin paloja (pakastan niitäkin, ettei banaanit mee huonoks), mustikoita jne. Tulee raikas ja hyvä juoma. Ruisleivästä voi tehä sellasia tikkuja, et pyöräyttää öljyssä, hieroo pintaan valkosipulia/oreganoa tms. ja hetki uunissa käristäen. Jotain tollasia taidetaan myydä kaupassakin, jotain ruissipsejä, muttei oo yhtä hyviä. :)
 
Tuoreita hedelmiä ja raejuustoa:grin joskus sorrun kyllä ostamaan valmiin purkin mehussa:rolleyes:
dippi ja vihannekset on namia:grin
oij ja appelsiinit on nyt tosi mehukkaita ja makeita:p
itselläkään ei sais painoa tulla, ennen raskautta 85kg ja 170cm...nyt 90kg ja viikkoja 27+1
 
täällä just ylipainom rajalla :D mutta ei kyllä huomaa... joo täää iha iha paras aihe.. tykkään kokeilla kaikkea uutta :) ja just terveellisiä juttuja.. yks mitä oom tehny nii semmosta terveyshyytelöä missä ei ooo paljookaa sokeria voi itte päättää :) ja sit iha vaa marjoja ja hedelmiä... mut joku leivonnaine oois tosi kiva :)
 
Mää pakastan mehujäitä eri täytteillä: mehua + marjoja, jugurttia, hedelmiä + rahkaa jne. Toimii hyvin!
 
Kuivatut omenalastut on hyviä, eikä niihin tarvii laittaa mitään. Mä otan iltaisin usein leipää ja viilin, niin ei tuu mässäiltyä.
 
Mun tulis varmaan syötyy paljon terveellisemmin ellei mies kokoaja vetäis kaikkii herkkui, tottakai mäki sit haluun :grin. Viime raskaudes tuli painoo 23kg eli ihan liikaa. Nyt alkaa taas näyttää silt et paino nousee reippaast. Onneks kuiteski tekee mieli myös kaikkee terveellist. Kaapit on täynnä hedelmii ja vihanneksii ni niit sit vaa naamaan ain ku tekee mieli syödä. Tartee vaa usein käydä kaupas et niit sit kans ois saatavilla aina.
 
Rupes tekemään mieli dippivihanneksia!! :P
Täällä siis lähtötilanne 171cm ja 81kg. Kaikki ylimääränen mahassa. Nyt on tän 2kk aikkaan puonnu 3kg.
 
Takaisin
Top