Kolmosta kaipaavat kuumeilijat

Elaffy mä oon jomotuksista diagnosoinu jo kaikki maholliset vaivat :shifty:

Pakko kysyä ku on kauhee väsy eikä löytyny mistään mutta muistatteko aikasempien lapsien syntymästä napanuoran pituuden?
Kätilöillä ainakin meillä päin joutuu tarjoomaan pullakahvit jos napanuora ylittää 1m meidän neiti veti tyylikkäät 153cm napanuoran..
Tässä pähkäilen että mikäs se normaali on? :happy:

Elaffy, jos se ovis onkin vasta nyt? :) Se ei tosin kuitenkaan sitä selittäis miks koko kierron ajan jomottelee...

Jestas, mä en muista yhtään minkä pituset napanuorat meijän pojilla oli! En oikeestaan muista sitä edes kuulleeni tai nähneeni missään :eek:

Tytöillä oli melko lyhyet napanuorat. En pituutta kyllä valitettavasti muista.. sen verran oli pituutta, että A vauva syntyi napanuora kaulanympärillä.

Ovis kp17 tarkoittaa vain, että joko kierto venyy tai luteaalivaihe on tavattoman lyhyt! Toisaalta, jos ovis olisi ollut vasta kp17, oli aikuisilla omaa aikaa kp16, joten ihan hyvä asetelma.. ;)

Onko jollain ollut kystia? Voiko niistä tulla tuollainen jatkuva jomottelu?

Elaffy mulla on ollut kystia tai oikeastaan endon aiheuttamia endometriooma-kystia. Niiden puhkeaminen alkoi jomottamisena ja yltyi sit kovaksi ja tuskalliseksi kivuksi. Ovista mäkin kyl sulle ennemmin veikkaisin :) Itselläni oli silloin ennen ovis kp16 ja kierrot n. 28 päivää.

Hmmmm, tänäänkin tuli ovistestiin plussa :bored: Onko teillä muilla tullut parin päivän lh-huippuja? :anyone Ja lasketaanko se ovis olevaksi siitä viimeisestä lh-huippupäivästä 24-36(48?) tuntia eteenpäin?

Kiitos tiedosta elaffy :) Uteliaisuuttani testasin tänäänkin, mutta tietääpähän ettei kannata :D Ja tiedän nyt senkin että nämä mun kivut on just oviksesta johtuvia, eikä mitään enteileviä...

Täälä eletään jännästi lupasin etten testaa täs kuussa koska ne ovis oireet oli kahteen kertaan ja koko kierron jomottanu nii pirusti :( mutta lämpö huitelee 37 ylöspäin ja meinas autossa tulla oksennus myös moni haju oli etova :) kp 24 menee nyt nii jos se eka ovis oikee oli niin voipi alkaa hyvinki olee aika pahalle ololle toki jos ei yli puoleen vuoteen oo tärpänny nii miks nytte? Ehkä oon vaan kipee?

Mytty, toivottavasti ololle tulee toivottu syy :wink Minulla noita samoja oireita tulee yleensä reilu vko oviksesta. Joku fiksu tuolla toisessa ketjussa tiesi kertoa, että voi johtua siitä kun *nyt en muista mikä* hormoni romahtaa alas ja siks yleensä tulee myös vv noihin aikoihin. Mutta toivotaan että sinulla olisi parempi syy!

Täällä tais tallettelut vahingossa osua kohdilleen. Tai ainakin puolittain kohdilleen... Jos nyt oikein olen asiaa täällä tutkaillut niin dpo -3 ja dpo -1 tuli tallettelut tehtyä. Tänään dpo 0. Vai oliko se niin ovis + päivä oli dpo -1 vai oliko se dpo 0?? Näin äkkiä se näköjään unohtuu kun pari kk on "yrittämättä" :eek: Meillä kun nuo siimahännät eivät ole mitään super uimareita niin etukäteen tallettelut pitäis kaiken järjen mukaan toimia parhaiten. Pettymystä kohden tässä taas mennään pari vkoa :shy:

Tuntuu vähän siltä että ruma pms peikko on alkanut näyttää naamaansa....
S-prog verikokeen tuloksia mielenkiinnolla odottelen...

Pätkis dpo 10

Täällä dpo 9 tai 10. Menin testaamaan aamulla negan, ei malttanut :-/ nyt tietenki olo että kaikki menetetty tämän kierron osalta.

Kp21 ja viikon päästä odotan uuden kierron starttaavan. Jotenkin nyt on ollut niin hektistä elämää, kun on ollut koko ajan kaikkea menoa, että aika on tuntunut menevän todella nopeasti! Vähän turha ehkä edes laskea mitään kiertopäiviä, kun sinänsä en halua yrittää, vaikka lupa on tulla. Hassua, kun lääkäri kehoitti käyttämään kondomia ehkäisyyn, jos ei halua heti raskaaksi. Noh, enpä ole muutenkaan tullut näköjään raskaaksi heti ja tuskin tulen vielä pitkään aikaan.. :D

Väsy on ollut tänään ja eilen illalla oli kylmä. Tänään oli taas jotenkin sellainen huimaava olo ja höntti olo muutenkin. Onneksi keksin kaikille järkevän selityksen niin ei tarvitse pitää itseään jännityksessä.. :D Täti saapuu ihan ajallaan kuitenkin. :)

