Kolmosta kaipaavat kuumeilijat

Juu ollaan me äidit kyllä supersankareita! :talk017

Paranemisia sinne tiikeriLuukas! Onneks ykätauti menee ainaki yleens suht nopeest ohi :)

Saa nähdä loora kui käy, voi vaik tärpätäki :wink Aika useest se on nii et tärppää ku sitä vähiten odottaa :wink

Voi ei tiikeriLuukas, vatsatauti on niin kamalaa...

Meillä mies on reissussa ma-ke ja torstaina pitäis olla ovis ainakin edellisten kiertojen perusteella. Eli mahdollisuuksia tässä kierrossa voi jopa olla!! Tänään pitää aloittaa homma ihan varuiksi, jos kuitenkin ovis olis liian aikaisessa :)

Outo olo :wideyed:

Pitänyt sulatella pari päivää, enkä kyllä oikein vieläkään usko o_O tänään laitettu pari digiä tilaukseen, ovat ehkä jo huomenna lootassa....

Tikutin ovistakin eikä sitä näkyny. Ollaan oltu sairainakin molemmat kesäkuun alusta alkaen sen mahdollisen ovulaatioajan ylitte ja seksi on kyllä on kyllä ollunna viimesenä mielessä. pari hassua kertaa, joista kumpikaan ei aivan parhaimpaan kohtaan kyllä ajallisesti osunut, laskipa sitä ovista aiemman tai myöhemmän kierron mukaan....:bookworm:

Täällä siis plussattu 2.7 (iltapissasta) kaupan testilla ja kahta tummaa viivaa näytti :wacky: jestas....... :nailbiting:

Ei mitään oloja! jotain pientä repäsykipua joskus.... Aiemmissa raskauksissa heti oireet tisseistä lähtien... ainoo vaan että menkkoja ei näy ja plussasin ovistikkuja pari iltaa kunnes tajusin kaivaa toisenlaisen puikon esiin :grin

Kauanhan tässä menikin (omasta mielestä), viime elokuusta asti koiteltu :wink nyt vaan toivotaan että kyytiläinen olisi oikeassa paikassa ja matkassa pysyisi kotiin saakka :Heartpink

Taas vaihteeksi täällä. Meillä on hirveä ongelma, itsellä on järkyttävä vauvakuume kolmannesta ja olen ihan varma, että haluan kolmannen, mies ei niin varma. Miehellä on huolena, että kaikki oma vapaa-aika jota on nyt kahden lapsen kanssa alkanut tulemaan on historiaa. Häntä pelottaa, että hän tulee jumiutumaan kotia kun kolmas syntyy sillä minulla ei jäisi aikaa hoitaa sekä vauvaa että kahta muuta (4 ja 5 vuotiaat). Itse olen ihan varma, että nyt yhden vauvan kanssa on paljon helpompaa. Koitan kovasti miehelle saada olon, että hänen vapaa-aikansa ei kärsisi kolmannesta, saa nähdä miten käy...

Pilvenhattara, toivottavasti mies heltyy lopulta! On se kyllä varmasti paljon helpompaa kun isommat on jo noin isoja.

Mua hiukan kyllä vieläkin hirvittää ajatus kolmannesta vaikka tjottaillaankin... Tokan ja kolmannen ikäero jää kuitenkin todennäköisesti alle kolmeen vuoteen niin sillon toi toka on vielä aikamoisen pieni... Toivottavasti edes esikoisen uhma hellittää siihen mennessä :grin

Pilvenhattara: kyllä se siitä kun pehmität häntä pikkuhiljaa! Täällä peukut pystyssä teille!

Meillä taas on ongelmana raha! Molemmat kuumeillaan kovasti kolmannesta, mutta minä yritän jarrutella... Pakko vielä odottaa, mutta mukana tykkään kuumeilla :) Hyvä että rahat riittävät kahden päivähoito maksuihin :/

Pipana, kolmen lapsen päivähoitomaksut on kyllä ihan hulluja... Mun ja mun miehen palkoilla tulee halvemmaksi, että mä olen kotona ja nostan kotihoidontukea kuin että olisin töissä ja maksaisin kolmen hoitomaksut. Sit kun esikoisen menee kouluun, vois pienemmät taas mennä hoitoon. En mä tiedä. Katotaan :D

Kolmannen lapsen hoitomaksu ei oo enää suhteessa niin suuri kuin kahden ekan. Eikö se oo joku 25% toisen lapsen hoitomaksusta? Eli mun mielestä toisen lapsen hankkiminen on se kalliimpi ratkaisu! Meillä mies myös jossain kohtaa mietti näitä rahakuvioita ja perustelin tuolla :) mä aion olla kotona niin kauan että esikko menee kouluun, ni maksetaan sit vaan kahden hoitomaksu. Vaikka onhan sekin ihan hirveesti etenkin jos korotukset tulee voimaan :(

