Kotidoppler

Mä tilasin kans sellaisen verkkokauppa.comin unbornheartin. Mä oon saanut myös lukemia 140-160 välillä. :) Sellaista syke ääntäkin kuullut, mutta laite ei ole antanut lukemaan. Voi olla et se on vielä hiukan liian hentoinen antaakseen koko ajan lukemaa sykkeestä, Mulla on suht helppo löytää kohta, josta kokeilla sykettä ku on arpi munasarjakysta leikkauksesta.
 
Meiltäkin tuo unbornheart löytyy, mutten ole vielä uskaltanut kokeilla. Ehkä huomisen ultran jälkeen, jos kaikki on hyvin. Perjantaina 10+0, mutta esikoisesta ei kuultu neuvolassa 9+5, joten en ota ressiä vielä. :)
 
Mä sain kuulumaan sen viuh viuh -äänen 7+3, sykettä en vielä tuolloin saanut kuuluviin, mutta ei noilla viikoilla kai pitäisikään vielä kotilaitteilla onnistua :D Pitääkin koittaa tänään uudestaan, 8+1. Tuskin vieläkään kyllä onnistuu..?
 
Niin ja eikös se viuh-viuh ole istukka. Mä sain viuh-viuh kyllä molemmilta puolilta, niin mietittiin, olisko isompia verisuonia kuitenkin. Mulla kuului yllättävän alhaalta myös oma syke, mutta sen näkee ainakin numeronäytöltä, että on oma (esim.70). Ja tosiaan se mahdollinen hetken aikaa kuulunut vauvan syke oli ihan tositosi alhaalta.
 
Hehe, olen siis lähettänyt rakkaudella kyllästettyjä viestejä istukan äänistä? :D :D No ei kyllä kukaan huomannut mitään eroa! Totta muuten et se viuh viuh kuului molemmilta puolilta alavatsaa mutta ei keskeltä. Keskeltä taasen kuului sekunninmurto-osan sellanen erilainen ääni jonka heti tunnistin sydämenääniksi.. Ehkä paras olis vaan odotella siihen 12 viikkoon, eikös silloin se kohtu tullut häpyluun yläpuolle? Sain ihan sykkeenkin nauhalle mutta en sitten tiedä olisko se ollut oma, toisaalta se vaihteli aika paljon riippuen missä kohdassa pidin laitetta. Ajattelisin että se matalampi olisi ollut oma syke (mikä olis kyllä ollut mulle jo tosi korkea leposyke, 86 ka) ja se korkeempi n. 110 oli sitten vauvan..

Tässä on mun ääninäyte (jos linkki vaan toimii), onks tää nyt siis sydän vai istukka? http://soundcloud.com/unbornheart/fetal-heartbeat-1728
 
Muokattu viimeksi:
En halua masentaa!!! Mutta se kovin ääni ei kyllä ollut sydämen sykettä mun tietojen mukaan. Ja jos kuului molemmilta puolilta helposti, niin ei näillä viikoilla voi olla sydän. Mutta ehkä siellä äänen taustalla kuulunut ääni voisi olla sykettäkin? Sikiön sykkeet on kait noin 130-160..muistelen kyllä myöhempiä sydänäänien kuunteluja neuvolassa.
 
Joo, niinkun kirjoitinkin että tää taitaa olla se istukka :) Mut sain kyllä ihan sekunniksi sykemäistä ääntä myös! Jatkan sen metsästystä myöhemmin, on tää jännää :D

En muuten ensin halunnut millään laittaa rahaa tohon doppleriin mut täytyy kyllä suositella kaikille sitä miettiville
 
Kokeilin kaverin doppleria tänään, nyt siis 9+6 ja ääntä en kyllä ehtinyt erottaa, mutta näytölle sain pari kertaa 140-150 sykkeitä. Joten kai siellä elämää on pahoinvoinnin helpottamisesta huolimatta. :)
 
Tänne myös pitkän harkinnan jälkee hommattu kotidoppler :D sain kuulumaan äänet siis samoin tein 10+2 :Heartred en tiedä oliko viuh viuh - ääntä vai laukkamaista, ehkä sekin laitteesta / kuulijan korvasta kiinni miltä kuulostaa :) sykkeeksi laskin kuitenkin 160-170 x/min ja omani kuulin olevan siellä reilu 60 x/min :)
 
Viuh viuhhia unbornheartilla tänään. Ei kuulunut muualta kuin vähän oikealta alavatsasta. Ainakin istukka porskuttaa...11+4 tänään.
 
Tänne rantautui Angelsounds-doppler 9+1 ja silloin sain hyvin sykkeen kuuluviin, tosin anturia sai pitää aika pystysuorassa toisin kuin siinä mun piirroksessa tuolla toisessa ketjussa, mulla on eteenpäinkallistunut kohtu ja tulee aikaisin esiin häpyluun takaa. Tänään 10+1 ja eilen viimeksi kuuntelin :Heartred
 
Kolmannella yrityksellä sain ihanan jumpsutuksen kuuluviin! ❤️ Kyllä kannatti ostaa doppleri, nyt on paljon levollisempi mieli odottaa ensi maanantaista ultraa. Happyyyyyyy!!!
 
Yritettiin miehen kanssa yhteisvoimin etsiä, mutta ei löydetty. Kokeiltiin sillä unbornheart-dopplerilla. Pari kertaa vilahti isommat sykkeet näytöllä, mutta ei saatu uudestaan näkyviin. Höh.
 
Mä kans yritin jo, mutta hyvä kun oman sykkeen edes löysin. :D Jospa koetan ensi viikolla uudestaan.
 
Hmph, ei oo vielä löytynyt kun istukan viuh-ääni. Kovasti yritän ajatella positiivisesti että kaikki on varmasti ok mut silti alkaa hieman epäilyttää.. Monet varmaan tunnistaa tunteen :D Nyt on menossa 10+2
 
Minä meinaan säästää sydämen sykkeet neuvolaan. On sitten niissäkin kerroissa jotain jänskättävää (muuta kuin paino). Eikä tartte stressata jos sykettä ei kuulukaan.
 
Sama täällä, jälleen kerran sain vilahduksen nopeammasta sykkeestä, mutten löytänyt sitä uudestaan. Tuntuu vain niin hassulta, jos se kohtu tosiaan on vielä siellä häpyluun alla, että eikö tässä mahassa ole vielä "mitään" :'D

Minua jotenkin ahdistaa se neuvolassa sydänäänten kuuntelu, kokeilen mieluummin omassa rauhassa etsiä ääniä. Ja neuvolaan tosiaan vielä piiiiitkä aika.
 
Kohta taidan jo ( taas) kaivaa dopplerin kaapin nurkasta ja kokeilla josko saisi jotain kuuluviin, muutakin kuin viuh viuh äänen..
 
Takaisin
Top