Kolmosta kaipaavat kuumeilijat

Minäkin voisin varovasti mukaan liittyä. Eli meillä 7- ja 5-vuotiaat lapset, minä olen aina tiennyt että melle kolmas vielä tulee, mies ei niinkään. Pari vuotta sitten mies järkyttyi, kun aloin puhumaan kolmannesta ja lopulta tultiin kompromissiin, että kolmas tehdään, mutta kaiken maailman ehdot mies sitten asialle asetti. Ehdot eivät todellakaan ole täyttyneet, mutta kaveripiiri lisääntyy, jonka seurauksena mies sitten pariin kertaan sanoi, ett no kai mekin sitten kolmatta aletaan tekemään.

Nyt sitten jätettiin (minä jätin ja ilmoitin vaivihkaa miehelle) e-pillerit pois, tyhjennysvuoto tuli viikon päästä ja nyt yk1 ja eilen tai ed.päivänä oli ovulaatio.

Ai niin ja sellainen, että meidän olisi pakko saada vauva alulle nyt kolmella ensimmäisellä kierrolla, että saisin äitiysrahan vuoden 2013 perusteella. Että tjottaillaan, mutta aikataululla

Mä kieriskelen edelleen vauvakuumeen kourissa. Suku senku lisääntyy vaan meillä ei muutosta tilanteeseen näy :(

Onnea Lilminni!
Täällä myös yritys päällä vielä. Yk4 ja ovis käsillä juuri,eli pian "pääsee"taas piinailemaan :)

Hei kaikille! En ehtinyt tarkemmin vielä katsoa ketkä tääl on mukana ja mikä tilanne, itsellä pitkä tauko kun on viimeksi tullut kirjoiteltua tänne..
Mutta siis, tiivistettynä, lapset 3 ja 1,5vee, kolmannelle ollut lupa tulla viimeisen vuoden jo. Muttei näy tai kuulu. :( Taustalla endo diagnoosi 8vuotta sitten, viime kesänä kuvattu vain munikset joista toisessa ei ollu eloa.. muuten ei tääl tunnu pääsevän millään ilveel lekuriin.. :(
Oloa ei helpota nää endon oireet, jotka pahetessaan kerkesin toiveikkaana laittaa raskauden piikkiin. Oksentelut, järkky väsy, alavatsakivut ja supistelut.. jnejne. Siihe ku rinnat on kipeet ja ummettaa niin eipä väkisin toivoo ettei menkat alkais!
Täl hetkel menos kp 26/26-30 ja yk ties mones.. Viimeinen vko ollut ihan kamala olojen puolesta ja testi nega tänä aamuna. Joskus oli tarkka säännöllinen kierto, mutta jossain vaiheessa nuva käytös pari kk mitä en kestänyt senkään aikaa, mikä taas sotki kierron.
Täs ny si va ootellaan menkkoja taas kerran alkavaksi.. en usko että tuo nega tuosta tälläkä kertaa mihkä muuttuisi.. :( mut onnea plussanneille, tsemppiä raskauteen ja peukut pystyyn ja jaksut muille! Lueskelen ajan kans mikä meno, pakko oli vaan tulla purkautumaan, kun en kohta enää kestä!

moikka Tinttura ja kiva "nähdä" pitkästä aikaa :) oltiin yhtä aikaa tammikuisissa 2012 ja jonkin aikaa myös toista vauvaa kuumeilleissa :) mullakin on kolmannen vauvan kuumeilu päällä, mut näillä näkymin jääkin kuumeiluksi ja olen palaamassa takas töihin elokuussa. mullahan siis viimein tärppäsi pikkukakkonen loppusyksystä 2013 ja pikkuinen poika syntyi viime elokuussa :)

pahoittelut endon oireilusta, meillä on muuten sekin yhteistä, mulla on myös endo, joka on tosin ollut aika rauhallinen tytön odotusajasta lähtien eikä riehaantunut lasten välissäkään. mulla endo esti aikoinaan raskautumista ja tyttö tärppäsi vasta 10kk toisen tähystysleikkauksen jälkeen. toivottavasti saisit avun endoon!

