Kotidoppler

Tänään tuli doppleri postissa. Olis omien laskujen mukaan 9+0 tänään. Vielä ei kuulunut mitään. Täytyy kokeilla muutaman päivän päästä uudelleen. Usko on että joku siellä kuitenkin on koska tänään oli illalla taas pahoinvointia ja kivistystä molemmissa nivusissa. Tissit ovat myös edelleen kipeät...Täytyy myöntää että olen pettynyt kun en vielä kuullut, vaikka ei se ole mitenkään epätavallista...
 
Hosuli, olen koittanu googlettaa kaiken mahollisen ja monet lähteet sitä mieltä että ei, mutta jotkut sanoo että joo. Monia kymmeniä/satoja juttuja lukenneena tulin lopputulokseen että vähemmän haittaa siitä on kun että olisin jatkuvasti menettää järkeni ja superstressaantuneena.
 
Hosuli, olen koittanu googlettaa kaiken mahollisen ja monet lähteet sitä mieltä että ei, mutta jotkut sanoo että joo. Monia kymmeniä/satoja juttuja lukenneena tulin lopputulokseen että vähemmän haittaa siitä on kun että olisin jatkuvasti menettää järkeni ja superstressaantuneena.

Jep! Samoin olen lukenut ja etsinyt tietoa, mutta mitään selkeää juuta eikä jaata tunnu löytyvän. Uskon itse ainakin että se olisi turvallista, tuskin niitä muuten maallikoille kaupiteltaisiin, kerta vaaraa aiheuttaisivat! :stop:
 
En tiiä oliko tästä jo puhetta kun en kokonaan jaksanu lukea, mutta mikä siis olis paras doppleri? Mulla rv nyt 11+0, ja ois kyllä ihana tommonen vekotin, varsinki ku oon ollu niin oireeton. Ens ti onneks ultra[emoji4]
 
emmilla; En tiedä parhaasta. Itselläni on ihan perus Angelsounds- doppleri jossa ei ole sykenäyttöä. Mielestäni kuitenkin sykenäytöllinen doppleri olisi mukavampi! :) Mutta kyllä tämäkin karvalakki malli kelpaa, tulee hyvä fiilis kun kuulee jumputuksen :Heartpink Mutta itse en näillä viikoilla löydä joka kerta, se on niin sattuman kauppaa milloin pikkuinen osuu kohdalle :)
 
Ääni myös näytölliselle dopplerille, ne onnistuvat nappaamaan vaimeammankin sykkeen. Karvalakkimalli toki välittää jotain ääniä, mutta sykkeen erottaminen yleisestä kohinasta voi olla tuurista, pikkuisen sijainnista, kohdun kallistuksesta ja esiinpullahduksesta kiinni.
 
Itse sain dopplerini viikko sitten, jolloin viikkoja jo 11+2
Syke kuului eka mittauksella. Heti karvoituksen yläpuolelta oikealta vatsalta. Sikiön liikkuessa syke kuuluu välillä myös vähä keskemmältä, mutta edelleen alhaalta, viikkoja 12+1 nyt. Sikiön syke vaihtelee 140-170 välillä. Istukan syke löytyy myös, se on noin 55-60. Ääninä nuo erottuu selvästi, sikiön syke on niinkuin laukkaääni. Istukka enemmän suhahtavampi. Eilen kuulin taustalla myös hentoiselta haukahdukselta kuuluvan säännöllisen äänen, luulen sen olevan hikka sikiöllä.

Itselläni kohtu tuntuu selvästi vatsapeitteiden läpi ja kohtu alkaa karvoituksen jälkeen ja loppuu noin puoleen väliin navasta ja karvoituksesta katsottuna, joten paljon ylempää sykkeitä ei kannata hakia näin alkuvaiheessa.

Mitä ylemmäs menee niin sen enemmän ääniä kuuluu, kuuluu suoliäänet, äidin sydänäänet jne...

Jos ei löydä ääniä suosiolla, niin kannattaa odottaa muutama päivä tai neuvolassa kysästä, että mistä kohdin äänet parhaiten saa kuuluviin.

Maleen (12+1, la 1.8.18)
 
Tietääkö kukaan mikä dopplerilla kuunnellessa on sellainen viuhviuhviuh- ääni? :)
 
Istukan syke.

Sikiön syke muistuttaa hevosen laukkaa/lähestyvän junan ääntä, kuvailee moni.
 
Muokattu viimeksi:
Tietääkö kukaan mikä dopplerilla kuunnellessa on sellainen viuhviuhviuh- ääni? :)
Mä löysin tälläiset äänet molemmin puolin alavatsaa ja seurasin niitä nivusiin. Oletan niiden olevan reisivaltimot.

Tänään on nipistellyt oikealta ja tähtäsin tänään sinne. Sykettä en saanut kuuluviin, mutta viuhahduksia kyllä. Sitten ehkä sekunnin näytön sydän sykki hurjaa vauhtia mutta en kuullut mitään. Ei muuta kuin oottelemaan muutaman päivän.
 
Oma syke on tasainen jumputus -kuuntelee sen mistä vaan-, istukka on tuulimylly (se viuhviuh) ja sikiön syke hevosenlaukka. (;

Istukka on leveä, ja yltää hyvin nivusesta toiseen, jos on etuseinässä. :)
 
Muokattu viimeksi:
Munki piti pistää doppleri tilaukseen, tulee varmaan tiistaina ja sit alkaa 10+ viikko. Jospa jo kuuluis .. :Heartred
 
11+1 ja syke löytyi näytöttömällä angelsoundsilla.

Mä kuvaisin että syke on jumpjumpjump tai tumptunptump, istukka on suih- suih- suih (ja menee oman sykkeen tahdissa) ja vauvan liikkeet on Viuh vauh. Liikkeitä olen saanut jo puolisentoista viikkoa kiinni.
 
Musta ihan kaikki äänet on viuh viuh kauempaa ja tump tump lähempää, kun ääntä seuraa ja pääsee lähemmäs tai liikkuu kauemmas. Vaikee toki tulkita mitä viuh on kenenki korvaan :D
 
Hirmusesti kyllä houkuttais itekkin hankkia, ois kiva seurailla ja pääsis mieskin paremmin odotukseen mukaan:poottaa nyt jo aivan liian innoissaan ekoja potkuja :woot: voi olla että ens ti nt-ultran jälkeen lähtee tilaukseen! Empäs tiennytkään että istukka pitää myös ääntä :rolleyes:
 
Neuvolassa ja ultrassa on kerrottu mulle joka raskaudessa, että se tuulimyllyääni on istukka. Ei oo mun mielipide, vaan ammattilaisten kertomaa. (;
 
Takaisin
Top