"Kotiäiti, kakkajutut ei kiinnosta." -Ai ei vai? No meitäpä kiinnostaa!

Täällä myös tuo ähinä tuttu juttu, yleensä aamuyöstä pari tuntia ähisee ja menee Äp laatikossa laidasta laitaan kun kiemurtelee niin kovasti. Ja poitsu itse unessa, mutta metelöi niin että äiti ei heräilee tämän tästä tuona aikana. Välillä joku parkaisu voi kuulua, mutta ei varsinaista itkua.
 
Niin joo ja cuplatonin mainoksesta luin, että "täysi teho" alkaa 3. Käyttöpäivänä :)
 
Juu ähistään ja puhistaan täälläkin ja tissille hamutessa ja siinä ollessa niin röhkitään välillä kun pikku possu :D
 
Meillä cuplatonin täysi teho tarkoitti kirkumista kurkku suorana koko päivän ja yön... Se loppu siihen, meni aivan kamalaksi pienen elämä. Jätin cuplatonin saman tien pois niin elämä palasi raiteilleen ja siihen normaali ähinään ja hetkellisiin vääntöihin ja itkuihin :)
 
Nuo aamuyön ärinät ja murinat on tuttuja meilläkin. Ja tissille pitää myös vähän äristä. Cuplatonia on käytetty varmaan pari viikkoa, en tiiä miten paljon siitä ollut apua... Pieruja tulee paljon edelleen mutta vois kai olla pahempikin.
 
Tosi harmillista WilMi, meillä Cuplaton taas lopetti yöitkut ja muutenkin selvästi helpotti pienen oloa. Mutta jokainenhan me ollaan yksilöitä.
 
Juu tuo kyllä yllätti ihan kunnolla. Eka säikähdettiinkin että mistä tuulee kun neiti kirkuu ku possu jonka päätä leikataan, vaan selvis onneks nopeeta :)
Muistelen et pojilla ei ollut mitään hämminkiä näissä aineissa...
 
Te joilla syödään pääosin korviketta, kuinka usein kakataan? Täällä vaan pari kolme kertaa viikossa... Oon lukenut että korviketta syövien olisi hyvä kakata joka päivä, no niin oli meillä 2 vk ikään asti, sitten harveni tosi paljon ja muuttui vihertäväksi ja muutakin masuvaivaa tuli. Vaihdettiin nyt korvike toiseen, toivottavasti auttaisi kakka-asiaankin.
 
Neiti sai viime neuvolakäynnillä Rotavirus rokotteen ja se sai mahan toimimaan niin vilkkaana että samana iltana kakkasi kahdesti tunnin sisään sellaiset lastit ettei vaippa riittänyt. Neiti nukkuikin oikein tyytyväisenä kun oli saanut kaiken ulos.
 
Meillä mennään pääosin korvikkeella ja tytsy kakkaa useasti päivässä (vähintään 3), joskus vaipallinen joskus pierunverran. Ikää nyt 2vk ja 4pv. Korvikkeena NAN1 ja olen ollut tyytyväinen. Välillä tulee kyllä vatsan väänteitä ja itkua, mutta tuntuu että vauvankin menee heti hermo jos vatsa ei toimi, kun yleensä toimii useasti vrk sisällä :) Enkä ole huomannut että vatsan toiminta muuttuisi päivän mittaa vaikka saisikin enemmän mun maitoa/korviketta..
 
Jippii miten onnellinen voi olla vauvan kakasta! :) Vaihdettiin eilen nanni Arlan Little Baby organic luomukorvikkeeseen, ja tänään on tullut isot sinappikakat (ei enää vihertävät) kaksi kertaa! Ja pierut tulee helposti eikä itkun ja kiemurtelun kanssa. Kunpa olisi aikaisemmin tajuttu kokeilla jo toista korviketta, mutta ei nuo mahavaivat nyt niin kauheita ole olleet, ja neuvolatätikin sanoi että kakka voi olla vihertävää ja maha toimia harvemmin kun joka päivä. Mutta parempi siis näin!
 
Voi p****a! Meidän neiti 5vko kehitti itselleen jostain ripulin. Ihan keltasta vesikakkaa on nyt tullu kolme vaipallista. Soitin lastenlääkärille, käski imettää tiheään tahtiin ja tarkkailla ettei vaan pääse kuivumaan. Vähänkö taas surettaa! Just kun kaikki oli muuten niin hyvin, niin joutuu olemaan tän asian tiimoilta huolissaan.
 
Ei ihan viittiny facebookkiin aiheesta päivittää, mut onneks on tää kakkaketju! :D Tyttö sai yhden kerran mallasuutetta taannoin, jonka jälkeen maha toimi melko tasaisesti useita päiviä (yks kakka per päivä). Sit taas hiljeni ja pari yötä mennyt ähistessä ja huomaa et tyttöä itseäkin tilanne haittaa. Mallasuutetta taas päivällä ja johan tyttö tyhjeni. Tyttö tyhjeni vähän ohi vaipan ja mahaansa myöten, mutta voi että se on tyytyväisen oloinen :) Kyllä kakka vaan tekee kaikki iloiseksi.
 
Meillä tytön vatsa toimii useasti päivässä, mutta pakko nyt on kertoa, että äidin ei. Synnytyksen jälkeen olen kärsinyt ummetuksesta ja rautalääkitys sektiossa tapahtuneen runsaan vuodon vuoksi ei paranna vatsan toimintaa. Magnesiamaito käytössä, jotta vatsa toimisi suht normaalisti.
 
Mulla autto omaan mahan toimintaan luumunektari, 2x päivässä lasillinen ja uskalsi epparinkin kanssa vessaan... Aion pitää mielessä myös jatkossa :)
 
Onko muut tehny ruokavalioon muutoksia? Mä jätin kahvin, ruis tuotteet, suklaan ja chilin veke. On ollu selkeä ero jäbän vatsanväänteissä ja -toimimisessa. Nykyään jäbällä tulee n. kahdet isot kakat aamupäivästä ja pari pienempää satsia illalla.
 
Mie olen jättänyt kans suklaan, sipulin, kahvin, makeutusaineet, kuplajuomat, vahvat mausteet, lantun ja kaalin pois ja maitotuotteita oon syöny pieniä määriä. Helpottanu on jyllä vatsanväänteitä ja masu toimii hyvin. :D
 
Joo. Hei sama mulla näissä ns. kaasuruoissa eli just sipulit, hernekeitot ja kaalit ett jätin veke.
 
Minä huomasin et masukipua aiheutui myös pipareista ja tortusta luumuhillolla. Suklaan, tuoreen ruisleivän, vahvat mausteet, tomaatin ja sipulin olen jättänyt vähäksi aikaa kokonaan pois. Pitää niitäkin pikkuhiljaa aloitella syömään että pienen masu tottuisi niihinkin jossain vaiheessa.
 
Takaisin
Top