Pipanat kyllä mä tietonen oon että se voi johtuu mistä vaan mutta aina ku jotain oiretta on niin yrittää keksiä järkevää syytä mutta salaa toivoo raskautta :shy: tää oli pahin mahdollinen hetki oikeesti saada plussa toki kaikki järjestyy.. Ois vaan remppaa ja muuttoa, pelkään ku hullu pahoinvointeja molemmista raskauksista ku oksensin ihan siihen asti että syntyi :yuck:

Pilvenhattara, pahoittelut negasta, mut älä vielä luovu toivosta kun on vasta niin pienet dpo:t :)

Se on hyvä kun on muuta ajateltavaa, niinku elaffylla :) Ja Mytylläkin olis tiedossa kaikkea niin ei kerkeä niin paljon miettiä :)

Täällä dpo 1 ja valtakunnassa kaikki hyvin :p Yllättävän levollisin mielin odottelen mitä tuleman pitää... Ja onhan tässä näitä päiviä jäljellä tädin mahdolliseen saapumiseen ... Kävis aika piinalliseks jos olisin nyt jo ihan hermona :grin On niitä sellaisiakin kiertoja ollut... :rolleyes:

Missä vaiheessa ovista kannattaa alkaa testailemaan ja onko väliä, mihin aikaan päivästä testaa? Mulla on nyt menossa kp7 ja kierto on noin 30 päivää. En ole koskaan saanut testiin mitään hailakkaa viivaa kummempaa, en tosin ole kyllä mitenkään systemaattisesti tikuttanutkaan. Mietin vaan, että kun ikää alkaa olla jo enemmän, niin pitäisikö sitä kuitenkin varmistaa tikuttamalla, että varmasti vielä ovuloi? Vai aiheuttaako se vaan turhaa stressiä?

Oletteko muuten mitenkään muuttaneet elintapoja raskautta odotellessa? Mulla pimahti noin viikko sitten päässä ja laitoin ruokavalion uusiksi :grin ja olen yrittänyt mahduttaa edes jonkin verran liikuntaa/omaa aikaa tähän hektiseen arkeen. Kun noita ipanoita on tuossa jo kaksi, niin ajattelin että ehkä sitä voisi itse olla vähän paremmassa kunnossa, että jaksaisi raskauden aikanakin pyörittää tätä rumbaa.

Heippa kaikille, pari viikkoo hujahtanut vauhdilla taustaillessa :dance008
Eipä täällä tallettelut auttanut tälläkään kertaa, kp 1 pyörähti käyntiin tänään. Jännä kyllä, että päivän tarkkuudella kroppa toimii: ovis kp 14, menkat kp 28/ dpo14... Eikä plussaa näy... :gen026

Missä vaiheessa ovista kannattaa alkaa testailemaan ja onko väliä, mihin aikaan päivästä testaa? Mulla on nyt menossa kp7 ja kierto on noin 30 päivää. En ole koskaan saanut testiin mitään hailakkaa viivaa kummempaa, en tosin ole kyllä mitenkään systemaattisesti tikuttanutkaan. Mietin vaan, että kun ikää alkaa olla jo enemmän, niin pitäisikö sitä kuitenkin varmistaa tikuttamalla, että varmasti vielä ovuloi? Vai aiheuttaako se vaan turhaa stressiä?

Oletteko muuten mitenkään muuttaneet elintapoja raskautta odotellessa? Mulla pimahti noin viikko sitten päässä ja laitoin ruokavalion uusiksi :grin ja olen yrittänyt mahduttaa edes jonkin verran liikuntaa/omaa aikaa tähän hektiseen arkeen. Kun noita ipanoita on tuossa jo kaksi, niin ajattelin että ehkä sitä voisi itse olla vähän paremmassa kunnossa, että jaksaisi raskauden aikanakin pyörittää tätä rumbaa.
Mä oon alkanu testailla n. kp 11 lähtien, mulla siis yleensä 28 päivän kierto. Testaan yleensä pari kertaa päivässä, "h-hetkellä" kolmestikin koska mulla räikeät punaviivat vilahtaa nopsasti esiin. Lisäksi oon vielä digitestillä varmistellu tulosta.
Noista elintavoista; järkeistänyt olen ruokavaliota, mutta herkuttelen kyllä välillä. Painoa pitäis vissiin hiukan pudottaa, josko auttais. Liikuntaa harrastan lähinnä kävelylenkkien merkeissä, rauhallisissa paikoissa, esim pururadoilla liikkuen, metsää tuoksutellen. Kaikkia ylimääräisiä särkylääkkeitä ym. olen vältellyt mahd. paljon.

Siis toi MiuMaun edellinen viesti oli prikulleen sellanen jonka mä olisin voinu kirjoittaa o_O :grin Mulla kans 28 päivän kierto ja kp11 aloin tikutella tässä kierrossa. Ja sama juttu mulla, olen kiinnittänyt huomiota enemmän siihen mitä syön, mutta herkkujakin menee. Meidän kodin vieressä menee pururata, jota kierretään kerran pari viikossa koko perheen voimin ja myös minä olen noita särkylääkkeitä koittanu vähentää. Mulla olis painoa nyt 9kg enemmän ku silloin ku tokaa aloin odottaa. Oon miettiny, että mahtaako ruveta jo vaikuttamaan tuohon raskautumismahdollisuuteen. Paino on joka kerta kun on vauvaa ruvettu yrittämään, ollut enemmän kuin edeltävällä kerralla ja aina on mennyt pari kuukautta kauemmin yrityksessä :sorry:

Takaisin