Koti doppler

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kyfi16
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jos löytää jonkun matalataajuisen sykkeen, se on luultavasti jokin oma verisuoni, josta syke kuuluu. Käsittääkseni istukan pitäisi sykkiä samaan tahtiin kuin lapsen sydän. Ja istukan syke ei voi kuulua, jos lapsen sydän ei syki. Näin sanoi neuvolalääkäri minulle kerran.

Ostin tänään unbornheartin, viikkoja 7+1. Tiedän, että on liian aikaista eds kokeilla, mutta en tietenkään voinut olla kokeilematta. Ilmeisesti istukan viuhke kuului oikealla puolella. Molemmilla puolilla alavatsaa vilahti sykkeitä välillä 100-150. Testin vuoksi kokeilin oman sykkeen sydämen kohdalta, ja se näytti pääosin 80, mutta siinäkin vilahti jossain välissä 140 :O Eli onkohan tuo nyt olenkaan luotettava laite vai olenko vaan liian hätäinen??

Sanoisin että aivan liian aikaista kuunnella noilla kotilaitteilla. Rv12+ ni alkaa olemaan varmempi, muutoin voi näyttää omiaan. Muutenkin se mitä näyttää ei ole niin luotettava ku mitä kuulee. Toki aiemminkin voi kuulua, jos on eteenpäin kallistunu kohtu, eikä juurikaan ylimääräistä vyöräröllä :)

Ihan torista löytyy käytettynä ja sit uutena myy ainakin netissä raskauskeiju ja muut lastentarvikeliikkeet. Ihan googlella pitäs löytyy...

Mie taisin ostaa raskauskeijusta omani melkein 3v sitte. Oon saanu sillä kuulumaan joskus 10+ ekan kerran. :)vielä ois pari viikkoo nuille viikoille ni jospa kuulis.

Itellä tuo Unbornheart-doppleri, jonka saa liitettyä puhelimeen. Se kans näyttäny yhtä jos toista lukemaa, mutta tänään kuulin pienen ihmisen sykkeen omani/istukan suhinoiden takaa. On se kyllä aina yhtä mielenkiintoisen kuulosta se jumputus. Nyt siis rv 8+6. Minä, joka en ees uskonu että vois vielä löytyä..

Itellä tuo Unbornheart-doppleri, jonka saa liitettyä puhelimeen. Se kans näyttäny yhtä jos toista lukemaa, mutta tänään kuulin pienen ihmisen sykkeen omani/istukan suhinoiden takaa. On se kyllä aina yhtä mielenkiintoisen kuulosta se jumputus. Nyt siis rv 8+6. Minä, joka en ees uskonu että vois vielä löytyä..
Tiedätkö missä asennossa sun kohtu? Mulla 11+0 nyt ja toi sama laite, mut ei löydy silti syke.

Tiedätkö missä asennossa sun kohtu? Mulla 11+0 nyt ja toi sama laite, mut ei löydy silti syke.

Sitä saa aika pitkään ettiä että löytyy ja jos istukka viel siinä edessä nii vaimentaa hyvin. 10-11 viikolla sai aika hyvän tovin ettiä että löyty mut nyt huomaa ku viikot yli 12 nii löytyy heti kun kokeilee. Mä oon joutunu painaa ihan sitä ja pyörittelee kun mulla se istukka siinä eessä vaimentaa ja kohtu taaksepäin kallistunu.

Mä kokeilin eilen 9+4 dopplerilla, mut ei vielä kuulunut. Täytyy kokeilla taas viikon päästä uudestaan :)

Sitä saa aika pitkään ettiä että löytyy ja jos istukka viel siinä edessä nii vaimentaa hyvin. 10-11 viikolla sai aika hyvän tovin ettiä että löyty mut nyt huomaa ku viikot yli 12 nii löytyy heti kun kokeilee. Mä oon joutunu painaa ihan sitä ja pyörittelee kun mulla se istukka siinä eessä vaimentaa ja kohtu taaksepäin kallistunu.
Joo mulla on istukka edessä ja rajusti taaksepäin kallistunu kohtu. Kerran sain neljä vauvan sydänlyöntiä nauhalle, mutta muuten ei mitään.

JW, en tiedä yhtään minnepäin kohtu on suuntautunut. Enkä tiedä istukan sijaintia, muuta kun arvailemalla sen perusteella miten istukan suhinat kuuluu. :) En ole kokeillut uudempaa kertaa, joten en tiedä löytäisinkö edes tai kuinka kauan siinä tällä kertaa menisi.

Joo mulla on istukka edessä ja rajusti taaksepäin kallistunu kohtu. Kerran sain neljä vauvan sydänlyöntiä nauhalle, mutta muuten ei mitään.

Siitä varmasti kyse jos on kohtuki nii kallellaan taakse. Huomaa parin viikon sisällä kun kohtu nousee jo ylöspäin että löytää paljon paremmin. Tosin mä oon toista kertaa raskaana (en tiedä onko sulla eka?) nii kätilö just tnää ultrassa sano et ku mul kertaalleen kaikki vatsalihakset ym erkaantunu nii uudemmissa raskauksissa se kohtu lähtee nopeemmin kallistumaan kasvaessaan eteenpäin.

Helposti löytyi pieni laukka tänään :love7 Kauaa hän ei viihtynyt kuunneltavana, mutta kuitenkin. Ja näyttökin näytti mun sykettä, mutta sieltä kaukaa kuului. Olisin voinut viihtyä taas vaikka koko illan kuuntelemassa pientä :flower

Huomenna saan oman dopplerini takasi. Pakko heti testata kuuluuko mittään. :)

Mulla on viikkoja nyt 10+5 ja eilen yritin kuunnella eikä mitään kuulunut :/ uskon silti edelleen että kaikki voisi olla ihan hyvin, onneks maanantaina ultra! Ehkä en vaan osannut kuunnella hyvin tai en vaan saanut kuulumaan, kuka tietää...

Ne kotilaitteet ei ole aina niin hyviä ja pienellä on vielä niin paljon tilaa liikkua ja saattaa liikkua koko ajan pois alta tai kohtu olla vielä hankalassa paikassa takana ja istukkakin edessä. Ei kannata huolestua tässä vaiheessa. En itsekään vielä kuullut mitään, mut meinaan testailla aina viikon välein.

Takaisin