Kotidoppler

Eikä neuvolassakaan raskauden loppuvaiheessa välttämättä riitä sykkeen kuuntelu, koska siinä ei sitä vaihtelua saa kuten pidempään käyrällä olemalla. Mut meinattiin ensin lähettää kotiin esikoisen viimeisestä neuvolasta (39+0), koska syke löytyi ja oli vahva. Liikkeiden vähyys edellisinä päivinä ja oma huoli, sai kuitenkin lopulta aikaan lähetteen äitipolille. Erinäisten tapahtumien jälkeen saatiin poika hätäsektion kautta maailmaan vielä samana päivänä. En halua pelotella, mutta meillä alkoi olla tosi kyseessä, vaikka neuvolan mukaan syke hyvä ja ei huolta.

Tässä raskaudessa olen doppleria käyttänyt, koska loppuajan liikkumattomuus pelottaa. Nyt toki lähtisin jo aiemmin sairaalaan tutkimaan onko kaikki kunnossa, jos liikkeet vähenee. Kuitenkin näin alkuraskaudessa helpottaa kuulla sydänäänet, koska edellisen keskeytyminen muistissa eikä liikkeitä vielä tunnu. Noin kerran viikossa tulee kuunneltua ja todettua että ainakin sydän lyö vielä. :)
 
Itekin hommasin dopplerin, kun takana on muutama alkuraskauden keskenmeno rv 9, jolloin sydänääniä ei ollut vielä kuulunut. Tää nykyinen raskaus tuntuu niin epätodelliselta vieläkin, että sykkeen kuuleminen palauttaa maan pinnalle aina välillä. Mulla normaalitila on se, että on pelko perseessä ja ajatus että "ei siellä mitään ole" näin alkuraskaudessa, niin toi sykkeen kuuleminen on ollut vaan positiivinen yllätys.
Varmaan riippuu tosi paljon ihmisestä, et onko doppleri loppuen lopuks stressiä lisäävä vai vähentävä tekijä. Ite en kuitenkaan kyllä tohon luottais jos olis sellanen tunne, että kaikki ei oo ok.
 
Krhm. Mä päädyin nyt sitten eilen tilaamaan myöhäisherännäisenä kotidopplerin meillekin. Viikonlopun pyyhkäisyvuotojen ja oman mielenrauhan takia aattelin, että kyllä mä voin muutaman kympin siihen sijoittaa, vaikka ei sille enää käyttöä varmaan pitkäksi aikaa ole, kun vauvan liikkeetkin alkaa varmaan pian tuntumaan vahvemmin ja säännöllisemmin. Mutta rakenneultraankin on kuitenkin vielä kaksi tosi pitkää viikkoa aikaa ja mä olen höpsö ensiodottaja :rolleyes:
 
Täällä on höpsö neljännen odottaja, joka päivittäin kuuntelee sydänääniä dopplerilla, koska ei etuistukan takia tunne vielä liikkeitä kunnolla. Hulluksi tulisin ilman sitä vekotinta.
 
Täällä myös ollut kyllä kätevä tuo kotidoppleri mitä sitä tekiskään ilman sitä, saa ainakin varmistettua aina kun siltä tuntuu että sydän jumpsuttaa ! Ja kun ei liikkeitäkään vielä tunnu tai en ainakaan tunnista 19+0
 
Takaisin
Top