Itse sairastin myös taudin ensimmäisen aallon mukana, itselle ei ollut niin paha. Toki keuhkot oli kipeämmät kuin koskaan, mutta esim. kuume ei noussut ollenkaan ja kotona meni helposti koko aika. Miljoona kertaa helpompaa kuin raskausaika tähän mennessä. Ehkä juuri taudin ´helppouden´ takia en osaa sitä juurikaan pelätä, vaikka matkustella ei tee mieli sillä kotisohva sen parantamiseen oli just paras. Ja isovanhempia ei tee mieli tavata, sillä heille en tautia halua mistään hinnasta!
Silloin tuo testaaminen oli mielestäni tosi omituista, minut testattiin vain koska olin ollut tiedettävästi tekemisissä henkilön kanssa joka oli ollut Italiassa (hänellä ei mitään oireita tai epäilyksiä taudin suhteen missään kohtaa). Kun taas eräs tuttavani, joka oli huomattavasti minua huonommassa kunnossa ja oireiden mukaan paljon todennäköisempi sairastaja, sai vain luvan olla kotona ja VÄLTELLÄ esim. kaupassa käyntiä, ja hänen taloudessaan asuvat saivat jatkaa arkeaan täysin normaalisti. Onneksi ovat alkaneet testailemaan ahkerammin!
Aluksi ajattelin vain, että ompas hyvä kun tauti tuli sairastettua saman tien alta pois, mutta nyt kun kuullut että sepäs saattaakin tulla uudestaan niin romahtipas nekin ilot. Etenkin, kun jonkinlaista keskenmenon (okei, ennenaikaisen syntymisen) riskiä on väläytelty niin mielelläni myös pysynkin täällä kotioloissa niin pitkään kuin mahdollista.