Korona ja raskaus

Miten muuten neuvoloissa on korona huomioitu? Tai saako kumppani tulla käynneille mukaan? Meillä ainakin toivotettiin molemmat tervetulleiksi..
Sama täällä, kumppani saa onneksi tulla. Toivottavasti tämä nyt pysyisi jatkossakin näin!
 
Ensimmäinen koronarokote otettu 7.6., jotta olisin saanut molemmat rokotteet ennen tulevia lapsettomuushoitoja. Plussatestin tein 13.7. Toisen rokotteen osalta nyt pieni mietintä, mutta todennäköisesti otan normaalin aikataulun mukaan.
 
Kyllähän se rokotus hieman nyt mietityttää. Mutta aion sen kyllä ottaa varmaan heti kun ajan saan varattua. Kuitenkin pelottaa enemmän korona ja raskaus(korona ylipäätään.) kuin rokote. Minulla on semmoinen työ että tulee reissattua jonkin verran eri kaupungeissa ja tavattua ihmisiä.
 
Minä en uskalla ottaa mitään ylimääräistä rokotusta, en eteenkään nyt ensimmäisen 12 rvk:n aikana, ruoka-ja juomaohjeistukset noudatan myös pilkulleen. Mietin jopa että uskallanko ottaa yhtään muita pillereitäkään kuin raskausvitamiinit. En halua ottaa riskejä jos ne suinkin voi välttää.

Maskeillahan tässä kuitenkin mennään ja mies hoitaa suurimman osan kauppareissuista sun muista, kotona hoidan isompia lapsia niin on helppo pitää välimatkaa muihin.
 
En uskalla ottaa rokotetta, en raskaana enkä ilman raskauttakaan…. Tautikin on kyllä pelottava, varsinkin kun raskaus etenee ja riskiryhmäähän raskaana olevatkin ovat. Lisänä yksi oma riski, mutta koen että se on vielä pahempi rokotteen kuin taudin kohdalla…. Eli ei tässä riskittä selviä, se on selvää.
 
Taidan kävellä koko kesänkin ffp2-maski kasvoilla julkisissa tiloissa. Sehän torjuu niin näppärästi myös muutkin flunssat. Kierolla tavalla kun ajattelee niin nythän olisi mitä turvallisinta aikaa olla raskaana kun monet pitävät hygieniastaan hyvää huolta ja maskia ei katso kukaan kieroon. Tavallinen flunssakin väärään aikaan sairastettuna voi olla kohtalokas. :sad001
 
Itse taidan kallistua rokotuksen puoleen. Olen saanut jo pari viikkoa sitten ajanvarausluvan, mutta juttelen asiasta vielä neuvolassa.
 
Minä kävin ottamassa viikko sitten. Varauduin siihen, että raskaus voisi altistaa isommille sivuoireille, mutta pistoskohta oli vain koskettaessa pari päivää kipeä. Eli sama kuin aina, kun oon rokotuksia saanut :)
 
Taidanpa odotella sen rokotteen kanssa vielä syksyyn, niinkuin neuvolassakin neuvottiin. Toki sanottiin myös, että eiköhän se olisi turvallista ottaa nytkin.
 
Rokotetta en aio ottaa. Maskistakin olen jo suurimmaksi osaksi luopunut, joissain tilanteissa käytän. Käyn kaupoilla normaalisti.
Käsihygienia tietysti ja pyrin pitämään turvavälit.
Uskon että puoliso saa tulla neuvolaan, meillä on koko kotona aikana ollut vain pahimpaan aikaan suositus että vain yksi vanhempi tulee. Silti ei ole käännytetty pois vaikka yhdessä menty esikoisen neuvolakäynneille.
Ja tosiaan tämäkin suositus oli vain hetken
 
Mäkään en aio rokotetta ottaa ollenkaan. Maskia käytän edelleen.
 
Mie olen saanut molemmat korona rokotteet jo tammikuussa. En tiedä ottaisinko nyt raskaana ollessa.. Silloin rokotusohjeessa oli ettei raskautta tulisi yrittää 3kk sisällä rokotuksesta
 
En aio ottaa nyt raskaana. Tuntuu epäilyttävälle, pitkäaikaisvaikutuksia syntyneistä vauvoista joiden äiti on raskaana olkessa rokotettu ei taida olla.. eikä huvita alkaa kyllä koekaniiniksi :oops: ehkä sitten synnytyksen jälkeen otan.
 
Rokotetta en aio ottaa raskausaikana. Sitten vasta synnytyksen jälkeen joskus. Mies on rokotettu, kun kuuluu riskiryhmään.

Meidän neuvolassa on ohjeistus, että raskausajan neuvolakäynneille on tervetulleita molemmat, mut lapsen neuvolakäynneille ei pääse kuin toinen vanhempi.
 
Rokote tuli otettua tietämättä raskaudesta. Parempi ehkä näin, niin eipä ainakaan jäänyt jossittelun varaa otanko vai en.
 
Vielä en oo ottanut. Lääkäriä ainakin haluan haastatella ensin, mutta en ehkä ota ollenkaan, kun en töissäkään tällä hetkellä ole, joten kontakteja pystyy välttää aika hyvin.
 
Mää otan,kunhan eka trimesteri ohi. Töissä on suositeltavaa olla rokotettu, lisäksi oma yleissairaus tuntuu nyt vähän nostavan päätään raskauden aikana niin voisi korona olla aika kamala.
 
Mä en aikonut ottaa rokotetta ennen kuin raskauduin. Jotenkin en luota siihen tutkimustietoon mitä on lyhyellä aikavälillä kerätty - pitkän aikavälin vaikutuksista ei ole tietoa vielä hetkeen.. Olen perusterve ja omaan hyvän vastustuskyvyn ja sillä ajattelin pärjääväni.

Nyt hieman eri tilanne, kun raskauduin. Haastava tilanne. Täytyy neuvolassa keskustella asiasta.
 
Mulla olis ollut huomenna rokotusaika. Alkoi kuitenkin vähän jännittämään ja siirsin sen elokuulle niin että 1/3 on ohi.
 
Olisin varmaan ottanut nyt tässä piakoin rokotteen, mutta raskaana en kyllä uskalla. :sad001
 
Takaisin
Top