Kolmosta kaipaavat kuumeilijat

Onko teillä muuten kuukautiset muuttuneet raskauksien jälkeen? Tai muut kierron vaiheet?

Mulla oli ennen molempia raskauksia kovat menkkakivut ja säryt ennen tädin tuloa. Nyt ei juurikaan tunnu missään! Kierron pituus oli myös kaksi päivää pidempi. Ekaa yrittäessä ei ollut minkäänlaisia ovistuntemuksia, tokasta todella selkeät ja nyt jotain siltä väliltä. Jännä miten kroppa muutuu :eek:

Vaikea sanoa, kun on ollut joku kierukka melkein koko ajan synnytyksen jälkeen, kun on ollut menkat. Kuparin kanssa kierto oli muutaman päivän pidempi kuin ennen synnytystä ja kivut läpi kierron ihan järkyttävät. Yhdet kk olin ilman ja olivat siedettävät ja vuoto normaalia. Nyt on ollut 4kk mirena ja kierto on todella lyhyt. Edelleen vuotaa melko paljon siihen nähden, että on kierukka ja useampi päivä menee kivuissa. :( ennen synnytystä menkat tulivat kellontarkasti, vuoto oli kohtalaista ja kipuja yleensä vain ensimmäisenä vuotopäivänä.

Kirppu, sanotaan että jos miehellä on simpat kunnossa niin kahden pv välein olisi optimaalisin harrastaa seksiä niin uusi erä ehtii latautua :wink Jos simpoissa on vähän hitautta yms niin väliä olisi hyvä pitää kolmekin päivää ettei ruuti ole ihan kuivaa! Mutta kyllähän monet raskautuu vaikka olisi jokapv/monta kertaa päivässä seksiä.

Minulla on menkkojen "laatu" muuttunut raskauksien jälkeen. Kierto on edelleen yhtä säännöllinen ,28-30pv, mutta tuntuu et puolet kierrosta on menkkakipuja. Kun ennen kipuja oli ehkä 1-2pv ennen menkkoja. Ennen ja jälkeen oviksen särkee ja paljon ennen menkkoja särkee ja 1-2pv ennen menkkoja on tosi tukala olo! Minä Yritän viimeistään kesän alussa päästä aukkarin jos mitään ei sitä ennen tapahdu...

WM, höh, mä kyllä näin ihan viivan siinä sun testissä.... Harmi että verikoe sitten sanoi muuta :sad001

Ekan jälkeen suurimmat menkkakivut hävisi. Tokan jälkeen menkat oli vuoden verran lyhyemmät, vain 4 päivää viikon sijaan. Sitten ne venyi takaisin, mutta edelleen ne suurimmat kivut on kadonneet. Toistaiseksi? Menkat alkoi melkein heti synnytysten jälkeen, 1-2kk päästä vaikka imetin! Myös mun migreeni on harvinaisempaa ja hellempää.

Mulla ei kyl synnytykset tuoneet mitään helpotusta menkkoihin. Mulla oli ennen ekaa endoleikkausta (v. 2008) todella epäsäännölliset kierrot, 14-35 päivää ja leikkaus toi mukanaan säännölliset 28 päivän kierrot. Ne on melkein pysyneetkin säännöllisinä, joskin nyt kuopuksen jälkeen on ollut isoakin heittoa. Kipuja on edelleen, joskin ne ovat mulla muuttuneet helvetillisiksi nivuskivuiksi parina ekana vuotopäivänä (lääkärin mukaan johtuu endosta et tontyyppiset kivut on kuulemma tyypillisiä endopotilaille). Olen aina vuotanut kuin seula ekat 2-3 päivää eikä synnytykset tuoneet siihen mitään muutosta. Hankin n. vuosi sitten kuukupin ja se on muuttanut menkkapäivät inhimillisemmiksi, kun ei tarvii koko ajan pelätä ohivuotoja. Kerroinkin joskus täällä, että lääkäri arveli, että hormonikierukka voisi sopia mulle, sitten kun päätetään lopettaa yrittäminen ja voi kuulemma lopettaa nuo runsaat menkkavuodot jopa ihan kokonaan.

Mullakin oli migreeni ennen lapsia, mut nykyään kohtauksia ei ole enää ja päänsäryt talttuu tavallisilla särkylääkkeillä.

Heippa taas pitkästä aikaa!

Meillä harjoituskierto takana ja harjoitukseksi näytti jäävän, nyt kp2 uudesta kierrosta menossa. Ovista tikuttelin mutta sain vain yhden hailakan viivan aikaiseksi. Nyt posti tuo uudet, eri merkkiset ovistestit ja niitä kokeilen tässä kierrossa. Kummasti mieli saa aikaiseksi kaikkia oireita kun kovasti toivoo :) kuume on täälläpäin erittäin kova.

