Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Minun mielestäni sinun kannattaa ehdottomasti ottaa asia heti puheeksi pomon kanssa. Vaikka raskaana olevat eivät suoraan riskiryhmäläisiä olekaan... Ehkä sinulle löytyisi muita hommia :) Itse en raskaana ollessa haluaisi tehdä samaa kuin sinä joudut.Itseäni mietityttää kovasti oma työni, sillä tutkin covid19 -näytteet! Kyllähän siinä suojaudutaan, mutta silti hirvittää tieten tahtoen tehdä niitä testejä. Olenkin miettinyt että onko työnantajalla velvoitetta siirtää minut muihin tehtäviin? Ja kannattaako siirto tehdä heti vai vasta kun raskaus on edennyt tiettyyn asti?? pitäisi siis pomolle ilmoittaa taskaudestani nyt jo todella aikaisin...
Mulla kävi silleen tuuri että sairastin taudin just ennen raskaaksi tuloa. Toki samat rajoitukset pätee kun jos ei olis sairastanut, mutta onhan se huojentavaa tietää että todennäköisesti tauti ei uusiksi iske.
Vielä tarkennus että mun mittareilla se oli paha flunssa, se kuume ja väsymys, mutta ei mikään semmonen että olisi yhtään pelottanut. Toivotaan että vasta-aineet säilyy veressä pitkään eikä tarttis tautia nyt raskaana pelätä!joo testattiin, sairastuin sellaisessa tapahtumassa missä sairastui paljon ihmisiä. Alkoi kurkkukarheudella, sitten nousi kuume joka kesti joku kolme päivää, tilalle tuli hakkaava ”syvältä” tuleva yskä ja tosi kova väsymys. Kesti n 2 viikkoa. Mun mittareilla mulle paha tauti, mutta ei kuitenkaan sillä tapaa paha ettenkö olisi helposti selvinnyt kotihoidossa.
Ymmärtääkseni sitä voi hakea sitten, kun raskaana on ollut 6 kk. Minun kollegani jäi juuri varhaiskasvatuksesta tuolle erityisäitiyspäivärahalle varhaiskasvatuksesta.hakisin erityisäitiysrahaa, jos on noin lähellä koronaa niin se on mahdollista saada. on kyllä niin syvältä ettei suomessa ”uskalleta” pistää raskaanaolevia riskiryhmään vaikka kuuluisimme!
okei. kyselin myös ite alkuraskaudessa onko mulla mahdollisuus jäädä. olen käsittänyt että se on koko raskaudessa tai ei mene minun järkeeni miksi ei olis yhtä tärkeää alkuraskaudessa varoa säteilyä/tarttuvia tauteja jne. kuin vasta kuudennella kuulla..Ymmärtääkseni sitä voi hakea sitten, kun raskaana on ollut 6 kk. Minun kollegani jäi juuri varhaiskasvatuksesta tuolle erityisäitiyspäivärahalle varhaiskasvatuksesta.
okei. kyselin myös ite alkuraskaudessa onko mulla mahdollisuus jäädä. olen käsittänyt että se on koko raskaudessa tai ei mene minun järkeeni miksi ei olis yhtä tärkeää alkuraskaudessa varoa säteilyä/tarttuvia tauteja jne. kuin vasta kuudennella kuulla..
kuulostaa hyvin oudolta. minulle selitettiin raskaustodistuksesta myös mutta kyllähän sen saa aikaisemmin varmasti tarvittaessa. ei voi pitää paikkaansa että vasta 6kk eteenpäin. ei mee mihinkään logiikkaan.tätä minäkin ihmettelin, mutta käsitin että siihen tarvitsee raskaustodistuksen jonka saa 6 kk. Voi olla että ymmärsin jotain väärin.
joo testattiin, sairastuin sellaisessa tapahtumassa missä sairastui paljon ihmisiä. Alkoi kurkkukarheudella, sitten nousi kuume joka kesti joku kolme päivää, tilalle tuli hakkaava ”syvältä” tuleva yskä ja tosi kova väsymys. Kesti n 2 viikkoa. Mun mittareilla mulle paha tauti, mutta ei kuitenkaan sillä tapaa paha ettenkö olisi helposti selvinnyt kotihoidossa.