"Kotiäiti, kakkajutut ei kiinnosta." -Ai ei vai? No meitäpä kiinnostaa!

Täällä jätetty kahvi, ruistuotteet, kaali, hernekeitto. Suklaalla en oo huomannut yhteyttä, mutta kahvilla on ihan selkee vaikutus pienen masuun.
 
Mä kans huomasin et pipari vaikuttaa. Oon myös vältellyt noita mitä monet jo mainimmeet. Nyt mietin pitäiskö jättää myös tee pois, vaikka juon vain yhden kupin aamuisin..
 
Voiko pienellä olla ripulia? Meillä meinaa olla maha nimittäin tosi löysällä....

Sent from my SM-N9005 using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä oli viime perjantaina ripuli 5 vko vauvalla. Meni yhdessä illassa ohi onneks. Soitin lastenlääkärille ja sanoi että heti ei tartte tulla lääkäriin mutta pitää syöttää tiheeseen tahtiin koska nää pienet kuivuu tosi nopeesti.
 
Meillä mun syömä antibioottikuuti aiheutti väliaikasen ripulin. Meni ohi nopeasti. Kakan väri muuttu myös vihreeksi. Ja sit se oli yhes vaihees vähän limaistakin. Mutta nyt taas normalisoitunut vaikka jäbällä onkin oma antibioottikuuri meneillään.
 
Kysynpä tässä ketjussa myös yhden pissajutun. Eli meidän neiti on nyt kaksi yötä nukkunut oikeen loistavasto ja heränny vain syömään klo 2 ja klo 6. Oon vanhasta tottumuksesta vaihtanu vaipan syötön yhteydessä mutta vaippa onkin kuiva. Pikkuneiti ei siis pissaa yön aikana jos nukkuu hyvin. Muilla kokemuksia? Aihetta huoleen?
 
Meillä myös vedetään pitkä eka unipätkä ja kiinnitin huomiota kans tuohon pissa-asiaan, kun luulis että se sillon täyttyy kunnolla, mutta ei. Seuraava vaippa on kyllä yleensä ollu sit ihan painavakin jo kun herää toiselta unipätkältä. Vastausta en siis osaa antaa, vaan liityn myös ihmettelemään asiaa.
 
Sama tilanne täällä. Yöllä ei vältsyy tuu pissa mutta helposti 5pissavaippaa/vrk täyttyy niin en huolestu turhia.
 
Minä mietin myös että pitääkö vauvan kakkavaippa vaihtaa heti kun kakka tulee vaikka vauva nukkuu? Kun jos toinen nukkuu sitkeästi niin ei raaskisi herättää kun virkistyy pylly pesun jälkeen....

Sent from my SM-N9005 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä oon aina vaihtanu ku pelkään että iho kärsii. Mut oon ottanu wipeseilla jos toinen on nukkunut kun ei herää siihen niin herkästi. Muuten pesen aina vedellä.
 
Meillä oli jatkuvaa ripulia ja syömistä aina siihen saakka kunnes vyöhyketerapeutti heitti ilmoille ne viljat ja sen että vois olla niistä johtuvaa.
Samaan syssyyn jätin sitten myös maitotuotteet ja kolme päivää kun olin dietannu, niin ripuli loppui ja yöunet piteni kolmesta tunnista sinne kuuteen-kaheksaan.
Ja täällä myös vaipassa saattaa olla vain yks pissa ton pitkän unijakson päätteeks, mutta päivällä sitten sitä pissavaippaa saakin vaihdella tiuhaan.
Mäkin olen vaihtanut sen kakan myös aika nopsaan vaikka nukkuiskin. Meillä tosi herkkä iho ja ei kestä kyllä olla yhtään pidempään, muuten ollaan kusessa :-D
Öisin jos on tarvinnu kakat vaihella niin oon kans hämärässä kosteuspyyhkeiden avulla vaihtanu, niin ei herää "liikaa".
 
Joko muilla ollaan käyty läpi melkein kaikki sateenkaaren värit? Meidän tytön jännä ominaisuus on tosi tasasen punertava(n oranssi) yökakka. Muuten päivisin on sit sitä sinappia. En päivittäin syö porkkanaa/paprikaa/punajuurta. Vihreestä luin jostain, et vois johtua kaasuista. Tais niitä diagnooseja olla muitakin, mistäs näistä tietää
 
Jätin cuplatonin pois; ensin vaan oikeastaan unohduksen myötä mutta kun vauva pärjäs ilman, unohdin purkin yöpöydän laatikkoon. Olen syönyt suklaata hieman enemmän joulun myötä, ei ole haitannut vauvaa. Kahvia olen juonut koko ajan aamulla kupin joka päivä, joskus satunnaisesti iltapäivällä toisen. Nyt aion palauttaa ruisleivän ruokavalioon takaisin; hitto ku ällöttää kaikki vaaleat leivät!! Mutta niin. Mitä enemmän lisäilen näitä mahavaivariskiruokia, sen paremmin vauvan vatsa toimii - eikä se ole siis ylikipeä. Katsotaan pehmeneekö entisestään, vielä tulee välillä kovempia kikkareita ennen varsinaista tuotosta, mutta josko olis maha sen verran nyt sit jo kehittynyt että vaivat ois ainakin toistaseks ohi tällä neidillä.
 
Mulla jäi kans toi ruoka-aineiden välttely joulun myötä. Cuplaton menee edelleen ja jos siinä tulee unohdus niin alkaa kyllä kitinä. Mut itkut loppu kun muutin cuplatonin siihen 4krt vrk ja 4tippaa, kun ennen annoin tipan ennen syömistä.
 
hei antoiko teille neuvolassa ohjetta vauvan kovaan vatsaan että voisi kokeilla auttaako luumujen keitinvesi? nyt kun tuli aiheelliseksi että tuota voisi kokeilla mietin pitikö ne olla kuivattuja vai tuoreita luumuja...? tytsy on nyt ollut kaksi päivää jo ilman kakkaa:sad001
 
Herraisä ku säikähdin tänään. Jäbä väänsi jättimäiset kirkkaan oranssit kakat!?!?!??!
 
Jemppa, käytä kuivattuja, on tehokkaampia... Kärsiikö vauva kakkaamattomuudestaan jotenkin? Meillä tyttö kakkas viiden viikon ajan kerran viikossa. Voihan se väli pienellä olla kaksikin viikkoa...
 
Yksityiseltä lastenlääkäriltä mää sain ohjeen että 1- 2 teelusikallista pilttiluumua voi antaa, no tottakai epäröin ku poika vasta 2 taiko 3 vk oli, mutta maha kivikovalla. Nooooh, annoin sitte ja toimi muute hyvästi, ei tullu vatsanväänteitä tms. vaan tuli sillai luonnollisesti, etten ees tajunnu muutakun hajun perusteella sitte :-D poika oli tyytyväinen ja niiiin minäkin :) Vaihoin samantien korvikkeen merkin, ettei taas jämähä. Tuutia meni sillon, nyt nannia. Kakka tulleekin jokatoinen päivä ja reilusti :-)
 
Takaisin
Top