Kolmosta kaipaavat kuumeilijat

WM: tosi kurjaa tuollainen! Jaksamista! Mulla oli eilen nipistelyä alamahassa, joka aiheutti etovan olonkin ja lämmöt kohosi 0,8 normaalista. Liekö tuo nyt mitään sitten kertoo, mutta tietysti toivon niin! Muuten ei oireiluja vielä. Nyt siis olis dpo 6.

Voi harmi WM, mutta toivotaan kuitenkin hyvää lopputulosta, jospa asiat jotain kautta järjestyy :)

Minulla menee viime vuonna saatu kierukkaresepti tällä viikolla vanhaksi. Saisin sen Kela-korvauksella erittäin runsaiden vuotojen takia (eli WM, tiedän tunteen, mulla on tuollaista joka kuukausi, syön aina vuotoa vähentävää lääkettä kierron alkupäivät). Menkkakivut on nyt niin kurjat, yölläkin heräsin niihin, ja laitoin aamulla kupin töihin lähtiessä. Toisaalta hyvä, ettei kierto näytä kovin pitkäksi menevän. Harmittaa kuitenkin (kaikesta huolimatta) niin, että mietin sen kierukan hakemista, ei tarvitsisi pettyä joka kuukausi ja varmaan menkatkin helpottuisivat. Mies sai kuitenkin hieman valettua positiivisempaa mieltä. Onneksi olen vienyt r-testivarastot pois kotoa, niin en ole niihin sortunut.
Eilen tuli myös ne ovistestit, piti aukoa heti paketti ja lukea ohjeet yms. Että sen testailun aloittamista toisaalta odotan.

PiPaNat, mä käyn joka vuosi yksityisellä gynellä, ja mulla ainakin on tosi hyvä kokemus siitä. En tiedä noista letroista, tai kuinka helposti niitä saa, mutta ainakin mun gyne yrittää aina ottaa kaiken huomioon :). Olen iloinen, että löysin niin mukavan gynen, kun kuitenkin se on niin pelottavaa aina. Oon sitä kiitellytkin, että on tosi hyvä lääkäri. Viimeksi kun kävin, ei vielä ollut yritys päällä, ainoastaan mun haave. Menen kyllä uudestaan ennen pitkää, mutta seuraan ensin itse ovista.

ansaki, miten mä aistin kärsimättömyyttä siellä :grin mutta eikös nipistely just noina päivinä olis hyvä juttu? Toivotaan parasta! :)

Moi pitkästä aikaa taas... hirveetä kiirusta ollu taas ettei oo ehtiny tännekään kirjoitella. Käyn kyllä varmaan joka päivä lukemassa teidän kuulumisia. Tänne oli tullut pari uuttakin mukaan, tervetuloa vaan! :greet025

Täällä onkin jänniä hetkiä menossa monella. Itse yritän mokomat ajatukset pitää poissa mielestä. Mahdotontahan se on, mutta hetkittäin onnistuu... Nyt taas vaan tunnen oviksen lähenevän niin tulee sitten mieleen ne vauvatkin.
Kun on itse (edelleen) kahden vaiheilla niin välillä toivoisin vahinkoa... Sit ei tarvis itse tehdä päätöstä, kun joku muu tekis sen mun puolesta. :bag:

