Kolmosta kaipaavat kuumeilijat

Mooooi... täälläkin olis neljättä kuumeileva tunkeilemassa :D meillä kaksi ensimmäistä on jo reippaasti koululaisia, eli nuorena ollaan aloitettu ja kolmonen, jonka piti olla varmasti viimeinen on kohta yksi vuotta, mutta niin se mieli muuttuu ja ollaan nyt sillä kannalla että haluttais kuitenkin se nelonen ja mitään syytä ei ole miksei sitä voisi aloittaa vaikka hetimiten... varsinkin kun kolmosen tekoon meni 4 vuotta :)

Hei Ruusa, minkäikäsiä ne teidän koululaiset on? Miten he vauvaan suhtautuivat? Kuten mun allekirjotuksesta huomaat, meillä on jo tosi isot lapset ja nyt sitten puntaroin plussia ja miinuksia…Nuorena mekin ollaan alotettu. Tulin hirmu nopeaa raskaaksi viime syksynä, mutta se meni sitten kesken. Nyt on sitte alkanut epäilyttää, pitäiskö pistää jäihin koko homma, vielä ei oo tärpänny uudestaan. Tsemppiä teille nelosen tekoon!

En mä ensin huomannut kun nopeaan tahtiin selailin ketjun niin katsoakkaan vielä tarkemmin noita allekirjoituksia :) mutta meillä -00 ja -04 syntyneet pojat siis olis, että aika isoja jo, kuten teilläkin Rosann :)

vanhempi ei ollut moksiskaan vauvelista, kerrottiin pojille jo aika alkuvaiheessa juurikin ajatukseen tottumisen vuoksi, mutta tuo nuorempi, mikä on ollut aiemmin äidin silmäterä oli aluksi että: ei, ei ei mä muutan pois täältä jos vauva tulee :) siinä masun kasvaessa hänkin kuitenkin sopeutui ajatukseen ja kyseli kaikenlaisia vauvasta ja tulevaisuudesta muutoinkin ja jopa halusi kuunnella siskoa masun läpi. Sitten kun vauva syntyi niin hän halusi pitää sitä sylissä ja kävi ja käy edelleen toivottamassa hyvät yöt, mutta alkuvuodesta huomasi, että poitsu alkoi jättää läksyjä tekemättä ja yhtenä päivänä koulusta soitettiin, et poitsu oli kaveria lyönyt ja kysyttäessä miksi, oli vastannut: kun meillä on se vauva kotona, ja vaikka siis kotona on ollut hyvinkin rakstava siskoaan kohtaan :( tän tiimoilta keskusteltiin ja selvisi, että vaikka hän tykkääkin vauvasta, niin hän oli luullut kun minä ja iskä hääratään vauvan kanssa niin ettei me välitetä enää hänestä. Kieltämättä tuli puun takaa, kun tuo suhtautuminen oli ollut niin hyvä molemmilla. Mutta siis tän keskustelun jälkeen, että kaikki lapset ovat yhtä tärkeitä ja rakastettuja, huomion tarve vaan on erilainen, vauva on vielä avuton, mutta ei ikuisesti jne... tää tilanne purkaantu, koulussa alkoi mennä taas normisti ja poitsukin oli selvästi helpottunut :) isommat lapset on siitä hyviä, että heidän kanssaan pystyy keskustelemaan asiat, kun vaan muistaa keskustella :) kyllä meilläkin oli raskausaikana kaikenlaisia epäilyksiä ja on taaskin, varmoja ollaan vaan et halutaan vielä yksi, kaikki muu mietityttää :)

Kiitos vastauksesta Ruusa! Kyllähän se niin on, että se kuitenkin loppupelissä on sitten perhettä ja sisarussuhteita rikastuttava asia et on monenikäisiä lapsia. Mutta joo meilläkin kuopus on kyllä erittäin paljon huomiota saanut. Mutt nähtävästi teillä meni nopeasti tuo sisarkateus kuitenkin ohi. Joo, olen miettinyt sitä, että sitten jos tekee sen yhden niin voi tulla tarve tehdä sille kaveri… Meillä vaan kyllä ikä rajottaa.Ootko minkä ikänen?

