Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ite varmaan otan rokotteen sit joskus synnytyksen jälkeen. Koti äitinä kun ei ole kauhee kiire töihin nii en mitään kauheeta kiirettä pidä rokotteen oton kanssa. Kuitenkin siä elo syyskuu tietämillä on jo melko moni rokotettu niin vähän jo suurimpia haitta vaikutuksia tiedossa.
Siinä mielessä onni olla raskaana kun kukaan ei voi syyllistää et ei ota rokotetta kun ei suositella.
Mun pitäisi matkustaa ulkomaille ensi kuun lopussa ja oon kauhuissani kohdemaassa korona jyllää pahemmin kuin Suomessa. Olen pyytänyt josko asian voisi hoitaa etänä, mutta kohdemaassa koronaa vähätellään, eikä kukaan ymmärrä haluttomuuttani matkustaa. En ole aiemmin pelännyt, mutta nyt en tautia halua.
Eikö ole muita mahdollisia reissuun lähtijöitä? Saisko neuvolasta jonkin todistuksen, että ei voi matkustaa?Mun pitäisi matkustaa ulkomaille ensi kuun lopussa ja oon kauhuissani kohdemaassa korona jyllää pahemmin kuin Suomessa. Olen pyytänyt josko asian voisi hoitaa etänä, mutta kohdemaassa koronaa vähätellään, eikä kukaan ymmärrä haluttomuuttani matkustaa. En ole aiemmin pelännyt, mutta nyt en tautia halua.
Se on kyllä totta, että rokotukset ja kesä varmaan tuovat molemmat helpotusta koronatilanteeseen. Vähän silti arveluttaa se, kun elokuu on kesälomakuukausi, että miten vajaalla henkilökunnalla ja millaisilla sijaisjärjestelyillä sairaalan toiminta silloin pyörii. Mutta ehkä tuotakaan ei pitäisi pelätä etukäteen, ei sille kuitenkaan itse mitään tässä vaiheessa voi.
Eikö ole muita mahdollisia reissuun lähtijöitä? Saisko neuvolasta jonkin todistuksen, että ei voi matkustaa?
Itse kääntäisin kaikki kivet ettei tarvitsisi lähteä, mutta tästä syystä mä en ehkä olekaan sellaisessa työssä missä joutuisin laittamaan työn perheen ja itseni edelle.
On kyllä ahdistava juttu . Paljon tsemppiä, toivottavasti löydät jonkun ratkaisun tilanteeseen!
Ihanaa, kiitos lohdutuksesta. Maalailin jo kauhukuvia siitä, että kun kesällä syntyy eniten lapsia, mutta henkilökuntaa olisi lomien takia liian vähän ja parista hassusta sijaisesta ei riittäisi tarpeeksi käsipareja, tai sairaala olisi täynnä ja sitten pitäisi synnyttää jossain käytävällä tai autossa, kun mihinkään ei pääse tai ehdi.Esikoinen syntyi 2019 elokuussa ja me oltiin esim. sen päivän ensimmäiset synnyttäjät. Saatiin perhehuone ja perhehuoneita jäi silloin ylikin. Henkilökuntaakin oli tarpeeksi eli toisin sanoen en stressaisi kesällä synnyttämistä. :)
Ihanaa, kiitos lohdutuksesta. Maalailin jo kauhukuvia siitä, että kun kesällä syntyy eniten lapsia, mutta henkilökuntaa olisi lomien takia liian vähän ja parista hassusta sijaisesta ei riittäisi tarpeeksi käsipareja, tai sairaala olisi täynnä ja sitten pitäisi synnyttää jossain käytävällä tai autossa, kun mihinkään ei pääse tai ehdi.
Mutta ehkä en nyt pode tuota enempää, ja jos tuollaiseen tilanteeseen joutuisikin, niin ei siitä sitten auttaisi kuin yrittää selviytyä hengissä. Ja varmaan aika moni onkin selvinnyt, vaikkei syystä tai toisesta olisikaan päässyt tai ehtinyt sairaalaan asti. :)
Ihan ymmärrettäviä pelkoja nää. Mä pelkäsin esikoisen kohdalla kans sitä että sairaalat on täynnä enkä mahdu mihinkään, ku just pari viikkoa ennen laskettua Kätilöopisto suljettiin ja ajattelin et onkohan oikeasti osattu nyt varautua. Aikalailla arpapeliä se on et milloin on ruuhkaa ja milloin hiljaisempaa. (Esim. Maanantaina hiljaista ja tiistaina yhtäkkiä kaikki ryntää synnyttämään ) Meillä oli aika täyttä Jorvissa kun synnytin, mut henkilökunta oli ammattitaitoista eikä tullu kiireen tuntua itselle.