Kuinka kauan yrititte esikoista ennen kuin tärppäsi?

S

Starr

Vieras
Moi! Olisin utelias kuulemaan kuinka kauan yrititte esikoista ennen kuin tärppäsi ja mitkä olivat ikänne silloin? Itellä yritystä takana reilu puoli vuotta ja ikää 20 ja miehellä 29. Kiva olisi kuulla erilaisia tarinoita siitä kuinka kauan erilaisilla pareilla kesti. Kiitos! :)
 
Meillä tärppäsi neljännellä kerralla, eli 4 kuukautta meni. Aika nopeastihan tuo kävi, mutta kerkesi hieman jo panikoimaan, jos pitää yrittää pidempään. Ikää minulla 33 ja miehellä sama 33, joten ikäämme nähden toivoi asioiden etenevän nopeasti.

Olisin henkisesti hajonnut vähitellen, jos yrittämistä olisi kestänyt kuukaudesta toiseen. Tai jopa vuosia, niinkuin joillain epäonnisilla. Voin vain kuvitella heidän tuskan, jos ensimmäistäkään lasta ei vielä ole.

Aiempi keskenmeno (edellisessä suhteessa) on kummitellut mielessä koko ajan. Ensimmäinen kolmannes oli melkoista jännitysnäytelmää, odotti vain että aika menisi nopeasti ja kaikki olisi hyvin. Nyt on rauha maassa ja puoliväli kohta ohitettu :)
 
Meillä tärppäsi heti ensimmäisellä kierrolla. Todella suuri ja positiivinen yllätys. Suvussa paljon ongelmia raskautumisen kanssa, joten oltiin varmoja että yrittämistä tulee kestämään pitkään. :love2

Minä olin 32 ja mies 35.

Onnea yritykseen.
 
Meillä esikoisen yritystä kesti pillereiden lopettamisesta kolme kuukautta. :) Itse olin silloin 26 ja mies 38.
 
Me yritettiin 8 kk ennenku tärppäs. Neuvolassa sanottiin että todella normaali aika, vaikka itsestä tuntui pitkältä. Epätoivo iski jo minullekkin, ja tavallaan "luovutin" jo, ja liekkö siksi tärppäsikin kun en enää niin stressannut asiasta. Hassua ehkä tuo panikointi, kun jotkut tosiaan yrittävät vuosia. Itse 31 ja mies 37.
 
Ei oikeastaan oo koskaan yritetty. Eka raskaus alkoi ehkäisystä huolimatta 17 vuotiaana, päätyi km. Seuraava raskaus alkoi ihan tarkoituksella siitä seuraavasta kierrosta. Toinen lapsi sai alkunsa kun hormoonikierukka oli paikoillaan. Neljäs raskaus sai alkunsa kun toinen lapsista oli 3kk ikäinen, täysimetin ja ehkäisypiikki oli laitettu. Päättyi km rv12. Ja tämä viides raskaus oli myös vähän ylläri, tosin riski sen alkamiseen on otettu ihan tietoisina mitä saattaa seurata ns varmoista päivistä. 2v takana niitä varmoja päiviä kunnes ne ei enää toimineetkaan :D Päätös kolmannesta lapsesta oli kuitenkin jo tehty, yrittämistä ei vaan vielä aloitettu.

Eli yhteenveto, en voi suositella mitään ehkäisyä, ne ei toimi :D
 
Meillä kesti kans suurinpiirtein sen 8kk. Pillereiden lopetus oli ainakin mun keholle aikamoista mylläkkää, kuukautisia sai pahimmillaan odottaa 75 päivää! Joten mullakin kieltämättä muutamaan otteeseen kävi mielessä et tuleekohan tästä yhtään mitään.
Minä silloin 27, mies 39.
 
Ei oikeastaan oo koskaan yritetty. Eka raskaus alkoi ehkäisystä huolimatta 17 vuotiaana, päätyi km. Seuraava raskaus alkoi ihan tarkoituksella siitä seuraavasta kierrosta. Toinen lapsi sai alkunsa kun hormoonikierukka oli paikoillaan. Neljäs raskaus sai alkunsa kun toinen lapsista oli 3kk ikäinen, täysimetin ja ehkäisypiikki oli laitettu. Päättyi km rv12. Ja tämä viides raskaus oli myös vähän ylläri, tosin riski sen alkamiseen on otettu ihan tietoisina mitä saattaa seurata ns varmoista päivistä. 2v takana niitä varmoja päiviä kunnes ne ei enää toimineetkaan :D Päätös kolmannesta lapsesta oli kuitenkin jo tehty, yrittämistä ei vaan vielä aloitettu.