Hemppa Joo, minäkin täällä taustailen ja kommentoin jos jotain ihmeellistä tapahtuu. Ja mitäpä tuota tapahtuisi. :D Nyt on vähän rauhallisempi fiilis, tuntuu vaihteeksi et hyvä näin neljästäänkin.. kai se on asiaankuuluvaa et mielialat vaihtelee. Sit kun se kuume nousee, ni se saattaa nousta minuutissa jonku pienen vauvan näkemisestä. :D

En ole ehtinyt vielä lueskella täällä viestejä ollenkaan, mutta kolmatta kuumeillaan ja piakkoin pitäisi saada yrityskin alkuun. Minullakin esikoinen on -00 syntynyt poika ja pienempi -11 syntynyt tyttö eli lasten ikäero on 11,5v. Poika suhtautui todella hyvin pikkusiskoonsa heti aluksi, koska hänen kanssaan oli helppo puhua asioista kuten Ruusa tuossa jo aiemmin kirjoittikin. Ja silti poika otti asiat hyvin vaikka me teimme hänestä isänsä kanssa alle kolmessa vuodessa isoveljen kolmelle pikkusisarelle eli hänellä on isän luona -10 ja -12 syntyneet pikkusisarukset tämän meidän neidin lisäksi. Vielä emme ole hänelle kertoneet edes aikomuksestamme yrittää vielä yhtä lasta tähän taloon, mutta pian täytyy varmaan ottaa puheeksi. Esikoisella on siis ADD ja asperger-piirteitäkin eli kaikkien asioiden muttuminen aiheuttaa ongelmia eli kaikkeen olisi hyvä ehtiä "varautua" jo hyvissä ajoin.

Ja mitä kuumeiluun tulee niin sitä oli jo kauan ennen toisen lapsen syntymää ja oikeastaan heti hänen syntymänsä jälkeen uudelleen. Meillä nämä lapset vain ovat olleet varsin haastavia etenkin pienenä laajojen allergioiden ym syiden vuoksi joten järkisyillä on vauvakuumekin saatu pidettyä hyvin kurissa. Nyt kuitenkin tilanne on se, että yritys täytyy aloittaa jos meinaa vielä lapsia tehdä. Nuorempaa lasta yritettiin pari vuotta aktiivisesti eli jos kolmaskaan ei tärppää heti niin jossakin kohti tulee ikä vastaan. Toki ensimmäisenä ikä tulee vastaan oman jaksamisen kanssa jos (ja kun) kolmannen kanssakaan arki ei tule olemaan helpoimmasta päästä.

Meillä ei nyt luultavasti ikä ole se mikä ensiksi tulee vastaan, olen itse vasta 31 :)
Vauvakuumeesta... Omalla kohdalla esikon jälkeen ei oikeastaan ollut vauvakuumetta, opiskelin kaikessa rauhassa ja sitten tehtiin toinen, molemmat tuli todella helposti. Kolmatta alettiin kuumeilla jossain kohdilla kun kuopus oli menossa eskariin, vaan eipä sitä tullutkaan yrityksistä huolimatta ja parin vuoden jälkeen vauvakuume oli karmea ja samaten piti yrittää totutella ettei meille ehkä tule ikinä enempää lapsia ja seuraavien parin vuoden aikana alkoi tottua ajatukseen että meillä on ihan hyvä nelistään ja sillä hyvä, tai ehkä vaan petin itseäni sillä ajatuksella :)
no neljä vuotta ja pieni pommi putos kun kolmonen ilmoitti tulostaan, että meillä kaikilla oli hieman totuttelemista siinä vaiheessa ja sitten kun vauva oli syntynyt ja muutaman kuukauden, niin se kuume heräs samantien, vaikka mun (eikä kyllä mieskään kuulemma) suunnitelmissa en ole koskaan nähnyt kolmea lasta enempää, niin päätettiin että imetys kun loppuu niin ehkäisykin... (joten täti poistui eilen ja sit alkoi tjottailu :nailbiting: )
Rosann, Kyllä minäkin ajattelin sitä niin, että mahdollisimman pienellä ikäerolla, että olisi toiselle toisesta kaveria mutta myös niin että jos tulee pitkä yritys niin ei tulisi se ikä vastaan, toisaalta jos ei nelosta kuulu vuosiin niin en tiedä halutaanko sitten enää lisäystä, sitä kun on silloin päässyt taaperoiän yli ja tullut mukavuuden haluiseksi :rolleyes:

