Kun en ole enää raskaana aion...

Syön purkillisen chilisavustettua fetajuustoa ihan yksin ja makaan mahallaan samalla.

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app
 
Oletteko te vältellyt oikeasti kaikkia juustoja? Siis aurajuustoa, tuorejuustoja ja fetaa? Mä oon syönyt suomalaisia (lähinnä Valion) juustoja ihan huoletta. Oma neuvolatäti sanoi että niiden ohjeistus on yleisesti että ne kielletään, koska on helpompi kieltää kokonaan kun selittää että vain osa on tutkitusti turvallisia. Mutta että Valion juustot on sallittuja koska yhtään listeria tapausta ei ole heidän tuotteista johtuen tullut yli 20 vuoteen. Minä siis vedin niitä esikoista odottaessa ja vedän niitä nyttenkin aina kun mieli tekee :)

Juu juu, tietty kaikista turvallisinta olisi silti olla ilman :wink


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mä aion:
~ nukkua vatsallaan
~ syödä mätiä, kylmäsavulohta ja graavia kalaa
~ sushia vetää kaksin käsin
~ sinihomejuustoa tottakai myös aion syödä
~ haluan juhlistaa shampanjalla kaksin mieheni kanssa naimisiin menoamme (menimme eilen)
~ haluan mahdua vaatteisiini.
~ ja ennen kaikkea haluan harrastaan seksiä mieheni kanssa pitkän kaavan mukaan ilman tätä masua.


Vauvan hoito ja hellyttely on ilman muuta suurin asia mitä haluan tehdä mutta se on päivän selvä asia....
 
Sittenkun tämä neiti on syntynyt mä niin aijjon:

~Juoda lempi valkkaria pari lasilllista sinkkuelämää sarjan tahtiin ^,^
~NUKKUA MAHALTEEN, käet tyynyn alla ja tosi hyber leveesti :D
~Paljon kärrätä pikkumurua ihanissa vaunuissa!
~Syödä hirrvveeenä kalaa, jonka oma isä laittanut :D
~Syödä ilman harmitteluja fazerin suklaalevyn kera jaffa pullon. (kiitos raskausdiabeettes)
~Halata miestä ilman, että maha puristuu väliimme :D
~Tärkeintä unohtamatta: Haleja, pusuja ja erinomaista hoitoa uudelle ihanalle esikoisellemme ♡
 
En mä ainakaan ole vältellyt noita juustoja, ihan on tullut syötyä ja kaikki on ainakin viellä kunnossa =)
 
Valion juustoja minäkin silloin tällöin syönyt, kovia juustoja muiltakin firmoilta... Mutta pehmeitä välttänyt, paitsi ihan pari kertaa reissussa/juhlissa antanut itselleni poikkeusluvan :) ja kaikki mennyt ok
 
Itse oon syönyt kuumennetun (uunissa kalan päällä tai kastikkeen seassa) ruoan seassa ollutta aurajuustoa, en kyl edes tiiä oisko siitä mitään apua ton listerian kanssa :D

Paljon onnea Eetulalle naimisiin menon johdosta! :)
 
Unikko, joo kuumennettua (yli 72 asteeseen) kaikkia juustoja saa syödä listerian kannalta. Niin esim vuohenjuustokin on "turvallista" :)

Minä tosin edelleen olen syönyt Valion juustoja sellaisinaan...


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Eetulalle onnet täältäkin ja paljon ihania ja onnellisia vuosia yhteiseen tulevaisuuteennekin!

Kuumennettuna olen syönyt juustoja, ja jotain tuorejuustoa (Valion) ihan siltään. Homejuustoja en ole kuumentamatta syönyt ihan varmuuden vuoksi, ja haaveilenkin oikein ihanan valuvan pehmeästä briestä tms kera viinin.

Lisäksi odotan mm sitä että voin juoda kahvia rajoituksetta. Mulle maistunut kahvi paremmin kuin hyvin koko raskauden ajan, mutta olen rajoittanut 2 kkp päivässä.
 
Oon varmuudeksi kypsentäny kaikki juustot, ei Valion juustoista pitäs mitään tulla, mutta eipä tuu sitte stressattua turhaan ja meinaan välillä vähän stressata turhaan :D
 
Eetulalle paljon onnea!

