Kuinka nopeasti raskaaksi pillereiden lopetettua?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja heenn
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Olin syöny pillereitä 15 vuotta, eri merkkisiä. Viimeksi yasminelle. Lopetin pillerit, kerran tuli menkat eikä toisia enää kuulunutkaan.:) Eli todella nopeeta! :) -A

Mä olin syönyt melkein 10v. pillereitä putkeen. Jätin tammikuussa 2011 pillerit pois, yhdet luomumenkat tulivat helmikuun alussa ja maaliskuussa plussasin! :) eli helmikuun puolessa välissä suunnilleen tulin raskaaksi.. nopeaa!!

Viime joulun aikaan lopetin Cerazette-merkkiset pillerit ja tänään tein positiivisen testin. :) elikkä noin puolisen vuotta kesti, ennenkuin tärppäsi.

Erinäisiä e-pillereitä ollu käytössä vuodesta -99 saakka, viimesimpänä Cerazette n.3v. Tammikuun alussa viimesin pilleri otettu, helmikuun lopussa menkat ja heti raskaana. Nyt rv 20+1 meneillään pientä poikaa odotellessa :)

Jätin pillerit juhannusviikolla 2011 joten reilu vuosi täs nyt on ooteltu tärppiä. Ja ootellaan edelleen. Ikää on 29 v.

Söin pillereitä 9v, ensin Melianea ja viimeiset ajat Minuletia. Raskaaksi tulin 10kk päästä, tosin se meni kesken ihan alussa. Ensimmäiseen puoleen vuoteen ei ilmeisesti tapahtunut ovulaatioita lainkaan, vaikka kierrot olivatkin säännölliset. Lääkärikin sanoi, että pillereiden jälkeen on usein muutamia ovulaatiottomia kiertoja.

Heippa! Olen syönyt pillereitä n. 10 vuotta. Harmonet-merkkiset. ja viime heinäkuussa 2011 päätimme poikaystäväni kanssa et nyt loppuu pillereien syönti ja vauva saa tulla kun on tullakseen.  :D ja niin sitten tämän vuoden tammikuussa plussasin tikun ja ekassa ultrassa kävi ilmi että olenkin jo rv 15... eli joulukuussa olin jo tullut raskaaks! :D Eihän siinä sitten mennyt kuin vähän alta puolisen vuotta. Ise olin myös ajatellut,että saa varautua siihen,että pillereiden jälkeen voi mennä ainakin vuosi. Että ei siinä välttämättä kauaa mene... se on niin yksilöllistä. :) onnea matkaan!

Minä lopetin pillerit toukokuussa 2011 (Yasminelle, n. 4-5vuotta). Kierrot oli sen jälkeen mitä olivat (pisimmillään yli 80vrk) ja ultralla selvisikin että munasarjoissa oli monta kypsynyttä munasolua, jotka eivät vaan syystä tai toisesta irronneet. Tämän lääkärin mukaan olisin voinut tulla raskaaksi ihan milloin vaan. Tuosta käynnistä odottelin sitten vielä nelisen kuukautta, kunnes kierto alkoi taas venyä, lääkärille menin hormonikuurin hakemaan kun oli päälle 50vrk. Hormonikuurin (Primolut) jälkeen yksi vuoto ja sitten tärppäsi. :) Nyt rv 25+1 ja kaksi pientä mönkii masussa. <3

Pillereitä söin ehkä 4-5 vuotta, viime joulukuussa jätin pois ajatuksena muun ehkäisyn käyttö. Kondomia käytettiin ja kerran harrastettiin seksiä uudenvuodenaattona 2012. Helmikuun alussa tajusin olevani raskaana. Ihana ja tervetullut yllätys toki :)

Unohtui sanoa että Cerazette-minipillereitä käytin koko ajan. Ja jos edellinen viesti oli vähän epäselvä, niin ensimmäisestä kierrosta tärppäsi.

itse söin jasmineen pillereitä 16 vuotiaana ja sainkin pojan niitä syödesäni onneks tajusin lopettaa ajoissa kun tajusin et kaikki ei ole kunnossa, poika tällä hetkellä täysin terve 9 vuotias, sen jälkeen kokeiltiin kaikki mahd pillerit ja kierukkakin mut aina tuli tuulimuna raskaus joka jouduttiin poistamaan niin sanotusti kaavinalla kun ei edes pillerit tehonnut, mulle laitettiin kapselit käteen ja sainkin olla 5 vuotta "rauhassa" ja kun ne otettiin pois huhtikuussa 2012 niin toukouussa olin jo raskaana ja tammikuussa odotan nyyttiä syntyväksi :D

Gynekologi sanoi, että aina pitäis ottaa yhdet "kunnolliset" menkat ennen yrittämistä. Ensimmäiset menkat ehkäsyn lopettamisen jälkeen ei ole vielä "luomumenkat" ja niiden jälkeiseen ovulaatioon jos raskautuu niin on isompi riski, että menee kesken (ei tietenkään aina mene kesken, mutta riski on suurempi). Suositteli myös, että äiti alkaa syömään foolihappoa 3kk ennen kun alkaa yrittää. Maailmalta uutta tietoa, että näin paljon aiemmin, Suomessa kun suositellaan yleensä foolihappoa vasta kun on raskaana.
Mä söin foolihappoa 3 kk (siis jo ennen ku lopetin ehkäsylaastarin käytön) ja sit yhet tyhjennysmenkat ja yhdet "kunnolliset" ja näiden jälkeen sit nappaski sitten heti :)
Nyt pitää vaan saada pikkunen pysymään kyydissä loppuun asti.
Onnea yrittämiselle! :)

hyvin nopeasti.. Ehdin syömään Mercilon-pillereitä kai lähemmäs 10v, pitäen vain kerran tai pari noin parin kuukauden tauon niistä. Viimeisen pillerin otin kesäkuun vika päivä ja heti sitten heinä-elokuun vaihteessa tärppäsi. Miehen kanssa oltiin varauduttu henkisesti siihen että saattaa mennä hyvin monta vuottakin mutta eipä haittaa että ekalla onnistui =)

moikka! vastaan sulle ! itekkin syön yaz ehkäisyjä :)  ajattelin lopettaa sen käytön koska haluan lapsia

Esikoinen tärppäsi heti lopetettuani pillerit, ei siis edes menkkoja ehtinyt tulla. Toisella kerralla meni kierto ihan sekaisin . Lopetin pillerit kesäkuun lopulla, heinä-elokuun vaihteessa tuli menkat, jonka jälkeen ovuloin vasta lokakuussa ja silloin tärppäsi. Molemmilla kerroilla käytössä ollut Cerazette.

Takaisin