Kokoarvio

Winnie, ollaan samikset! Mullakin oli eilen rv 35+4 ja sain painoarvioksi 2,5 kg :) Sf-mitta tosin aika pieni, kun vauva oli jo laskeutunut kivasti.
 
mulla kuulemma menossa 38+1 painoarvio tänään ultrassa oli joitai grammoi vajaa 3kg joten eipä ol tulossa jättiläistä inshaAllah.
 
Mekin käytiin tänään kokoarviossa, Möykkyhän oli vieläkin sen 3,2 kg. Me mennään tasaisesti yläkäyrän ja keskikäyrän välissä :) Lantio oli kuulemma leveä, joten vaikka painaisi sen 4kg niin mahtuu hyvin tulemaan. Viikot on nyt 37+5, mutta ultraäänikone näytti 40+0. Yöllä tuli sellaisia suppareita, että mietin, joko tulee lähtö, mutta sitten ne aamupäivän aikana hiipuivat. Kohdunkaulaa ei enää ole paljoakaan jäljellä, joten jos Möykkykin kohta tulisi ihastuttamaan meidän arkea :)
 
Nyt tuli aika kokoarvioon ja se on 12.12. Jotenkin vaan tuntuu et menee kovin myöhään kun silloin on sit viikkoja 38+0.. No kai se on ihan hyvä aika sit :D
 
Täällä 39+2. Maanantaina sain viimein ensimmäisen kokoarviom, kun oon ollu koko ajan sf-käyrän yläpuolella ja asia on vaivannut. Lääkärikäynnillä rv 35, en saanut mitään arviota. Nyt th kutsui naapurihuoneen vanhemman ja kokemeen, tarkkakätisen, kätilön, joka sanoi, että kolmekiloinen nyt, korkeintaan ihan hivenen yli, mutta siro ja sopivankokoinen vauva olisinsiis tulossa, sitten kun päättää tulla :).
 
Sain tänään kokoarvion 3200g ja rv 35+4 eli jos laskettuun päivään menee niin olisi tuo reilu 4 kg, normisettiä mulle siis :p
 
Hurrikaani, mulla on ens maanantaina aika äitipolille kokoarvioon radin takia ja mulla on viikkoja silloin 38+2, mie kans olisin ollu sinne valmis jo vähän aiemmin mutta kai se riittää :D
 
Saatiin kans tänään ultrassa vauvan paino arvio 35+5 2980g. Taitaa tulla hoikka vauva? Vai kuin paljon ne kasvaa nyt sit suunnilleen per viikko? :)
 
lituliina hyvän painonen pikkunen sulla, mulla ultran mukaa 38+3 ois tänää ja keskiviikkona näytti 38+1 ja painoa samanverran ku sun pikkusella nyt joidenki grammojen ero voi olla ku en muista tarkallee mut hitusen vajaa 3kg :) omien laskujen mukaa ois nyt 37+2 menossa mut ultra anto enemmän....
 
Iituliina, näin loppuvaiheessa kasvu on noin 200-250g viikossa. Esim. tuolla vau.fi raskausviikot osiossa voi katsoa keskimääräiset arvot viikottain, 36. raskausviikolle se näyttää 2500g. :)
 
Pikkusintti meille jälleen kerran tulossa. Viime viikon arviossa (36+0) 2,3 kg. Saisi siis vielä kasvaa...
 
Gatusa: siellä onkin jännä tapa että ne muuttaa lasketun ajan joka kerta ultran arvion mukaan. Täällä päin ei enää muuteta rakenneultran jälkeen, koska sen jälkeen kasvu on yksilöllistä eikä viikkoja voi arvioida tarkkaan painoarvion mukaan. Alkuraskaudessa viikot voi katsoa ultralla luotettavammin kun yksilöllisiö kokoeroja ei vielä ole.
 
juu no ekan kerran mulla siis lääkäri laitto oikein menkkojen alkamisajan ja kierron pituuden tuonne ultralaitteeseen ilmeisesti ja sairaalassa parempi ultra. laskettuaika kuulemma on joka tapauksessa siellä suunnilleen 17.12 maissa tai vähä ennen ja se nyt täsmäis sitä ekaa haaleaa plussaa jonka sain sillo testiin... tk:n gyne ei ees kunno viitti ultrata ku se haluaa kaikki klinikallensa potilaiks ja sano mun ukolle kerran et hän ei välitä pätkääkää tk potilaista. no olin sit pidemmällä tai siellä 37+2 ei väliä kunha neiti on terve inshaAllah ja tulis piakkoin :)
 
Mäkin olen kuullut että vauvat kasvaa sen 200-250g /viikko vikan kuukauden aikana, joten noihin arvioihin kilo lisää ja saadaan syntymäpainoarvio :) ja tytöt ei kasvais enää niin paljoa kuin pojat loppuvaiheessa, saas nähdä miten paljon ehtii mun baby kasvaa jos mennään yli lasketun ajan kun nyt jo painoa olisi se 3200g rv35+5
 
Mulla oli arvio 35+1 2200-2300g ja sanoi normaaliksi. N. kilon verran tulee viimeisessä neljässä viikossa painoa vauvalle. Jos menee yli 40vkon, niin sitten tietty enemmän.
Meille pitäisi siis tuon logiikan mukaan syntyä maanantaina 38+4 n. 3 kg vauva. Saapa nähdä. Tuntuu itsestä että olisi meidän vauvoista isoin.. Tähän mennessä isoin on ollut kakkonen (tyttö), joka painoi syntyessään 3200 ja rapiat.
 
Tuli tuossa mieleen ko maanantaina on aika äitipolile siihen synnytystapa-arvioon, että pittääköhän sielä antaa pissanäyte mennessä? :eek:
 
Mä ainakin esikoista odottaessani annoin pissanäytteen ihan joka kerta kun kävin polilla (ja niitä kertojahan riitti). Eli ei varmaan ole pahasta varautua sitä näytettä antamaan!
 
Takaisin
Top