Oon syönyt Aura-juustoa vähäsen, muita homejuustoja en oo uskaltanut syödä. Tuorejuustoja oon syönyt enemmänkin, mutta en kuitenkaan edes joka viikko enkä joka kuukausi. Jouluna sitten vetelen kaikkia :grin

Hauska muuten kuunnella valmennuksessa kun siellä yksi mamma pohti että onko joulunpyhinä yleensä ruuhkaa sairaaloissa tai vajetta henkilökunnasta. Mä naureskelin mielessäni että hahahaa, tohon aikaan meikä jo juhlii kun on kuukauden verran ollut pallomahasta vapaa :happy093 ja oma pikkumuru sylissä. :binkybaby
 
Raskauden jälkeen aion
-aloittaa kunnolla treenaamisen heti kun mahdollista ja tavoite olisi mahtua vanhoihin vaatteisiin (kiloja tullut tähän mennessä +11)
-juoda Sol oluen
-nukkua mahallani niinkuin olen koko pienen ikäni ennen raskautta tehnyt
-hoitaa ja rakastaa lastani koko sydämestäni
-olla hyvä äiti

Sent from my HTC Desire 500 using Vau Foorumi mobile app
 
Ai niin ja pasteijoita kinkkutuorejuusto täytteellä syön jouluna niin paljon ku mahaan mahtuu! Ja muita hyviä herkkuja. :))

Sent from my HTC Desire 500 using Vau Foorumi mobile app
 
- Pudottaa vihdoin painoa liikunnan ja terveellisen ruokavalion avulla, jotta en olisi enää painavampi kuin 20cm minua pidempi mieheni, joka on siis vain (ihan piruillakseen kuitenkin) laihtunut entisestään tämän raskauteni aikana... :angry3
- Ostaa uudet (pienemmät) farkut :laughing002
- Mennä baariin tyttökavereiden kanssa ja TANSSIA! :dance011
- Juoda valkoviiniä hyvän ruuan kanssa
- Nukkua jokaikinen yö mahallaan :Heartbigred

Ja toki tutustua uuteen perheenjäseneemme :) vielä en lupaile, että aletaan mitään harrastamaan yhdessä, muuta kuin ulkoilua ja kyläilyä :grin
 
- Nukkua lempiasennossani puoliksi kyljellään ja puoliksi mahallaan.
- Saada kengät jalkaan ilman tuskaa ja kiroilua. (taidan lähteä kumppareilla synnyttämään:wink)
- Liikkua nopeammin kun etana, esikoinenkin jo totesi että mikäs mummo sieltä tulee kun kampesin ylös sohvalta.
- Saada kiloja pois ja liikkua enemmän!
- Ja vähän vois herkutellakkin.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Ensimmäisenä meille monille näköjään tärkeä asia eli nukkua mahallaan!! Itsellä ainakin vaikea saada unenpäästä kiinni kun ei saa hyvää asentoa, nukahdettua ei ole ongelmaa, unta kyllä riittää ja vaavi antaa nukkua, mutta se nukahtaminen kestääää ja kestäää kun ei missään ole hyvä... :smiley-angry002 Tämä siis tärkeimpänä, sitten.. hmm.. jouluna aijon juoda punaviiniä jouluaterian kanssa ja nauttia paljon erilaisia juustoja, enkä mieti yhtään onko kotimaista ja turvallista syödä tms! Sitten aijon harrastaa mieheni kanssa pitkästä aikaa petipuuhia niin että vatsa ei ole millään lailla tiellä! Lisäksi ei tarvitse enää kärsiä raskauden tuomista kurjista vaivoista ja voin tehdä kotitöitä ilman että heti kaikki paikat kolottaa! Ja voin pitkästä aikaa lenkittää koirat kunnolla :Heartred Ja mennä rakkaiden tyttökavereideni kanssa pitkästä aikaa viihteelle ja tanssia aamuun asti!! :Heartred laughing6
 
Tämäpä on mukava otsikkoaihe!

Näyttää useimmat jutut, mitä itsekin kaipaan, olevan jo monilla listoilla.

Ajattelin ainakin käydä jäsenkorjaajalla laitattamassa rintarangan nivelet ojennukseen - ja muutkin paikat, mitkä mahdollisesti apua kaipailevat siinä vaiheessa.

Syötävien/ juotavien luettelossa on ainakin punkku, monet home- ym. "kielletyt" juustot, sushi, puolikypsä pihvi, kahvi (ilman rajoituksia), kylmäsavulohi ja mäti (eritysesti jouluna) sekä kuohviini ja olut.

Haluan harrastaa, liikkua, kiipeillä ja peuhata isompien(kin) lasten kanssa ilman, että tarvitsee varoa äitin mahaa ja joogailla vailla raskauden tuomia rajoituksia - pätee myöskin seksiin. :wink

Jossain vaiheessa aion myös lähteä kavereiden kanssa viihteelle, muutamalle drinksulle jne.
 
Minä aion;

Liikkua enemmän heti kun saa luvan, käydä hierojalla! , käyttää vaatteita jossa tunnen oloni seksikkääksi, ystävien kans haluan viihteelle ja tanssimaan, syödä puolikypsän pihvin hyvän punkun kans, juoda ens kesänä kylmää valkkaria helteellä, harrastaa kiihkiää seksiä mieheni kanssa. :love017
 
Takaisin
Top