Voisin minäkin tänne "kuitata", että todella yllättäen toisesta yrityskierrosta tärppäsi eli raskaana kunnes toisin todistetaan. En meinaa millään uskoa tätä todeksi kun nuorimmaista tehtiin kuitenkin kaksi vuotta..

Plussatuulia jokaiselle!

Sama juttu täällä, odottelen tammikuisissa Aphraelin kanssa :)

Moi Della, mukava törmätä tuttuihin täällä! :) luovutin viimesyksynä jo kolmosen suhteen ja aloitin pari vuotta kestävät opinnot. Jos sattuis tärppi käymään niin pidän taukoa loppuraskauden suuntautumisopintoihin ja jatkan synnytyksen jälkeen. Opiskelen omassa yrityksessä opparina joten helppo sinänsä rakentaa nuo opiskelut.
Esikoisen tärppiin meillä meni muistaakseni 7-8kk, toiseen neljä joka synty syksyl -13 ja nyt si on jo tosiaan vuos täyn tän kolmannen ka.. ei auttanu etes opiskelujen alotus! Nyt menos kp 28/26-30. Ei menkkoja näy mut jomottaa siihen malliin välil et eiköhä nuo tuolta taas tule.. :( kun alkas ni pääsis johki lekurille soittamaan jos niihin endon tutkimuksiin pääsis. ku ei tää olo oo kummonen yrjöineen, puhkipoikkineen ja kipuineen. Panadolin grammasesta tullu hyvä yatävä viimesen vkon aikana.. :( tosiaan pysy täälhi rauhallisena sillon lastwn välis, mut toisen jälkeen kokeilin nuvaa ja siitä räjähti si kaikki käsille.
mut tsemppiä sinne! Oon koittanu ajatel et kaiken muun saa järjestyy, mut lapsia ei pysty ehkä kohta enää saamaan.

Tinttura, mä löysin pms-kipuihin yms. hyvän lääkkeen: nokkosen. Kuivattua nokkosta ku söi lähti kivut. Mullaki on epäilty et vois olla endoa, mut ei oo toistaseks mitenkää tutkittu. Mutta kokeile nokkosta. Jos et halua lähteä luonnosta keräämää, niin sitä löytyy myös luontaistuotekaupoista valmiiksi kuivattuna, ja myös puristemuodossakin. Mä käytin kuivattuna lähes päivittäin leivänpäällä/ ruokalautaselle. Ja sitä voi sitte raskaanaki käyttää ku on niin hyvät ravintoarvot eikä mitään kiellettyä :)

Kiitos Bettie vinkistä! Oon hevosille välillä käyttäny ja luonnosta kerääminen ei oo ongelma kun maalla asutaan ja ulko-ovelta löytyy ekat ja paikkapaikoin ongelmaksi asti kasvaa. xD pitäähi laittaa kokeiluun. :) pajuahan käytetään kans hevosilla kivunlievitykseen, ei oo tosin ite tullu kokeiltuu, vaikka sehi on semmone turhake kasvi muuten mikä ainaan kasvaa väärään paikkaan.

kiitos vinkistä Bettie! mä olen tässä haaveillut nokkosen käyttämisestä, kun kuulin, että miehen veljen perhekin teki nokkoslettuja :) meillä nokkosten löytäminen on jo astetta haasteellisempaa, kun asutaan kerrostalossa, mut kiva kuulla, että sitä voi hankkia kuivattuna :)

Tinttura, samaa mäkin pelkään et endo villiintyisi uudelleen! olen kuullut ja lukenut niin paljon kaikkia juttuja ja kaverikin kertoi, että 3 vuotta synnytyksen jälkeen alkoi oireilu. mulla menkat on edelleenki runsaat ja kipuja on lähinnä alkupäivinä, joskin kivut talttuu kyllä ns. tavallisilla panadoleilla ja buranoilla. yksgrammanen panadol tuli kyllä tutuksi ajalla ennen lapsia.

mä oon kans kovasti sitä mieltä, että kolmonen saisi tulla, jos haluaa, mutta koska olen joutunut pitkään yrittämään molempia jo olevia lapsia, en usko, että kolmonen edes tärppäisi vaikka yritettäisiinkin. ehkäisyä meillä ei ole enkä tikuttele tms. enkä aloita aktiivikuumeilua. aloitin poikaa odottaessa ruokaremontin, kun mulla todettiin radi ja sama remontti ja sen tuloksena muutettu ruokavalio on edelleen käytössä. ja nyt oon myös liittynyt meidän lähiön kuntokeskukseen ja kuntoremontti on käynnissä. ja tosiaan, elokuussa töihin ja poika samaan päiväkotiin tytön kanssa.

