Kotidopplerit

Mulla on kotidoppler Unborn Heart (muistaakseni) kaapissa jossain. En oo viel kaivanut esille, kun viikkoja on liian vähän. Tokan lapsen kohdalla oli käytössä silloin, kun ei vielä liikkeitä tuntunut. Se piirsi puhelimen näytölle sykkeen ja lisäksi sitä pystyi tallentamaan puhelimeen. /4+5
 
Oon miettinyt ostaa, en ole vielä kuitenkaan kun olen ymmärtänyt ettei kuuluisi kun vasta plus 10 aikaisintaan. Nyt itsellä 7+3.

Esikoinen kun tulossa, niin ostan varmasti, mutta en tiedä koska olisi oikea aika jotta ei olisi turhaa huolta?
 
Mää muistelen että niissä taitaa olla lupauksena kutakuinkin 12 viikosta eteenpäin, varmasti on poikkeuksia. Ei mulla oo aikaisimmissa raskauksissa edes suostuttu neuvolassa kokeilemaan kuuntelua pienillä viikoilla (eli ei ainakaan ensimmäisellä käynnillä), sillä voi olla ettei kuulu, joten aiheutuisi vain huolta./4+5
 
Mulla on kotidoppler, ostin ku ootin esikoista ja muistaakseni sain itte sydänäänet kuuluun vasta joskus ehkä rv 14-15.
 
Meillä oli kolmannella pahoja rytmihäiriöitä mahassa raskauden puolivälistä lähtien ja raskaus oli tosi rankka. Synnytyksen jäljeenkin olimme 2kk sairaalassa etsimässä sopivaa lääkitystä.
Neljättä odottaessa oli sitten jotenkin epävarma olo vauvan voinnista niin ostin AngelSounds merkkisen dopplerin, että sain rauhoitettua omaa mieltä. Itse olen saanut sillä sykkeet kuuluviin neljässä raskaudessa aina 7+ tai 8+ viikoilla. Kauan on saanut etsiä, mutta aina ne on lopulta löytyneet.
 
Mullakin tuo AngelSound ja oon saanut yleensä äänet kuuluviin pitkien etsintöjen jälkeen jo 8+ viikoilla. Tuolla se kaapissa odottaa jo.
 
Mulla kans AngelSound ja sydänäänet on löytyny muutaman viikon aikaisemmin kuin doppleri lupaa. Eli juurikin 8+ viikoilla. Mutta mulla myös useampi raskaus takana joten tietää mistä ja miten etsiä ne äänet. Entiedä olisiko esikoista odottaessa ollut miten helppo löytää äänet vai olisiko tullut paniikki ja hätä kun niitä ei heti olisi löytynyt kun ei tiennyt mitä/mistä kohtaa etsiä. Toiset tykkää toisille aiheuttaa huolta, jos äänet ei meinaa löytyä. Nimimerkillä itsekkin neuvolan avovastaanotolla käynyt edellisessä raskaudessa kun jostain syystä en ääniä saanut kuulumaan vaikka edellisenä päivänä kuului selvästi. Neuvolassa saatiin sit kuulumaan heti.
 
Mulla on esikoisen odotuksesta tallessa Unborn heart -doppler. Ostin sen silloin muistaakseni 11. viikolla, kun neuvolassa oli ensin kuultu syke ja löysinkin sitten myös kotidopplerilla sen. Tässä raskaudessa en varmaan malta odottaa niin pitkälle, josko syke kuuluisi... varmaan tulee kokeiltua jo aiemmin.
 
Mulla niin tekisi mieli kaivaa kotidoppler jostain laatikoista. Samalla yritän järkeillä, että ei, ei se kannata. Sieltä ei kuuluisi sitä mitä etsisin - ei vaikka kaikki olisikin kunnossa, kun viikkoja on liian vähän. Vuodon takia tuntuu kylläkin ettei sisälläni ole uutta elämää. /4+6
 
Mullakin on angelsound ja vkolla 8 viimeksi kuulu. Pian aijoin taas kokeilla [emoji4]
 
Mun pitää kyllä kaivaa äiväkirjasta esille se millon mä sain ne äänet kuuluun, ko tuntuu et kaikki muut saanu niin aikasin. Mulla taitaa kans olla angelsound.
 
Varmaankin tuo AngelSound tulee meille hankintalistalle, kun siitä ilmeisesti pääosin positiivisia kokemuksia. Tavoitteena saada sydänäänet kuulumaan jouluaattona eli rv 9+1. :happy:
 
Tarkistin oman dopplerini, on tosiaan angelsound myös ja kuuntelin itte ekan kerran sydänääniä rv 15, mutta olinki tilannu sen ittelleni vasta edellisellä viikolla eli ehkä ois äänet kuulunu aikasemminki :)
 
Suositteletteko noita? Ilmeisesti helposti tulee shokkitilanteita, jos ei onnistu ääniä löytämään. Oon miettinyt, että jos toisen kolmanneksen ainaan hankkisi..
 
Mulla on Angelsoundsin sellanen sininen. Sain sen esikoisen aikaan vasta rv11 ja sillon sain heti äänet kuuluviin. Millonkohan tota viittis yrittää. Tänään vasta 8+3.
 
Tekis mieli hommata. Aijemmissa raskauksissa ei oo ollut ja tää todennäköisesti viimeinen niin olis kivs edes kerran moinen laite omistaa ja kuunnella kotona. :D
 
Mä mietin että oliskohan jollain tutulla lainata doppleria, mut ei viittis vielä näillä vkolla kysellä keltään :D

7+0
 
Takaisin
Top