Kotidoppler

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mama19
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Mama19

Vauhtiin päässyt keskustelija
Elokuiset 2025
Löytyykö teiltä kotidoppler tai meinaatteko hankkia?

Millä viikoilla aiemmissa raskauksissa sydänäänet kotidopplerilla kuulunut?

Mä olin jo myynyt senkin pois, mutta päädyin nyt tilaan uuden 😁

Ekassa raskaudessa sydänäänet kuulu rv11+3 ja tokassa rv9+3, molemmissa raskauksissa nää oli muistaakseni ensimmäiset kerrat kun edes kokeilin.

Mä haluaisin ostaa. Ei ole ikinä ollut. Mikä mahtaisi olla hyvä hinta-laatusuhteeltaan?🤔 mietin kyllä saanko kauheasti turhaa stressiä jos en sydänääniä saakkaan aina kuulumaan…

En aio ostaa, olen jostakin lukenut että se ei välttämättä ole ihan turvallinen? Tai joku siinä oli.. En muista mikä. Oliko sit vaan se että liikaa huolestuu jos ei kuulekaan sydänääniä.

Meillä ei oo ollut enkä ole ajatellut ostaa. Jossain raskaudessa kuunneltiin loppuvaiheessa sydänääniä lasten leikki stetoskoopilla ja oli hauska, kun ne sai silläkin kuulumaan 😁

Mekään ei olla hankkimassa, oon kuullut, että voi olla hankala löytää sydänääniä ennen rv20:tä. Aiheuttaisi vaan turhaa huolta ja noilla viikoilla jo alkaa tuntua liikettä. Muutenkin itellä asenne, että vasta rakenneultran jälkee voi olla aika varma, että sikiöllä on kaikki hyvin.

Mä haluaisin ostaa. Ei ole ikinä ollut. Mikä mahtaisi olla hyvä hinta-laatusuhteeltaan?🤔 mietin kyllä saanko kauheasti turhaa stressiä jos en sydänääniä saakkaan aina kuulumaan…

Mulla on ollut sellainen missä erillinen anturi ja sellaisenkin nytkin ostin. Käytettynä toki, en uutena raskis ostaa kun ne maksaa yleisesti sen +60e erillisellä anturilla.

Sehän siinä on, että voi aiheuttaa turhaa stressiä jos ei saa kuulumaan. 😬 Mutta sitten joskus voi myös tuoda helpotusta jos muuten huolettaa ja saa ne sydänäänet kuulumaan. Eli ehkä aika 50-50 hyvät ja huonot puolet tässä laitteessa 😅

Mulla ei oo aiemmissa raskauksissa ollut enkä tässäkään raskaudessa oo ajatellut hankkia.

Miulla oli toisessa raskaudessa, mut en kyl yhtään muista millä viikolla aloin kuuntelemaan. Sain kuitekii ain kuulumaan hyvin. Jos satun jostain löytämään halvalla niin varmaankin hankin.

Ei ollut viimeksi enkä usko että hankin nyt tälläkään kertaa. Saisin vaan paniikin jos en saisi sydäntä kuulumaan sieltä oman toheloinnin /osaamattomuuden takia 🤔

Mä olin ennen tästä innoissani, mutta seuraan yhtä kätilä somessa ja hän ei suosittele. Ilmeisesti tosi usein äidit käyttää sitä niin, että kuulevatkin oman sykkeensä, eikä vauvan? Videolla näytti kun hän itse laski siitä kuuluvaa sykettä, ja miten doppler näytti tämän sykkeen näytöllä kaksinkertaisena, eli siis aivan vääränä lukuina...En nyt varmaan osaa paremmin selittää, pitää löytää tää video uudestaan :tears: Mutta vakuutti sen verran, että en ehkä koe tarpeelliseksi.

Mä olen vähän kahden vaiheilla. Pitäisi kyllä sitten opetella käyttö kunnolla.

Mä olin ennen tästä innoissani, mutta seuraan yhtä kätilä somessa ja hän ei suosittele. Ilmeisesti tosi usein äidit käyttää sitä niin, että kuulevatkin oman sykkeensä, eikä vauvan? Videolla näytti kun hän itse laski siitä kuuluvaa sykettä, ja miten doppler näytti tämän sykkeen näytöllä kaksinkertaisena, eli siis aivan vääränä lukuina...En nyt varmaan osaa paremmin selittää, pitää löytää tää video uudestaan :tears: Mutta vakuutti sen verran, että en ehkä koe tarpeelliseksi.
Tää kuulostaa kyllä todennäköiseltä, eli että en osais sitä kuitenkaan käyttää oikein 🤔 luulen että ei hommata omaa

Jos en ihan väärin muistele, niin sikiön syke on kyllä sen verran tiheä ettei sitä omaansa kovin helpolla sekoita. Mulla kuului esikoisen kohdalla hyvin sykkeet kotidopplerilla mutta en sitten tiedä oonko kuunnellut vahingossa omiani 😄
Ajattelin kyllä hankkia taas tuon laitteen, helpottaa huolestuneilla hetkillä kun voi kuulostella.

Jos en ihan väärin muistele, niin sikiön syke on kyllä sen verran tiheä ettei sitä omaansa kovin helpolla sekoita. Mulla kuului esikoisen kohdalla hyvin sykkeet kotidopplerilla mutta en sitten tiedä oonko kuunnellut vahingossa omiani 😄
Ajattelin kyllä hankkia taas tuon laitteen, helpottaa huolestuneilla hetkillä kun voi kuulostella.

Joo, kun löytää sikiön sykkeen niin ei sitä voi kyllä omaan sykkeeseen helposti sekottaa. Jos siis tietää miltä sikiön sykkeen tulisi kuulostaa ja on esim ehditty jo neuvolassa kuuntelemaan.
Mullakin edellisessä laitteessa siihen sykkeeseen näytöllä ei ollut kyllä luottamista kun vähän väliä näytteli omiaan 😁

Hain just tänään postissa tulleen dopplerin, täytyy malttaa vielä odottaa ettei yritä liian aikasin ottaa käyttöön.

En aio hankkia. Toki minulla on se etu että työni puolesta pääsen leikkimään uä-laitteella ja osaan sitä käyttää riittävän hyvin löytääkseni vauvan ja sykkeen. Viime raskaudessa kävin muutaman kerran kurkistelemassa pikkuista ihan alkuraskaudessa ja sitten kun oli jo pikkuisen isompi ja heitteli voltteja vatsassa.

Ei ollut ensimmäisen kohdalla ja en koe tarvetta nytkään. Itseä rauhoittaa kun ammattilainen hoitaa tutkimukset.

Mulla oli doppler käytössä esikoisen raskaudessa ja koin se on hyvänä. Mulla oli istukka oli edessä, joten aloin tuntemaan liikkeitä paljon myöhemmin kuin yleensä. Doppler toi mulle edes jotain mielenrauhaa nt-ultran ja rakenneultran välissä 😊

Takaisin