Pikapäivitys tähän väliin, tääl taitaa alkaa seuraava kierros.. käytiin mäkisellä lenkillä aiemmin päiväl, minkä jälkeen pisteliki mahaan aika mainiosti ja oli limatuhrua paperissa.. ei vielä vuoda mutta eiköhän se sieltä tule.. :( oksetus jatkuu ja väsymys mut se ny on toisinaan jatkunu pariki päivää sen jälkeen ku menkat alkanu..
Miekä en tikuttelua oo ikinä harrastanu, enkä tuu tekeekä ellei jostai syystä oo pakko esim hoitojen tms takia (?). kpeet kyl välil lasken, mut mitekäpä tässä satuttelemaan kun kierrot ei oo aina tasaset ja ukko reissutyössä. Että joo.. mutta, lähtee va kiipee perseellä puuhu uuvestaa! :D :P

Mä ehdin jo käväistä tuolla tammikuisten puolella, mutta nyt tällä viikolla todettiin kohdunulkoinen, joka onneksi nyt tuntuu kuivuvan itsestään kasaan eli olen seurannassa. Kohdunulkoinen kyllä pelästytti ja mietinkin, että ihanaa kun saan olla näiden olemassaolevien lasten äiti, eikä tämä keskenmeno ollutkaan lainkaan niin rankka henkisesti kuin ennen esikoista tapahtunut, kun pelkäsi, ettei voi saada lainkaan lapsia.

En viime kierrossa bongannut lainkaan ovista. Kierron puolivälin paikkeilla mies oli kuitenkin juuri neljä päivää poissa ja ajattelin, että siinä meni nekin mahikset, mut silti olin jotenkin kummasti hedelmöittynyt. Tavallaan toivoa herättävää.

Muokattu viimeksi:
Onnea Bettie, mahtava juttu! :) Ja onnittelut muillekin raskaantuneille :) Mä vielä odottelen niitä ensimmäisiä synnytyksen jälkeisiä kuukautisia. Kuopus tulee juhannuksena 6 kk :)

Vitsi mikä vilske ollu.. mikäs tääl tilanne? Jossai välissä oli ongelmia puhelimella kirjautumisen kanssa ja sitten tää vähän jäi.. muutenki päivät ja viikot ollu kaaootiset, pituudesta puhumattakaan.. yhtä lentämistä koko touhu.. noh, sen verra kerinny väliin et yhtä ahdistusta töissä ja jokapuolella katella vauvamahoja... en kestä! Ehkä olen itsekäs, mutta reilun vuoden haaveiden jälkeen alkaa olla itkussa pitelemistä..:( sitten tullaan sanomaan että voi kun on kiirettä kun on pieni vauva! Mulle se ois lomaa tähän verrattuna ku sais pienen nyytin syliin ja keskityy johoki muuhu välillä ku tähän iänikuseen suorittamiseen ja töihin..

Velmu, tervetuloa ja minkä ikäisiä mukuloita löytyy? :)

Meilläkin alkoi kaiketi yritys nyt. Tai sit mennään vielä tjot :) Mut joka tapauksessa mulla tuli vihdoin ekat synnytyksen jälkeiset menkat pari viikkoa sitten. Näinköhän tästä kierto käynnistyisi ja uusi raskaus olisi mahdollista, imetyksestä huolimatta :happy: Täältä löytyy lapset 1v 11k (09/2013) ja 7,5kk (12/2014). Kolmoselle siis lupa tulla :happy: Kovasti toivoisin tärppäävän vielä tämän vuoden aikana

Takaisin