Koska ajattelitte kertoa?

Olen kertonut muutamille ystäville heti plussattuani. Perheelle kerrotaan varmasti aika pian ensimmäisen ultran jälkeen.
 
Joulun alla varmaan ainakin lähisuvulle kerrotaan, kun viikkoja 12 ja päälle. Tän vuoden puolella kuitenkin jo. :) Mies ajatteli kertovansa asiasta hyvälle ystävälleen parin viikon päästä. Saa nähdä kerrotaanko enemmällekin hänen kavereistaan ja suvustaan kun siellä päin silloin liikuskellaan. Sen verran kaukana he asuvat, ettei tuu tän vuoden puolella toista reissua sinne tehtyä.

Vähän kyllä mietityttää tulevana viikonloppuna olevat pikkujoulut. Yleensä en alkoholista kieltäydy, mutta miten nyt teen sen huomaamattomasti ja kertomatta. o_O
 
Kerroin hyvälle ystävälleni lähes heti plussan jälkeen, ja perheillemme nyt alkuraskauden ultran jälkeen rv 10+2. Reaktiot olivat hyviä, mutta miehen sisko taisi vähän järkyttyä, sillä esikoispoikamme täyttää pian vasta 9kk :D uutinen otettiin kyllä hyvin vastaan :)
 
Meillä perheen kesken pikkujoulut tässä kuussa ja ajattelin hyodyntää tilaisuuden kun kaikki kerta ovat paikalla ja lätkästä pokkana ultrakuvan jääkaapinoveen esikon kuvan alle ja odotella hissuksiin :D eipähän tarvi vetää mahaa sisään enää kun pari viikkoa
 
Tänään lounaalla kerrottiin miehen vanhemmille ja vanhemmalle siskolle ja hänen miehelleen. Iloinen vastaanotto oli ja mummo oli eilen vanhainkodissa sanonut miehen siskolle että kesäkuussa joutuu joukkoa. Mistähän mummo senkin tiesi :wink
 
Työkavereista moni tietää. Perheelle varmaan kerrotaan tän kuun lopus tai sit ultran jälkeen joulukuun alkupuolella. Toivottavasti olis ultra jo joulukuun eka viikko.. Voi olla et ens viikolla varailen nt ultra-ajan :)
 
Mä luulen et mun vanhemmat arvaa et pon raskaana ja appivanhemmat arvaa myös.. Et tuskin niille tulee yllätyksenä.. Työkaverin äiti joka ei kauhee usein nää mua, oli kysyny sen tytöltä et oonko raskaana :D työkaveri kysy et "ai miten nii?" Sit sen äiti vaa et "no se näyttää jotenki siltä et on raskaana" :F
 
Piti odottaa ensimmäistä ultraa että kerrotaan, vaan äitini arvasi! Kysyi ihan suoraan niin en valehtelemaankaan ruvennut ja samalla kuuli meidän teinitkin, jotka ottivat asian ihan hyvin, olivat myös asiaa jo ounastelleet..
Mies soitti myös äidilleen samana päivänä, joka sanoi että, johan Emmi (meidän 4v) oli kertonut että ens kesänä tulee pikkuveli o_O, jotain ilmeisesti oli kuullut meidän puhelevan :grin Noh, ilmeisesti kaikki on osannut odottaa että meille vielä perheen lisäystä tulee. Loput sukulaiset ym. kuulevat sitä mukaa kun heitä nähdään.
 
Heh, eipä tarvinnut pikkujouluissa kenellekään raskaudesta kertoa. Kaikki näyttivät jo tietävän! Vähän tuntui kyllä oudolta, mutta mikäs siinä sitten.
 
Tarkoitus on kertoa parille kaverille ja siskolle ekan ultran jälkeen ja vanhemmille ajateltiin tiedottaa tekemällä ultrakuvasta joulukortti, johon askarrellaan tonttulakki otuksen päähän.Toivottavasti masussa todella on jotakin kuvattavaa.

Nyt kuitenkin aiheutin tilanteen, että raskaudesta tietää jo parikymmentä ihmistä. Olin bikramissa ja kerroin tunnin alussa joogaohjaajalle, että olen raskaana, ihan alussa, mutta jos pökerryn tilaan tai tulee huono olo, se voi johtua tästä raskaudesta. Ohjaaja neuvoi välttämään vatsalla tehtäviä liikkeitä ja se sopi hyvin, sillä rinnat ovat vieläkin hirveän arat ja turvonneet. Kesken tunnin ohjaaja kuitenkin kailotti koko salille minua katsoen, että raskaana oleva voi tehdä liikkeen näin.

Olin hieman nolona, mutta toisaalta se tuntui aika hyvältä kuulla ulkopuolisen sanomana. Jooga ja etenkin kuumassa huoneessa tapahtuva bikram teki muuten todella hyvää keholle. Suosittelen!
 
Mulla oli taas niin pitkä pahoinvointijakso, että totesimme paremmaksi ja helpommaksi vain kertoa. Alunperinhan meidän piti odotella jouluun saakka, vaan eipä siitä tullut mitään. :) Toisaalta olen erittäin iloinen, että kaikki lähimmät perheenjäsenet tietävät, sillä enää ei tarvitse tarinoida olevansa kipeä kun ei pääse tapahtumaan tai toiseen huonon olon takia. :) Helpottaa elämää kummasti :)
 
Meidän piti kertoa vasta joulun aikaan, mutta asiat ei muutenkaan mennyt niinkuin oli suunniteltu. Isän sairastuttua, kerrottiin lähimmille. Tässä hautajaisia järjestäessä on äitini lipsauttanut useammalle, mutta eipä tuo ole vakavaa.
 
Meillä kerrottiin miehen 13v neitille eilissäpäivänä. Iloinen ja odottaa kovasti isosiskoksi pääsyä. Nimiehdotuksia alko satelemaan tulokkaalle :)
 
Miehen molemmat veljet tietää nyt. Molemmilta sateli onnitteluja kovasti :happy: Myös monet kaverit, kelle olen viimeaikoina kertonut, on suhtautuneet tosi kivasti :happy:
 
Me ollaan kerrottu mun vanhemmille ja miehen vanhemmille sekä kolmelle läheiselle ystävälle sisaruksetkaan ei siis vielä tiedä asiasta :) kerrotaan sitten kun on yli 12 viikkoa menny ehkä siinä joulun aikaan viimeistään.. mulla on niin kauhee turvotus että paljastuu varmaan aiemminkin :D
 
Meillä tietää nyt molempien vanhemmat ja sisaret ja mun isovanhemmat ja muutamat ystävät. Ei enää tänä vuonna päästä mun puolen suku tapaamaan niin päätettiin kasvotusten kertoa kun siellä oltiin. Hyvin kaikki ovat suhtautuneet :)
 
Takaisin
Top