Kolmosta kaipaavat kuumeilijat

Miten Amorous voi ja jakselee?

Täällä taitaa mennä niinkuin toivoin. Tänään kp13 ja aamulla tuli kolmas vilkkuhymynaana ovistestin mutta nyt päivällä tein pc:n niin yhtävahvat tai ainakin melkein yhtävahvat viivat. Illalla vielä testaan onko vahvistunut. Eilen päästiin kuin päästiinkin tallettamaan eli sit ois dpo-1 ja dpo0 (jos tänään onnistaa). Ja sit taas jännätään :nailbiting:

Jippii PiPaNat! Ihanaa että ovis tulee kerrankin silloin kuin pitääkin :) on sitten mitä jännätä! Eikun tallettelemaan vaan ja sitten jalat ristiin ja tyynyjä pyllyn alle. Kyllä jo toivon sydämestäni teillekin plussaa <3

ON: Keskenmenosta tänään viikko, vuoto loppui maanantaina ja jo nyt todella kova vauvakuume! Taitaa lääkärien suositus yksistä kuukautisista lentää romukoppaan! Tuntuu niin järjettömältä lähteä kortsuja ostamaan kun vauvaa yritetään.. Tein jo ovistestitilauksenkin :P

Mutta siis olihan se keskenmeno ikävä kokemus, mutta ajattelen sen niin että alkion kehityksessä oli mennyt jotain vikaan eikä siitä olisi elinkelpoista lasta kehittynyt. Luonto siis keskeytti kehityksen. Ja kun kolmatta lasta meille toivomme niin se on vain uskallettava yrittää uudestaan, ei muuten sitä lasta saa. Meidän pienen solunyytin oli parempi päästä puhtaille pilville <3

Minä ajattelen samalla tavalla että luonto hoitaa asian jos vauvan alulla ei ole kaikki hyvin. Mutta kun ne tunteet eivät toimi niin järkevästi... :shy:

Täällä on ovis takana, tallettelut onnistui sit kuitenkin hyvin vaikka muuta pelkäsin, dpo -1, dpo0 ja dpo1. Varsinainen ovis tais tapahtua eilen, oli sellaset hulinat tuolla alavatsalla että huh huh! Tänään on nyt sitten kp2.

Olen huomaamattani tehnyt luopumistyötä tästä vauva kuumeesta tässä parin vkon aikana. Alkaa vuosi yrittämistä lähestyä ja se taitaa meille (minulle) riittää. Nyt on sellainen olo, että jos tässä kierrossa ei tärppää niin se on tässä! :sorry: Olen kovasti omaa elämää mietiskellyt ja olen jo olemassa olevasta tilanteesta todella onnellinen! Nyt jos ei tärppää niin keskityn nauttimaan siitä mitä meillä jo on enkä haikaile jotain mitä meille ei näköjään suoda! Ehkäisyä en aijo tämän vuoden puolella vielä ottaa, saa tulla jo on tullakseen mutta tikutukset ja kp laskemiset yms poppakonstit saa jäädä!

Täällä ketjussa on ollut hiljaista! Mitäs mietteitä ja tilanteita muilla on?

Mulla on vähän samanlaisia mietteitä kuin sulla Pipanat.. meillä se vuosi tuli jo täyteen tässä kuussa ja tuntuu vaan, että olemassaolevassa elämässä on jo niin paljon, ettei mitään aktiivisempaa yritystä tule. Mä oon vakuuttunut, että koska olen jo lähestymässä sitä 40vee niin mun aika on ohi. Ehkäisyä mekään ei nyt toistaiseksi oteta käyttöön tai minä en ota mut tuskinpa sitä ovikseen pahemmin tulee tähdättyäkään.

En edes tiedä mikä kp menossa enkä ehkä jaksa tietääkään. katotaan, josko sitä tänään koittais saada jotain äksöniä aikaan. Esikoinen kutsuttiin yllättäen synttäreille ja pitkän mietinnän jälkeen päätin, että vien ja mennään molemmat, kun esikko on vähän arka jäämään ilman minua minnekään.

