Kolmosen odottajat

Meillä lapset jotenkin aavistaa jo. Mutta kerrotaan ehkä vasta ultran jälkeen. Tai ainakin sen jälkeen kun määräaikainen soppari varmistuu. Se miten se kerrotaan niin ei vielä oikein hajua.
 
Meillä ei esikoinen (nyt 2v2kk) varmaan kovinkaan eea ymmärrä.. Kerron sitte vasta sitte ko masu kasvaa. Ja np ultra ohi. Varmaan maha on sitte jo melko turvotuspötsi mut ehkä ei tyttö siihen niin kiinnitä huomiota:D
 
mude: vihdoinkin toinen jolla lyhyt ikäero kuopuksen ja vauvan välillä! :) Mun esikoinen tulee olemaan 3v11kk kun vauva syntyy mutta kuopus vain 1v4kk. Minua taas hirvittää/mietityttää vauva-aika, kun taas raskausajasta vaan nautin. Onneksi esikoinen on jo silloin vähän vanhempi että voi auttaa, kun auttaa jo nyt ja on esimerkillinen isoveli vaikka olikin vain 2v7kk kun kuopus syntyi. Sinulla tulee siis olemaan kolme lasta kolmen vuoden sisällä? Varmasti sisaruksilla ihanaa kun ovat noin samanikäisiä!

Esikoiselle ostettiin lastenkirja , joku "sinulle tulee pikkusisarus" kirja ja yritettiin sen kanssa kertoa hänelle. Onneksi sisko sai vauvan puoli vuotta ennen minua joten esikoiselle pystyi konkreettisesti näyttämään että tuollainen on äidin masussa ja tuollainen on kohta meillä jne koska ei hän oikein ikinä ymmärtänyt että äidin vatsassa on vauva. Ja nyt kun olen häneltä kysynyt että mitä hän tykkää jos saisi toisen pikkuveljen tai pikkusiskon hän hätääntyy ja luulee että nykyinen pikkuveli vietäisiin pois joten hän vastaa melkein vihaisesti että hän ei halua mitään muita pikkuveljiä vaan hän haluaa pitää nykyisen :) Joten odotellaan ihan rauhassa että vatsa kasvaa ja keskustellaan uudestaan asiasta. Kuopukselle kerrotaan varmaan ihan loppuvaiheessa jotta hän ehkä ymmärtäisi jotain ja ehkä esim tuntisi vatsasta jotain. En keksi muita keinoja kun hänen silloin vielä niin pieni.
 
MayBe: Ai sullaki, kiva et joku toinenki! Joo esikoinen on vauvan syntyessä 2v10kk. Onhan seki vielä pieni. Sitte jouluna vielä kaks pienempää. Mut nyt jo lapset leikkii ja touhuaa paljon keskenään ja nauttii toisista ni joulun ainaa varmasti vielä enempi. Ja esikoinen on niin vauvojen perään et veikkaan et kovasti hoitaa sillon vauvaa ko ymmärtää jo niin paljon. Vaikka tilanteita tulee, se on selvä ko on pieniä lapsia. Mut ne kasvattaa:)
 
Tytöt meillä tosiaan6v. Ne kysy multa jo, että että "äiti, miksi sun maha on noin iso" kun illalla megaturvotus... Veikkaan että ehkä jotain aavistaa.. Ja toisaalta 6v ymmärtää jo asioita, jos sitten asiat menisikin vielä huonosti.

Ajattelin että äitienpäivän aikaan kerrottaisiin. Silloin varmaan kerrotaan muillekkin. Mun maha näyttää jo nyt siltä että ei tätä kauaa piilotella. Turvotusta ja olemattomat vatsalihakset... Jotain tällaista ajattelin.. Pyydän piirtämään mulle äitienpäivänä kuvan meidän perheestä... Perheenjäsenet ja sit pyydän vielä että äidille pitäisi piirtää vauva masuun, koska perheeseen onkin tulossa vauva!!! Ja kun he ovat niin monesti puhuneet, että jos meillekin tulisi vauva. :Heartred Odotan mielenkiinnolla reaktiota!
 
Mulla oli tänään se ultra ja nyt löyty alkio ja sydämensyke :Heartred Eli samanlailla meni kuin esikoisestakin. Toki ei ihan niin paljon laskettu aika siirtynyt. Nyt vastas kooltaan 7+3 viikkoa.
 
