Kolmosta kaipaavat kuumeilijat

Meillä vanhemmilla lapsilla ikäeroa 1,5v, ja oli käytössä Teutonian tuplat. Tykkäsin, ja mahduttiin joka paikkaan. Ainoastaan autoon nostaminen oli työlästä. Kuopus syntyi kesällä, ja silloin käytettiin aika paljon.
Mutta loppujen lopuksi aika vähälle käytölle jäivät, ja kun lapset olivat just 3v ja 1,5v, möin ne pois.
Joskus myöhemmin, jos tuli tarve, niin lapset olivat yhdessä meidän yhdistelmissä... istuin siis makuuasennossa ja siinä peräkkäin. Ei varmasti mikään suositeltava ratkaisu, ja täytyi pitää kiinni, että oli tukeva. Mutta sellaisissa tilanteissa toimi, kun oltiin jossain ja yhtäkkiä kumpikaan ei jaksanut kävellä.

Hienoa PiPaNat :), niin se mieli vaihtelee.

Pätkis, toivottavasti flunssa menee pian pois ja ovis kuitenkin tulee.

Tsemppiä vatsan ja raskausuteluiden kanssa tiikerilukas :)

Ansaki :Heartred

WM, toivottavasti se vielä plussaksi muuttuu ja menkat pysyy poissa. Vaikka sulla on muutenkin nyt ilmeisesti ihan hyvä mieli tulevaa ajatellen :)

Meillä muuten ekalla ja tokalla on ikäeroa 1v 3kk ja meillä käytettiin tuplia ihan valtavasti. Ja vieläkin käytetään. Mutta meillä onkin kaksi aktiivista koiraa joiden kanssa piti joka päivä käydä lenkillä :) Nyt kun muutettiin maalle ja niillä iso tarha, niin ei välttämättä joka päivä tarvita tuplia.

Ikävä oli lukea teidän, vähän jo luovuttaneita, fiiliksiä. En yritäkään väittää että osaisin samaistua tunteisiin, kun onnekseni ei meillä ole jouduttu pitkään lapsia yrittämään. Mutta tiedän kyllä mitä se huono omatuntoa on silloin kun vauvakuume vie liikaa ajatuksia jo niiltä olemassa olevilta lapsilta. Toivottavasti kenenkään syli ei jää lopullisesti vajaaksi, vaan tavalla tai toisella saamme jokainen tuntea itsemme täydeksi :Heartred

Mä en oo koskaan tykännyt noista vierekkäin istuttavista tuplista. Ovat niin leveät ja raskaan näköiset. Seisomalauta meillä on noihin meidän Brion Smileihin ja niillä mentiin eka kevät lenkkejä kun esikko oli 3. Oli toimiva, eli sillä vois koittaa sitten seuraavienkin kanssa... Mutta jos tuplat ostetaan niin haluaisin peräkkäin istuttavat.

Mä en oo ikinä käsittänyt ihmisiä jotka kyselee raskaudesta ilman varmaa tietoa. Olin yhden vanhan ystävän kanssa syömässä ja kun näin hänet niin olin varma että on ainakin puolivälissä, mutta sitten tilasi viinilasin ja olin tosi iloinen etten sanonut mitään! Joten tsemppiä tiikeriLuukas noihin kyselyihin, onneksi osaat ottaa huumorilla :joyful:

Sandy. Onnittelut hyvistä ultra kuulumisista.. Ihana lukea näitä uutisia.. :)

Hormigalla tais olla kans hyviä ultra kuulumisia. Onnea.. :)

Jos joku muukin oli plussannut niin onnea miljoonasti...:Heartred

Muuten puhaltelen teille plussatuulia tänne.....:)

Meillä on ollut kans tuplat, vaikka ikäero noilla on 2v 6kk. Hankittiin brion tuplarattaat, joissa isompi istui ja pienempi oli pehmeässä vaunukopassa. Samaan aikaan oli myös yhdoistelmät, kun välillä oli vain toinen mukana. Tuolla ne varastossa on vieläkin ne tuplat.. piti myydä ne pois tai lainatakin jollekulle, mutta toistaiseksi kukaan ei ole tarvinnut/halunnut niitä. Oon minä vieläkin silloin tällöin käyttänyt niitä, varsinkin kun on pitänyt viedä lapsia lääkäriin ja jos isompi on ollut se sairas osapuoli (ei oo jaksanut kävellä enkä minä kantaa). Toivossa elän, että tuplille olisi vielä käyttöä, mutta taitaa kyl olla niin, että kuopuskin ehtii jo isoksi tai sit ei vaan tule enää ketään.. pitänee sitten joskus myydä ne pois.

