Korona ja raskaus

Otin kolmannen koronarokotteen rv 14+3 ja siitä ei tullut mitään oireita. Nyt 16+6 menossa. Olen myös sairastanut koronan 3/21.
 
Mulla todettiin korona! Positiivisen kotitestin tehtyä pääsin tunnin päästä soitosta infektiohoitajien vastaanotolle kalasatamaan, missä konsultointu lääkäri arvioi että tukostenestolääkitystä ei tarvitse aloittaa (ellei tilanne pahene ja joudun vuoteenomaksi), mutta laittoi samantien lähetteen pcr-testiin. Mukaan antoi limaa irroittavan pupu-letkun.

Vihdoinkin THL lisäsi raskaana olevat riskiryhmään! https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008549066.html?share=ace98fd1221e9e7a7f7dcc75299c2378
 
Mietityttää että tuleeko 4.rokote myös muille riskiryhmille kuin immuunipuutteisille ajankohtaiseksi keväällä. Sain 3.rokotteen jo lokakuun alussa eli >6kk tästä jo kun ollaan viimeisellä kolmanneksella jolloin koronainfektion riskit suurimmillaan. Tästä suojan tasosta 3.rokotteen jälkeen ei kuitenkaan ymmärrettävästi ole vielä tutkimustietoa…
 
Mietityttää että tuleeko 4.rokote myös muille riskiryhmille kuin immuunipuutteisille ajankohtaiseksi keväällä. Sain 3.rokotteen jo lokakuun alussa eli >6kk tästä jo kun ollaan viimeisellä kolmanneksella jolloin koronainfektion riskit suurimmillaan. Tästä suojan tasosta 3.rokotteen jälkeen ei kuitenkaan ymmärrettävästi ole vielä tutkimustietoa…
Joo, mielenkiintoista nähdä! Mulle tulis ajankohtaiseks kesäkuun alussa
 
Takaisin
Top