Kuinka nopeasti raskaaksi pillereiden lopetettua?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heenn
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Olen 32 v ja söin ehkäsypillereitä 18 vuotta, viimeksi merkkinä Yasmin. Mulla oli pillereitä syödessä vajaan vuoden kierto sekasin ennen lopettamista ja ajattelinkin, että sekaisin olevalla kierrolla ja tällä pillerihistorian pituudella ja tässä iässä voi mennä kauankin ennen kuin tulen raskaaksi. Tyhjennysvuoto tuli ihan normisti, heti ekassa kierrossa selkeät ovulaation oireet ja normi kuukautiset, kierto 27 vrk. Seuraavassa kierrossa en huomannu ovulaatiota, eikä alkanu menkat ja aattelin, et nyt sit varmaan alko sekoilu. Tein testin, kun menkat reilun viikon myöhässä ja olinkin raskaana. Nyt 11+2. Eikä me siis mitenkään vakavasti ees "yritetty" oletetun ovulaation aikoihin, kun ei oireita edes ollut. Seksiä sillon, kun siltä tuntu. Nopeus kyllä yllätti.

Kymmenisen vuotta söin Melianea, juhannuksena lopetin ja elo-syyskuun vaihteessa tärppäsi. Eli kahdet normikuukautiset ehti tulla lopettamisen jälkeen.

Melianea söin n. 8 vuotta. Pillerit lopetin heinäkuussa, kuukausi mentiin kondomilla ja yhdet luomumenkat kerkes tulla. Sitten kondomi jätettiin pois ja syyskuun alun ovulaatiosta tärppäsi heti.

Mä söun n. 5v diane novan rinnakkaisvalmistetta cypretyliä ja meni melkeen vuosi lopettamisesta, niin tulin raskaaksi. Mulla on todettu kylläkin tuo munasarjojen monirakkulaoire yhtymä, joka vaikuttaa vaikeasti raskautumiseen

Olen syönyt Yasmin merkkisiä e-pillereitä 5 vuoden ajan. Lopetin 08/12 ja 12/12 raskaana. Eli muutamat luomu menkat ehti tulla ja oli säännölliset lopettamisen jälkeenkin heti.

Ikää 32v, pillereitä syönyt noin 14 v., kaikki e-pillereitä, merkkejä ollut neljää erilaista, viimeiseksi Diane novaa ja yhdet surkeat kuukautisten tyyliset ehti tulla. Ja kuten aika moni muukin täällä: oli varauduttu pariin vuoteenkin, hyvä näin =D

ihme kyllä näiden pillereiden kaa.. Ohjeissa lukeee, että tarvi ottaa sen joka päivä muuten jos ne unohtu, niin voi tulla raskaaksi.. Mä lopetin ne lokakuussa 2010 ja se on tärpännyt 1v ja 3 kk sen jälkeen.. Ja siitä asti kun jätin ne pillerit, hormoonit menivät ihan sekaisin, sille että kuukautiset jäivät pois 2 - 3 kuukautta! 

Olen syönyt Cerazettea alusta alkaen n. 9 vuotta, aina 2 vuotta putkeen, jona aikana ei tullut lainkaan kuukautisia, sitten pidin tauon n. 1kk, jotta kuukautiset tulisivat edes silloin ja sitten aloitin jälleen uuden 2 vuoden "kuurin". Kun päätimme aviomieheni kanssa yrittää lasta lopetin pillerien syönnin levyn loputtua ja hups keikkaa reilun kuukauden päästä tehty testi kertoi että olen raskaana. Nyt lasketun ajan (28.2.) perusteella laskettuna muksu olisi saanut alkunsa jo viikon kuluttua pillerien lopettamisesta.

Söin yasmineja reilut 3 vuotta, jätin ne pois maaliskuun puolessa välissä 2009 ja huhtikuun lopussa 2009 tein esikoisesta positiivisen testin! Ehdin syömään yasmineja vuoden ja yhden kuukauden kun toinen lapsi ilmotti tulostaan! Pillereistä huolimatta, siis... oon kyllä lukenukin jostain että näitä "yasmin-vauvoja" on muutenkin melkosesti :D

Mä kerkesin syömään 5 vuotta yasminelleja ja n.vuoden ajan kokeilin nuvaringiä. Kesti tasan puolivuotta ennen kuin tärppäsi :)

Itse söin 14 vuotta Meliane-merkkisiä pillereitä jotka sitten lopetin 02/2012. Olin yllättynyt että tein positiivisen raskaustestin 10/2012, koska olin varautunut odottamaan pitemmän aikaa tärppiä.

Söin pillereitä ( Cerazette ) n. 5 vuotta ja lopettamisen jälkeen tulin melkein välittömästi raskaaksi ( Lopetin vuoden 2011 lokakuun lopussa ja tulin joulukuun alussa raskaaksi ). Mutta se on ihan ihmiskohtanen asia kuinka kauan siinä kestää, keskimääränen aika pillereiden lopetuksesta on n. 6kk.

Söin yasmin pillereitä yläasteen 8luokalta asti. Lopetin pillerit toukokuun lopussa 2012 ja elokuussa tulin raskaaksi . nyt viikkoja 25+3 <3 laskettu aika siis 9.5.2013

Mä en usko, että pillereillä on vaikutusta siihen, kuinka nopeasti voi tulla raskaaksi. Tilastojenkin mukaan 80% raskautuu vuoden sisällä, joten on varmasti ihan normaalia, että joillakin menee kuukausi ja toisilla 11 kuukautta. Söi pillereitä sitten sitä ennen tai ei.

Takaisin