Kokoarvio

Mä kävin just polilla enkä antanut näytettä eikä kukaan kyllä pyytänytkään. Ei tainnu käydä mun mielessäkään kun jännitin muita juttuja :oops:

No näin mäkin sitä jälkeenpäin järkeilin, että kyllä ne sitten pyytää jos näytteen haluavat :) ja Hyvinkäällä olisi tarkoitus synnyttää tämä vauva,vaikutti rauhalliselta sairaalalta kun kävin siellä.

Saatiin kans tänään ultrassa vauvan paino arvio 35+5 2980g. Taitaa tulla hoikka vauva? Vai kuin paljon ne kasvaa nyt sit suunnilleen per viikko? :)

Mitä mä sekoilen! Miten niin hoikka vauva, jos hän kasvaa tuon 200-250g viikossa niin mähän puserran ulos n. 4 kiloista vauvaa jos on laskettuun asti sisällä ja kasvu jatkuu normaalisti :help

Voi hän silti olla suhteessa hoikka jos on pitkä myös. Mun kolmonen oli 4255g mutta mittaa oli 56 cm ja hän oli hoikka vauva, ei makkaroita eikä kaksoisleukaa :)

Mä jotenkin niin odotan, että tulis semmonen pullukka, jolla on makkaroita reisissä ja pullevat pikku kädet. Noh, jos tulee mummonsa sukuun, niin saattaapi olla varsin persjalkanen. Laps parka, kun äiti puhuu tämmösiä :oops:

Joo, meillä ne makkarat tuli sitten myöhemmin ja vauvat on painanu sen 6,5-7,5 kg jo 2 kuukauden iässä :grin puol vuotiaina ovat olleet sellaisia michelin ukkoja että :p

Just noi makkara jalat on niin super söpöjä :laughing002 meillä jos tulee isäänsä, niin tulee pitkä ja ihan läpipasko kuikelo, äitiinsä jos tulee niin tulee tanakka persjalkainen tappi jota ei paljoa tuuli hetkauta :laughing002

Olis kiva tietää, että onko jo syntyneiden painoarviot pitäneet miten paikkaansa. Kyllähän noita sais varmaan tuolta aikasemmista viesteistä kaiveltua, mut laiska ku oon...

Meillä ultra piti täysin paikkansa! Tiesin että puolikiloa isompi oli ,loppukasvu riippuisi raskausviikoista. Oltiin varauduttu että ajoissa tulee eikä siten kovin isoksi pääse mutta ihan meni kaikki arviot nappiin! Korkeintaan parisataa grammaa liikaa ennustettiin mutta siinäpä se!
(Tähän kyllä vaikuttaa se kun vauva oli vikassa ultrassa ideaalisessa asennossa että täti sai reisiluumitan täydellisesti ymym)

Meillä meni se srvio vähän yläkanttiin: rv 35+1 2300g
rv 38+4 2800g
Yli kolmessa viikossa olisi tullut vain 500g noilla viikoilla, jolloin vauva kasvaa eniten. Varmaan siksi heitti, kun neiti oli niin pitkä.

Tänää käyty kokoarviossa ja arvio oli 3975g. Rv 38+0. Kaikki paikat ummessa mut kohdunkaula oli kyllä lyhentynyt lähes kokonaan. Rauhaksiin saa kuulema ootella ja kaveri viihtyy yksiössään vallan mainiosti! Hällä siel kaikki niiku pitääkin mikä on siis loistava juttu ❤️:) Ja minä ku luulin et oltas saatu jäädä vaik heti käynnistelee :D no hän tulee sitten kun on valmis tulemaan. ❤️alhaalla hän siel lantiossa kuulema on eli tilaa on tulla alakautta ainaskii toistaseksi. 29.12 varattuna uusi aika jolloin katellaan kokoa uudelleen ellei ole jo siihen mennessä syntynyt. Kaikinpuolin mukava käynti :)

Aika reippaan kokoinen vauva tulossa jos nyt jo lähes 4 kiloa! :) Mulla sitten maanantaina arvioidaan ja itse veikkaan samoja lukemia kuin sinulla hurrikaani :) on tää kyllä niin jännää :p

Juu, kyllä mulla meinas silmät pulpahtaa päästä kun kertoi kokoarvion. En ihan noin isoks häntä kuitenkaan ajatellut. :D sanoi että jos menee 4,5kiloon niin sitten mietitään uuelleen synnytystapaa. Kovasti lääkäri lupaili että lapsella on hyvin tilaa tulla vaikka oisikin vähän reilumpi. Ja mä kun oon aina itse luullut et mulla kauhian kaposet lanteet. Ei sitä vaa päältä päin pysty näköjään arvioimaan :D
Kyllä on juu eevis jänniä aikoja, huhhui :) tuuppas sitten kertoilee että mimmosen kokoarvion saitte ja että onko pikkuinen kääntynyt paa alespäin :)

Tänään yliaikaiskontrollissa 41+3 arvio 3875g. Rv 38+6 käsikopelolla n. 3000g. Ilmeisesti on hyvin kasvanut edelleen, kun istukka oli priimakunnossa viikkoihin nähden. :). Viimeistään tiistaina alkaa kohdunsuun kypsyttely cytotecillä, ellei ennen sitä ala tapahtua itsestään. Nyt oli kanava lyhentynyt vasta sentin, mutta kuitenkin sormelle auki.

Kokoarvio rv38+1 3660g,eli jos laskettuun aikaan mennään niin 4 kiloinen baby sieltä tulee, kuten olen itse ajatellutkin. Tiedän et sen pystyn helposti synnyttämään , kun oon ennenkin tehnyt :) seuraava käynti polilla 30.12 jos ei synny ennen sitä ja täs välissä neuvolakäynti jouluviikolla.

kokoarviossa käyty...ja tulipa niin uskomaton arvio että,en kyllä usko ollenkaa että vauva olis 3350...
kätilökin sano että päällepäin kopeloimalla paljon isompi..ei kyllä jääny yhtää luottavainen olo...

Jolianna, mulle lupailtiin masun päältä kokeilemalla 4kg paikkeilla olevaa vauvaa ja synty pikkarainen 3155g. :) istukka edessä niin en tiiä vaikuttiko se jotenki arviointiin.

Tänään ultrassa kokoarviossa käyty. Tänään laskettuaika, kokoarvio oli 4200g. 23.päivä uus aika jollon aletaan todennäköisesti käynnistämään, jos ei itsestään ala tulemaan. Käski olla aktiivinen, eikä saanut kuulemma jäädä sohvalle makaamaan.

Takaisin