Eli yhteenveto, en voi suositella mitään ehkäisyä, ne ei toimi :D

Mä oon kanssa sitä mieltä , etten suosittele ehkäisyä , ainakaan pillereitä !
Tosiaan ikää 19v. ja esikkoa odotellaan. Raskaus oli kaikkea muuta kuin suunniteltu , mutta itsestäänselvyys, että äidiksi haluan! :)
Isä jättäytyi leikistä pois jo ihan alkuraskaudessa, mutta omapa on menetyksensä, ehkä ymmärtää vielä "virheensä" :eek:
 
Minä 32 ja mies 45, yritettiin 1,5 vuotta ja sitten hakeuduttiin lääkärin tutkimuksiin. Ekassa tutkimuksessa mulla todettiin endometrioosirakkuloita (epäilin kyllä endometrioosia jo aikaisemmin, koska on aina ollut todella kivuliaat kuukautiset, joihin ei ole mitkään särkylääkkeet auttaneet) ja miehen siittiöissä todettiin hitautta. Käytännössä lääkäri totesi sen yhden käynnin jälkeen, että luomusti ei tällä yhdistelmällä lapsia hankita. Niinpä siis aloitettiin hoidot eli minulle endometrioosin "kuivatuspiikki" ja hormonit ja miehelle lisäravinteita ja muita ohjeita tilanteen parantamiseksi. Onneksi ekasta punktiosta ja ICSI:stä pikkuinen tarttui kiinni ja pysyi mukana loppuun asti :) Toista kertaa en varmaan olisi niitä hoitoja ja sivuvaikutuksia, johon kuului mm. 8 päivää sairaalassa tiputuksessa, kestänyt.

Sänkypuuhia ollaan nyt sitten tämän jälkeen harrasteltu ilman mitään suojauksia ajatuksella, että jos tulee toinen niin sitten on tullakseen, mutta lääkärin puheiden perusteella ei paljoa toivota. Tosin entinen työkaverini sai iltatähtensä 45 vuotiaana, kun lääkäri oli 20 vuotta sitten sanonut ettei hän voi saada enää lapsia :D
 
Tuli ihan yllätyksenä. Ehkä olin hieman varomaton, koska omat vanhempani yrittivät saada minua peräti 15 vuoden ajan, joten en todellakaan uskonut, että voisin yhtäkkiä tulla raskaaksi. Mutta ihanaa, että tulin :Heartred
 
Vuosi meni yrittäessä pillereiden jälkeen. Menkat tuli normaalisti, ovuloin, mutta vuosi siihen vierähti. Luovutin lopussa ja odottelin vaan että päästään tutkimuksiin. Ja sieltähän se plussa sitten tuli. Minä 31, mies 38
 
Ekasta kierrosta, luotettiin varmoihin päiviin ja onnellinen vahinko kävi :Heartred toisesta meni kolme kiertoa ja nyt kolmatta ollaan tjottailtu edellisestä synnytyksestä (vuosi) asti ja yrittämällä yritetty kolme kiertoa.
 
Hei Starr. Toivottavasti saatte plussan piakkoin :)

Meillä meni melkein 8 kuukautta, johon mahtui kymmenen kiertoa. :) toivon, että kaikki menee loppuun asti hyvin.. :) nyt rv 7+2. Ollaan noin kolmikymppinen pari.
 
tyttöä yritettiin nelisen vuotta, mihin mahtui endometrioosidiagnoosi 11/08 ja kaksi leikkausta, joissa poistettiin endometrioomia. sinä aikana ei ollu raskauksia ja tarkoitus oli hakeutua tutkimuksiin ja hoitoihin, mut tyttö tärppäsiki ihan luomusti ja yllättäen. nyt ollaan toista yritetty melkein vuosi (menkat alkoi synnytyksen ja imetyksen jälkeen viime vuoden lokakuussa) ja hakeuduttiin tutkimuksiin kesäkuussa, kun yrityksistä huolimatta mitään ei tapahdu ja endohan ei mihinkään poistu, vaikka onki nyt rauhallisimmillaan.
 
Lähestulkoon kaks vuotta pillereiden poisjättämisestä. Tjottailua, ei siis mitään yrittämällä yrittämistä. Jossaan välissä sitä unohti, ettei mitään ehkäsyä edes ollu. Ja parisen kk ennen plussaa sanoin miehelle, pitäiskö hakea pillerit taas. No ei tarvinnu.:D
 
Olipas helpottavaa lukea näitä. Noin 7 kuukautta yritystä takana ja välillä aika toivoton olo, vaikka hyvin tietää että monet yrittää paljon pitempääkin ja tulee lopulta raskaaksi. Ehkä se meilläkin vielä tärppää. :)
 
Takaisin
Top