Kolmosta kaipaavat kuumeilijat

Täällä oli muuten jälleen ihan onnettoman niukat menkat, eli ei tosiaankaan ole kierto ok. Tämäkin tukee sitä, että meidän kohdalla taitanee yritys olla ohi. Mutta oon ihan hyvillä mielin nyt siitäkin! Hormoonikierukkaa ajattelin taas, pahus vaan kun on niin kallis niinkun kertaostona vaikkakin kestää sitten taas monta vuotta.

Pipanat, mulla ei oikein normi kiertoja olekkaan :hungover: vaihtelee 28 ja pääsääntöisesti 35 päivän välillä, mutta menee kyllä joskus pitempääkin :oops: nyt siis kp30 menossa ja negoj testattu jotta tätyliä odotellessa :meh:

Täällä sitte alkoi tiputtelu eli täti tulossa... Taas tuli tällainen pitempi kierto 34pvää. Viimeksikin sama homma. Normaalisti ollu 30-32.

Huoh ei uskois että nyt jo alkaa yk 8. Uskomatonta :sad001

Täällä oli menkat päivän myöhässä ni johan jo luulin että nytkö tärppäs,menin innoissani aamulla apteekkiin ja ostin kaksi viivatestiä sekä yhden digin,tein ne innoissani kotona että nytkö mä nään nega-aallon jälkeen plussaa,ni pettymykseksi se meni,negaa näytti kaikki ja digi Ei raskaana..sitten menin pissalle ni verta alko vuotaa.. (olin aamu pissan ottanut talteen).. Tää on kokoajan pettymysten taival että pää sekoo kohta näistä yrityksistä.. :/

Toivottavasti muilla parempi onni tässä kuussa <3

Pahoittelut negan saanneille jotka on joutunut pettymään :/

Voi että, täällä on kyllä niin mollivoittoista, onneksi sentään Hormiga sai plussan! Isoja ratkaisuja ansaki, hienoa jos osaat ottaa yrityksen lopettamisen hyvillä mielin :happy:

Mä odotan menkkoja ensiviikoksi ja sitten alkaa viimeinen kierto ennen yritystä :happy090 jännä nähdä miten meidän käy!

Mulle kävi Kirppu just samallai muutama kierto sit et oli menossa kp 30/23-32 ja oli ihan oireetonta ja mietin et nyt taisi tärpätä. Hain ässästä liuskatestejä ja pissin ja pyyhkäistessä huomasin et testi oli täysin turha.

Juu eilinen oli kp1 ja oli kyl niin tuskalliset nivuskouristelut kaupan kassalla omaa vuoroa odottaessa (liikkuminen ei satu mut seisoskelu on pure pain) et melkein itkin tuskasta ku viimein tuli oma vuoro. Just mun tuuria et muistin silloin sen kipulääkereseptin mut aikaa ois ollu vaan minuutti et tuskin oisin edes päässyt asioimaan apteekkiin niin luovutin ja palasin kotiin kitumaan. Onneksi kotona oli buranaa et sai jotain helpotusta. Tänään vuodan kuin seula ja kaiken hyvän lisäksi tulee anoppi ja mies on koko viikonlopun töissä. No, uuteen kiertoon ja positiivista on, että viime kierto taisi olla normaali, 26 kiertopäivää ja ovis varmasti tapahtui. Yk:sta en ole perillä, mut osasin tosiaan odottaa menkkoja et oikeastaan en edes pettynyt. Yritän ajatella, että pystyn vielä jatkamaan potkunyrkkeilyä, kun tulikin menkat.