Pahoittelut Amorous.. :/

Täällä ei mitään ihmeellistä. Yk 12 menossa ja en tän jälkeen enää jaksa laskea yrityskiertoja. Tuntuu ettei se asia oo niin tärkeä eikä oikeastaan vaikuta mihinkään. Meillä tosin on menny aika monta kiertoa hukkaan kun ei olla päästy tallettelemaan lähellekään ovista joten en nyt jaksa kauheasti panikoida että tulee vuosi täyteen siitä kun alettiin yrittämään. Kierronpäiviä lasken kyllä vielä se nyt on sellainen tapa, lasken kierrot vaikkei oliskaan tarkoitus tulla raskaaksi joten se ei mua sen kummemin stressaa. Ovistakin on melkeen pakko tikuttaa koska muuten me ei ikään osata olla asialla oikeaan aikaan kun oviksen ajankohtakin on nyt vaihdellu suuremmin, kaikkea kp14-19 välillä. Nyt oikeastaan vaan mietin otanko terolutit jo tähän kiertoon vai odotanko vielä...

Pätkis kp 9

Meillä pyörähti yksi pyörä pyörimään ja varasin itselleni kierukan poistoon ajan parin viikon päähän. :) Katsotaan sitten, mitä siitä seuraa. Tiedän, että kun ehkäisy lähtee, alkaa minulla se kaikki tänne nyt heti -vaihe, mutta toisaalta raskaus ja kaksi vuoden ikäistä lasta on myös yhtälö, joka hieman pelottaa ja jännittää.. :confused:

Olen paljon miettinyt, että haluanko varmasti lisää lapsia, puuttuuko meidän perheestä vielä joku, jaksanko (jos kuitenkin heti käy tärppi, mihin en kuitenkaan usko) kolmea alle 2v lasta, millaista elämä on kahden uhmaikäisen kanssa, jos on raskaana/pieni vauva hoidettavana..

Mietin myös paljon ihan tyhmiä ja irrationaalisia ajatuksia, esim. mitä muut ajattelevat, kun kaksi eri riitäkään vaan tarvitaan vielä lisää lapsia. Olen myös tarvinnut paljon apua yhteiskunnalta ja läheisiltä ensimmäisen vuoden aikana. Ajattelevatko muut, että kun ei kahta ensimmäistäkään saanut itse hoidettua, pakkoko lisää on lapsia hankkia muiden vaivoiksi.. Tiedän, että kaksosten kanssa ulkopuolista apua tarvitsee suurin osa perheistä, mutta silti se on minulle todella iso ja vaivaava asia. Mitä jos meille tulee toiset monikot? Riittääkö parisuhde, kestääkö rakkaus, miten talous? Tila-auto meillä jo onkin.. :D

Kaksi mahtuu syliin vielä hyvin, mihin se kolmas? Tavaran määrä on jo nyt infernaalinen, mutta toisaalta kaikki olisi vauvaa varten valmiina. Osa vauvatavaroista löytyy vielä tuplanakin! :D ketä varten tätä elämää eletään, jos ei itseä ja omaa perhettä? Äidiksi kasvaminen kaksosten kanssa on ehkä raskain tie, mutta näin onnellinen en ole ollut koskaan ennen! Minusta tuntuu, että elämällä on joku merkitys ja tarkoitus ja nautin päivistä lasten kanssa suunnattomasti. Pitäisikö meidän polkea maahan omat halut ja elää vain sitä elämää, mitä oletamme muiden odottavan meiltä? Ihan järjettömiä ajatuksia, mutta ne eivät jätä minua rauhaan..

Elaffy: Tervetuloa kuumeilemaan! Nuo ajatukset on niin tuttuja ainakin minulle! Kaikki heti mulle nyt- ajatus on nyt keskenmenon jälkeen vieläkin vahvempi ja haluaisin vain olla raskaana taas! Eipä sitä saisi paljon miettiä että mitä muut ajattelee, kun omaa elämää tässä eletään. Ratkaisut on juuri oikeita teille jos te yhdessä olette niihin päätyneet.