Aphrael, katsoin sun tickeriä, onkos teilläkin poitsu huhtikuinen, vai laskinko väärin :) Meilläkin on , ei omassa perheessä, mutta suvussa Asperger poika ja jo yksistään se tuo haastetta arkeen, tosi hienoa, että poika on suhtautunut hyvin uusiin sisaruksiin, varmasti myös tuleviinkin sitten ehkä, joten siinä suhteessa pääsette hyvillä mielin vauvanteko puuhiin :)

Nyt muuten kun on tämä yritys meillä ajankohtaista, niin tuntuu taas että bongaan kaupungilla jokaikisen vauvamasun ja on ihan työ etten jää niitä ihaillen tuijottelemaan, kun nyt en vaan innostuisi liikaa taas, kun ei tiedä tuleeko tärppiä ja jos tulee niin milloin :)

Ruusa, Juu ei minullakaan ikää ole kuin kohta vasta 34v, mutta jos siihen lisätään ehkä pari vuotta yritystä niin sitten koenkin jo olevani aika vanha valvomaan ensimmäiset vuodet 24/7 kuten näiden jo olemassaolevien lasten kanssa on tullut tehtyä ;) Ja kyllä, poika on huhtikuinen. Hän on syntynyt minun ja isäni yhteiseksi syntymäpäivälahjaksi :) Tyttökin oli lähellä syntyä isänsä ja mummunsa yhteiseksi lahjaksi, mutta päätti onneksi pitää kiinni ihan omasta syntymäpäivästä.

Te sitten olette nuoria! Olen 41v ja täytän 42v syksyllä, joten tämä iltatähti jäisi kyllä viimeiseksi. Kävin eilen lääkärin pakeilla, kun kierto on keskenmenon (tai iän) myötä lyhentynyt 23 päivään ja aloitan nyt terolut-kuurin, jolla pitäisi saada kierto pidemmäksi ja raskaus mahdolliseksi.

Meidän kuopuksella -01 synt. on monimuotoinen kehityshäiriö, mutta se ei johdu kromosomeista. Hänen älykkyys on (toistaiseksi) lievän kehitysvammaisen tasoa ja näin ollen myös toiminnanohjaus on paljon heikompaa kuin ikätovereilla. Mutta joillakin osa-alueilla hän pärjää oikein mainiosti, kuten esimerkiksi sosiaalisissa suhteissa. Hänellä on mukautettu oppimäärä ja hän opiskelee pienryhmässä. Diagnoosia tarkennetaan kahden vuoden päästä, mutta minulla on se tunne, että hän tulee pärjäämään kunhan löydetään hänelle sopiva, riittävän yksinkertainen ammatti. Neurologi sanoi minulle, että voidaan huoletta yrittää raskautua, kuopuksella ei ole mitään syndroomaa tai sellasta. Ja pitkään häntä vain seurattiin, ADD:tä kin epäiltiin mutta sitten huomattiin ettei hän oikein ymmärtänyt. Hän on tuonut perheseemme kyllä mieleettömästi iloa ja onnea, joten mua ei pikkupoikkeavuudet hätkäytä.

