Korona ja raskaus

Mulla on tähän mennessä vaan 2 rokotusta, koska olin sillon vielä hoitoalalla. Maskia käytän kaupoissa ja koulussa (vaihdoin alaa terveydellisistä syistä). Itse asiassa sairastin koronan tosi lievänä tossa kaks viikkoa sitten.
 
Mulle tuli viikonloppuna tieto positiivisesta koronatestistä. :Grimacing Face: Olin tehnyt vaikka kuinka monta negatiivista kotitestiä, mutta menin sitten viralliseen, kun tiesin altistumisesta. Tänään ilmoittivat jäljityksestä, ettei tarvitse kuitenkaan aloittaa tukoksenestolääkitystä, kun oireet on lieviä eikä muita riskitekijöitä tiedossa. Kuulemma on taas muuttunut ohjeistus niin, että jos lääkitys aloitetaan, niin 2 viikkoa joutuu piikittämään entisen 4 viikon sijaan.
 
Mulla jatkuu oireilu edelleen, sain tämänkin viikon saikkua. Oireet onneksi lieviä, eikä esim kuumetta ole ollut lainkaan. Mullekin just lääkäri sanoi, ettei tarvitse tukoslääkitystä, koska pystyn olemaan liikkeellä ja juomaan nesteitä kunnolla. Vuodelevossa ollessa lääkitys tarvittaisiin.
 
Puolisolla nyt oireet ja kotitestissä pos. korona. Itsellä ei vielä oireita. Järjesteltiin nukkumapaikat uudelleen, mutta varmaan vaikea välttää, ettei tulisi minullekin. Miehellä siis korkea kuume, kova kurkkukipu ja yskä. Sain hetki sitten kolmannen rokotteen. Toivotaan, että selvittäisiin ainakin tästä vähällä.
 
Kävin nyt kuitenkin tänää jo ottamassa kolmannen koronarokotteen ja otin samalla influenssarokotteenkin.
 
Kävin nyt kuitenkin tänää jo ottamassa kolmannen koronarokotteen ja otin samalla influenssarokotteenkin.

Mulla oli tänään ensimmäinen neuvolakäynti ja siellä kans tarjottiin influenssarokotus, jonka otin. Kyselin onko mahdollista aikaistaa kolmannen koronarokotteen saamista mutta se 4kk väliä on tällä hetkellä ohjeistus.
 
No eipä tarvii miettiä kolmatta rokotetta kun nappasin sit koronan. Oireet on onneks vielä lieviä ja toivottavasti niin on jatkossakin.
 
Mä en tiettävästi ole vielä sairastanut koronaa, mutta viime talvena oli niin kova keuhkotauti että jouduin syömään kortisonia sisäisesti kun keuhkot oli ahtautuneet. Ikinä ei niin kovaa keuhotautia ole ollut. Mulla on kaksi rokotetta ja kolmannenkin jo saisin.
 
Toivottavasti kaikki tartunnan napanneet ootte pärjänneet lievillä oireilla. Itse ehdin saada kolmannen rokotteen pari viikkoa ennen raskaaksi tuloa, niin ei ole tarvinnut miettiä missä vaiheessa sen viitsii ottaa. Eli ei ainakaan minulla rokote vaikuttanut sekoittavasti kuukautiskiertoon, hedelmällisyyteen ym. mistä on ollut jonkunverran puhetta ja pelkoja, päinvastoin :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
 
Mä voisin vähän kerroilla omista koronaoireista.

Tiistai iltana alkoi päänsärky ja palelu, luulin tän johtuvan samana päivänä saadusta influenssarokotteesta. Keskiviikkona aamulla olo oli yhä kurja mutta mun oli mentävä töihin avausvuoroon, parin tunnin töissä olon jälkeen lähdin kotiin. Yskitti, päätä särki ja vilutti. Kotona testi nega. Torstain olin kotona ja samat oireet jatkui, testissä todella hailukka toinen viiva(saattaa olla kuvitelmaa), noh, illalla se oli jo ihan havaittavissa.
Pe aamulla edellisten oireiden päälle kuume ja flunssaoireet. Viiva testissä selkeä. Perjantai oli aivan järkky, kaiken kruunasi vielä oksentelu illalla.

