En yleensä vaeltele tuolta kesäkuisista "muiden puolelle", mutta jostain syystä ketjun otsikko pisti foorumin listassa silmään ja luin Kyfi9654530:n kertomuksen. Itselläni takana "vain" kaksi varhaisempaa keskenmenoa (kuuden vuoden aikana; ei lapsia), mutta tunnistan pelon kolmannen raskauden kohdalla - joka siis edelleen jatkuu, nyt 38. viikko menossa.
Olen pelännyt läpi raskauden, eniten tietysti ensimmäisellä kolmanneksella. Rakenneultran aikoihin sain lyhyen varmuuden puuskan, että kaikki menisikin ihan hyvin, mutta jostain syystä sekin kääntyi sitten peloksi, että lapsella on sittenkin jotain todella vakavaa vialla tai viimeistään synnytyksessä käy jotain. Laitan ajatukset aiempien kokemusten piikkiin ja koitan rauhoitella itseäni. Helpommin sanottu kuin tehty.
Yksi ainoa tilasto, johon olen onnistunut tukeutumaan tän kaiken keskellä, on se, että 3. perättäinen keskenemeno on jo oikeastikin harvinainen. Tosin omalla kohdalla keskenmenoja on 2,5, koska on epäily yhdestä kemiallisesta siinä välissä. Se on kuitenkin vain epäily, eli olen päättänyt ohittaa sen.
Muuten olen sitä mieltä, että tilastot ovat mitä ovat. Tiedän ihmisiä, joilla tuo edellä mainittukaan ei ole pitänyt paikkaansa (kuten allekirjoituksestaan päätellen yllä oleva Gatusa), mutta jostain syystä olen onnistunut roikkumaan siinä läpi tämän raskauden.
Kai koitan vain sanoa, että tarraa kiinni kaikesta mistä saat, elämä heittelee meitä sillä aikaa miten haluaa. Väitän, että itsekin tulen muutaman viikon sisään terveen lapsen kanssa kotiin - vaikken sitä nyt vielä täysin uskokaan. Samalla periaatteella uskon, että tänä jouluna odotuksesi palkitaan.