Mulla menkka-aikaan noi kovat nivuskivut ja runsas vuoto on mun ainoat endo-oireet tällä hetkellä, jollei nyt sit laske mukaan myös jatkuvaa pissahätää (jonka mä itse kyl lasken oireeksi), joka on myös todella häiritsevä, etenkin kun kuvittelen tyhjentäneeni rakon ja sit huomaan, ettei se mennytkään niin. Endo ku on näin rauhallinen pystyn urheilemaankin, joskus kipulääkkeiden voimalla, joskus urheilu riittää kipulääkkeeksi. Mä olen tyytyväinen tilanteeseen, olen nimittäin elänyt kamalammankin vaiheen endon kans. Mä oon kans harkinnut hormonikierukkaa sit, kun päätän, että yritys on ohi, lääkäri nimittäin arveli, että vuodon sais loppumaan sen avulla. En vaan ole vielä päättänyt määräaikaa et millon luovutaan yrityksestä. Ehkä voidaan mennä näin niin kauan, kun mun endo on näinkin vähäoireinen. Ehkä sitten, kun tulee 40 täyteen (oon nyt 36 ja kesällä vuosi lisää) on aika todeta et lapset oli tässä. En usko, että lähdetään hakee lääketieteeltä apua.

tiikeriLuukas toi on niiin peestä.. olis voinut vuotaa heti aamusta ni ei ois ehtiny hakee testejä.. luin eilen pitkin nettiä että voi rajustikkin vuotaa vaikka olisi raskaana..mutta ei se ainakaan mun kohdalla niin ole koska ei testi näyttäny mitään..olis ees hailakka tullu. Tämä on niin tympeetä ku kuukaus kuukauden jälkeen pettyy :/

Toivottavasti muilla parempi onni ja plussa aalto tulis vielä tälle kuulle!

Kirppu, mun kohdalla ainakin aikaisemmissa raskauksissa menkkojen puuttuminen on ollut se pääraskausoire. En ole koskaan yrittänyt testata oisko sittenkin, jos menkat on alkaneet, vaan oon ollut varma, että ne on just menkat. Oon joskus miettinyt, että oisko mulla joskus voinut olla muitakin raskauden alkuja, mut koska en testaa jollei ole ihan selkeää syytä, oon pimennossa ja siinä uskossa, että mulla on ollut vain kaksi raskautta, ne lapsiin asti edenneet. Ne testaukset, mitä oon tehnyt on olleet ihan selkeitä negoja, joista ei saa haamuja edes tähystämällä ja kääntelemällä. Molempien raskauksien viivat on olleet suoraan leffaviivoja (esikoisesta testasin, kun menkat oli olleet kaksi viikkoa myöhässä, ja kuopuksesta, kun menkat oli viisi päivää myöhässä). Mulle oireet ei kerro mitään, mulla on menkkojen alla ihan samat oireet kuin alkuraskaudessa (väsymys, ummetus, tihentynyt vessassa käynti ym ym.).

Toivottavasti Kirppu nyt tulee se kierto, samaa toivon muillekin, ketkä joutui uuteen kiertoon!

Harvalla alkaa raskaus heti. Eikä sekään vaikka kuinka olisi jo lapsia vaikuta asiaan.
Ikä ja sun muut tekijät muuttuu koko ajan.
Mullakin kummatkin edelliset tärpännyt yk1.
Nyt ikää yli 30 ja painoa enemmän niin varmasti vaikuttaa.
yk7 menossa ja olen lopettanut odotukseni. Tulee jos tulee :) testin teen jos menkat oikeasti myöhässä. Jos ovista ei saa kiinni niin sithän ei voi tietää koska olisi se 16pv mennyt joka max luteaalivaihe.
Helppoa tämä ei ole mutta toivottavasti tässäkin ryhmässä plussia alkaa tulemaan :)
Itse uskon et stressi vaikeuttaa raskautumista.

WM kp13

Ite sain ekan 20v ja tokan 22v ja nyt oon 26v. Samoissa mitoissa oon kun 5 vuotta sitten..mutta se vanheneminen tekee kepposia :D Meillä lähtee enskuussa yk 4 ja tuntuu ikuisuudelta..mä kanssa oon sillämielin että en jaksa stressata asiasta lainkaan enää.. tikutan kyllä ovikset ja ns. Kirjaa pidän mutta tulee jos tulee.. todella toivottuhan pikkunen olisi mahdollisimman pian!