tänään olo on ollut jo vähän inhimillisempi, saa syötyä ja jaksaa olla myös pystyasennossa.
Kovasti toivon että vatsassa voidaan kaikesta huolimatta hyvin :red-heart:
 
Nyt tuli positiivinen testi tännekin. Rupeaa pää hajoamaan täällä kotona, kun viime viikon olin jo etätöissä miehen oireiden vuoksi ja nyt sitten omien.. Toivotaan, että menisi nopeasti ja kivuttomasti ohi. Haju- ja makuaisti lähti viikonloppuna ja eilisestä pientä lämpöilyä. Flunssainen ja väsynyt olo, mutta ei pahempaa. Eniten ärsyttää, kun ei maista mitään... Hassua kun ensin raskauden takia haistoi asiat vähän liiankin hyvin ja nyt ei mitään:rolling:
 
Toivottavasti kaikki sairastuneet podette taudin lievänä. Itseä korona mietityttää, käytän maskia ja yritän olla varovainen. Kaksi rokotetta otettu, mutta toisestakin jo aikaa. Päädyin silti siihen, että yritän päästä 12 vkon yli ennen kolmannen ottoa.
 
Meillä esikoinen oli altistunut perhepäivähoidossa maanantaina. Mutta ainakin vielä ollaan oireettomia, toivottavasti selvitään säikähdyksellä.
 
Meillä esikoinen oli altistunut perhepäivähoidossa maanantaina. Mutta ainakin vielä ollaan oireettomia, toivottavasti selvitään säikähdyksellä.
Ihmeen vähän tuntuu tarttuvan koululuokissa ja tarharyhmissä eteenpäin. Mun toinen lapsi sai oireettomana positiivisen tuloksen eikä ollut edes tiedossa mitään kummempaa altistumista. Oli siis ollut koulussa ihan normaalisti testipäivän ja edeltävät päivät. Yksi samalta luokalta sai tartunnan päivän mun lapsen tuloksen jälkeen, kukaan muu ei sairastunut, ei edes parhaat ystävät.
 
Ihmeen vähän tuntuu tarttuvan koululuokissa ja tarharyhmissä eteenpäin. Mun toinen lapsi sai oireettomana positiivisen tuloksen eikä ollut edes tiedossa mitään kummempaa altistumista. Oli siis ollut koulussa ihan normaalisti testipäivän ja edeltävät päivät. Yksi samalta luokalta sai tartunnan päivän mun lapsen tuloksen jälkeen, kukaan muu ei sairastunut, ei edes parhaat ystävät.
Huomasin saman kun altistuin töissä päiväkodissa ja sairastuin. Myös meidän tiimin lastenhoitaja sairastui, mutta lapsista ei kukaan vaikka nehän nyt nuhjaa kiinni toisissaan kaiket päivät, kaivaa nenää ja imeskelee sormiaan. :D
 
Korona alkaa olla todennäköisesti taputeltu täällä. Eilen palasi osittain hajuaisti ja tänään myös makuaisti. Viikon oli poissa ja oli kyllä aika omituista ja pelottavaakin, kun ei tiennyt kauanko niiden palaamiseen meneekään aikaa..
 
Korona rupesi kyllä nyt uudestaan enemmän jännittämään. Olin jo päättänyt, että 12vkon jälkeen otan rokotteen, mutta korkeammat viikot tuntuisi silti turvallisemmilta. Ja samaan aikaan jännittää, kuinka kauan pystyy tartuntaa pakoilemaan.
 
Meidän perheessä on tällä viikolla tehty kaksi positiivista kotitestiä. Olin eilisen vielä normaalisti töissä, muuta viime yönä mullakin alkoi oireet. Kurkkukipu, nuha ja väsymys, kiipesin raput yläkertaan ja jalat meni ihan hapoille...
Kävin testissä aamupäivällä, tulosta odotellen. Positiivinen sieltä luultavasti napsahtaa, pitää vaan toivoa, että kolme rokotusta pitää oireet lievinä.
 
Takaisin
Top