Mulla on melkein joka päivä nyt ollut kipuja ja viimein toissapäivänä tajusin, että ne johtuu varmaan liikuntatauosta. Kärsin toissapäivänä alaselkä-lantio-alavatsakivuista ja illalla kokeilin lähteekö panadol 1g, ja lähtihän ne. Menin sitten urheilee ja kipuja ei enää eilen ollut. Ainoa mitä on, on ummetus joka sekin on mulla tuttua ennen menkkoja.. ja kaamea väsymys! Eilen menin nukkumaan klo 22 ja nukuin puoli seitsemään. Voi tietty olla ja ehkä onkin että tuo kipuilu väsyttää ja myös se, että menen yleensä aika myöhään nukkumaan.

Liinuska, mä oon joutunut tottumaan noihin raskausuteluihin.. menkkojen aikaan mä näytän kuin oisin puolivälissä raskaana. Enää en jaksa kuin nauraa, mutta jos samaa ois kysytty ajalla ennen lapsia, reaktio olisi voinut olla erilainen. Ihmiset eikai kauheasti mieti toisten tunteita. Oon nyt tällä viikolla kertonut kahdelle työkaverille mun endosta ja tätä viikkoa ennen kahdelle muulle. En oo kauheasti halunnut avautua endosta, kun tällä hetkellä se ei vaikuta mun työntekoon. Menkkojen aikaankin tehoaa panadol-burana-mix, joten menkat ei estä mua toimimasta. Toista oli ennen lapsia, mutta oon saanut lasten jälkeen monta hyvää vuotta ja toivon, ettei niitä kamalia aikoja enää tule.

Testasin tänään negan myös joten tätiä odotellessa. Dpo 14 nyt. Olo on ihan hyvä kun tietää et pääsee gynelle parin viikon päästä :)

Täällä dpo 13 ja nega. Menetkö WM yksityiselle gynelle? Minä mietin et olisi kiva käydä tekemässä yksityisellä aukkari mutta maksaa vähän vajaa 300€ mitä tuossa nopeasti googlasin. Muihin tutkimuksiin ei lähdetä kun ne on jo kaikki käyty ennen esikoista, mutta tuon aukkarin haluaisin kyllä käydä! En vaan tiedä miten tuo miehelle esittäisin että suostuu... Hinta kun on aika huima ja minä olen kodinhoitotuella niin rahaa ei hirmuisesti ylimääräistä ole... :eek:

Harmi negoista WM ja PiPaNat :sad001

Katselin, että tuolla yksityisellä, missä käyn, aukiolotutkimus maksaa Kela-korvauksen jälkeen 187e. On sekin paljon. Toivottavasti saat PiPaNat sen jotenkin sumplittua, niin ei tarvitse sitä jäädä jossittelemaan :)

Mä meen dextraan. Sain omasta kunnasta maksarin. Joudun itse maksamaan 41€.
Hannu Ranta on gynenä. Näyttää olevan osaava lääkäri.

Käytin eilen pienintä neuvolassa ja huomasin samalla, että sinne oli ilmestynyt ultrausvälineet! Kademieli heräsi heitä kohtaan, jotka pääsevät sen kanssa katsomaan, mahassa olevaa, mutta toisaalta mietin samalla, että hyvä, että neuvolaan on saatu se, koska etenkin toisen raskauden kohdalla koin välttämättömäksi selvittää, että mahassa on varmasti joku elävä. Esikoisen kohdallahan en tiennyt ultrista tai dopplereista mitään ja toisaalta se oli hyvä niin.. myöhemmin olen huomannut, että tieto lisää tuskaa.