Liinuskalle lempeitä plussatuulia heti tähän THE kiertoon :) kyllä se aika lopulta nopeasti kului, meidänkin kun piti vasta nyt aloittaa yrittäminen, mutta otettiinkin jo kuukausi ennen varaslähtö :D

Jänskää kevättä kaikille!

täällä kp2/29->, yk2

Mä valitin testeistä oriolalle. Niiden mukaan testi on viallinen kerta en raskaana ole. Saan uusia testejä heiltä tilalle. Lähetin heille kuvan testistä.

WM kp45

WM, kiva.. Minä tein vuoden vaihteessa positiivisen Sofin liuskan ja kävin siitä verikokeissa, en ollut raskaana. Laitoin valituksen myös testistä ööh.. mistä sivustolta nyt tilasinkaan testit ja sain vastauksen, että kyseessä on vain varhainen km, testi ei ole viallinen. Todennäköisyys raskaudelle kuitenkin on vain 0,2%. En tilaa sieltä kyllä toiste. :(

elaffy: varhainenkin näkyisi kokeessa. Kyl veressä näkyy ennen liuskoja. Tyhmä firma :banghead:
Gynekäynti oli vaivan arvoinen :) teki ultran. Yhtään follikkelia ei ollut kasvamassa. Munasarjat olivat kuulemma rauhallisen näköiset ja hiljaiset. Lima kalvo 4mm ja liian tiheä? mitä se tarkoittaa tuo tiheys?
Liian ohut tähän kierron vaiheeseen oli kuitenkin. Lopputulema en ovuloi itsekseni kun harvoin.
Pisti lähetteen Tayssiin lapsettomuus pkl ja sanoi et siellä hoitavat. Antavat alkuun joko letrot tai clomit ja seuraavat ultralla tehoaako. Ja muitakin testejä ottavat.
Oli lottovoitto saada sinne lähete!!! Nyt on niin hyvä mieli ja uskon et vielä me vauva saadaan :)
Terot aloitan tänään ja käynnistän niillä vuodon.

WM kp 46

Hyvä juttu WM! Ottaako ne sinne sitten kuitenkin hoitoon vaikka teillä on jo 2 lasta? Vai voiko ne sanoa ettei ota hoitoon vaikka on lähete? Toivottavasti eivät näin voi tehdä! Tuo antoi kyllä pontta itselle mennä gynelle/aukkariin kesäkuussa!!

Ottavat hoitoon mutta eivät tee hedelmöityshoitoja. Eli antavat tukihoitoja esim. clomit mutta esim. inssiä tai ifv ei tehdä.
Mä tarkistin Tammikuussa asian taysista. Ja sanoivat et ottavat. Meidän kunnan ylilääkäri taas ei suostunut laittamaan lähetettä sinne vaan laitto gynelle dextraan. Mutta pääasia et sain tuolta lähetteen.
Gyne oli Hannu Ranta, naistentautien ja synnytysten sekä gynekologisen sädehoidon erikoislääkäri. Tuntui tietävän Tayssin säännöt :)

Hmm.. enpä ole tullut edes ajatelleeksi, että jos meille ei enää lasta luomuna tule, ei päästä mihinkään rankempiin hoitoihin edes.. :confused:

Moni ei tiedä et Suomessa on kahden lapsen raja julkisilla. Mutta lasten pitää olla saman miehen kanssa. Jos olisi esim. Edellisestä suhteesta vaikka neljä lasta mutta uuden miehen kanssa vasta yksi niin silloin on oikeus hedelmöityshoitoihin.
Yksityistähoitoa tämä rajoitus ei tietenkään koske.

Yksityiseen ei meillä ole varaa, joten jää korkeamman haltuun, tuleeko lapsia vielä. Tässä vaiheessa on aikaista asiaa edes pohtia. Katsotaan syksymmällä, jos kierukka silloin saisi luvan lähteä. :)

Onpas täällä taas hiljaista!

Mulla menossa kp 5 ja ihan hirvee influenssa! Kaikki mahdolliset oireet korkeasta kuumeesta pahoinvointiin :yuck: jos sitten kymmenen päivän päästä ois iskussa :wink

Taidetaan mennä amorous03 aika samoissa, jos oikein laskin ni sulla kp 7?? Kierron pituuskin lähes sama, mulla 28 :happy: päästään sitten loppukuusta jännittämään yhdessä :smiley-bounce013

Liinuska: Pikaista paranemista jotta olet iskussa sitten oviksen aikaan! Tosiaan mennään kierron kanssa aika samoissa ja mulla tänään se kp7. Loppukuusta sitten jännitellään yhdessä :) oi, oi oispa jo kierto siinä vaiheessa! Ihanaa kun on kohtalotovereita ja vielä samoilla kierronvaiheilla!

Takaisin