Kuinka kauan yrititte esikoista ennen kuin tärppäsi?

Cerazetet jätin pois marraskuussa 2012, jonka jälkeen ollut kovasti yritystä. Kokeilin välillä niitä clearbluen ovistestejä, mutta plussaa ei sieltäkään kuulunut, joten päätin jättää ne sikseen. Nyt on kolmatta päivää menkat myöhässä että saas nähä ! Tein eilen päivällä testin, joka näytti neg. :sad001 Katsotaampas parin päivän päästä uudelleen :happy11
 
Mariann3 toivotaan, että pian tärppäis :Heartred Ja kannattaa ehdottomasti tehdä parin päivän päästä uusi testi, kun menkat vasta kolme päivää myöhässä.
 
esikoisen (nyt mahassa) yrittäminen kesti 3kk, neljäs kerta tärppäsi, nyt jänskäillään miten käy... mie 21 ja mieheni 23
 
Vastaanpa minäkin, ilmeisen pitkästi.. :) Eli joulukuun alussa 2012 otatin ehkäisykapselin pois, kun alkoi olla liikaa haittavaikutuksia ja suunniteltiin, että keväällä jossain vaiheessa alettais yrittää lasta. Aluksi hommailtiin kumin kanssa, mut siitä ei meinannut tulla mitään, sopivanlaista ei tuntunut löytyvän. :D Tjottailuksi se vähän sitten meni, kun vakuuteltiin toisillemme, että siinä todennäköisesti kestäis hyvän aikaa, ennenku tärppäis, mulla ei esim ollu tietoa menkkakierrostakaan. Heti kapselin poiston jlk tuli menkat ja muistaakseni joulukuun lopussa seuraavat, jotka salaa pikkusen masensi.. Meillä oli muutamalla kk heittävä käsitys siitä, koska olis kevät:alettais yrittään, mut vauvakuume oli tiukasti päällä ja pupuiltiin vähemmän varovasti tammikuun alkupuoli. Puolessa välissä perhepiirissä sattui kuolemantapaus, jonka takia sänkyhommista meni fiilis. Aattelin, että se siitä sitten, ei tässäkään kuussa.. Tammikuun lopulla oottelin menkkoja, mutten ollut kovin huolissani, vaikkei alkanutkaan edellisen kierron tarkkuudella. Mies halusi kuitenkin, että teen testin ja vähän vastahakoisesti sen tein, sillei "mitä turhia." Testi palautui heikkona plussana ja herätti paljon kysymysmerkkejä, yritettiin olla innostumatta hirveesti ja ootettiin muutama pv, jolloin olikin tosi vahva plussa! Meillä kävi siis todella helposti, ei tarvinnut verenmaku suussa yrittää.. :wink Nyt ollaan tilanteessa, että sairaalakassi melkein pakattu ja lastenhuone sisustettu tulokasta varten, muutama viikko pitäisi jaksaa odottaa vielä!
Ja vielä, olin raskautuessa 22 v ja mies 23.
 
Viime tammikuuhun asti meillä oli jo reilun vuoden verran toiminut "ehkäisynä" keskeytetty yhdyntä, päätöksellä että mikäli raskaaksi siitä tulisin, niin tervetullut olisi. Tammikuun lopulla harkitusta päätöksestä alettiin touhuta ihan loppuun asti joka kerta ja toukokuun puolivälissä tein positiivisen raskaustestin. :) Ikää nyt 23 (vm. '90) ja mies vuotta vanhempi.
 
Hei kaikki,

tulin tänne lukemaan teidän tarinoita. Jännittää kovasti, e-pillerit vielä käytössä levyn loppuun ja ollaan sitte päätetty jättää ehkäisy pois! Käääk! :biggrin
En tiedä oonko enemmän innoissani vai kauhuissani jos ottaa ja tärppää heti ekaan kiertoon :excited001

Ensimmäinen tämä olisi molemmille, minä 32 ja mies 27.
 
Meillä meni 2,5 vuotta ennen kuin tärppäsi. Molemmat oltiin käyty tutkimuksissa eikä vikaa löytynyt. Juuri kun hoidot olivat alkamassa huomasinkin olevani raskaana. Välillä oli käynyt jo todella suuri epätoivon tunne kun ei onnistunut mutta nyt kun tosiaan on raskaana, ei tätä onnea voi kuvailla. Itse olen 22v ja mies 25v, että ei kyllä iästäkään ollut kiinni. Joskus siinä vaan näköjään kestää.. Jännityksellä odotella nyt synnytystä parin viikon päästä :)
 
Meillä esikoinen, joka nyt 4 vee tärppäsi heti ensimmäisestä kerrasta kun jätin pillerit pois :D
Nyt kovasti yritetään toista. Hormonikierukan poiston jälkeen on tullut yhdet kuukautiset ja toiset nyt pari päivää myöhässä! Kamalasti kaikkia "raskausoireita" muka on, mutta testi näytti negaa tänä aamuna... Vielä kun viikon jaksaisin odotella, että voin testata uudestaan :) Ikää on kummallakin 34.
 
Minä jätin pillerit pois elokuussa 2012, ajateltiin että elimistö saa rauhassa "normalisoitua" vuosien käytön jälkeen. Suunniteltiin, että tammikuussa häämatkalla aletaan yrittämään ja ajoitus oli ilmeisen kohdallaan, heti tärppäsi. :) Pieni tyttäremme on puolitoistaviikkoinen. :Heartred Isi täytti äskettäin 36 ja äiti kohta 34.
 