Aphrael toi meidänkin -00 on huhtikuinen :) se olis sitten kaikenmaailman mopo ja rippitouhut käsillä täällä ainakin, tuntuu tosi hullulta, kun vastahan hänkin oli niin pieni :)

Rosann, iällisesti nuori mutta monesti mua on haukuttu vanhaksi sieluksi :D toivottavasti tuosta kuurista olisi apuja, ihan jo senkin takia, että onhan tuo 23 päivää aika lyhyt kierto. Kiva että olet avoimin mielin raskautta yrittämässä, kun teidänkin arkeen varmasti sisältyy kuopuksen kanssa paljon monenlaista, onhan se lapsi rikkaus ja rakas vaikka olisi mitä ja pois ei vaihtas hetkeäkään, ei edes vaikeita hetkiä. Varmasti myös mietityttää monet seikat, niin kiva kuitenkin varmasti saada neurologiltakin vihreää valoa :)

Ruusa, Ei tule meillä poika saamaan mopoa eikä liioin mopoautoa. Ollaan sen verran julmia vanhempia, ettei anneta tuolla tarkkaavaisuusongelmalla varustetun ajella isossa kaupungissa polkupyörää nopeammalla menopelillä ;) Ajokortin saa sitten ajaa kun ikä riittää siihen :D

Rosann, Kiva kuulla, että olette pärjänneet kaikesta huolimatta hyvin. Varmasti kyllä tytölle löytyy sopiva työ kun sen aika on. Sosiaalisissa suhteissa jos pärjää hyvin niin silläkin pääsee jo pitkälle. Kyllä mäkin olen sitä mieltä, että vaikka elämä näitten erityisten kanssa on välillä kaikkea muuta kun helppoa niin kyllä he silti niin rakkaita ovat, etten voisi kuvitellakaan elämää ilman heitä. Päätös kolmannesta tuntuu kyllä oman pään seinään hakkaamiselta, mutta.. Lapset on vaan niin ihania ;)

On se kyllä järkyttävää kuinka nuo lapset kasvaa. Katselin tuossa yhtenä päivänä, että esikoinen näytti mun miestä pidemmältä. Tehtiin sitten pikaiset mittaukset ja poika oli n. 177cm pitkä (mies on 178cm eli pojan hiukset selvästi vähän hämäsi). Hurja kasvupyrähdys kyllä ollut kun 1,5v sitten oli 160cm ja viime syksynä 172,5cm. Vielä kun paino seuraisi kasvussa perässä kun poika on aina ollut hoikka ja olen saanut selitellä hänen syömisiään niin voitte kuvitella kuinka hoikka on tuollaisen kasvupyrähdyksen jälkeen.

Laskeskelin tuossa, että jos kolmonen sattuisi (erittäin epätodennäköistä) tärppäämään ensimmäisestä mahdollisesta kierrosta niin la olisi joulukuun puolen välin jälkeen eli jouluvauva olisi hyvin todennäköinen. Nauroinkin jo miehelle, että pitäisikö varmuuden vuoksi olla selibaatissa kierukan poiston jälkeen seuraavan kierron alkuun ;) On muuten aika vaikea suhtautua tuohon raskauden yrittämiseen kun esikoinen on saanut alkunsa ennen ensimmäistäkään ajatusta e-pillereistä huolimatta ja toista puolestaan yritettiin ihan tosissaan pari vuotta..

Onko täällä enää ketään?

Mä edelleen täällä roikun, ku ei oo mitää tapahtunut :/ Mulla on alkanu kierrot sekoomaan. On ne edelleen säännölliset suurinpiirtein, mutta aina kierron puolivälin jälkeen jossain vaiheessa tulee yhtenä tai kahtenä (ei edes perättäisinä) päivinä pientä tiputteluvuotoa. Voisko olla jostain hormoonista puutetta? Vai mikä syynä? On ollu ajatuksissa soittaa tk:hon ja varata aikaa verikokeisii, jos sieltä selviäis jotain. Mut enpä oo saanu aikaseks. Nyt oottelen kyl tän kierron loppuun ja kattoo sit sitä soittamista. Nyt on ovis jo ohi, ja tuli hyödynnettyä :)

Moikka!

