Korona ja raskaus

Huolettaa tottakai. Kummatkin rokotukset olen saanut onneksi. Maskia käytän kaupassa käydessä ja työn puolella pakko pitää maskia aina.
 
Työmahdollisuudet rajoittuu nyt sairastumisriskin takia. Tehosterokote pitäisi ottaa ja aionkin sen ottaa kunhan saan ajan varattua. Huolettaa lähinnä tämä rokotekattavuuden nousun pysähtyminen.
 
Huolettaa tottakai. Kummatkin rokotukset olen saanut onneksi. Maskia käytän kaupassa käydessä ja työn puolella pakko pitää maskia aina.

Näin täälläkin. Vähemmän kuitenkin kuin vuosi sitten synnyttäessä.
 
Näin täälläkin. Vähemmän kuitenkin kuin vuosi sitten synnyttäessä.
Samoilla linjoilla täälläkin. Maskia pidän edelleen jos jossain olen missä reilummin muitakin ihmisiä. Kuitenkin nyt jo rennompi olo kuin esim vuosi sitten. Toivotaan että pysyy tilanne rauhallisena ja keväällä/kesällä päästään synnyttämään ilman koronan aiheuttamia lisähuolia ja -stressiä.
 
Rokotukset on onneksi jo molemmat kunnossa. Töissä vielä maskivelvoite meillä ja muutenkin pidän maskia ruuhkaisimmissa paikoissa. Esikoista odotin, kun korona alkoi, silloin oli kyllä järjetön stressi kaikista rajoituksista yms (pääseekö isä synnytykseen jne). Nyt toivon, että pääsee vähemmällä
 
Minulla on myöskin molemmat rokotukset kunnossa. Eilisessä hesarissa oli juttu koronasta ja raskaudesta. Raskaana olevilla on suurempi riski joutua tehohoitoon ja päätyä sektioon tehohoidon takia. Varhaisimmat sektiot on tehty kahta kuukautta ennen laskettua aikaa. Raskauteen liittyy muutenkin niin paljon riskejä, että en halua ylimääräistä riskiä. Jos kolmas rokotus tulee jakoon raskauteni aikana, otan myös sen.
 
Mielenkiinnosta: miten olette ajatelleet, jos kolmas rokotuskierros tulee, otatteko sen raskausaikana vai vasta synnytyksen jälkeen?
 
Mielenkiinnosta: miten olette ajatelleet, jos kolmas rokotuskierros tulee, otatteko sen raskausaikana vai vasta synnytyksen jälkeen?

varmaan riippuu siitä, mitä suositellaan. En oikein jaksa uskoa, että koko väestöä alettaisiin nyt rokottaa kolmatta kertaa ihan vielä. Riskiryhmät toki eri asia ja ne, jotka saivat ensimmäiset annokset ensimmäisten joukossa lyhyellä välillä.
 
Otin toisen piikin heti raskautumiskierron alussa. Käytän maskia edelleen julkisilla paikoilla ja asioilla.
 
Huolettaa koska olen riskiryhmää. Käytän FFP2 maskia kaikissa sisätiloissa paitsi kotona. Vieraita meillä ei ole Maaliskuun -20 jälkeen ollut ja vältän ruuhkaisia ulkotilojakin jos olen tiennyt että turvavälit ei toteudu ja muilla ei maskeja. On jo kaksi rokotetta ja otan heti kolmannenkin kun sitä minulle tarjoavat, vaikka olisin raskaana.
Tutkimustulokset on sen suuntaisia, että nimenomaan kannattaa raskaanakin ottaa jos ei vielä rokotetta ole. Oma lapsettomuuslääkäri myös vahvistanut tämän ja otin sen vuoksi turvallisin mielin toisen piikin vaikka oli hoidot aktiivisesti siinä kohtaa käynnissä.
 
Ei ehkä enää niin paljon huoleta kun on molemmat rokotteet ja otan kolmannenkin jos tarjotaan ja myös influenssarokotteen. Enemmän huolettaa RS-virus.
 
Oon ottanu kaksi rokotetta jo keväällä. Samoin olen sairastanut koronan, niin ehkä luottaisin siihen, ettei se tulisi niin herkästi uudestaan. Ajattelin ottaa kolmannen rokotteen kun se tulee tarjolle. Vaikka olenkin raskaana.
 
Mä en ole uskaltanut rokotteita ottaa enkä uskalla raskauden aikana varsinkaan ottaa, vaikka sitä suositellaan. Kun korona aika alkoi, odotin kakkosta ja silloin eristäydyin kokonaan. Nyt ei varmaan sellaista tule tapahtumaan, mutta eiköhän tässä varovaisia olla edelleen ( käsienpesu, desi ja maskit ja harkitaan missä käydään ja ketä tavataan).
 
Kirjoittelinkin tonne salaiselle puolelle jo, mutta neuvolasta ohjeistettiin käymään koronatestissä nyt varmuuden vuoksi (olen flunssassa) vaikka onkin kaksi rokotusta, koska sekä korona että raskaus lisäävät tukosriskiä ja jos sattuisi niin huonosti, että korona nyt raskaana ollessa iskisi, sitten pitäisi ottaa jotain tukoksia ehkäisevää lääkitystä. Hyvä huomioida, jos flunssa iskee johonkuhun muuhunkin!
 
Mä ehdin ottaa ekan rokotteen juuri ennen raskautumista, ja oon pähkäillyt siitä asti että uskallanko ottaa tehosteen raskauden aikana. Lopulta varasin ajan parin viikon päähän, jolloin eka kolmannes on ohi. Koko ajan tuntuu kuitenkin tulevan lisää infoa siitä että rokote on turvallisempi kuin itse koronan sairastaminen, ja eihän sitä ikinä voi tietää jos siihen itse sairastuisi vaikka kuinka olisi varovainen.
 
Ajattelin ottaa kolmannen rokotteen jos tarjotaan täs raskauden aikana. Ei kestäisi pää sitä että jotain kävis vauvalle sen takia että ei ottanut rokotetta.
 
Takaisin
Top