Meillä jätettiin 2012 tammikuussa ehkäisy pois, siitä lähtien kyllä yritettiin heti tosissaan, mutta tiedossa oli, ettei meillä pelkkä yritys riitä, sillä mulla on laajoja hormonitoiminnan häiriöitä, eikä kuukautiset tule louonnollisesti ollenkaan. Helmikuun loppuun olin varannut minulle suositellulle lääkärille ajan ja yritettiin käynnistää kiertoa, kunnes lopulta marraskuussa 2012 saatiin oikea tasapaino clomifenilla ja silloin lähti se 'todellinen' yritys. Nyt meneillään 22+3. :)
 
Kuten joku jo aiemmin kirjoittikin, onpa jotenkin helpottavaa lukea muiden kokemuksia, ja kuulla että pitkästäkin yrittämisestä huolimatta monet ovat tulleet raskaaksi.

Itse olen 28v. ja mieheni 29v. Esikoisen yritystä nyt takana 7kk ja alkaa jo tuntua epätoivoiselta vaikka tiedänkin. että melko vähän aikaa ollaan yritetty! Ympärillä ystävät ja tutut tulevat raskaaksi ensimmäisistä kierroista ja vaikkei se missään nimessä ole itseltäni pois, niin harmittaa kovasti kun en itse tule raskaaksi. Jotenkin naiivisti jostain syystä ajattelin, että tulisin itsekin heti raskaaksi kun alamme yrittää...Typerää!

Onneksi en ole yksin ajatusteni kanssa, kiitos jakamistanne kokemuksista! :)
 
8kk meni pillereiden lopettamisesta. Ikää mulla on 26 ja miehellä 31. Ihmehän tämä on kun ylipainoa on todella paljon, suvussa paljon hedelmällisyys haasteita ja miehellekin sanottu että hänen jatkuva lääkityksensä varmastikin vaikuttaa negatiivisesti hedelmällisyyteen.
 
3 kuukautta meni ehkäisyn pois jättämisestä. Plussasin juuri viime viikolla joten ihan alussa tämä raskaus vasta on... (Rv 5)

Hormonaalisen ehkäisykapselin poistatin jo viime toukokuussa, mutta käytimme kondomia heinäkuuhun saakka. Suositushan taitaa olla, että pitäisi odottaa ensimmäisiä luonnollisia kuukautisia hormonaalisen ehkäisyn poisjättämisen jälkeen, ennen kuin lasta yrittää. Me päätimme antaa kroppani rauhoittua vähän pitempään. Heinäkuun lopussa jätimme myös kondomin pois.

Olen 26-vuotias, mieheni on 30-vuotias. Hänellä on kaksi lasta ennestään.
 
Heti ensimmäisellä hedelmällisyys kerralla. Tosin ihan alussa, kun eilen tein testin. :)

Sent from my LG-E610 using Vau Foorumi mobile app
 
Itse jätin toukokuussa pillerit pois, kesäkuu mentiin kyllä kondomin kanssa. Sitten yritimme ensimmäisen kerran mutta siitä ei tärpännyt. Sitten olimmekin miehen työn takia yritystauolla 6viikkoa, mutta tämän jälkeen tärppäsi ensimmäisellä kerralla. Nyt olisi 5+1 menossa eli alussa ollaan.
Nopeasti siis tapahtui meillä raskautuminen :)
 
Me ollaan oltu tosi onnekkaita, molemmat raskaudet alkaneet heti ekasta mahdollisuudesta :) Ensimmäistä ei edes yritetty, tuli vaan annettua mahdollisuus tietämättä ollenkaan ovulaation ajankohdasta. Tämä toinen raskaus oli suunniteltu ja ovulaatiopäivä otettu huomioon. Ekalla kertaa 25v ja tokalla 28. Mies samaa vuosimallia mutta kerennyt täyttää sen seuraavan luvun :wink
 
Meitäkin on onni suosinut, kun molemmat raskaudet saaneet alkunsa ensimmäisellä yrityksellä. Esikoisesta olin 22 ja tosesta 24 ja mies on minua 5-vuotta vanhempi.
 
Onko vielä tärpännyt?

Minulla raskaaksi tullessani oli ikää 21 ja miehellä 22.

Ei varsinaisesti yrittämällä yritetty, mutta n. 10kk siihen meni ennen kuin tärppäsi.

Onnea yritykselle, jos et ole vielä plussannut !
 
Muokattu viimeksi:
Itse olen 22 ja mies 23. Kolmannesta varsinaisesta yrityskerrasta tärppäsi (joskin yk 2 parhaat päivät oltiin eri paikkakunnilla), mutta se päättyi keskenmenoon. Ennen varsinaista yritystäkin ehdittiin jännittää, kun käytettiin kuukausi kortsua ehkäisynä ja se sitten kertaalleen puhkesi. Keskenmenon jälkeen odoteltiin yksi normaali kierto, ja heti ekasta yrityksestä tärppäsi taas. Tavallaan raskautuminen on ollut siis helppoa, mutta aika tuntui silti pitkältä, kun tammikuussa söi vikat pillerit ja vasta syyskuussa tein nykyisestä raskaudesta positiivisen testin.
 
Takaisin
Top