Kuinka kauan teidän edelliset raskaudet on kestäneet?

Esikko käynnistettynä 39+1 3h, toinen käynnistettynä 39+2 1,5h ja kolmas 38+4 3h. Ja tosiaan suurin toiveeni on ettei neljäs syntys ennenaikojaan vaan mahollisimman lähellä laskettua aikaa ja mieluiten nii et kerkeis sairaalaan..
 
Meiä 7v synty rv 32+3 hätäsektiolla (930g/36cm) ja meiän 2v synty rv 37+5 rasitustipalla (2965g/48.5cm),joten oon jotenkin varautunu nytkin ennenaikaiseen syntymään...

kuin moni teistä joutuu synnytystapa arviointiin? :)
 
Itse en ainakaan muista, että esikoisen aikana ois mitenkään erikseen arvioitu. Eikös siihen synnytystapa-arviointiin ohjata vaan, jos on jotain syytä epäillä, ettei normaali alatiesynnytys onnistu (esim. pienikokoinen äiti, erityisen iso vauva, perätila tai muu poikkeuksellinen tarjonta, vanha sektio- tms. vatsan alueen arpi)?
 
Minä pääsen synnytystapa arvioon koska esikoinen oli niin iso (4800g 55,5cm). Toivottavasti tällä kertaa vähän pienempi :-)
 
Eka 41+0, Toka 41+0, kolmas 41+4 ja nejäs 41+2. Kertaakaan en ole ollut synnytystapa-arvioinnissa, vaikka kolmonen oli 4,5kg ja nelonenkin 4,1 kg. Munkin mielestä arvointiin joutuu vain noissa tapauksissa, joita samasam jo luettelikin.
 
Eikös synnytystapa-arvio ole se viimeinen neuvolalääkäri? Ei se sen kummempi taida olla ellei sit just jotain erityissyytä? Itse pääsen yliopistolliseen sairalaan synnytystapa-arvioon tällä kertaa viime raskauden perätilan ja kiireellisen sektion takia.
 
Eikös synnytystapa-arvio ole se viimeinen neuvolalääkäri? Ei se sen kummempi taida olla ellei sit just jotain erityissyytä? Itse pääsen yliopistolliseen sairalaan synnytystapa-arvioon tällä kertaa viime raskauden perätilan ja kiireellisen sektion takia.

Ei ole. Toki jos lääkäri silloin havaitsee jonkun riskin alatiesynnytyksen osalta, lähettää hän äidin sitten eteenpäin siihen varsinaiseen synnytystapa-arvioon. Se tehdään synnytyssairaalassa synnytyksiin tai naistentauteihin erikoistuneen lääkärin toimesta. Terveyskeskuslääkäri ei ole yleislääkärinä pätevä noita asioita ratkomaan. Synnytystapa-arvio tehdään tilanteissa, joissa edellinen raskaus on päättynyt sektioon tai jos sikiön epäillään kasvavan liian suureksi äidin kokoon nähden.

Eli vauvan suuri kokokaan ei yksinään tarkoita, että äiti arvioon joutuisi, jos äiti itsekin on isokokoisempi. Olennaista on juuri se epäsuhta äidin koon/lantion ja vauvan välillä.

En ollut synnytystapa-arviossa esikoista odottaessani eikä nytkään sellaiselle ole esiintynyt tarvetta.
 
Aijaa... mä olin siinä uskossa et esikosta se synnytystapa oli juurikin se lääkärikäynti kun tsekkas oliko vauva oikeinpäin jne.
 
Mulle tehtiin synnytystapa-arviointi esikoista odottaessa ja silloin äitiyspolin lääkäri kirjoitti neuvolakorttiin "synnyttäjän lantio!". Tuli semmonen olo niinku ope ois piirtäny kukan läksyvihkon alareunaan..:confused: Samalla arvioitiin vauvan paino.

Esikoinen syntyi 39+0 (1,5h), keskimmäinen 38+6 (7h) ja kuopus 39+3 (4h).... Eli jospa tämäkin siinä viikkoa ennen tulis maailmaan, mutta synnytyksen kestosta en ala veikkaamaan...
 
Meillä syntyi esikoispoika rv39+4, alkoi 39+3 ja kesti n.12h. Toinen poika syntyi rv40+4 ja kesti n.7h.
Lähes puolittunut siis synnytysajat, toiv tämä kolmas ottaisi aikansa ja tekisi työtä edes sen 4h ettei syöksy ulos :) Veikkaan että aika lähellä laskettua tulee tämäkin! Mutta sehän on ihan arpapeliä :grin
 
Nuo kestot on siis ne sairaalan merkkaamat kestot. Pojasta supistukset alko yöllä klo 1, vedet meni klo 7 ja illalla klo 21.11 poika syntyi, mut tosiaan oikeestaan vasta siinä klo 18 aikaan alkoi olo olla epämukava. Tytön synnytys alkoi vesien menolla yöllä klo 1, supistukset alkoi siinä klo 2 maissa ja tyttö syntyi klo 8.03. :) Mut siinäkin sillon joskus klo 6 maissa olo alko tuntua tosissaan synnyttävältä :wink
 
Esikoinen synty 34+5 ja kesti 26,5h lapsiveden menosta. Toinen 39+4 ja kesti 5h lapsiveden menosta. Molemmat synnytykset siis alkaneet lapsiveden menolla ja heti perään alkanut supistukset.
 
Tyttö synty 40+1. Meinasivat käynnistää vkolla 39 kun lapsi mukamas niin iso mut kyllähä tuo tuli ilmanki :D ja ei nyt mun mielestä n.nelikilonen ja n. 50 senttinen niin iso ollu :D ja synnytys kesti 4h ja risat
 
Takaisin
Top