Mullakaan ei ole sellaista ystävää tai sisarusta jonka haluaisin pyytää kummiksi, isännällä on parikin vaihtoehtoa. Toisaalta, koko kummiasia on vielä mietteillä koska meillä vietetään vain nimiäiset, eli lasta ei liitetä mihinkään uskontoon. Näin ollen tietysti voi vielä miettiä pyydetäänkökään ketään lapselle ns. kummeiksi. Kummeja tulee kuitenkin maksimissaan 2, enempää ei todellakaan tarvita. Ite olen parinkin lapsen yksi kummi seitsemän muun joukossa, enkä oikein ymmärrä mikä järki tälläisessä on. Ilmeisesti se on vaan lapsen vanhempien halu kerätä kaikki kaverit lapsensa kummeiksi, tai ei vain osata valita niistä paria. Ite ajattelen että kummi on henkilö, jonka toivon kulkevan aikuisena lapsen elämässä mukana. Olevan esimerkki, turva ja ystävä lapselle, ystävä myös vanhemmille. Sukupuolella ei ole mitään merkitystä.
Mutta tuosta, että voiko olla kummi vaikkei kuulu kirkkoon, niin voi. Riippuu papista joka kastaa lapsen. Itse sain omasta kummiudestani myös kummikirjan, enkä siis kuulu kirkkoon. Toisenlaisiakin tarinoita olen kuullut.