Joo ei se taida ihan yhtä paljon olla kuin tokan, mut silti kolmen maksut yhteensä on enemmän ku kahden niin ei oo kyl varaa :/ Se on tälläkin hetkellä siinä ja siinä kannattaako mun käydä töissä, mut käyn koska tykkään työstäni :) Mut ei olis ongelma olla kotona siihen saakka et esikoinen menee kouluun :) Jos nyt tärppäis niin reilu 2v vauvan syntymän jälkeen olisin sit koton.

Mä teen tällä hetkellä osa-aikaisena töitä eli oon neljänä päivänä viikossa töissä ja lapset päivähoidossa saman verran. Saadaan alennusta siitä syystä hoitomaksuista, mutta on ne silti suolaisia :confused: Yli 400 eur menee kuukaudessa päivähoitomaksuihin. Sinänsä paras hetki saada vauva olisi, kun esikoinen menee ekalle, siinä säästäisi yhden päivähoitomaksun ja olisi ehkä vain yksi päivähoitomaksu alkuun ja sitten töihin mennessä kaksi, ja osa-aikaista tekisin silloinkin. Olen nyt osahoitovapaalla vielä siihen saakka, kunnes kuopus tulee 3v, sitten olen hetken täysiaikaisena ja uudelleen osa-aikainen, kun esikoinen menee kouluun.

Tuollain minä olen suunnitellut että kolmosen olisi hyvä tulla ku esikoinen menee ekalle :) siihen on vaan vielä neljä vuotta aikaa :/ saa nähdä pärjäänkö kuumeen kanssa sinne asti! Oon yrittänyt keksiä koulutukseen menoa tai jännittävää työpaikkaa että saisin ajatukseni hieman pois kolmosesta :D ♡

Mä olen sillai joutunut odottelee molempia lapsiani, että jos mä oon vuosi sitten aloittanut kuumeilun ja yrittämisen niin jos vielä suinkin saan enää yhden lapsen, tuo esikoisen kouluaika (johon meillä on 3 vuotta ja joka on tosin takaraja tälle yritykselle) on realistisin aika, että ois käynyt tärppi ja vauva tulossa. Nyt oon onnistunut tän kuumeilun pitämään enemmän taka-alalla, kun elämässä on niin paljon muutakin, mm. hyvä työ, vapaa-aika, johon kuuluu tietysti olemassaolevat lapseni sekä harrastukseni, joista tärkein on mahdollinen koska lapset on jo isompia. En tunne enää tuskaa menkoista enkä pientä kirpaisua kummempaa muiden plussauksista, nekin kun on joskus ennen olemassaolevia saaneet mut tuntemaan surua. Yritän ajatella, että elämä on hyvää näinkin, ja onhan meillä sentään kaksi lasta, mikä on enemmän kuin uskalsin lapsettomina vuosinani edes toivoa :)

Huoh, meillä menee taas tää kierto ohi :( tänään ovisplussa ja mulla on tullut aina nopeesti plussauksesta ovis. Mies on vasta huomenna illalla kotona. Viime lauantainen ei varmaan hyödytä tänne asti...

Mahtoikohan aikaistua gelee royaleiden takia ovis, nyt on ollut jo muutaman kierron hyvin samoissa ja nyt tietenkin liian aikaisin. Nyt on kyllä niin pettynyt olo että ei tiedä miten olisi :( :(

TiikeriLuukas, toi on kyllä totta! Ja arvostan sua kun osaat elää hetkessä! Mä olen ikuinen haikailija, haikailen aina jotain uutta elämään: milloin se on uusi vauva, milloin auto.... Pitäis todella osata nauttia siitä mitä on! Ja nautinhan mä tietty noista lapsistani :Heartblue:Heartblue en vaan osaa olla toivomatta lisää ja lisää...

Onnea Piia84!

Mä oon miettinyt paljon tätä vauvakuumeilua - et loppuuko se koskaan. Me ollaan kyl 99% varmoja, et kolme lasta oli meille se sopiva määrä. Mut katooks se kuume sit? Ehkäpä siihen kolmannen odotukseen asennoituis eri tavalla, suhtautuis kaikkeen silleen et ne tapahtuu viimeistä kertaa...

Täällä kp 28/28-jotain. Oloja ei oo suuntaan eikä toiseen.

Takaisin