Kuinka kauan yrititte esikoista ennen kuin tärppäsi?

Meillä meni reilu 7 kuukautta plussaan ja yk 9 oli kyseessä (lyhyt / epäsäännöllinen kierto). Vielä ei tiedä seuraako plussasta sitten esikoista kun ollaan ihan alkumetreillä... Minä 29, mies 42.
 
Esikkoa yritetti vuos ja 9kk ennen plussa ja tätä toista 2vuotta. Ennen tätä toista plussaa mulle annettiin endo epäily ja lähetteet lapsettomuustutkimuksiin, mut plussa tuli ennen kutsua tutkimuksiin. Nyt kyl pyydän synnytyksen jälkeen lähetettä niihin endotutkimuksiin.
 
Pillereiden lopetuksen jälkeen yritystä 2,5 vuotta. Toivo oli jo lähes mennyt ja lapsettomuustutkimukset ja kevyet hoidot aloitettu. Luomuna kuitenkin lähtu. Minä 25 vuotta, mies 28.
 
Meillä meni n. 7kk esikoisen kanssa silloin minä 29 ja mies 25. Nyt toista yritettiin 2v, ja nyt vihdoinkin tärppäsi.
 
Meillä yritettiin 5vuotta. Oltiin käyty kaikenlaisia hoitoja läpi, ja viimeisimpänä oli koeputkihedelmöitys, josta alkoi menkat kumminki. Seuraavasta kuusta tulinki normaalisti raskaaksi :))))
Minä olin tuolloin 24 ja mieheni 30.
 
Miehen kanssa viime vuonna suunniteltiin, että lapsi tehdään heti kun molemmat armeijasta päästäisiin, eli vuoden vaihteessa pitäisi olla jo tekemässä. Jätin pillerit pois joulukuun alussa, kuukautiset tuli normaalisti joulukuun puolessa välissä ja tammikuussa jo plussasinkin. Neuvolatädit sitä sanoivatkin, että ompa tuuri käynyt, kun noin nopeasti pillereiden lopettamisen jälkeen on onnistanut :) Ikää kummallakin 20v
 
Neljännestä yrityskierrosta tärppäsi. Kyllähän siinäkin ajassa kerkesi jo ajatella, et kuinkahan kauan tässä oikeen sit menee, etenkin kun sillon "teininä" pelkäs tulevansa raskaaksi jo kun näki vähäpukeisen miehen jossain lehden kannessa.. :wink Tärpätessä mä olin 23v ja mies 27v! :) Nyt sit pikkukakkonen yrityksessä, yk 2 menossa..
 
Meillä tärppäs heti ensimmäisellä kerralla kun olin laskenut mikä päivä täytyy touhuilla. :D Nyt poika 10kk ja ollaan touhuttu ilman ehkäisyä sillä ajatuksella ettei haittaa jos tulee vielä toinen. Mies ei kuitenkaan ole tullut sisälle ettei olla yrittämällä yritetty toista. Pari viikkoa sitten tuli hetken mielijohteesta ja nyt on menkat myöhässä, tein äsken testin ja positiivinenhan se oli. :)) Minä ekan lapsen tärpätessä 19, mies 31. Nyt toisen kohdalla minä 21, mies 33.
 
Nii mulla oli esikon plussassa ikää 22 ja miehel 23 , nyt toisen plussan yhteydes mulla 25 ja miehel 26.
 
Varmat päivät ei olleetkaan niin varmat. Siis ihana ja iloinen yllätys ilman yrittämistä :) Minä 29 ja mies 33 vuotta.
 
Mies oli 29 ja minä 26, kun eka raskaus alkoi 7kk:n yrityksen jälkeen, mutta se meni kesken rv7+. Noin 3kk päästä,aloimme odottaa esikoista.
 
Kumpiki oli 25 kun esikoisesta ruettiin haaveilee, meillä oikeestaan molemmat on tullu yrittämättä, eli ei oo kauheesti tarttenu hommailla, kun on jo kyytiläinen ollu matkassa! Mut pillereiden lopetuksesta esikoisen ootukseen meni 2kk eli ekasta kierrosta lähti matkaan!
 
Kuten TuuliQlla eli ei yrittämällä yritetty, mutta jätettiin ehkäisy pois 2010 loppu vuodesta. Eli semmonen reilu pari vuotta siinä meni, eikä tosiaan tärpännyt ennen tätä raskautta kertaakaan. Mulla monirakkulaiset munasarjat joten oli ihan tiedossa ettei tuu niinkuin kaupan hyllyltä :) Minä 25 ja mies 26.
 
Esikoinen sai alkunsa heti ekalla kierrolla kymmenisen vuotta sitten (minä 26 ja mies 29) ja tämä iloinen iltatähti ilmoitti olemassaolostaan muutaman kuukauden "yrittämisen" seurauksena. Jätin pillerit pois 9.5. ja tuumattiin miehen kanssa, että tulla saa, jos on tullakseen....plussasin 26.7. Olen nyt siis 37 ja nykyinen mieheni 34, kummallakin yksi lapsi edellisestä liitosta ja "ötökän" kanssa mennään viikolla 6+2. :love017
 
Kolmannella yrittämällä tärppäs, eli aika pian, vaikka sekin tuntu pitkältä ajalta. 2 kiertoa odotin innolla ja petyin kun näytti negatiivista. Kolmannella testasin asenteella, ettei varmana näytä plussaa, niin se sitten näyttikin kaksi viivaa. Olen 31 v ja mieheni on 37 v (raskautuessa 36).
 
Mie tulin raskaaksi viime tammikuussa ja sain keskenmenon aika pian. En muista enään edes viikkoja, mutta olin todella alussa. Oltiin tajuttu tietenkin, että olen raskaana ja valmistauduttu siihen. Ei siis oltu suuniteltu tuota raskautta. Keskenmenon jälkeen alettiin miettimään, että olisiko se vaavi nyt hullumpi vaihtoehto? No päätettiin jättää ehkäsy kokonaan pois ja alettiin yrittämään. Ei kunnolla yrittämällä yritetty vaan jätettiin se omaan painoonsa ja ajateltiin tulee jos tulee :) helmi,maalis vuotoja tuli mikä masensi, koska minä odotin innolla, että olisin raskaana. Oma kierto on vain 23 päivää siksi huhtikuun alussakin ehti tulla vuoto, mutta huhtikuun viimeinen päivä tärähti plussa ruutuun. Ja nyt siis odottelen tätä esikoistani viikolla 20+ :) ! Heti se ei tärpännyt, mutta muutaman kuukauden jälkeen kyllä.
 
Mä jätin pillerit pois huhtikuun puolessa välissä ja plussa tuli tikkuun just ennen juhannusta eli vajaa kaksi kuukautta siihen "yritykseen" meni. Tämä raskaus meni sitten kuitenkin kesken arviolta rv8 (siis kuukautisista laskettuna, en ehtinyt käymään ultrassa) ja nyt keskenmenon jälkeen 4 viikkoa tein plussatuloksen testissä :)
Toivotaan että tämä pienokainen pysyy matkassa loppuun asti :)
 
Takaisin
Top