Tuo kolmas lapsi ajatuksena on kyllä välillä kauhistus kun kaksi suhteellisen menevää lasta jo on. Juuri tuo käsien riittävyys ja sylin jakaminen on täälläkin mietityttänyt, mutta uskon että asioilla on tapana järjestyä.

Toivottavasti meille kaikille palstalaisille se kolmas toivottu lapsi vielä suodaan <3

Heippa!

Mä taidan pikkuhiljaa liittyä teidän seuraan kuumeilemaan kolmatta. :) Meillä ennestään 9/13 ja 9/15 syntyneet pojat. Poikien välissä saimme myöhäisen keskenmenon, joka todettiin rv 18. Meidän perhe ei tunnu vielä valmiilta ja toivottais kovasti kolmatta lasta tähän samaan putkeen. Olen ollut kotiäitinä esikoisen syntymästä asti, jonkin verran oon viikonloppu- ja kesätöitä tehnyt, kun oma koulutus (terkkari/sairaanhoitaja) sen mahdollistaa. Miehen kanssa on juteltu, että odotetaan vielä yhdet kuukautiset ja sitten jätetään ehkäisy pois.

Moi kaikille pitkästä aikaa :)
Kiva saada uusia mukaan :) kaikille meille toivon pikaista plussaa :)

Itse olen nyt kp14 lähtien kaksoihormonitestillä koittanut saada tulosta mutta paskat. Tyhjä ymmpyrä joka aamu. Nyt jo kp21. Ei tavis tikussakaan. edes hailakkaa viivaa :/ eli kai se on niin etten ovuloi.
Jos näin on ja tulee jatkumaan niin kyl se on sit siinä. Rahaa ei ole mennä yksityiselle edes letroja hakemaan. Saati käydä kontrolliultrissa.
Lopetan nyt digiliuskojen käytön tässä kierrossa. Aloitan ensi kierrossa testailun heti menkkojen jälkeen. Jospa olisi vain tosi aikaisin. Vaikka pitkä kierto ei sitä ajatusta tue.

WM kp21 yk8

Tervetuloa miuk! Omani ovat v. 2012 ja 2014 syntyneet tyttö ja poika :) Ikää jo on, mutta vielä mahtuisi yksi pikkuinen :)

Hei kaikille pitkästä aikaa :)

Hiljaiseloa elellyt ja toivonut että tärppi kävisi mutta vielä ei ole näkynyt. Yritys siis aloitettu 8/2015 ja kuten pipanat aiemmin tuossa kirjoittikin niin samoilla fiiliksillä on alettu kyllä täälläkin mennä... toisaalta lapsilla alkaa taas uusi vaihe elämässään ja toisaalta oma elämä ja väsymyskin(esim.) sitten vähän taas ottaa ja helpottaa. Ehkä se on aika vaan nauttia sitten näistä kahdessta ipanasta täysillä kun näyttää siltä että sitä kolmatta ei sitten todellakaan helpolla suoda. Mä oon jotenkin koko ajan sellasessa on-off tilassa- ei oikein osaa suunnitella mitään (eikä haluakkaan) pitemmän aikatähtäimen suunnitelmia (lisäkoulutusta tai esim. matkoja) kun ei tiedä miten myöhemmin asiat ovat... Loppuvuoteen saakka varmaan mennään ilman ehkäisyä mutta sen jälkeen saa stopata koko touhu... Kiertokin edelleen vaihtelee. Pääsääntöisesti kuitenkin se kulkee 28-35 päivän välillä....

Onnea kuitenkin raskautuneille :Heartbigredharvemmin täällä kirjoittelen mutta käyn lueskelemassa kyllä :love7

Täällä dpo 1 tänään. Eilen uskon oviksen olleen. Testit eivät kertoneet mutta uskon kehon merkkeihin. Lämmönlasku 36.1. Normisti 36,6. ja kamalat menkkakarampit ja kohdunsuu oli eilen niin auki et sormenpää upposi sisään helposti.
Katsotaan mitä tuleman pitää :)

WM kp24 dpo1 yk8

Tervetuloa Miukille! Elaffy pääsee myös kohta tosi toimiin. Täällä(kin) on aika hiljaista.. Me pidempään yrittäneet emme taida enää oikein jaksaa innostua kirjoittelemaan..