Mulla on nyt kp 23 tai jotain ja menkkojen pitäisi tulla muutaman päivän sisällä. Taidettiin jopa kaksi kertaa onnistua pupuilee tässä kierrossa, joten en usko mihinkään tärppeihin. Mies on edelleen flunssassa, minä ja lapset ollaan terveitä. Olen onneksi tällä viikolla päässyt urheilee, joten mielihyvää saa edes jostakin. Nyt oon pari päivää ollut vähän haikeilla mielin ja katsellut noita plussanneiden ketjuja ja miettinyt, pääsenköhän ikinä enää sinne. Miehen kanssa puhuttiin, että meidän vauvalle eli taaperolle pitäisi hankkia jo isojen lasten sänky eli tässä tilanahtaudessa hankitaan lapsille kerrossänky.

Onpas täällä hiljaista...

Mulla menossa dpo 3 ja ensikierrossa olisi tarkoitus alkaa yritys.

Mitäs muilla?

Täällä mennään kp3. Kp1 oli oikeastaan helpotus, psyykkinen hajoaminen oli siinä dpo10 paikkeilla ja nyt ennen menkkoja oli kolme pv niin kovat menkkakivut että oli ihanan helpotus kun hanat aukes! Tää kierto nyt mennään yrittämättä ja mitään päiviä laskematta. Mun pää tarvii lepoa tästä kaikesta ja saa vauva tulla sitten alkuvuoden puolella jos on tullakseen. Ihan niin luovuttanut olo ei ole kuin siinä dpo 10 oli mutta ei kovin luottavainen olokaan... Aukkarissa haluaisin käydä mutta pitäis mennä yksityiselle ja maksaa sen 300€... Saa nähdä mitä tästä meillä tulee!

Liinuskalla on yritys jo ihan ovella! :happy:

Täällä kp22 ja kierron pituudesta ei ole hajuakaan. Yritys alkoi kp14 paikkeilla. Ovista olen tikuttanut mutta viivat ei koskaan ollut tasavahvat, joten en tiedä..heittäisinkö niillä vesilintua :) oireita kehittelen joka päivä raskautumisen suhteen.

Mä en niinkään viiti enää kommentoida kun oon jo nyt sitä kolmatta odottamassa. Kovasti kyllä käyn tätä lukemassa ja jännäilen mukana :)
Nyt itsellä ollut ihan kaamee flunssa, kolme yötä mennyt vähillä unilla kun kurkkuun koskee niin paljon. Osa johtuu ehkä myös närästyksestä...

Mitähän hormigalle kuuluu?

Plussatuulia kaikille! :)

Täällä dpo18 ei menkkoja näy. Kp on 37. Tänään käyn pregchek liuskoja. Jos näyttää negaa testaan vasta viikonloppuna uudestaan. Tietysti vain jos menkat kateissa.
Oireina on tullut kipeät tissit ja nivuset. Tissejä särkee. Nivusia jomottaa.
Jos on menkat tullakseen niin tulisi. Ei tarttis kierron venyä näin.

WM dpo18

Toivottavasti WM plussa tulee :), miten Tiikeriluukas, onko menkkoja näkynyt? Toivottavasti ei! ja amorous, ei sitä koskaan tiedä :wink
Liinuskalle toivotaan, että aika kuluu nopsaan ja yritys pääsee alkuun :)

Ihana kuulla, PiPanat, että mieli on valoisampi :Heartred
Varmasti tekee päälle hyvää pitää "huilauskierto".

Kiitos kysymästä, sandy :)
Minäkin käyn täällä usein lukemassa.
Mulle kuuluu ihan hyvää. Kävin tänään juuri äsken toisen kerran ar-ultrassa. Mun täytyy pitää koko ajan suojaa, sen verran vuotaa/tiputtelee. Ultrassa oli kaikki hyvin, Sissi oli kasvanut oikein hyvin viime kerrasta, pari päivää enemmän kuin olisi ollut vähimmäistä, nyt 7+6 - 8+0 (menkoista 8+4). Nyt on videolla pikkuisen sukeltelua :Heartpink
Gyne sanoi, että jos vuoto pysyy tässä määrässä, eikä oireet yhtäkkiä kokonaan katoa, niin voi olla aika rauhallisin mielin.

Hormiga, ei ole vielä menkkoja. Tietty nyt kun näin sanon, alkaa yöllä lorisee. Kramppeja on jo kyl siihen malliin et menkat tulee yhtä varmasti kuin huomispäivä, en edes usko mihinkään muuhun. Nyt siis kp 26/23-32, en tosin oo enää muutamaan kiertoon päässyt yli kp 30.

Takaisin