"Kotiäiti, kakkajutut ei kiinnosta." -Ai ei vai? No meitäpä kiinnostaa!

Kyllä huomaa eron luomuvalmisteen ja tavallisen välillä... Meillä annetaan korviketta vakiona vaan iltamaitona pullosta, rintamaidon lisäksi, koska nukkumaan mennessä vauva tankkaa niin julmetusti. Arlan luomu oli kaupoista loppu niin viikonloppua vasten ostettiin hätävaraksi Tuutia... Välittömästi kerran päivässä toiminut maha meni sitten jumiin ja tänään tuli sellaset kurat että :D Onneks eilen kun saatiin autokyytiä ympäriinsä, yhdestä kaupasta ostettiin sit lava Arlaa. Meidän ei siis oo järkee niitä isoja ostaa kun sit sitä menee enemmän hukkaa, pikkutetroilla mennään :)
 
Meillä on tullut nyt kiinteiden aloittamisen jälkeen 2xpäivässä kakka, kun aiemmin tuli vaan kerran päivässä.
 
Meilla alkaa kakkarytmi nyt vakiintua. Aiemman 4-10krt kakka päivässä sijaan kakka tulee aina aamuisin ekan syötön jälkeen. Välillä voi olla pikkukakka myös illalla. Ihanaa!! Äiti on tyytyväinen ja peppuihottuma tipotiessään. Saa nähdä miten käy kun kiinteet alkaa ens maanantaina.
 
Jos jollakulla kiinteitä jo aloittelevalla on ummetusta niin suosittelen kokeilemaan itse tehtyä maissisosetta... Nimim. tänään jo 7 kakkavaippaa vaihtanut!! En käsitä mistä tuota tavaraa riittää, vaikka jätkä saa kiinteitä vain yhden jääpalan maissia ja pari palaa kukkakaalia päivässä. Ei ole onneksi ripulia vaan ihan normaalia keltaista kakkaa, haisee tosin hyvin ällöimelälle.
 
"tein isille temput ja p***ansin kylpyammeeseen...." Eipä ole tuolleen ikinä käynyt ennen! Kaikkiaan eilisen kakkasaldo oli täysi kymppi, joten nyt jää ainakin maissi joksikin aikaa tauolle.
 
Muokattu viimeksi:
Siis apua miten paljon pieneen ihmiseen mahtuu kakkaa. Kiinteiden alottamisen jälkeen määrä on kasvanu hurjana, koostumus ihan normaalia mutta kun tuntuu ettei loppua näy.
 
Mä vielä vetkutan kiinteiden alottamista, vaikka neuvolastakin periaatteessa "annettiin siihen jo lupa". Mein neidistä huomaa, että on ollu selkeesti kausia jolloin se käyttää KAIKEN äidinmaidosta hyödykseen, mikä tarkoittaa, ettei kakkaakaan tule niin usein. Nyt on pari viikkoa kakkaamisvälit menneet kahteen/kolmeen päivään. Nyt tosin kolmantena päivänä aina annan mallasuutetta, ettei ainakaan neidin tuskat nouse huippuunsa. Ei se hirveästi valittele, mutta on kuitenkin silminnähden helpottunut kakan tultua. Katsotaan maltanko odottaa sinne viiteen kuukauteen.
 
Onko muiden vauvolla kaasuvaivoja? Ja vaivalla tarkotan vähintää kerran kymmeneen minuuttiin konekivääritulitusta :D eipä tuo suuremmin tunnu haittaavan ipanaa, mut ihmetyttää mikä moista mahtaa aiheuttaa :eek: kiinteissäki mennään jo aiemmin testatuilla ruuilla
 
Autumn: miten olet tehnyt itse maissisosetta? Oletko syöttänyt sitä pelkästään vai jonkun joukossa?
 
Tein pakastemaissista, keitin ja soseutin ja puristin siivilän läpi jotta kuoret jää siihen. Syötin ihan sellaisenaan, tykkäsi kyllä kovasti! Täytyy kokeilla myöhemmin uudestaan vaikka sekoittaa johonkin.

Ja meillä piereskellään myös ihan hurjasti välillä! Onneksi ei häiritse pojua itseään.
 
Enpä olis uskonut, että joku päivä seison kakkavaippaa vaihtamassa ja lässyttämässä "voi kun söpö pieni bataattikakka, sinun eka" :D
 
Onko muilla ollut kakkassa ruskean lisäksi mustaa tai jotain tummaa... Meillä tulee kakka kiinteänä ja meni ummetukseksi ja levolacia oon antanu ja luumumustikkasosetta... Voiko ne värjätä tummemmaksi?! Nyt tullut kiinteää jossa ruskeaa ja vähän mustaa...
 
Mustikka värjää. Itse tykkään ja syön paljon mustikkaa joten kokemusta on :D
 
Minä huomasin ku pojalle aloin luumua antaan että kakassa oli joitain tummia kohtia, ja mustikka tosiaan värjää kakan myös melko tummaksi.
 
Mutta voiko se näkyä vielä parin päivän päästä kun on mustikkaa ja luumua antanut? Nyt onkin taas yksi päivä välissä ettei tule kakkaa ja minusta pojalla on vatsa kovalla...Saa nähdä tuleeko papanaa taas. Otamme Autumnin reseptit käyttöön ja huomenna soseutetaan maissia :D
 
Meillä on saattanu olla luumusoseen jälkeen ykspäivä väliä ettei oo kakkaa tullu ja sitte ku on tullu niin on näkyny just. mustikasta en sit tiiä ku meillä sen kans tulee samallepäivää jo kakkaa :)
 
Antsku: mulla ainakin näkyy :) ai kamala tääl pitäs vauvan kakasta höpöttää mut mää kirjoittelen et minkä laista tuotosta mää saan itte pyttyyn väännettyä :D :'D
 
Onko muiden vauvoilla kakka ollut papanaa? Ilmeisesti ummetuksesta johtuvaa. Pe-la yönä tuli kunnon lasti normaalia mutta sitä ennen ja jälkeen tullut papanaa. Levolacia annan Th:n ohjeen mukaan.
 
Neiti kakkaa nykyään 2-4 kertaa viikossa. Ei oo vielä alotettu kiinteitä, vaikka voiskait sitä jo aatella, kun ens viikolla tulee viis kuukautta täyteen.
 
Takaisin
Top