Täällä dpo11. Tänään on toisen lapsen neuvola ja tein tuossa testin, että jos vaikka olisi jotain kerrottavaa sit neuvolassa. La&su on ollu tosi vahva olo että nyt on tärpännyt! Kaiken maailman olojakin ollut, joita ei yleensä ole! Aamun testi-puhdas nega :confused005:sad010

Tämä on just se miks en vain enää jaksa yrittää... kierto tasainen 28/30pv, ovis löytyy tikkuun aina kp12-14, tässä kierrossa tallettelut dpo -1,0 ja dpo1, käytössä on ollu greippimehu, ananas, punkku, Gelee Royal, mama vitskut, kunnon annos foolihappoa. Ja kun vaan ei tärppää niin ei! Mitä tässä enää voi tehdä... Olen käyny vyöhyketerapiassa, osteopaatilla, hierojalla ja kalevalaisella jäsenkorjaajalla. Vähentänyt sokerit melkein kokonaan pois eikä ylipainoa oli kuin ehkä pari kome kiloa. En vaan enää jaksa pettyä! Olen onnellinen tästä perheestä mikä minulla on ja suunnitelmat on vuodeksi eteenpäin jo tehty (töihin paluu, hoitopaikat jne) mutta silti mielessä kaihertaa ajatus pikku tuhisijasta joka tulisi "sekoittamaan" tämän pakan.

Vaikka on nyt lomalla niin tuntuu ettei aika riitä kirjoittamiseen :wideyed: tai onhan sitä nytkin, mutta aiwan varmasti kun tajuavat että äiti naputtaa koneella jotain, niin heti ovat huomiota vailla myös :facepalm:

Mulla vielä on ylipainoa jäljellä, niin hyvin kun lähti tuo paino tippumaan niin se stoppas maaliskuun lopulla kun tunnesyöppönä pistelin suuhuni aiwan mitä sattuu (todella läheiselle ihmiselle kävi silloin todella paha saraskohtaus ja vasta nyt on alkanut itsekin uskomaan että ollaan kunnolla paremmila vesillä, kun on hänkin päässyt normaalimman elämän makuun takaisin). Eilen oli siis ensimmäinen sokeriton päivä täällä ja sanoinkin miehelle että seuraavat kaksi viikkoa onkin yhtä hermojen kiristelyä :angry4 aikoi kuulema kestää kuin mmies :hilarious:

(tässä välissä muuten jouduinkin jo tekemään lapsille uutta aamupalaa)

Mulla ei ole tällä hetkellä mitään ravinnollisia appareitakaan käytössä, stressaan sitten niidenkin muistamisia :wacky: no vaan, ehkä se tästä vielä :hilarious:

Iiiiihan pikkusen vaan kurkkaan tänne....Meille ei pitänyt kolmatta lasta enää tulla mutta jostain kummasta se vauvakuume taas nousee. Ei olla tässä asiassa päästy edes ajatuksen tasolle eikä miehen kanssa ole puhuttu edes yrittämisen alottamisesta vielä. Itse olen aina ajatellut että kolme olisi hyvä luku mutta rankahko arki kahden pienen lapsen kanssa muutti ajatuksia. Meillä siis 7/12 syntynyt poika ja 9/14 tyttö. Mä luulen että mies olisi aika helppo suostutella kolmanteen, miehellä on itselläänkin kaksi sisarusta pienillä ikäeroilla joten ajatus ei tuntune vieraalta.

Vauvakuume olisi kova mutta toisaalta painiskelen sen ajatuksen kanssa onko kolmannessa mitään järkeä kun elämä ehkä alkaa helpottaa vähitellen. Mä olen myös palaamassa töihin syksyllä vanhempainvapailta enkä tiedä haluaisinko jäädä hetikohta pois. Toisaalta taas ajatus vielä yhdestä äitiyslomasta ja vauvasta tuntuu ihanalta.....vaikeeta on.....