Onnea Anis81 :Heartred

Kävin itsekin tänään ekaa kertaa neuvolassa ja samalla ultrattiin. Viikkoja tänään 6+2. Ja ruskuaispussi näkyi. Nyt jännitellään vielä viikko, ensi viikon tiistaina uusi ultra jossa toivottavasti näkyy sikiö ja syke.
 
Onnea Anis81 ja toivotaan viikon päästä MayBe, että sinullakin näkyy enemmän.

Itsellä olot ja kaikki on tasaantunut ja mietin jo, että onkohan mulla tuolla mitään elämää enää. Mutta vielä pitää mennä eteenpäin, jotta varmuus saadaan.
 
Mies illalla ihmetteli kuinka vain makaan ja tiuskin. Itsekkin aloin pohtimaan ja kyllä tämä raskaus tuntuu kyllä raskaammalta kuin silloin 19 kesäisenä. Silloin se meni luonnostaan, mutta nyt tuntuu 30v keho ottavan enemmän nokkiinsa kyytiläisestä.
 
Koska aijotte kertoo raskaudesta lapsille? Meillä toi kohta 6-vee kokoajan haluis kiipeillä mahan päällä ja pitää kokoajan varoo sitä. Nyt on keksinyt tekosyitä miks mahaa pitää varoa. Onneks on kauhee yskä ja vatsalihakset siitä kipeenä, niin on saanu sanoa että sattuu mahaan yskän takia.
 
Täälläkin kolmas tulossa, ikähaarukka tyttö 13.v, tyttö 8.v ja uusin tulokas rv8+2
Me kerrottiin meidän perheille ja lapsille jo rv6+2, riski oli otettava, ennenkuin näkyy/kuuluu muualta, näitä oireita/vatsaa on vaikee pitää piilossa
 
Mäkin vähän ajattelin kerroilla tällä viikolla lapsille. Sitä työsopimusta ei vielä ole vaikka rekrylupa on kun esimies ollu kipeänä.
 
Onko kenelläkään tuntunut jo liikkeitä. Mulla onvahva epäilys että kyseessä olis vauvan liikkeitä, mut oon epävarma siitä kun istukka sijaitsee etuseinämässä.
 
Ihmeellisiä iskuja olen tuntenut pari viikkoa kohdunsuulle. Vähän samanlailla kuin nykisi orgasmissa, muttei sinnepäinkään, vaikea selittää :-D tai sitten mun kohdunsuu vaa nykii omiin nimiinsä... muistan samat tuntemukset edellisestä raskaudesta.

Vatsassa muljuu ja tuntuu hipaisuja, mutta tulkitsen näillä viikoilla vielä suolentoiminnaksi. 15+ voi sitte alkaa odottaa "kuplan puhkeamisia"

11+2
 
Mulla kans on välillä noita jänniä hipaisuja, jotka olen arvellut liikkeiksi. Tiedä sitten mitä ne oikaasti on. ensi viikon torstaina on ultra, jonne pitää mennä yksin kun mies ei pääse tulemaan mukaan.
 
Mulla uutena oireena tullut rintojen kipu siis ihan kunnolla särkee/vihloo jouduin eilen ottamaan ihan kipulääkettä siihen. Onko muilla ollut vastaavaa?
 
Mä en odota kolmosta mut kommentoin siltiki :D
Kyfi:mulla on rinnat ihans ika kipeet, etenkin vasempa rinta vihloo tosi ikävästi,oon iltaisin kun esikoinen nukkuu ollut ihan ilman rintaliivei ja ilmannpauta niin on helpottunut. Ei ollut esikoista odottaessa mtn vastaava. Nyt rv 16+3
 
Senni_ mulla myöskin tuo vasen rinta. Oon myöskin ollut ilman rintaliivejä kotona. Mutta tuo kipu on kyllä ihan sietämätön.
 
Mulla kans on rinnat ihan järkyttävän kipeet ja varsinkin sillon kun rintsikat riisuu. En muista että kahdesta edellisestä olis ollut tälläistä. Tosin siitä on 6 vuotta aikaakin kun olin viimeks raskaana.
 
Takaisin
Top