Täällä oli puhetta, kuinka nopeasti edelliset lapset saivat alkunsa. Molemmat on tärpänneet ekalla yrittämällä. Onko teillä millaset ikäerot sitten lapsilla? Meillä nuo kaksi ovat 2,5 v ikäerolla. Ensimmäinen synnytys + vauva-aika oli tosi rankkoja ja mun koko kroppa oli jotenkin sekasin pitkän aikaa. Vasta vuoden päästä synnytyksestä tunsin, että olen palautunut siitä koettelemuksesta fyysisesti. Siinä välissä ei käytetty mitään ehkäisyä, vaan mentiin varmoilla päivillä. Sitten heti, kun annettiin vauvalle lupa tulla, niin tärppäs. Kuopuksen syntymän jälkeen laitettiin heti kohta kierukka, joka on vieläkin paikoillaan. Mulla ei alkanu kuukautisetkaan, kuin vasta nyt pari kuukautta sitten. Nyt on kierto jotenkin herännyt uudestaan käyntiin ja myös oviskivut ovat aika kovia olleet nyt. Nytkin jo alkaa jomottaa alavatsaa, vaikka ovis on todennäkösesti 2-3 päivän päästä. Mulla on sellanen olo, että kroppa ilmottaa olevansa valmis uuteen raskauteen... Sehän se tässä onkin niin vaikeeta, kun järki sanoo toista ja hormonit jotain muuta. :woot:

Mun lapsilla on ikäeroa 1v6kk. Molemmat siis tärppäsi helposti.
Jos vielä vauva saadaan, niin ikäeroa tulee nykyiseen kuopukseenkin lähes 10v. Tai enemmän.

Mulla kans esikon ja tokan välillä 1v6kk ikäeroa ja kolmosen aika olisi tulla mutta koville tunuu ottavan. Kaksi ekaa raskautta onnistu ekalla tärpillä. Kierukan laitatin tokan jälkeen ja ehti olla 3 vuotta. Marraskuussa 2015 poistatin sen.

CriCri: Täällä myös pientä epäröintiä ja vahingon toivomista on ilmassa. Omaa ylipainoani lähinnä mietin ja paria muuta pienempää kremppaa.. Mutta halu ja tahto olisi kova saada vielä lisää lapsia.

Meidän lapset ovat 2v2kk ikäerolla, ja kuukauden päästä nuorimmainen täyttää 3. Olen kotiäitinä, eikä työelämään siirtyminen tunnu meille luontevalta, joten siksikin lapsi olisi tervetullut piakkoin. Saisi esikoinen aloitella koulutiensä kotoa käsin ja muutenkin. Maalla kun asumme niin välimatkat ovat pitkiä, päivät venyvät pitkiksi työn-hoitopaikan-kodin välillä.

Piia84: Meillä taitaa olla jonkin verran yhteisiä tekijöitä tämän haaveen suhteen :) ?

Meillä ikäeroa on 1v4kk ja kotona olen vielä kun molemmat ovat alle 3v. Välillä käy ajatus, että kun nyt alkaa helpottamaan niin haluaako sitä oikeasti siihen väsymys-rumbaan uudelleen, mutta haluan! Muu asia ei edes mietitytä mutta se väsymys ja sitä kautta jaksaminen. Toki tämä raskautuminen ei ole näköjään yhtä onnenkantamoinen kuin toinen oli niin en tiedä onko tämä kuumeilu turhaa ja onko tarkoitettu että meillä on kaksi lasta. Toki niinkin on hyvä!

Tylsä vaihe meneillään, huomenna tod näk kp1...

Meillä ekan ja tokan välilä 1v3kk ja nyt tärppäs kolmas tuleva ikäero kuopukseen 1v9kk. Menossa rv 9+1 ja vielä yli kolme viikkoa ensimmäiseen ultraan... Kovin luottavaisin mielin en osaa olla, kaikkea kun tässä voi käydä ennen ja ultrassa selvitä mitä lie :/

Plussatuulia teille kaikille! :) Ansaki oli ainakin jännän äärellä :) Ja josko Pipanatin nega oli väärä ja menkat pysyykin poissa ;)

Täällä kp28, joka saattaa hyvin tämän päivän aikana muuttua kp1, viimeistään ensi yönä. Yöllä jo ajattelin, että hanat aukeaa. Mut ei tässä ole mitään järkeä, joudun jo syömään särkylääkettä menkkakipuihin, ja pahin on vielä edessä :sad001
Selkä, vatsa, kyljet, reidet, kaikki särkee. Mulla on aina näin menkkojen aikana, 800mg Buranalla (useamman kerran päivässä) voin olla töissä, mutta ei silti ole kivutonta.
(mitään oikeaa syytä kivuille ja runsaalle vuodolle ei ole).
Positiivista kuitenkin se, että tässä suunnilleen 28päivän kierrossa pysytään. :)
Ja sitten pääsen kokeilemaan, tuleeko edes vilkkunaamoja.