Moikkamoi!!

Tein katoamisen tuossa pari kuukautta sitten, kun ei tuo mies vielä ollut valmis vauvaan. Nyt varovasti palaisin tänne, toivotaan että saan olla kunnes plussa tulee.

Harmi ettei täällä ole paljon plussia näkynyt, etenkin PiPaNatille ja WMlle olen sit toivonut ja aina välillä käynyt seuraamassa että josko. Amoroukselle myös tsemppiä uuteen yritykseen!

Mulla menossa kp 12 ja ovis ehkä viikonloppuna. Mies vaan reissuhommissa ja toivottavasti tulee viikonlopuksi kotiin :shifty:

Kierto vaihtelee mulla 27-31 päivän välillä, ja ovis jossain kp14-17 välillä. Toivotaan että tässä kierrossa olis vähän myöhemmin, jotta ajoitus osuisi kohdalleen!

Oi ihanaa Liinuska, tervetuloa takaisin!

Toivotaan että tämäkin palsta saa lisää eloa, kovin on ollut hiljaista.

ON: Keskenmenosta alkaneessa kierrossa nyt kp21 eikä oviksesta tietoakaan. Alkaisi sitten edes menkat ajallaan eikä veny turhaan niin pääsisi yrityksen makuun taas.. Ollaan siis tjottailtu kiellosta huolimatta jo, mutta kunnei sitä ovista näy niin turhaahan tämä on..

Mitäs muille kuuluu?

Täällä ollaan:greet025 töissä menee iso osa päivästä ja illat lasten kanssa ja urheillessa. Ovista koitettiin hyödyntää, mut pahoin pelkään et mulla oli ovuloimaton kierto, koska tuttuja oireita ei tullutkaan ja tällä viikolla on ollut olo, et menkat saattaa alkaa. kp entiedä ja jotenkin nyt on töiden vuoksi sellainen olo, ettei tärppi ole niin väliksi. Saattaa olla työpaikan vaihto edessä, jos mun toimenkuvaa muutetaan sillai etten pidä sitä enää sopivana tähän perhetilanteeseen enkä millään jaksais taas etsiä uutta ja aloittaa alusta. Onneksi enää on muutama viikko lomaan ja suunnitelmia meillä on loman suhteen: esikoinen haluu Tykkimäkeen ja Muumimaailmaan, mullekin ne riittää, kun ei oo paljoo mulla lomia.

Parin kuukauden tauko teki hyvää, mutta nyt huomaa olevansa taas niin täysillä kiinni tässä yrittämisessä ettei mitään järkeä!! Kauhulla teen huomennakin ovistestin ja toivon että se ei vielä näyttäisi plussaa, vaan vasta viikonloppuna :nailbiting:

Toivotaan Amorous että tärppi olisi käynyt tai sitten ees uusi kierto alkaisi, niin pääsisitte taas tositoimiin.

Kiva nähdä että tänne eksyy myös uusia ihmisiä mukaan :happy: toivottavasti saadaan palstaan vähän vipinää ja tietty niitä plussia!

Mä täällä taustalla luen kaikkien kuulumisia :) Ihanahan se olisi päästä jotain ja kaikkia onnittelemaan plussasta :)

Itsellä kotona vipinää riittää. Meidän nuorimmainen täyttää kohta 1v 6kk ja hänestä on tullut ihan mahdoton vauhtiveikko <3 huvitti miten nukkumaanmenoaikaankin juoksi huoneesta toiseen mutkat suorana. Samaan aikaan on aikamoinen mammanpoikakin vielä <3
Esikoisesta on tullut oikein avulias, haluaa ja jopa osaa auttaa monissa asioissa :)
Kolmannen odotus etenee lähes oireetta :) mitä nyt voimakkaita liikkeitä tuntuu, etenkin kun nyt ekaa kertaa on istukka takana. Juuri tänään rv 25+0 :)

Takaisin