Mä en vielä kuumeile, mutta jonkin verran ajatuksia suotu kolmannelle :) Meillähän on tosi pienet lapset, esikoistyttö 09/2013 ja pikkuveli 12/2014 :Heartred:Heartblue

Helppoja lapsia olleet tähän mennessä. Siitä syystä kai jo kolmattakin tulee mietittyä.... Kuopus ei ole vielä edes 3 kk täyttänyt. Täysimetyksellä mennään eikä mulla ole vielä edes kuukautiset alkaneet. Esikoisesta kuitenkin menkat alkoi hänen ollessaan reilu 3 kk, vaikka silloinkin lähes täysimetyksellä. Nyt kylläkin on yksi yösyöttö enemmän, näinköhän se pitää menkat poissa...

Ilman ehkäisyä kuitenkin tässä mennään. Josko tuo luonto sitten hoitaa asian miten haluaa :Heartred Mikään "kiire" tässä ei ole raskautua, mutta haaveissa olisi uusi odotus vaikkapa loppuvuodesta :) Josko nyt ensin katsellaan koska ne kuukautiset palaa ohjelmistoon :)

Kyllä täälläkin taustalla hengaillaan.. en vaan kamalasti jaksa kirjoitella tähän ketjuun, ettei vaan satu vahinkoa ja kuume nouse maksimaalisiin mittoihin. :D

Teillä on Sandy kyllä pienet ikäerot! Minusta tuntuu et tuo 1v10kk ikäerokin on niiin pieni ja hurja. :D

Fiamma teki paluun. Enhän mä täällä kauaa roikkunut, pari kuukautta loppukesästä.
Stressaaminen plussaamisesta vaan meni niin yli että oli pakko poistua. Lopetin laskeskelun ja miettimisen,
Noh, tänään tein iltapäivällä testiin 2 viivaa. :D

Fiamma, Paljon onnea!

Sandylla on kyllä hieman pienemmällä ikäerolla lapset kuin meillä ;) Meillä siis lasten ikäero 11,5v ja kakkosen ja kolmosen väliin tulee vähintään 4v.

ON. Täällä ollaan. Tänään pääsi alkuun vihdoin ihan oikea yrityskin kun menkat alkoivat. Kierukka poistettiin siis pari viikkoa sitten juuri ovulaation jälkeen eli viime kierrossa ei käytännössä raskautumismahdollisuutta ollut.

Joo täällä kuikuillaan vielä. En tosin kauheen ahkeraan täällä käy, ettei kuumeilu nouse ihan pilviin.
Pari edellistä kiertoo ollu 29-30pv, jos se siitä kohtapuoliin tasaantuis :)

Täällä minäkin edelleen. Jokseenkin tosiaan jätänyt vähemmälle tätä kirjoittelua... toukokuussa ajatuksena ottaa kierukka poies ja sieltäpä sitten tulee kun on tullakseen. Mieskin vain toissapäivänä saunassa totesi että nyt se pitää sitten tehä kyllä pian :nailbiting::joyful::joyful::joyful:

Perjantaina tai viimestää tiistaina pitäs menkat alkaa, ja tänpäiväsen repäsykivun takia alko taas mielikuvitus laukkaamaan. Tosin toi repäsevä kipu tuli siitä ku nousin äkkiseltää sohvalta ja nyt eäilen et venähti joku lihas, ku särkee tasasesti kokoajan.

Paljon onnea Fiamma! Unohdin aiemmin onnitella. Toivottavasti kaikki menee teillä hyvin <3

Takaisin