Täällä ikäeroa 1v4kk. Ihan passeli ollut. Nyt tulee yli 3v. kuopukseen pakosti.
Täällä alkaa menkat loppumaan pikku hiljaa. Onneksi. Sit odotellaan taas ovista tulevaksi :)

WM kp4 yk7

Ikäeroa 3v ja ollut tosi toimiva. Esikko jo niin iso että ollut avuksikin monesti Tokan ja mahdollisen kolmannen ikäeroksi tulisi mielellään vähemmän, koska en jaksa odottaa kahta vuotta :grin

Hohhoijaa! Kyllä on ollu piinaavaa tää ajan kuluminen! Nyt mennään dpo 8, oireita ei juurikaan oo, eli tokkopa taaskaan tärppää. Lämmöt on ollu kyllä koholla koko ajan, noin 37,7 joka päivä. Normaalisti 36,9-37 tienoilla. No, vielä pitää malttaa oottaa! Kukas muu oli jännän äärellä näillä nurkilla?

Tsemppiä ansaki :)
mulle ainakin oireettomuus olisi vaan hyvä merkki!
eikä sulla enää montaa päivää, kun voit alkaa testata :)

Täällä kp29/ilmeisesti kp1 (olen töissä kupin kanssa, niin en onneksi voi koko ajan seurata tilannetta). Neljä päivää kovat menkkakivut ollu, lääkkeitä olen syönyt. Nyt myös tänään aamulla kohdunnapukka oli pehmeä ja alhaalla, siitä päätellen kp1. En siis mitenkään tutki, mutta kuppia laittaessa helposti huomaa tilanteen.
Toivottavasti kivut ei tule joka kierrossa, varsinkin kun sitten varsinainen kp1 on vielä pahempi.

ansaki: täällä mennään samoilla dpo:illa ja ei oireen oirettä enää ole mitä oli viime viikonlopulla- tän viikon alussa. Enkä enää odotakkaa kuin tätiä kylään..
Äsken mitattuna lämmöt 36.4 ja yleensä mulla on 35.5.

No niin, sinähän se olitkin Kirppu jonka kanssa samoissa mentiin! :) Juu tädin kyläilyä odottelen kanssa sitten ens viikon puolen välin tienoille. Ainut "oire" on se, että meidän vanhakoira tökkii mun mahaa ja haluaa olla sen lähellä. Näin se teki viimeksikin kun olin raskaana ja silloin se teki tätä jo ennen kun plussasin. :grin Mutta enpähän menis oikeen luottaan tuollaiseen 10 vuotiaaseen, hiukan dementoituneeseen, pahalta haisevaan, kiukkuiseen vanhaan piikaan! :laughing002

Mähän se hyvinkin olin ;)
Hahha,hyvin sanottu koirasta,mutta taas koiralla on hyvä aistimus asioista että voi pitääkkin paikkaansa. Itellä kun ei ole mitäön,olisi edes se yksi ni oisin innoissani mutta kun ei..

laitan tännekin... siis kp28/28-30 tein puhtaan negatestin. Nyt on kp31 ja testi näytti noin.
. IMG_3581.JPG

mitä ootte mieltä?

Mies sanoi että yks viiva, toinen tommonen hailurainen jos kunnolla kattoo.. pelottaa.. Miks se vahvistuis vasta nyt, näillä kp:llä, onko vaan viivan paikka... vahvistuuko jos on haamu.. ja join eilen 2 lasia viiniä :nailbiting:

Takaisin