Täällä myös mieli maassa. Kuukautiset ei ole alkanut minipillerien lopettamisen jälkeen, mikä on raivostuttavaa, kun haluaisin alkaa todellisen yrittämisen vasta kun kierto on selvillä. Minkä takia kaikki voi aina olla näin vaikeeta!?

Kiitos että olette olemassa, helpottaa kun saa täällä purkaa tuntojaan!

Toivotaan että maaliskuu on meille kaikille valoisampi <3

Mulla kesti minipillerien jälkeen n.40pv kun ekat kuukautiset tuli. Samoin kesti kapselin poiston jälkeen. Mulla pillerit ja kapseli lopetti menkat kokonaan. Ei tullut mitään vuotoa niiden aikana.

Amorous, tykkäys oli sille että olette kaikki täällä olemassa! Olen samaa mieltä!

Täällä alkaa olemaan km vuoto ohi. Ja kaikista ajatuksista huolimatta ajattelin kuitenkin huomenna käydä ostamassa ovistestejä. En vain tiedä kuinka ison repullisen tarvin kun en tiedä miten kierto menee km jälkeen. Ajattelin aloittaa ihan normi aikaan, kp9-10, ja katsotaan kuinka pitkään menee ennen plussaa! Nyt on osteopatia ennen ovista niin jospa siitä olisi jotain hyötyä/apua! Vielä en sitten kuitenkaan aijo luovuttaa! Yk7 (vai8) alkaa!

Tosta yrittämisestä... Mä uskon että toiset on vaan "hedelmällisempiä" kuin toiset. Eikä siinä ole mitään väärää tai oikein. Emmehän me juuri itse mahda näille asioille mitään. Paitsi sen että yhdyntöjä olisi riittävästi. Esim itse olen koiratouhuissa mukana ja koirien jalostus on mitä on. Niin paljon tulee yksilöllisiä eroja esiin. Jonkun nartun astuttamiseen saattaa mennä vaikka kuinka monta juoksua, kun ei vaan jää kantavaksi, kun taas joku toinen narttu ehtii vaikka kahdetkin pentueet vuodessa saamaan.
Ja kyllähän meidän kropat muuttuu koko ajan. Esim edellisistä raskauksista voi kohtuun jäädä jälkiä ja kiinnittyminen ei ehkä ole mahdollista joka kohtaan, joka vuorostaan vähän vaikeuttaa radkautumista. Ja voihan miehenkin sperma muuttua vuosien varrella. Puhumattakaan että naisen hedelmällisyys laskee joka vuosi tuosta päälle 20 v, yksilöllistä kuinka nopeasti kelläkin.
Lisäksi vielä se "tuuri" jota tarvitaan. Eikö se ollut vain 20% todennäköisyys joka raskauteen, vaikka kaikki palikat olisi ns kohdallaan?

Itselläni on nämä raskaudet alkanut helposti. Mutta tiedostan enemmän kuin hyvin ettei näin välttämättä ole. Ehkäpä yksi syy miksi nyt lapset melko pienellä ikäerolla, on just se kun oon pelännyt että jos joutuu pitkään yrittää. On siis annettu lupa tulla ja onnekkaana onkin tullut pian. Meillä on haaveissa vielä neljäs. Olen nyt 33 kun kolmas syntyisi. Todennäköisesti annetaan neljännenkin melko pian tulla, kun jotenkin kovasti pelkään että ei tää hyvä onni voi jatkua ja ehkäpä pidempääkin yritystä olisi vielä edessä.

Miks nyt tän kirjoitin? Ehkä siks että muistettaisiin ettei tämä "lisääntyminen" ole meistä itsestä täysin kiinni. Isoin osa on ihan muissa käsissä.

Plussatuulia jokaiselle! :) :)

Sandy Totta on,mutta ainahan sitä rupee ajattelemaan että mikähän hitsi on vikana kun ei onnistu vaikka kaikki yhdynnät ajottaa hyvinkin etukäteen ja jälkikäteen vielä plus syö vitamiinia yms poppaskonsteja.. mutta koskaan kun ei voi tietää missä se syy on ettei raskaudu mutta ainakin se rupeaa olemaan muutaman epäonnistumisen jälkeen turhauttavaa ja rupeaa ajattelemaan että kun ei ole natsannu ni ei natsaa seuraavassa kuussakaa ..rupeaa sittte ajattelemaan negatiivisesti :/ Itse ku oon malttamaton hätähousu ni meinaa pikkase ottaa aivolohkoon epäonnistumiset :/

Toivotaan että te muut pääsisitte helpolla ja näkisitte kaksiviivaa testissä pian! :)

Sandy, noinhan se varmasti on! Lisäksi vaikuttaa nämä kivat sairaudet (endot ym), joille voi vielä vähemmän mitään. Mä arvasin oikeastaan itse siinä kohtaa, kun aloin epäillä endoa ja luin siitä, ettei meidän tie tule olemaan helppo. Välillä jaksoin uskoa leikanneita lääkäreitä, että nyt kun endoa on kerran poistettu, mahdollisuudet paranee, mutta eipä se niinkään mennyt. Kuopuksen kohdalla jaksoin ehkä ekat puoli vuotta olla positiivinen, kun mulle sanottiin, että kakkonen tärppää helpommin, mutta sekään ei mennyt niin. Tai sekin on varmaan suhteellista se helppous et jos ekaan menee neljä vuotta ja toka saa alkunsa puolentoista vuoden yrittämisen jälkeen niin olihan se helpompaa kuin ekan kohdalla.. ehkä, mut pirun pitkä aika se oli yrittää, odottaa ja pettyä (ylämäki-alamäki-seinä). Nyt kun nuo olen kokenut, en enää jaksa näin kolmannen kohdalla pettyä edes puolen vuoden yrittämisen jälkeen tai siis sanoisin, että mulla todennäköisempää on menkat kuin raskaus. Olen myös itse toivonut pientä ikäeroa lapsille, ja yritys on aloitettu jo lasten vauva-aikana, mutkun todennäköisyydet raskauteen on jo valmiiksi pienet niin aikaa menee, jos edes on onnistuakseen. Nyt olemassaolevien lasten ikäero on 2 v 7kk, kuopuksen ja mahdollisen kolmosen ikäero on varmaan aika sama, jos tää kolmonen nyt ikinä päättää meille edes tulla.

Anteeksi tän tekstin negatiivinen sävy tai realistinen, mut mä olen jo turtunut siihen, ettei meidän perheen lisääntyminen mene kuin oppikirjoissa. En oikein jaksa enää edes pettyä, kun petyin noiden aikaisempien yrityksien kohdalla monta vuotta.

Kp 3 ja vuoto alkaa hellittää. Kivutkin melkein loppuneet tai eivät vaivaa enää pahemmin. Kotoa löytyi onneksi panadol zappia ja buranaa ja sellaisen coctailin kun imuroin niin kivut hellittää. Vielä muutama päivä niin pääsee taas kokeilee uutta kiertoa :) Mieskin kiinnostaa taas ihan eri tavalla :)

Täällä tänään kp 2, kierto tällä kertaa 30 päivää. hiljaista vaihetta siis mennään ja enemmän taitaa mennä taustaillessa tämä kierto jos vaikka sais itsensä palautettua tästä stressitilasta :woot:

Täällä ei mitään uutta. Edelleen odotan ovista. Laskurin mukaan vasta 7.3. joten hetki vielä voi mennä.
Meillä mies odottaa kanssa plussauutisia. Minusta ihanaa kun hänkin on mukana yrityksessä.
Syksyllä täytän 33v. Yli 35.v en halua enää äidiksi ryhtyä. Eli olisi tässä pari vuotta vielä aikaa raskautua :)

WM kp14 yk7

Takaisin